Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X3 30e, BMW iX3 of Audi Q4 etron

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Gefeliciteerd. Toch wel een dikke bak.

Wat is de WLPT range van zo'n IX3?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
      BMW IX3 is besteld. nu nog een jaar wachten...
      Proficiat!

Ik heb net gekozen voor de Mod Y met waarschijnlijk een gelijkaardig budget. IX3 kon ook, maar ik vond dat die te veel knoppen had en een te beperkt bereik.

Comment

Haha ik koos net de ix3 omdat hij veel knoppen heeft.
        zo zie je maar ieder zijn goesting. Heeft een wltp range van 460km

Comment

Nog altijd in dubio met die range hier... voor mij persoonlijk toch krap.

Vriend van me in zijn Polestar 2 komt concreet in de winter toch maar op iets van amper 300 km

Comment

Ik had bijna geen keus meer.
            PHEV en benzine mogen niet van de carpolicy. ik woon te ver van mijn werk.
            Diesel en BEV blijven over. Diesel wordt heel zwaar afgestraft. Een nieuwe X1 met zelfde motor en opties zoals ik het nu heb kon nipt binnen budget.
            Mijn persoonlijke bijdrage ligt dan om 330 euro per maand.
            Bij IX3 ligt de persoonlijke bijdrage op 210 euro per maand en je hebt een veel grotere en luxeuzere auto.

ik ga wel vloeken als ik op reis ga vrees ik.
            Maar voor mijn dagelijkse ritten is dat ruim voldoende.

In de familie rijden al veel elektrische auto's en zij zeggen 'met de laadpas in de hand kom je door het hele land'.

We zullen zien hé.

Comment

Echt wel zot ja, dat die IX3 voor hetzelfde budget kan als een basic X1

Daarom dat ik ook wel neig naar EV uiteraard.

Hier op het bedrijf nu pas een full spec Enyaq geleverd. Toch ook wel een grave bak in de juiste uitvoering.

Comment

Idd, range van de Model Y is >500 km WTLP, realistisch 400km met een volle batterij.

In elk geval, met de IX3 moet je een verbruik van ca 25 kWh/100km verwachten, voor de Mod Y is dat 20 kWh/100km.

En wat knoppen betreft... ik was verwonderd hoe goed de speach control werkt op de Tesla. Als het goed werkt ga je het ook gebruiken denk ik.
                Last edited by Tommie1; 09/03/2022, 17:54.

Comment

Die 330 extra geldt toch voor elke leaser of alleen nieuwe? Zijn ze de werkende mens met zojn klein pensioen weer aan het pluimen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    Die 330 extra geldt toch voor elke leaser of alleen nieuwe? Zijn ze de werkende mens met zojn klein pensioen weer aan het pluimen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                    Vaa is heel hoog geworden voor alles wat niet ev of stevige hybride is. Gelukkig niet zoals bij di Rupo indertijd voor alles, maar enkel voor de nieuwe. Met een golf diesel ga je bruto al naar 200 euro.

Particulier zijn de verschillen niet zo groot, maar voor een bedrijfswagen is alles stevig door elkaar gehaald de laatste jaren.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                    X