Dag allemaal,
Binnenkort mag ik een nieuwe bedrijfswagen (enkel diesel is toegelaten) bestellen.
Gemiddeld doe ik 40.000 km/jaar en 95% van de tijd in België.
Ik heb twee kleine kindjes: 1 kinderstoel en 1 Maxi-Cosi met Isofix op de achterbank en een volgeladen koffer met babyspullen (1x plooibuggy, 1x kinderwagen, verzorgingstassen, wat groot speelgoed zoals een loopfiets, duwwagentje, ….).
De keuze gaat uit:
Andere modellen (Passat, Superb, Insignia, A6, ...) zijn reeds afgevallen.
De drie kanshebbers zijn voldoende uitgerust met de voornaamste packs en opties: lichtkleurig lederen bekleding/zetels, houtinleg (prachtig bij de V90!!), elektrische stoel met geheugen, parkeer-assistent, 18 inch wielen zijn voldoende, … .
Kortom, geen full options maar ruim voldoende om comfortabel de weg op te kunnen.
Beide Volvo’s hebben daarnaast nog uitgebreidere veiligheidssystemen en de V90 heeft nog pilot-assist.
Ik had me voorgenomen om één van de twee Volvo’s te nemen tot ik opmerkte dat de CO2-uitstoot bij BMW toch aanzienlijk lager ligt, waardoor het netto VAA voor de 518d ca. 60 €/maand lager is dan dat van de V90 en V60cc.
Dat is voor persoonlijk de enige, maar wel grote, plus om de BMW te nemen.
V90 of BMW 5 versus V60cc:
De V90 en 5 kan ik goed gebruiken omdat de binnenruimte handig is.
Wat mij voor de V60cc zou doen kiezen zijn de bescheidenere buitenafmetingen en toch een royale binnenruimte.
Momenteel rij ik met een Audi A5 Sportback (lengte 4,76 m en draaicirkel 11,7 m), zou krap parkeren en manoeuvreren met de BMW 5 (lengte 4,96 m en draaicirkel 12 m) en Volvo V90 (lengte 4,95 m en draaicirkel 11,4 m) merkbaar anders zijn?
Met andere woorden: lig ik straks te sukkelen op plaatsen waar ik nu met de A5 comfortabel en vlot in en uit rij?
Wat denken jullie?
Bedankt voor jullie mening!
Binnenkort mag ik een nieuwe bedrijfswagen (enkel diesel is toegelaten) bestellen.
Gemiddeld doe ik 40.000 km/jaar en 95% van de tijd in België.
Ik heb twee kleine kindjes: 1 kinderstoel en 1 Maxi-Cosi met Isofix op de achterbank en een volgeladen koffer met babyspullen (1x plooibuggy, 1x kinderwagen, verzorgingstassen, wat groot speelgoed zoals een loopfiets, duwwagentje, ….).
De keuze gaat uit:
- V90 B4 momentum pro
- V60 B4 cross country
- BMW 518d touring basisversie
Andere modellen (Passat, Superb, Insignia, A6, ...) zijn reeds afgevallen.
De drie kanshebbers zijn voldoende uitgerust met de voornaamste packs en opties: lichtkleurig lederen bekleding/zetels, houtinleg (prachtig bij de V90!!), elektrische stoel met geheugen, parkeer-assistent, 18 inch wielen zijn voldoende, … .
Kortom, geen full options maar ruim voldoende om comfortabel de weg op te kunnen.
Beide Volvo’s hebben daarnaast nog uitgebreidere veiligheidssystemen en de V90 heeft nog pilot-assist.
Ik had me voorgenomen om één van de twee Volvo’s te nemen tot ik opmerkte dat de CO2-uitstoot bij BMW toch aanzienlijk lager ligt, waardoor het netto VAA voor de 518d ca. 60 €/maand lager is dan dat van de V90 en V60cc.
Dat is voor persoonlijk de enige, maar wel grote, plus om de BMW te nemen.
V90 of BMW 5 versus V60cc:
De V90 en 5 kan ik goed gebruiken omdat de binnenruimte handig is.
Wat mij voor de V60cc zou doen kiezen zijn de bescheidenere buitenafmetingen en toch een royale binnenruimte.
Momenteel rij ik met een Audi A5 Sportback (lengte 4,76 m en draaicirkel 11,7 m), zou krap parkeren en manoeuvreren met de BMW 5 (lengte 4,96 m en draaicirkel 12 m) en Volvo V90 (lengte 4,95 m en draaicirkel 11,4 m) merkbaar anders zijn?
Met andere woorden: lig ik straks te sukkelen op plaatsen waar ik nu met de A5 comfortabel en vlot in en uit rij?
Wat denken jullie?
- Welke uit het rijtje van drie draagt jullie voorkeur en waarom?
- Hoef ik me zorgen te maken over het parkeren en manoeuvreren met de grote V90 of 5?
- Welke parkeer-assistent werkt het beste: BMW of Volvo?
- Zou ik de fiscaliteit de keuze laten bepalen? of is dat onzinnig met onze wispelturige regeringen?
Bedankt voor jullie mening!
Comment