Ondertussen zijn mijn vrouw en ikzelf al enkele keren op weekend geweest met de MX-5. In de warmere maanden, wanneer minder kledij nodig is, valt dat nog mee qua bagageruimte. Tijdens de winterperiode is het echt schipperen en moeten we ook op locatie opletten of en wat we kopen, want de kans bestaat dat het niet in de auto past. Bovendien vindt mijn vrouw het geen comfortabele wagen om in te zitten (nochtans recaro sportzetels). Ondertussen ook een jaar lang mijn moeder zien sukkelen om in en uit te stappen (ik bracht haar altijd naar het ziekenhuis voor de kankerbehandeling die nu gelukkig voorbij is).
Afgelopen zomer zijn we dan daadwerkelijk op reis geweest met haar auto, een Fiat 500. Leuke ding, maar geen cruise control en verschrikkelijke zetels voor langere afstanden (het is en blijft een stadswagentje). Daarom kijk ik al een jaar rustig rond of er iets in het oog springt als vervanger. Een auto waarmee we comfortabel op reis kunnen (naar bv. Frankrijk, Spanje, Oostenrijk, Italië) en die binnen mijn budget past (of beter, het budget is ruimer, maar het gaat vooral over wat ik ervoor wil uitgeven).
De vraag is nu wat is wijsheid. Zij moet dagelijks met de wagen naar het werk in een grootstad, smalle straten, smalle parkeerplaatsen, ... en wil zolang die job blijft (nog zeker 2+ jaar) niet wisselen. Ik ga werken met de fiets en heb op de MX-5 15k km op 3,5 jaar. Vervangen of niet? Ik ben niet malcontent van de MX-5, maar heb wel het idee dat ik het plezier ermee heb gehad ondertussen (en dat het gemis op zich niet groot zou zijn).
Afgelopen dagen viel mijn oog op twee alternatieven:
- Polo GTI 2018/2019. Is dit comfortabel genoeg voor autoreizen met twee? Kinderen komen er sowieso niet.
- BMW 4 Gran Coupe 2018/2019. Deze lijkt me voldoende ruim en het uiterlijk spreekt me aan en ik heb toevallig eentje gevonden die me aanstaat!
Beide opties van maximum 4 jaar oud met maximum 50k km op de teller. Als ik dan uitga van een 5 a 10k km per jaar, kan ik daar gerust nog 10 jaar in slijten tegen het EV tijdperk. Iermand tips of andere ideeën? Vereisten zijn benzine, automaat, minstens 160pk, 4/5 zitplaatsen, maximum 25k euro.
Er staat voor de duidelijkheid hier geen auto in de weg. Ik overweeg de switch nu omdat ik weet dat ik nog een redelijke restwaarde op mijn auto heb momenteel. Niet wisselen is ook geen straf (maar dan zitten lange-afstandsreizen met de auto er niet in).
Afgelopen zomer zijn we dan daadwerkelijk op reis geweest met haar auto, een Fiat 500. Leuke ding, maar geen cruise control en verschrikkelijke zetels voor langere afstanden (het is en blijft een stadswagentje). Daarom kijk ik al een jaar rustig rond of er iets in het oog springt als vervanger. Een auto waarmee we comfortabel op reis kunnen (naar bv. Frankrijk, Spanje, Oostenrijk, Italië) en die binnen mijn budget past (of beter, het budget is ruimer, maar het gaat vooral over wat ik ervoor wil uitgeven).
De vraag is nu wat is wijsheid. Zij moet dagelijks met de wagen naar het werk in een grootstad, smalle straten, smalle parkeerplaatsen, ... en wil zolang die job blijft (nog zeker 2+ jaar) niet wisselen. Ik ga werken met de fiets en heb op de MX-5 15k km op 3,5 jaar. Vervangen of niet? Ik ben niet malcontent van de MX-5, maar heb wel het idee dat ik het plezier ermee heb gehad ondertussen (en dat het gemis op zich niet groot zou zijn).
Afgelopen dagen viel mijn oog op twee alternatieven:
- Polo GTI 2018/2019. Is dit comfortabel genoeg voor autoreizen met twee? Kinderen komen er sowieso niet.
- BMW 4 Gran Coupe 2018/2019. Deze lijkt me voldoende ruim en het uiterlijk spreekt me aan en ik heb toevallig eentje gevonden die me aanstaat!
Beide opties van maximum 4 jaar oud met maximum 50k km op de teller. Als ik dan uitga van een 5 a 10k km per jaar, kan ik daar gerust nog 10 jaar in slijten tegen het EV tijdperk. Iermand tips of andere ideeën? Vereisten zijn benzine, automaat, minstens 160pk, 4/5 zitplaatsen, maximum 25k euro.
Er staat voor de duidelijkheid hier geen auto in de weg. Ik overweeg de switch nu omdat ik weet dat ik nog een redelijke restwaarde op mijn auto heb momenteel. Niet wisselen is ook geen straf (maar dan zitten lange-afstandsreizen met de auto er niet in).
Comment