Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC60 T8 recharge of BMW X3 xDrive30e

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volvo XC60 T8 recharge of BMW X3 xDrive30e

Hallo ,

Leasing van mijn huidige firma wagen BMW 430i loopt in juni af en ik moet dringend een nieuwe wagen bestellen.

Keuze is niet simpel en heb er momenteel nog twee op mijn short list staan ,
    de Volvo XC60 T8 recharge of de BWM X3 xDrive30e.
    Kunnen jullie me advies geven ? Volgende week ga ik beide testrijden. Volvo ken ik niet , BMW rij ik nu al 10 jaar mee ( 520d en 430i )
    We worden wat ouder en mijn vrouw wil graag een hogere instap , vandaar een SUV.

Thanks ,

Guy
    Last edited by gupe; 20/12/2021, 19:19.

Volvo in mijn geval sowieso voor de zetels en ook wel de looks tov de X3.

Al zijn beide wel héél erg vergelijkbaar, op veel vlakken volgens mij.

Comment

Ik neig ook meer naar de Volvo , is eens iets anders dan de BMW.
      Aan de andere kant heb ik wat twijfels over de betrouwbaarheid van Volvo ?
      De CO2 uitstoot van de BMW staat wel op 49 gr , de Volvo op 23 gr. Ik vrees dat de overheid de maximum waarde van 50gr wel is zou kunnen verlagen , dan zit ik met de Volvo meer safe.

Het zal toch afhangen van het testrijden met de twee . Wat een luxe probleem

Comment

De volvo, grotere batterij, lagere CO2, sneller laden, betere zetels en betere motor.
        Een no-brainer dus.

Comment

Volvo heeft een oubolliger imago vind ik. Batterij is veel groter dus veel langer elektrisch te rijden.
          bmw is wel mooier vind ik. Maar voor de rest wint de volvo vind ik

Comment

Oh ja, nog vergeten, de volvo kan sneller laden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
              Oh ja, nog vergeten, de volvo kan sneller laden.
              Ik denk dat laad snelheid dezelfde is , ook maar 3,6 kW

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

toen ik bij Volvo werkte waren er wel wat issues met T8. Nu werk ik bij BMW en zie ik issues met 30/45e....altijd met de batterij packs en software. Mechanische aandrijflijn is bij beide wagens bullet proof (B4204T of B48 motoren)

beide geweldige auto's als 30i of B6....als je betrouwbaarheid zoekt.

qua rijden moet je keuze maken met je hart
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Vandaag de knoop doorgehakt en de XC60 T6 recharge Ultimate black besteld. Luchtvering en Bowers&Wilkins audio installatie erbij genomen. Ik kijk er naar uit.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                  Last edited by gupe; 01/01/2022, 12:30.

Comment

Welke levertermijn?

Comment

Levertijd juli-augustus

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Goeie keuze

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                          toen ik bij Volvo werkte waren er wel wat issues met T8. Nu werk ik bij BMW en zie ik issues met 30/45e....altijd met de batterij packs en software. Mechanische aandrijflijn is bij beide wagens bullet proof (B4204T of B48 motoren)

beide geweldige auto's als 30i of B6....als je betrouwbaarheid zoekt.

qua rijden moet je keuze maken met je hart
                          Toch niet teveel problemen met de 45e blokken. Ik wil net mijn onbetrouwbare volvo inruilen voor iets betrouwbaarders
                          BMW X5 45e

Comment

Ik denk dat je altijd wat geluk moet hebben met een auto. Ik ben steeds tevreden geweest van BMW , ik ken mensen die steeds problemen hebben met hun BMW en er nooit nog één moeten hebben .
                            Ik vond de XC60 aangenamer rijden en het Google systeem werkt geweldig , zeker de navigatie . Er hebben wel wat bugs ingezeten maar deze zijn er voor een groot deel uit en wordt steeds geupdated.
                            Is eens iets anders dan BMW

Comment

Volvo!
                              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Toch niet teveel problemen met de 45e blokken. Ik wil net mijn onbetrouwbare volvo inruilen voor iets betrouwbaarders
                                laat ons zeggen dat het blok het enige goede aan de auto is...... batterij cellen,aircocompressoren,eme's....ze staan met hopen op de parking te wachten op herstelling. Ondertussen nieuwe ziekte uitegebroken...de elektromotoren van de ix3. Bayerische Motoren Werke is super betrouwbaar.......Brilliance Battery Factory is wel precies de tegenpool.
                                Ga dus zeker voor een X5 als je een goede betrouwbare auto wil. Van 25d tot 50i maar loop weg van de 45e.
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
                                X