Mededeling

Collapse
No announcement yet.

A6 plug in Hybride ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • A6 plug in Hybride ?

    Ik rij al mijn hele leven met diesels ( en dan steeds 6 cilinders de laatste 5 die ik had ) , gezien de (fiscale) evolutie op vandaag neig ik naar een plug inn hybride over te stappen aangezien ik ( en vooral de infrastructuur in Belgie ) nog niet klaar ben voor een full elec voertuig...
    De laatste jaren zijn mijn jaarlijkse km's van ruim 50.000 per jaar geslonken naar een 30.000 ongeveer , en die tellerstand komt er dan hoofdzakelijk door maandelijks een 2-tal lange ritten ( pakweg 500 a 800km/ dag ) , een zomerreis die meestal goed is voor een 2500 a 3000km , voor de rest gewoonweg elke dag naar kantoor ( heen-terug iets meer dan 40km ) ... mede daardoor denk ik dat een plug in hybride misschien wel iets zou kunnen zijn.... Laden kan ik overdag op de firma , zonneenergie te over daar waardoor ik eigenlijk "goedkoop" kan rijden...
    Zijn er mensen die met deze A6 inmiddels goede en ook minder goede ervaringen hebben ? zo ja dan hoor ik deze heel graag. Alvast met dank !

  • #2
    My 2 cents, hybride lijkt mij vooral het slechtste van twee werelden, maar pakweg 18 maanden zat ik met net dezelfde overtuiging als u, tot ik mij echt begon te verdiepen in het EV gebeuren.. Resultaat net 30,000 km op een jaar gedaan, full electric, inclusief zomerreis van 4.000 kilometer. Fluitje van een cent....... Laadmogelijkheden begint nu wel heel snel te gaan... Vraag is inderdaad wel, als u kijkt naar A6, dan kom je bijna altijd uit op Tesla Model S qua ruimteaanbod, autonomie, en jammer genoeg op dit moment amper te bestellen én prijs serieus de hoogte in t.o.v. vorig jaar. Als je de ruimte niet nodig hebt of ook SUV's kan smaken, zijn er wel wat alternatieven. (Persoonlijk zou ik nu BMW i4 wel zien zitten.)
    2014 BMW (F31) 335 d
    2011 Mini One D
    2007 Kawasaki ZX6R
    1997 Honda VFR

    1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
    1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R

    Comment


    • #3
      Ga toch ook eens kijken naar de Model Y.

      Je restwaarde gaat een enorm verschil zijn binnen 3-4 jaar.

      Comment


      • #4
        Waarom geen Rivian? https://rivian.com/

        Tesla is niet de enige die al zo ver staat.
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

        Comment


        • #5
          Een Tesla , daar wil ik eigenlijk niet dood in gevonden worden... dat gaat het dus 100% zeker al niet worden ... Er staan hier sinds een 2.5 jaar op het bedrijf 2 model S ( dat zijn dan nog de minst lelijke voor mij dan ) maar geen van die 2 auto's kan 3 maanden rijden zonder dat ze één of andere herstelling moeten hebben ( ze komen wel telkens netjes een vervangwagen op de koer afleveren hier, dat moet wel gezegd worden... ) ... De eigenaars hadden vroeger respectievelijk een BMW5 en een Volvo V90 en die hebben zeer gemengde gevoelens over hun overstap...

          Ik vraag mij simpelweg af hoe de situatie gaat worden als we allemaal massaal over gaan stappen op full E... als ik van mijn dealer hoor dat in okt en nov de helft van hun verkoop full E wagens waren dan wil ik nog wel eens zien of de laadinfrastructuur binnen Europa zo snel zal gaan mee evolueren...
          Pas op , ik ben helemaal niet weigerachtig om met een E wagen te rijden maar dan wil ik wel 0.0 zorgen ivm bereik en laadmogelijkheden... ik geloof er wel in dat we binnen 5 a 10 jaar ons daarover geen zorgen meer zullen moeten maken maar in de komende 5 jaar ben ik van mening dat voor mijn gebruik een hybride wagen een perfecte tussenoplossing zou kunnen zijn.

          Restwaarde is iets waar ik nog nooit wakker heb van gelegen eigenlijk, ik koop al bijna mijn hele leven steeds zwaardere 6 cilinder diesels dus restwaarde was voor mij nooit een issue ( alhoewel ik nu wel achterover ben gevallen wat ze nog voor mijn huidige willen geven... er is blijkbaar zeer grote schaarste in tweedehands wagens momenteel... )

          Dat ik liefste bij een A6 avant zou blijven is simpelweg omdat ik het een mooie, ruime en heel fijne wagen is om te rijden... ook een testrit met die 55 tfsi e is me super bevallen , alleen heb ik geen idee ivm de betrouwbaarheid , ik ben de laatste 25 jaar nauwelijks bij een garage moeten gaan omwille van een defect en ik wil dat graag zo houden ... vandaar mijn vraag of er hier al mensen zijn die met deze motorisatie rijden en hoe hen dat bevalt.
          Last edited by Audidriver; 24/12/2021, 08:49.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
            Een Tesla , daar wil ik eigenlijk niet dood in gevonden worden... dat gaat het dus 100% zeker al niet worden ... Er staan hier sinds een 2.5 jaar op het bedrijf 2 model S ( dat zijn dan nog de minst lelijke voor mij dan ) maar geen van die 2 auto's kan 3 maanden rijden zonder dat ze één of andere herstelling moeten hebben ( ze komen wel telkens netjes een vervangwagen op de koer afleveren hier, dat moet wel gezegd worden... ) ... De eigenaars hadden vroeger respectievelijk een BMW5 en een Volvo V90 en die hebben zeer gemengde gevoelens over hun overstap...

            Ik vraag mij simpelweg af hoe de situatie gaat worden als we allemaal massaal over gaan stappen op full E... als ik van mijn dealer hoor dat in okt en nov de helft van hun verkoop full E wagens waren dan wil ik nog wel eens zien of de laadinfrastructuur binnen Europa zo snel zal gaan mee evolueren...
            Pas op , ik ben helemaal niet weigerachtig om met een E wagen te rijden maar dan wil ik wel 0.0 zorgen ivm bereik en laadmogelijkheden... ik geloof er wel in dat we binnen 5 a 10 jaar ons daarover geen zorgen meer zullen moeten maken maar in de komende 5 jaar ben ik van mening dat voor mijn gebruik een hybride wagen een perfecte tussenoplossing zou kunnen zijn.

            Restwaarde is iets waar ik nog nooit wakker heb van gelegen eigenlijk, ik koop al bijna mijn hele leven steeds zwaardere 6 cilinder diesels dus restwaarde was voor mij nooit een issue ( alhoewel ik nu wel achterover ben gevallen wat ze nog voor mijn huidige willen geven... er is blijkbaar zeer grote schaarste in tweedehands wagens momenteel... )

            Dat ik liefste bij een A6 avant zou blijven is simpelweg omdat ik het een mooie, ruime en heel fijne wagen is om te rijden... ook een testrit met die 55 tfsi e is me super bevallen , alleen heb ik geen idee ivm de betrouwbaarheid , ik ben de laatste 25 jaar nauwelijks bij een garage moeten gaan omwille van een defect en ik wil dat graag zo houden ... vandaar mijn vraag of er hier al mensen zijn die met deze motorisatie rijden en hoe hen dat bevalt.
            Wel ik sta ook voor een nieuwe firma wagen , rij nu met een BMW 430i. Zeer tevreden over trouwens. Ik stap nu over op een hybride omdat de VAA me toch te
            hoog wordt. Ik had eerst mijn zinnen gezet op de BMW i4 maar levering is pas mogelijk half 2023. Bij BMW raadde men zelfs af om op EV over te stappen. Ik rij een 3 maal per jaar naar Italië met 2 e-bikes op de trekhaak. Rijbereik op de autobahn dan een 300 km Max ? Sorry maar daar begin ik niet aan.
            Vrouwlief heeft liever een SUV en daar heb ik nu mijn zinnen opgezet. Het wordt ofwel de X3 30e of de Volvo XC60 T8. Volgende week met beide testrijden en dan wordt beslissing genomen. Voorkeur is nu de Volvo XC60 , elec rijbereik is 72 km en maar 23gr CO2.


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

            Comment

            Working...
            X