Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke grote break: Audi A6 - BMW 5 - ... (max 9k EUR ; ± 2000cc ; benzine)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Bij de Japanners heb je ook nog de Mazda 6 en Honda Accord. Ik denk dat die iets ruimer zijn dan de Avensis ?
    Als je over de grens zoekt, dan is het aanbod in benzine versies ruimer normaal gezien.

    Comment


    • #22
      Ik snap eigenlijk eerlijk gezegd niet goed waarom je ineens van een A3 naar een zo groot mogelijke break moet.
      Break klasse van Golf, Octavia, Focus, Honda Civic etc heeft toch ook veel ruimte? Genoeg voor 2 kinderen zou ik zeggen (was het toch voor mij)

      Daarnaast wil je max 9000€ uitgeven aan aankoop, maar moet het ook nog wel betrouwbaar zijn en goedkoop rijden.
      Een oudere 2 liter gaat toch al naar bijna 500€ taks per jaar. (Die Mercedes +800€) Ik vind dat persoonlijk veel op een aanschafprijs van 9000€.
      Dan ook nog premium merken, waar alles gewoon duurder is.
      En dan nog benzine wat in België amper te vinden is => kijk eens in Nederland of Duitsland
      En 2 liter om "op het rechterrijvak mee te tuffen"

      Allee, ieder mag doen wat hij wil, maar ik zou:
      - ofwel het budget omhoog trekken om een goede, jongere 2 liter premium te vinden, waar je wat zekerder kan zijn van kosten
      - ofwel verwachtingen wat naar beneden bijstellen: geen premium, ietsje kleiner en vooral kleinere motor zodat de lopende kosten allemaal lager zijn (taks, verzekering, onderhoud)

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
        Ik snap eigenlijk eerlijk gezegd niet goed waarom je ineens van een A3 naar een zo groot mogelijke break moet.
        Break klasse van Golf, Octavia, Focus, Honda Civic etc heeft toch ook veel ruimte? Genoeg voor 2 kinderen zou ik zeggen (was het toch voor mij)

        Daarnaast wil je max 9000€ uitgeven aan aankoop, maar moet het ook nog wel betrouwbaar zijn en goedkoop rijden.
        Een oudere 2 liter gaat toch al naar bijna 500€ taks per jaar. (Die Mercedes +800€) Ik vind dat persoonlijk veel op een aanschafprijs van 9000€.
        Dan ook nog premium merken, waar alles gewoon duurder is.
        En dan nog benzine wat in België amper te vinden is => kijk eens in Nederland of Duitsland
        En 2 liter om "op het rechterrijvak mee te tuffen"

        Allee, ieder mag doen wat hij wil, maar ik zou:
        - ofwel het budget omhoog trekken om een goede, jongere 2 liter premium te vinden, waar je wat zekerder kan zijn van kosten
        - ofwel verwachtingen wat naar beneden bijstellen: geen premium, ietsje kleiner en vooral kleinere motor zodat de lopende kosten allemaal lager zijn (taks, verzekering, onderhoud)
        Ik snap dat eigenlijk volledig, wanneer je een wagen uit die klasse gereden hebt dat je de stap naar "iets groter" niet genoeg vindt. Mijn Peugeot 308 was eigenlijk een ruime auto die zeker voldeed als gezinswagen, maar dat rijdt als een wagen uit dat segment. Stap je in een wagen zoals een 5 of een E dan krijg je naast ruimte vooral een andere comfortbeleving. Voor mij is dat veel waard en ja dan is die wagen wat ouder en duurder om op de weg te houden maar je krijgt daar wel iets voor terug.

        Mijn beste auto tot nu toe kocht ik voor 3500 euro en heb ik amper kosten aan gehad. En ik heb voor en na ik die had met veel nieuwer en duurder spul gereden, maar niks oversteeg die comfortbeleving.

        Je kan perfect een goed onderhouden exemplaar vinden in die klasse dat nog jaren mee kan zonder veel kosten. Maar dit is het soort wagen waarvoor je de tweedehandsmarkt moet in de gaten houden tot er eentje langskomt dat je bevalt.


        Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
          Ik snap eigenlijk eerlijk gezegd niet goed waarom je ineens van een A3 naar een zo groot mogelijke break moet.
          Break klasse van Golf, Octavia, Focus, Honda Civic etc heeft toch ook veel ruimte? Genoeg voor 2 kinderen zou ik zeggen (was het toch voor mij)

          Daarnaast wil je max 9000€ uitgeven aan aankoop, maar moet het ook nog wel betrouwbaar zijn en goedkoop rijden.
          Een oudere 2 liter gaat toch al naar bijna 500€ taks per jaar. (Die Mercedes +800€) Ik vind dat persoonlijk veel op een aanschafprijs van 9000€.
          Dan ook nog premium merken, waar alles gewoon duurder is.
          En dan nog benzine wat in België amper te vinden is => kijk eens in Nederland of Duitsland
          En 2 liter om "op het rechterrijvak mee te tuffen"

          Allee, ieder mag doen wat hij wil, maar ik zou:
          - ofwel het budget omhoog trekken om een goede, jongere 2 liter premium te vinden, waar je wat zekerder kan zijn van kosten
          - ofwel verwachtingen wat naar beneden bijstellen: geen premium, ietsje kleiner en vooral kleinere motor zodat de lopende kosten allemaal lager zijn (taks, verzekering, onderhoud)
          Je opmerking over de taksen volg ik volledig! Daar heeft de voice of reason zeker z'n waarde, dus alles wat té oud en té veel cc's heeft, worden helaas van de lijst gehaald (zoals die Benz).

          Maar daarnaast is een ruime break gewoon 'mijn' type auto. Dat is mij duidelijk geworden door de Mercedes S210's die ik heb gehad: allebei 220 CDI's uit 2001, de ene aan 6000 eur gekocht met 190.000 kms op de teller, overgelaten aan een marchand bij 305.000 kms maar ondertussen vrij onbezorgd en zonder grote kosten gereden ; de tweede was nog frisser toen ik hem met minder kilometers ongeveer voor dezelfde prijs kocht maar is na een ongeluk waar ik zonder erg ben uitgekomen helaas perte total verklaard, anders reed ik er waarschijnlijk nog mee.

          Dat volume, die grootte, dat bootgevoel vind ik gewoon comfortabel, meer hoef je er niet achter te zoeken. En er zijn mogelijkheden bij de premium merken, gewoon niet zoveel. Dus waarom daar niet zoeken? Maar zoals gezegd: ik sta voor andere suggesties open en heb tijd.

          Comment


          • #25
            ik ga er mee akkoord dat oud en veel kilometers niet per se slecht moet betekenen.
            Mijn Mazda 6 heeft ook 250.000km na 8,5 jaar.
            Zelf ben ik meer voor een snedig rijgedrag dan een boot gevoel, maar ieder het zijne natuurlijk.

            Wil je echter in die klasse shoppen, dan zou ik (wegens het beperkte benzine aanbod) een diesel overwegen.
            Wel ervan uitgaand dat de restwaarde 0 gaat zijn en ook niet verwachten dat je er langer dan 3-4 jaar mee kan rijden omwille van LEZs. Ik denk dat je met max 6.000€ dan meer keuze hebt met veel kilometers.

            Comment


            • #27
              Ruim, betaalbaar én betrouwbaar... kijk hier maar.


              En dan nu het commentaar
              Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 11/01/2022, 14:44.

              Comment


              • #28
                Laguna I en II PFL waren geen betrouwbare wagens.
                Maar de Laguna II na de facelift en III waren dat net wel.
                Dat blauwe van in dat filmpje is wel echt knap, interieur was ook mooi.

                Er staan er heel wat te koop in NL:
                Renault Laguna Stationwagon? Zoek en vergelijk bij 10.000+ aanbieders. Grootste aanbod van Renault Laguna Stationwagon occasions op Gaspedaal.nl!

                Ik zou voor deze gaan: https://www.autotrack.nl/a/renault-l...-2010-51888960
                Waarschijnlijk betere auto dan een oudere Audi, BMW of Mercedes.
                Tip: voor NL wagens kan je verscheidene zaken opzoeken op RDW OVI: https://ovi.rdw.nl/#

                Comment


                • #29
                  Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                  Laguna I en II PFL waren geen betrouwbare wagens.
                  Maar de Laguna II na de facelift en III waren dat net wel.
                  Dat blauwe van in dat filmpje is wel echt knap, interieur was ook mooi.

                  Er staan er heel wat te koop in NL:
                  https://www.gaspedaal.nl/renault/lag...=9000&srt=pr-d
                  Ik zou voor deze gaan: https://www.autotrack.nl/a/renault-l...-2010-51888960
                  Waarschijnlijk betere auto dan een oudere Audi, BMW of Mercedes.
                  Tip: voor NL wagens kan je verscheidene zaken opzoeken op RDW OVI: https://ovi.rdw.nl/#
                  Ik zou in NL gaan shoppen, want toen werden er nog veel benzine wagens in NL verkocht in die klasse, terwijl in BE bijna geen. Veel meer keuze.
                  Importeren stelt echt niet veel voor. Met verkoper naar RDW, transitplaten bestellen, naar België rijden, douane passeren (kan nu online dacht ik), dan langs keuring en dan inschrijven.

                  Of deze Mercedes: https://www.autowereld.nl/mercedes-b...2/details.html

                  Comment


                  • #30
                    Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                    Ik zou in NL gaan shoppen, want toen werden er nog veel benzine wagens in NL verkocht in die klasse, terwijl in BE bijna geen. Veel meer keuze.
                    Importeren stelt echt niet veel voor. Met verkoper naar RDW, transitplaten bestellen, naar België rijden, douane passeren (kan nu online dacht ik), dan langs keuring en dan inschrijven.

                    Of deze Mercedes: https://www.autowereld.nl/mercedes-b...2/details.html
                    In NL inderdaad een veel grotere keuze dan hier, ik kijk er regelmatig eens op AutoScout.

                    Een Laguna was mij ook al opgevallen, mooi design, maar nooit echt verder op gezocht want onbekend is onbemind. Knap model, die blauwe!

                    Die S211 is

                    Comment


                    • #31
                      Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk Berichten
                      Dank voor de interessante reacties.
                      De Avensis had ik nog niet overwogen, dacht dat die een maatje kleiner was, net als de Rover/MG? .
                      Een Avensis/mazda6/... is sowieso een maatje groter dan A4/3-serie/C-klasse. Dus misschien groot genoeg?
                      Ik denk wel dat als je voor benzine wil gaan je sneller een Japanse break binnen dat budget gaat vinden dan een Duitse.
                      Ze zijn er in elk geval niet goedkoper op geworden, die tweedehands wagens op benzine....
                      KLIK |&| KLAK

                      Comment


                      • #32
                        Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk Berichten
                        In NL inderdaad een veel grotere keuze dan hier, ik kijk er regelmatig eens op AutoScout.
                        Zeker ook op gaspedaal.nl en autowereld.nl kijken, dan heb je de belangrijkste NL websites te pakken.

                        Comment


                        • #33
                          avensis en zeker laguna zijn toch wel niet van het niveau van een A6 of 5 hé,qua gevoel dan. ik spreek niet over kwaliteit al zou ik héél veer van Avensis diesel blijven
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                          Comment


                          • #34
                            ames: nog nieuws? Ben eigenlijk wel benieuwd.

                            Nu ivm het verschil tussen BMW 5 reeks een V60, Passat en Mazda 6: net met enkele personen gesproken die eerder met de goedkopere modellen reden en nu met BMW 5 plugin hybride. Die vinden dus de 5 reeks kleiner dan de anderen. Koffer, door de batterijen, maar ook achterbank.
                            En qua rijden vond de ex-Mazda 6 rijder die leuker rijden dan de 5.
                            Zelf nooit met een 5 gereden, maar vond ik toch straf om te horen.
                            Last edited by Chris_147; 27/01/2022, 16:34.

                            Comment


                            • #35
                              Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                              ames: nog nieuws? Ben eigenlijk wel benieuwd.

                              Nu ivm het verschil tussen BMW 5 reeks een V60, Passat en Mazda 6: net met enkele personen gesproken die eerder met de goedkopere modellen reden en nu met BMW 5 plugin hybride. Die vinden dus de 5 reeks kleiner dan de anderen. Koffer, door de batterijen, maar ook achterbank.
                              En qua rijden vond de ex-Mazda 6 rijder die leuker rijden dan de 5.
                              Zelf nooit met een 5 gereden, maar vond ik toch straf om te horen.
                              Duidelijk mensen die door een badge durven heen kijken.

                              Hier op mijn werk zweren ook enkelen al jaren bij een 5 reeks. Dus al vaak mee gereden en mee gereden.
                              'k Vind dat ook totaal geen overtuigende auto.

                              Comment


                              • #36
                                Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                ames: nog nieuws? Ben eigenlijk wel benieuwd.

                                Nu ivm het verschil tussen BMW 5 reeks een V60, Passat en Mazda 6: net met enkele personen gesproken die eerder met de goedkopere modellen reden en nu met BMW 5 plugin hybride. Die vinden dus de 5 reeks kleiner dan de anderen. Koffer, door de batterijen, maar ook achterbank.
                                En qua rijden vond de ex-Mazda 6 rijder die leuker rijden dan de 5.
                                Zelf nooit met een 5 gereden, maar vond ik toch straf om te horen.
                                Nog geen nieuws, zit geen haast achter. Ik blijf de geijkte kanalen afschuimen.

                                Interessant van die Mazda 6, vind ik ook wel een knappe break maar leek in mijn hoofd zeker niet groter dan een 5.

                                Volvo V60 bij ons op het werk komt dan wél weer groter over dan hij lijkt. Is in principe ook zelfs een mogelijkheid (als salariswagen dan) maar ik ben eerder voor eenmalige korte pijn dan voor een extra maandelijkse last.

                                Comment


                                • #37
                                  Ik vind de Mazda 6 wel iets kleiner dan een Passat B6 die ik daarvoor had (koffer scheelt 5cm in de diepte of zo).
                                  De B8 is nog wat groter vermoed ik.
                                  Mazda rijdt echter pakken beter (lees sportiever), de Passat schoof continu op zijn voorbanden weg en banden gingen al sneeuw voor de zon weg. (4 verschillende sets gehad omwille van slijtage en lekken op 130.000km, telkens ander merk)

                                  Comment

                                  Working...
                                  X