Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe gezinswagen met zachte vering gezocht.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nieuwe gezinswagen met zachte vering gezocht.

    Gezinswagen voor een gezin van 3 volwassenen + 1 puber.

    Door de veranderingen in het werk zijn onze auto-verplaatstingen voor de komende jaren aanzienlijk gedaald. Twee diesels op het hof die grotendeels stilstaan, dat is niet wat we zelf onder 'duurzaam' verstaan (no preaching please - ieder zijn idee). We willen dan ook uitkijken om de 2 wagens door één enkele nieuwe te vervangen.

    -zelf te betalen, dus niet onredelijk duur - of laat ik het anders formuleren: betaalbare TCO
    -15-16duizend km/jaar
    -automaat
    -zeker geen diesel
    -ruime koffer
    -zachte, filterende vering en zetels graag - hoe meer comfy hoe beter (onze Scénic Bose vind ik al te nerveus op zijn laag-profiel banden)
    -wij staan erg open voor elektrisch maar het is geen must
    -een kleine aanhangwagen trekken (containerpark)

    Suggesties?
    King of the Ludospace - currently running nr. 6

    2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

  • #2
    dacia jogger? zelfs met lpg te krijgen?
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • #3
      Die rijdt niet echt comfortabel hoor ik.
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • #4
        Mijn schoonzus heeft als recente bedrijfswagen een Citroën Grand C4 Spacetourer 1.2 benzine automaat. Ik heb er eens mee gereden en vond die heel comfortabel. Dat is een 'ouder' model en daardoor valt er qua prijs/uitrusting goed te onderhandelen.

        De gewone C4 rijdt naar het schijnt nog zachter, maar die is wellicht wat klein. Met diezelfde ophanging is er ook nog de iets grotere C5.

        Comment


        • #5
          Uiteraard de Dacia Jogger, onklopbaar prijs-kwaliteit en ziet er ook nog leuk uit.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Skoda Superb break.
            Zo'n beetje de enige nog écht zachte break op de markt.

            Of als je out of the box durft te denken, de nieuwe Citroen C5 X

            Comment


            • #7
              Als comfort en zachtheid belangrijk is, de kleinst mogelijke velgen nemen met ballonbanden.
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

              Comment


              • #8
                echt comfort is zeker geen veel te hoge suv.... 3 touring benzine zonder mild hybrid,dus geen stilvallende motor met standaard onderstel!
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                Comment


                • #9
                  3 touring zou ik toch allesbehalve zacht noemen. Heb er zelf 2 gereden op een standaard onderstel (wel op rft banden). Is écht niet de comfortabelste auto van het pak.

                  Comment


                  • #10
                    Als je voor elektrisch wil gaan en ik vanuit mijn Kia achtergrond zou kijken, zou ik je de e-Niro aanraden. Maar het hangt ervan af hoe groot je koffer moet zijn en of de 450 liter volstaan. De toekomstige nieuwe Niro EV doet daar een paar litertjes bij. Voor een groter model met ruimere koffer zou ik je dan naar de EV6 kunnen doorverwijzen, heeft zeer comfortabele zetels, maar is naar uw smaak waarschijnlijk te sportief opgehangen. De Hyundai variant daarvan is de Ioniq5 en die heeft een soepeler veercomfort.

                    Als ik niet aan navelstaarderij doe, dan zou ik met uw comforteisen eerder naar de nieuwste Citroën modellen kijken, op voorwaarde dat het een model is met de laatste nieuwe comfortzetels en het veersysteem met "advanced comfort". Buiten de nieuwe C5X heb ik zo van buiten geen idee welke modellen daarmee kunnen geleverd worden. En full electric is daar nog niet echt aan de orde, of je zou moeten kiezen voor een elektrische C4, maar dan moet je door het bizarre design kunnen heen kijken en tevreden zijn met een nogal belabberd rijbereik en relatief kleine koffer.

                    In ieder geval, één gouden raad als comfort belangrijk is: ga ALTIJD eerst testrijden vooraleer je beslist

                    Comment


                    • #11


                      Comment


                      • #12
                        Vraag is of die zachte ophanging nog stand houdt met dat electro gewicht ;-)

                        In vroeger tijden ook een paar keer een citroen (BX break) gehuurd om mee op vakantie te gaan.
                        Zalig die zachte vering op zo'n lange afstanden.

                        Comment


                        • #13
                          Ik heb inderdaad een paar maal de chance gehad om met een taxi C5 met hydraulische vering te kunnen meerijden. En dat is inderdaad het gevoel dat ik hoop terug te vinden. Ik dacht wel dat Citroën ondertussen geen hydraulische vering meer produceert. Maar dat is dus wel hetgeen ik hoop te evenaren.
                          King of the Ludospace - currently running nr. 6

                          2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                          2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                          Comment


                          • #14
                            Schitterende restomod, maar aan de andere kant toch nog wel een beetje heiligschennis, vind ik. Hoewel... ik kan mij weinig andere oldtimers inbeelden die beter zouden passen bij een EV-transformatie

                            Comment


                            • #15
                              Als vering belangrijkste is dan zal je moeten uitzoeken welke wagens een adaptieve onderstel hebben.

                              Veel populaire merken van personenwagens - Audi, BMW, Ford, Infiniti, Land Rover, Mercedes-Benz, Nissan, Renault, Seat, Skoda, Toyota , Volkswagen en Volvo - bieden modellen aan die zijn uitgerust met adaptieve onderstel systemen uit het Monroe ® Intelligent Suspension-productportfolio.

                              Ik denk dat ze wel eerder in de topmodellen gaan zitten bij ieder merk.

                              Kan zelf achteraf geplaatst worden

                              Monroe® Intelligent Suspension RideSense ™ elektronische dempers nu beschikbaar voor tientallen populaire automodellen.

                              Comment


                              • #16
                                In die categorie hangt het er vanaf, wat je als "betaalbare" TCO ervaart natuurlijk ;-)

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                                  Ik heb inderdaad een paar maal de chance gehad om met een taxi C5 met hydraulische vering te kunnen meerijden. En dat is inderdaad het gevoel dat ik hoop terug te vinden. Ik dacht wel dat Citroën ondertussen geen hydraulische vering meer produceert. Maar dat is dus wel hetgeen ik hoop te evenaren.
                                  Volgens de testen lijkt het nieuwe systeem op de DS 7 en C5 aircross er redelijk fel op.

                                  Vandaar de C5 X als mijn voorstel.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Niets verslaat een C6. https://www.youtube.com/watch?v=0qzuFE1AIew

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                      Yep! Instant classic

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                        Filmpje nog nooit gezien, maar nuff said bij deze ...

                                        Héérlijke auto die C6.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X