Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Passat GTE Business vs Audi Q4 e-tron 40

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Ik was ooit ook gecharmeerd door de Golf GTE, tot ik de waslijst aan problemen op de site van autoweek zag (in NL sprongen ze heel snel op de PHEV boot een jaar of 5 jaar geleden), en die PHEV's hebben dan bijna altijd een kleinere koffer dan hun benzine broertje dat een pak goedkoper is in aanschaf (zeker bij de Golf ook een belangrijk argument want die is sowieso al niet zo ruim).

    En mja de 'problemen' van EV worden door meerdere mensen onderschat, ik kan nu zeggen dat ik op anderhalf jaar tijd al 5 lange reizen gemaakt heb (1000 km enkele reis) en da's tot hiertoe quasi vlekkeloos verlopen. Soms moet je wel een beetje plannen/rekenen als er geen laadpalen in de buurt van uw bestemming zijn. Het snellaadnetwerk in frankrijk en duitsland groeit wel zienderogen (zowel tesla, ionity als fastned) .

    En ja zelfs met 1 fase laden komt ge in de meeste gevallen wel toe, tenzij ge dagelijks 300 km rijdt...
    Last edited by sunking; 06/02/2022, 18:05.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
      Inderdaad het is het maximale. Maar ook al heb je minder is de wallbox met directe verbinding naar de meterkast voor mij de betere optie. Maar als je zorgt dat je een slimme kabel hebt die wat veiligheidsmarge inbouwt kan het perfect op een gewoon stopcontact als er niet teveel op die kring zit. Veel mensen overschatten het laadprobleem bij thuisladen.

      Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
      Een aparte kring is ALTIJD sterk aan te raden, ook voor laden aan een ”gewoon” stopcontact: dus NIETS anders op die kring behalve dat ene stopcontact.
      Meer zelfs, de meeste merken zetten expliciet in hun voorwaarden dat laden NOOIT toegelaten is op een gedeelde kring.
      Een laadstation moet uiteraard steeds op een apart circuit.

      Comment


      • #23
        Zoals ik al zei is het zelfs verplicht.
        Je krijgt het nooit gekeurd als er geen eigen kring is.
        Kabeldikte is 3x10 dacht ik ipv 3x2,5.
        den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment


        • #24
          Keuring bij verkoop is nog maar sinds 2008 verplicht…er zullen meer mensen met ongekeurde ellentrik zitten als met, en er werd veel afgebricoleerd


          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
            Zoals ik al zei is het zelfs verplicht.
            Je krijgt het nooit gekeurd als er geen eigen kring is.
            Kabeldikte is 3x10 dacht ik ipv 3x2,5.
            SLIK.
            Serieus kabelke.

            5x2.5 YMVK voor de installatie van 3 fase - 16A(11 kW) laadpaal tot en met 60 meter of 4x2.5 YMVKas (grondkabel) 3 fase - 16A(11 kW) laadpaal tot en met 60 meter.
            Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 10/02/2022, 13:27.

            Comment


            • #26
              Heb hier veel nuttige reacties gelezen. Bedankt!

              Ondertussen heb ik besloten om voor EV te gaan. Geen zin om de komende 5 jaar met een achterhaalde techniek rond te rijden die ook fout gevoeliger is, in een uitlopend model (Passat GTE wordt in 2023 vervangen door nieuw model).

              Voor de installatie van het laadpunt zal er vooraf een audit gebeuren van mijn installatie dus dan zal ik wel vernemen of we voor 3,7 of 7,4 kW kunnen gaan. Maakt uiteindelijk niet zoveel uit bij voornamelijk 's nachts opladen.

              Gisteren de Q4 en de ID4 even gaan bekijken in de showroom, de Skoda Enyaq volgt nog.
              - De Q4 voelde meer als auto aan met een goed afgewerkt en luxueus ogend interieur
              - De ID4 had meer goedkope plastiek in het interieur (volgens de verkoper omwille van gewichtsbesparing ), was wel iets ruimer had ik de indruk. Die elektrische deurklinken voelden als speelgoed aan en heeft bijna geen fysieke knoppen meer. De beschikbare buitenkleuren zijn (imho) ook minder mooi dan bij de Q4.

              Uiteindelijk zal de keuze gaan tussen een matig uitgeruste Q4 vs. een redelijk uitgeruste ID4 vs. een goed uitgeruste Enyaq. De zoektocht is dus nog niet afgelopen :-).

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door frederik82 Bekijk Berichten
                Uiteindelijk zal de keuze gaan tussen een matig uitgeruste Q4 vs. een redelijk uitgeruste ID4 vs. een goed uitgeruste Enyaq. De zoektocht is dus nog niet afgelopen :-).
                er zijn lastigere opgaves

                Comment


                • #28
                  geen van de twee voor mij.....als het dan toch moet liever de Q4 (vergelijk hem met HIV,je gaat veel naar de dokter moeten maar kan nog redelijk goed leven. Een hybride is BSE (dood ga je zowieso maar eerst nog lang afzien)....Serieus nu,Passat GTE rijdt voor mij voor geen meter,wat een chaotische aandrijflijn zonder enige verfijning
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door frederik82 Bekijk Berichten
                    Uiteindelijk zal de keuze gaan tussen een matig uitgeruste Q4 vs. een redelijk uitgeruste ID4 vs. een goed uitgeruste Enyaq. De zoektocht is dus nog niet afgelopen :-).
                    Als je toch voor EV kiest en een goed uitgeruste Enyaq overweegt, dan zou ik toch ook eens binnenspringen bij Hyundai of Kia. In één van de recente Autogids nummers hebben ze een vergelijkend testverslag gezet tussen de Hyundai en de Audi en de Koreaan kwam daar als winnaar uit de bus. In datzelfde nummer verklaren ze dan ook nog eens dat de Kia een nóg betere keuze is... Tenzij je niet van hun specifieke design houdt, kan je objectief gezien niet voorbij aan de Ioniq 5 of de EV6 als alternatieven. Zijn op dit moment gewoon de beste EV's in hun klasse, naast de Tesla modellen.
                    Last edited by jef; 14/02/2022, 10:08.

                    Comment


                    • #30
                      ik kan Jef geen ongelijk geven,als het toch elektrisch moet zijn en je slim genoeg bent om zeker geen hybride meuk te nemen neem dan Koreaans. En als het hybride moet zijn neem die dan ook of een Toyota. Hopelijk komen de Europeanen terug bij hun verstand en gaan ze maken waar ze echt goed in zijn: leuk sturende ICE auto's
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                      Comment


                      • #31
                        Niet dat ik zelf zo'n fan ben van hybride, maar ik ken ondertussen toch al heel wat mensen die er al veel zorgeloze km's mee deden. Paar X1's op het bedrijf hebben nu toch al allemaal rond de 100K zonder problemen en ook een GTE en een dikke X5 zonder problemen.
                        Met de X1 en de GTE heb ik ook al gereden, en wat jij schrijft over de aandrijflijn, ervaar ik compleet niet, moet ik zeggen.
                        Bij de X1 is de overgang van elektrisch naar ice nog net iets subtieler, maar de Passat doet dat zeker ook niet slecht.
                        Vergeet ook niet, dat het hier om een lease auto gaat, dan is een "experimentje" minder doorslaggevend voor je budget ook natuurlijk.

                        Ik denk dat je toch een beetje achter de feiten aanloopt nu, als je nog verwacht dat merken nog zwaar gaan inzetten op ICE.
                        Met alle gevolgen vandien inderdaad., en tot spijt van wie het benijdt.
                        Al weet ik niet of je al ooit met een Tesla 3 gereden hebt, bv, maar dat ding stuurt toch behoorlijk leuk imo.


                        Feit is dat hybride en EV rijden weer nieuwe uitdagingen schept in de automobiel wereld, wat ik persoonlijk dan weer heel interessant vind.

                        Comment


                        • #32
                          Ik rijd zelf met een model 3 en het geeft niet het zelfde fun gehalte dan een rwd bmw, maar als algehele ervaring (comfort, vermogen, snufjes etc, perfecte grip met AWD) vind ik het toch een vooruitgang, zeker als dagelijkse wagen.
                          Heb ook eindelijk eens met een polestar 2 gereden, dat is ook een zeer goede wagen, zit beter in elkaar dan een tesla (zeg ik als tesla rijder).
                          En dan de ioniq 5, kia ev6... er is veel goeds te krijgen voor een schappelijke prijs, en ook de meer betaalbare nieuwelingen (renault megane e-tech etc) zien er veelbelovend uit.
                          Veel interessanter dan het aanbod van 3-4 jaar geleden (je kon toen kiezen tussen een bmw i3, renault zoe, hyundai kona of model S als je elektrisch wou rijden).
                          Tel daar bij op dat het laadnetwerk toch serieus gaat uitgebreid worden volgende jaren... Tesla is volop bezig met zijn snelladers open te stellen voor andere wagens trouwens.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            Tesla is volop bezig met zijn snelladers open te stellen voor andere wagens trouwens.
                            Die kabel aan die Tesla snelladers, is die niet verschrikkelijk kort om te gaan gebruiken bij (vele) andere EV’s?

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                              Die kabel aan die Tesla snelladers, is die niet verschrikkelijk kort om te gaan gebruiken bij (vele) andere EV’s?
                              als uw laadpoort gewoon links achteraan zit zal er geen probleem zijn. maar heb idd al gelezen van EV's die twee plekken innemen omdat ze er anders niet geraken.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                ik kan Jef geen ongelijk geven,als het toch elektrisch moet zijn en je slim genoeg bent om zeker geen hybride meuk te nemen neem dan Koreaans. En als het hybride moet zijn neem die dan ook of een Toyota. Hopelijk komen de Europeanen terug bij hun verstand en gaan ze maken waar ze echt goed in zijn: leuk sturende ICE auto's
                                Ik weet natuurlijk niet wat jou maatstaf is maar ik heb vorige maand een A6 55tsfi e 3 dagen uitgebreid kunnen testrijden en die auto reed verdomd heel erg goed ! Ongelooflijk harmonisch en comfortabel rijdende wagen met als het moet meer dan voldoende power onder het gaspedaal, je moest bij momenten echt naar het dashboard kijken om te zienof je nu in EV of in hybrid mode aan het rijden was... en dat zeg ik als iemand die al ruim 20 jaar met 6 cilinder diesels op baan is... Ik heb na de testrit onmiddellijk mijn krabbel onder de bestelbon geplaatst... Voor mijn gebruik gaat dat een perfecte wagen zijn naar mijn persoonlijke mening... nu , ik weet natuurlijk niet hoeveel dommer ik dan jou ben natuurlijk , de tijd zal het uitwijzen :-)

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                  ik kan Jef geen ongelijk geven,als het toch elektrisch moet zijn en je slim genoeg bent om zeker geen hybride meuk te nemen neem dan Koreaans. En als het hybride moet zijn neem die dan ook of een Toyota. Hopelijk komen de Europeanen terug bij hun verstand en gaan ze maken waar ze echt goed in zijn: leuk sturende ICE auto's
                                  Je hebt net het recept voor failissementen van automerken uit geschreven.
                                  Je kan het betreuren, maar de ICE ligt op sterven voor Europa en China alvast.
                                  De rest zal volgen.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Het doet voor mij ondertussen al een beetje zielig aan, als ik weer's een M5 of een 911 met blaffende uitlaat hoor optrekken.

                                    Terwijl ik er vroeger ook kippenvel van kreeg. Raar eigenlijk toch.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                      Je hebt net het recept voor failissementen van automerken uit geschreven.
                                      Je kan het betreuren, maar de ICE ligt op sterven voor Europa en China alvast.
                                      De rest zal volgen.
                                      Voor de Japanners is de ICE nog niet dood. Gaande van biobrandstoffen tot waterstof. https://www.carscoops.com/2021/11/ja...ustion-engine/

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

                                        Voor de Japanners is de ICE nog niet dood. Gaande van biobrandstoffen tot waterstof. https://www.carscoops.com/2021/11/ja...ustion-engine/
                                        Ondertussen heeft Toyota ook al ingezien dat waterstof niks wordt. Tov een EV heb je circa 3-4 keer zo veel stroom nodig, en in tegenstelling tot wat we denken is tanken van waterstof niet makkelijk, en ook zijn grote debieten en grote opslag peperduur.

                                        Biobrandstoffen gaan in concurrentie met voedselproductie.... , en je zit nog altijd met lokale pollutie met NOX in de steden.

                                        De inspanningen die nu geleverd worden op gebied van batterijtechnologie zijn gewoon zo indrukwekkend dat het moet lukken.
                                        Batterijen gaan lichter worden, sneller geladen kunnen worden, en minder nood hebben aan speciale grondstoffen.

                                        Comment


                                        • #40
                                          ICE gaat imo enkel nog voor vracht-en scheepsvervoer over blijven op den duur.

                                          Ik mag het hopen, want anders krijg ik een dik probleem in mijn branche

                                          Comment

                                          Working...
                                          X