Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Extra autootje, misschien oldtimer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

hij wil een kleine boyracer(midlife??) & hij wil een oldtimer>> voorlopig beperkt tot en met 1992
    Ja zeg, wordt binnenkort 47. Niet gemakkelijk om een midlife crisis te hebben tijdens een pandemie
    Mijn feestje voor vrienden voor 45 jaar hebben we al 2x moeten uitstellen.

Maar ik zoek niet per se boyracer, maar eerder iets fun. Het mag wat vlot gaan natuurlijk, maar moet geen pk monster zijn.
    Kever of Mini heb ik bvb ook al overwogen, maar: duurder en waarschijnlijk niet zo betrouwbaar als iets van begin jaren 90.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Ja zeg, wordt binnenkort 47. Niet gemakkelijk om een midlife crisis te hebben tijdens een pandemie
      Mijn feestje voor vrienden voor 45 jaar hebben we al 2x moeten uitstellen.

Maar ik zoek niet per se boyracer, maar eerder iets fun. Het mag wat vlot gaan natuurlijk, maar moet geen pk monster zijn.
      Kever of Mini heb ik bvb ook al overwogen, maar: duurder en waarschijnlijk niet zo betrouwbaar als iets van begin jaren 90.
      know the feeling, ik geef 't zelfs openlijk toe:

mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

trackcar: nice.
        Woon je dan dicht bij een circuit, of is dat altijd op een aanhanger transporteren?
        Ik zeg altijd dat als mensen snel willen rijden, ze dat op een circuit moeten doen. Maar vraag me wel af hoe praktisch dat allemaal is. Vereist waarschijnlijk vooraf reserveren en zo.

Comment

Tip: controleer op voorhand of je verzekering het toestaat dat je dochter gaat rijden met die auto's "met sportief karakter".
          Mijn zoon wou op zijn 24e een MX5 tweedehands kopen, maar de verzekering wou elk jaar de helft van de aankoopprijs... als ze al wouden verzekeren...

Comment

trackcar: nice.
            Woon je dan dicht bij een circuit, of is dat altijd op een aanhanger transporteren?
            Ik zeg altijd dat als mensen snel willen rijden, ze dat op een circuit moeten doen. Maar vraag me wel af hoe praktisch dat allemaal is. Vereist waarschijnlijk vooraf reserveren en zo.
            heb een aanhanger, er is geen circuit binnen de 100km & da groen spel mag de baan niet meer op(teveel aangepast)
            idd vooraf inschrijven(heb je vooraf al plezier) en achteraf met de aanhanger terug, ben je automatisch kalm aan het rijden(1600kg extra haalt de fut uit de meeste auto's) en vermijd je boetes
            mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
            Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Dat is een beetje het slechtste van 2 werelden combineren:
              - na 1992, dus geen oldtimer tarief
              - 2.5 motor met euro 0, dus hoog belastingstarief.
              Niet duur in aanschaf, wreed duur in belastingen.
              Met 200gr uitstoot is die +500€ BIV en bijna 1.000€ jaarlijkse belastingen.
              Na 2 jaar heb ik evenveel betaald aan belastingen als aan de wagen!
              Volvo 850's zijn van begin 1991 dus die zou je wel als oldtimer moeten kunnen vinden (https://www.2dehands.be/v/auto-s/vol...ter-1-oldtimer)

Een andere Volvo dat meer in lijn met je voorbeelden is is de volvo 480 (turbo).

Of mijn persoonlijke favoriet Volvo 340/360.

Wel kut moment om een oldie te zoeken merk ik net... rap even op 2dehands gezocht en bitter weinig te koop.

Comment

een goeie 480 340 of 360 is op bijna geen enkel moment nog te koop of te vinden

Comment

behalve ene met 80 km

sorry boven 't budget maar wat een parel

Comment

MR2 zou ik ook wel zien zitten.
                    Deze heb ik gevonden, lijkt me een faire prijs, maar 6.500€ is natuurlijk wel dubbel zo veel.
                    Beter geïnformeerd de juiste auto kopen? Bekijk ons ruime aanbod en lees onze tips. Ontdek de voordelen en het gemak van AutoTrack.

156pk ijkt me niet zo slim voor mijn dochter...

Prelude: ook moeilijk te vinden zonder roest of in originele toestand.
                    Had er eentje gevonden voor 4.000€ in Duitsland in wat een mooie staat leek, maar verkoper reageerde maar amper.
                    Op het forum is er onlangs ene verkocht van eerste eigenaar dacht ik.
                    Was ook 6000.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Een 480 die niet is doorgeroest is een unicum.
                      Je kon wel heel makkelijk zijn turbo aanpassen.
                      den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                        een goeie 480 340 of 360 is op bijna geen enkel moment nog te koop of te vinden
                        oof, efkes rap gekeken. 1500 euro voor een cvt .

Comment

480 lijkt me wel een toffe auto. Geen idee echter hoe dat rijdt.
                          Ik ga morgen toch eens naar die Nissan 100NX kijken.

Dit vind ik ook wel tof: https://www.autowereld.nl/honda/civi...6/details.html
                          En dan optisch pimpen, JDM style.
                          Maar daar gaan de vrouw of dochter niet veel interesse in hebben vrees ik.
                          Last edited by Chris_147; 03/02/2022, 18:15.

Comment

Leuk
                            Maar dan een rode 16v.

De Accord had ook zo een model.
                            den borre

Int3x0r

Comment

wel boven budget...maar je kan wrs altijd wel een bod doen

Comment

Ik moet zeggen dat toen deze wagens uitkwamen, ik ze ook niets vond in vergelijking met een MX-5 NA.
                                Maar nu vind ik ze wel iets hebben, elk op hun eigen vlak.

Ford Puma is van 1997 en Peugeot 206 vanaf 1998, dus nog geen oldtimers.
                                Er staat misschien oldtimer daarmee, wou gewoon even mijn ervaring kwijt met het zoeken naar een 2de auto'tje, ook eerst gekeken naar sportieve modellen, Honda CRX, MX-5 NA,... maar moet ook een beetje betaalbaar blijven en ook praktisch zijn.
                                Gisteren mee naar de keuring geweest, had wa schrik voor de zelfgestoken achterlichtblokken, hebben er even staan naar kijken, maar uiteindelijk erdoor zonder opmerkingen. Voor mij moest het ook goedkoop zijn in onderhoud, herstelling,... indien nodig dusja.
                                1.4 met 75 pk, in het begin rustig mee gereden, maar met zijn 750 kg best vlot, niet snel... Airco was wel een vereiste, want met de hete zomers de laatste jaren... oja een afneembare trekhaak zit er ook op, nooit gebruikt geweest. Kan wel is van pas komen.

De zelfgestoken Pioneer radio speelt super met de standaard boxen, daar verschiet ik zelf van.
                                Voor mij ook leuk dat ik er zelf een beetje kan aan werken, niet dat er nog veel gaat wijzigen want heb nu al een band met dit auto'tje en da was eigenlijk ook niet de bedoeling.
                                Wat de lez betreft, mag nog overal binnen.
                                Last edited by ; 05/02/2022, 08:16.

Comment

Polo Mk2 coupé ?
                                  er is wel wat aanbod, ook pre-93, en de prijzen vallen relatief mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                    Polo Mk2 coupé ?
                                    er is wel wat aanbod, ook pre-93, en de prijzen vallen relatief mee.
                                    Een GT of G40 lijkt me wel wat?
                                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten

Een GT of G40 lijkt me wel wat?
                                      voor 2000 euro?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

voor 2000 euro?
                                        In onderdelen of met 450000 km.
                                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Voor de volledigheid: al enkele maanden geleden een Honda Prelude 4e gen gekocht.
                                          Gaat hier verder: https://www.autoforum.be/forum/mijn-...da-prelude-2-3

Comment

Working...
                                          X