Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2dehands automaat, IS300h of 330e?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 2dehands automaat, IS300h of 330e?

Toch maar eens polsen naar de gedachten van Het forum.

Ik ben het hand schakelen tijdens het bumperen in de files een beetje beu dus ben ik al een paar weken het internet aan het afschuimen naar een vervanger voor mijn v40.
    Daaruit zijn er 2 die in het plaatje passen (<25k en sedan en hybride want why not).

Zijnde de Lexus IS300h en de BMW 330E (of mis ik nog een underdog?).

Ik moet met beiden nog testrijden (E-CVT al wel getest in een CT200h en is geen min punt voor mij)
    Voorlopig leun ik richting de Lexus.

Welke zouden jullie kiezen en waarom?

Als het voor file bumperen is : neem eentje met uitgebreide adaptive cruisecontrol uitrusting. Zodat hij vanzelf meesluipt

De IS300h is wat exclusiever in de zin van : die zie je veel minder op straat.
    Ik heb er op het autosalon al eens naar staan kijken een aantal jaren geleden. Wat een no-go was, was dat de achterbank niet neerklapbaar was (werd me door de verkoper aldaar ook bevestigd).
    Al lees ik op internet dat het wel mogelijk zou zijn. Misschien net die jaargang dan niet of was het een optie? Dat weet ik niet meer...

Comment

De Lexus omdat er al te weinig mensen zijn die er uit springen in een wereld van badge buyers en BMW meelopers.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk Berichten
        Als het voor file bumperen is : neem eentje met uitgebreide adaptive cruisecontrol uitrusting. Zodat hij vanzelf meesluipt

De IS300h is wat exclusiever in de zin van : die zie je veel minder op straat.
        Ik heb er op het autosalon al eens naar staan kijken een aantal jaren geleden. Wat een no-go was, was dat de achterbank niet neerklapbaar was (werd me door de verkoper aldaar ook bevestigd).
        Al lees ik op internet dat het wel mogelijk zou zijn. Misschien net die jaargang dan niet of was het een optie? Dat weet ik niet meer...
        Hmm diegene die ik al te koop heb zien staan hebben allemaal neerklapbare achterbank.
        De GS heeft wel altijd een vaste achterbank, of zo heeft het internet het mij toch wijsgemaakt.

Comment

De laatste generatie van Lexus IS (ook pre-facelift) heeft inderdaad standaard een neerklapbare achterbank.

Mijn oordeel (als ex-Lexus medewerker heb ik er een paar versleten als dienstwagen)

Voordelen Lexus:
          - exclusiviteit (wordt als nieuw model ook niet meer aangeboden in Europa)
          - meestal zeer goed uitgerust, terwijl bij BMW bijna alles op de optielijst staat (stond)
          - top betrouwbaarheid, niet kapot te krijgen (wel checken of hij perfect volgens het boekje onderhouden is geweest en de eventuele nodige updates heeft gekregen)
          - vééél beter zitcomfort dan de standaardzetels van de BMW
          - lederen bekleding komt qua zachtheid overeen met Nappa bij BMW. Het basisleder bij BMW is veel ruwer, maar ook slijtvaster (let vooral bij F Sport versies op bij de randen van de sportzetels!)
          - top geluidsinstallatie als je eentje vindt met Mark Levinson (enkel verkrijgbaar op F Sport en Privilege Line)
          - steeds goede service in het officiële Lexus dealernetwerk. Je kan officieus ook in het Toyota netwerk terecht.
          - uitgebreide garantie (tot 10 jaar op de hybride batterij indien aan bepaalde voorwaarden voldaan)
          - comfortabele ophanging (zeker met 17" velgen, met 18" is dat iets minder)

Voordelen BMW:
          - betere ergonomie, minder rommelig dashboarddesign
          - betere prestaties
          - lagere verkeerstaksen (11 fiscale pk vs 13)
          - minder exclusief = meer keuze op de tweedehandsmarkt, vermoed ik. Maar je zal goed moeten zoeken om je gewenste uitrusting te vinden.
          - dynamischer weggedrag, beter communicatief stuurgevoel. Veel meer een 'drivers car' dan de Lexus.
          - beter en moderner multimediasysteem en navigatie - bij Lexus heeft het heel lang geduurd vooraleer bijv. Apple Car Play en Android Auto beschikbaar werden - te checken naargelang bouwjaar

Comment

Het zijn behoorlijk verschillende wagens. Als ik me niet vergis is de Lexus ook krapper achterin?
            Ik heb ooit eens een testrit gedaan met een lexus IS200h, ik vond dat een serieuze tegenvaller. Het zag er allemaal gelikt uit maar de rijbeleving was pover en de bediening van de GPS etc leek uit een vorig decennium te komen. Ik reed veel liever met mijn oude honda accord waar wel het een en het ander aan rammelde.
            Bij BMW is de optiepolitiek dan weer kribbig en ik zou me niet snel meer aan een BMW wagen want eventuele reparaties kunnen duur uitvallen.

Maar als ik zelf moest kiezen tussen deze 2 zou ik toch de BMW nemen omwille van het rijgedrag en de ergonomie.

Ik zou misschien eerder voor een 320i gaan want die is ook vlot zat, goedkoper in aanschaf, ruimere koffer, in break te krijgen, en er gaat wellicht minder aan kapot.
            Last edited by sunking; 09/02/2022, 12:19.

Comment

Zo’n IS200 heb ik altijd een auto gevonden met volgende omschrijving:

”Ik wil wel, maar ik kan niet en had beter een even degelijke en even lelijke Toyota gekocht”

Dit terzijde, want het gaat hier over een IS300h.

Comment

Zo even updaten. Gisteren testrit met een lexus privilege line gedaan en ja wat moet ik zeggen...

Ben met een koopovereenkomst de deur uitgewandeld .

Zat er 5 seconden in en ik vond het al geweldig en voor al de redenen die Jef aangeeft. Het rijden is inderdaad niet echt dynamisch te noemen maar vond het wel aangenaam rijden (of cruisen is misschien een beter woord)
                Multimedia stoorde me op zich niet en de "muis" bediening vond ik wel goed werken. Navigatie is wel vrij zwak, zou wel eens rap vervangen kunnen worden door de gsm ( eventueel android auto/carplay dmv. een retrofit systeem, grom v line moest iemand er bekend mee zijn).

sunking geen idee of ie krapper is als de bmw maar ik vond de achterbank van de Lexus niet bepaald krap.

Nu 4 weken wachten want de keuringcentra kunnen niet volgen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
                  Zo even updaten. Gisteren testrit met een lexus privilege line gedaan en ja wat moet ik zeggen...

Ben met een koopovereenkomst de deur uitgewandeld .

Zat er 5 seconden in en ik vond het al geweldig en voor al de redenen die Jef aangeeft. Het rijden is inderdaad niet echt dynamisch te noemen maar vond het wel aangenaam rijden (of cruisen is misschien een beter woord)
                  Multimedia stoorde me op zich niet en de "muis" bediening vond ik wel goed werken. Navigatie is wel vrij zwak, zou wel eens rap vervangen kunnen worden door de gsm ( eventueel android auto/carplay dmv. een retrofit systeem, grom v line moest iemand er bekend mee zijn).

sunking geen idee of ie krapper is als de bmw maar ik vond de achterbank van de Lexus niet bepaald krap.

Nu 4 weken wachten want de keuringcentra kunnen niet volgen...
                  Ah, OK, da's ne snelle
                  Proficiat. Welke kleurencombo?
                  We zullen de obligate fotookes wel zien verschijnen als het zo ver is?

Comment

Proficiat, goede keuze. In elk geval een kwalitatieve en exclusieve wagen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten

Ah, OK, da's ne snelle
                      Proficiat. Welke kleurencombo?
                      We zullen de obligate fotookes wel zien verschijnen als het zo ver is?
                      ja woopsie .
                      gelukkig is er thuis gene chef die haar zeg erover moet doen
                      en kleurencombo is saai grijs en zwart.
                      Vond het totaalpakket belangrijker als de kleuren deze keer.

Comment

Proficiat met de aankoop. Dat ging snel.

Toevallig deze? https://lexusselect.lexus.be/nl/voer...00h_27941.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk Berichten
                          Proficiat met de aankoop. Dat ging snel.

Toevallig deze? https://lexusselect.lexus.be/nl/voer...00h_27941.html
                          Nee, het is deze kleurcombo https://lexusselect.lexus.be/nl/voer...00h_18408.html

Comment

Proficiat met je keuze.
                            Had het niet verwacht.
                            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
                              Mooi. Dat Sonic Titanium is geen 'saai' grijs, vind ik. Zitten mooie beige tinten in, afhangend van de lichtinval.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten

Mooi. Dat Sonic Titanium is geen 'saai' grijs, vind ik. Zitten mooie beige tinten in, afhangend van de lichtinval.
                                ja heb hem op een minder zonnige dag gezien maar dat word dan nog smullen in de zonnige dagen.

Comment

Privilege Line = Mark Levinson + gekoelde zetels: als je een muziekliefhebber bent, pas dan maar op dat je in de zomer niet als vermist wordt opgegeven
                                  Last edited by jef; 11/02/2022, 11:11.

Comment

Een BMW 340i hahah. (echt rijplezier,super betrouwbaar,.....) of een gewone simpele 318/20/30.....dan hou je nog geld over en is al meer dan goed

En anders de Lexus (die rijdt als een koffiemolen maar gaat tenminste niet kapot)
                                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                      Een BMW 340i hahah. (echt rijplezier,super betrouwbaar,.....) of een gewone simpele 318/20/30.....dan hou je nog geld over en is al meer dan goed

En anders de Lexus (die rijdt als een koffiemolen maar gaat tenminste niet kapot)
                                      Het is de kofiiemolen geworden . BMW was enkel interessant als hybride voor mij op dit moment, anders had ik doorgezocht naar een andere zetel op wielen zoals een volvo S80

Comment

Working...
                                      X