Aangezien ons gezin 2 kinderen telt (momenteel nog 0 jaar en 3 jaar oud) merken we dat de ruimte in de wagen behoorlijk krap begint te worden als we een weekendje weg gaan. Komende zomer zouden we op reis willen voor +/- 10 dagen waardoor we zeker plaats te kort zullen hebben in onze wagen (buggy, speelgoed,...).
Mijn vrouw heeft momenteel een ford focus break mk3 van 2017. Er zijn geen dakrails aanwezig.
Skiën is niks voor ons en zullen we "mogelijks" nooit doen. Zeg nooit nooit natuurlijk...
We zouden daarom willen uitkijken voor de aankoop van een dakkoffer. Het is een behoorlijke kost maar we zouden er dan ook jarenlang genot moeten van hebben...
Ik heb al wat opzoekingswerk gedaan en begin al een beetje de bomen door het bos te zien maar had graag eens geluisterd wat jullie ervaringen zijn en als er nuttige tips gegeven kunnen worden.
Het is duidelijk dat Thule "het" merk is voor dakkoffers.
Voor dakrails zou het gaan tussen de "wingbar evo" en "wingbar edge", waarbij volgens mij de edge iets gestroomlijnder/sportiever/stiller zou moeten zijn? Voor de rest geen verschillen..?
Voor dakkoffer lijkt de Motion XT een correcte koffer voor ons gebruik. De vraag is alleen welke grootte we best nemen en wat mogelijk is op onze wagen zonder overhang vooraan de wagen of koffer niet meer volledig opengaat..
De Vector lijkt vooral wat premium te zijn door wat features zoals LED verlichting maar is voor ons helemaal niet nodig, de Alpine is dan weer speciaal voor skilatten en de Force voor speciale stukken te vervoeren.
Normaal mag stockage van de koffer in onze woning geen probleem zijn, alleen te bekijken als we deze praktisch op de zolder krijgen, ik vermoed van wel...
Voor ons is het belangrijkste dat het makkelijk te monteren is (dummy proof) & praktisch is.
Als er ooit een andere wagen komt is de koffer zeker opnieuw te gebruiken neem ik aan, de railmontage zal dan afhangen van het volgend type wagen?
Is het een optie om rails na te laten plaatsen door de dealer op de wagen of is dit niet aan te raden?
Mensen die tips kunnen geven welk type rails of koffer best te nemen?
Ervaringen met huren van koffers?
Heel erg bedankt!
Mijn vrouw heeft momenteel een ford focus break mk3 van 2017. Er zijn geen dakrails aanwezig.
Skiën is niks voor ons en zullen we "mogelijks" nooit doen. Zeg nooit nooit natuurlijk...
We zouden daarom willen uitkijken voor de aankoop van een dakkoffer. Het is een behoorlijke kost maar we zouden er dan ook jarenlang genot moeten van hebben...
Ik heb al wat opzoekingswerk gedaan en begin al een beetje de bomen door het bos te zien maar had graag eens geluisterd wat jullie ervaringen zijn en als er nuttige tips gegeven kunnen worden.
Het is duidelijk dat Thule "het" merk is voor dakkoffers.
Voor dakrails zou het gaan tussen de "wingbar evo" en "wingbar edge", waarbij volgens mij de edge iets gestroomlijnder/sportiever/stiller zou moeten zijn? Voor de rest geen verschillen..?
Voor dakkoffer lijkt de Motion XT een correcte koffer voor ons gebruik. De vraag is alleen welke grootte we best nemen en wat mogelijk is op onze wagen zonder overhang vooraan de wagen of koffer niet meer volledig opengaat..
De Vector lijkt vooral wat premium te zijn door wat features zoals LED verlichting maar is voor ons helemaal niet nodig, de Alpine is dan weer speciaal voor skilatten en de Force voor speciale stukken te vervoeren.
Normaal mag stockage van de koffer in onze woning geen probleem zijn, alleen te bekijken als we deze praktisch op de zolder krijgen, ik vermoed van wel...
Voor ons is het belangrijkste dat het makkelijk te monteren is (dummy proof) & praktisch is.
Als er ooit een andere wagen komt is de koffer zeker opnieuw te gebruiken neem ik aan, de railmontage zal dan afhangen van het volgend type wagen?
Is het een optie om rails na te laten plaatsen door de dealer op de wagen of is dit niet aan te raden?
Mensen die tips kunnen geven welk type rails of koffer best te nemen?
Ervaringen met huren van koffers?
Heel erg bedankt!
Comment