Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oplossing tijdelijke wagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
    Ik schreef (vetgedrukt) financieel vermogen, het totale gemiddelde vermogen (inclusief vastgoed minus openstaande leningen) van de Belg zit iets boven de 250.000 euro.
    Dat voor sommigen 5000 euro veel geld is weet ik wel, maar 5000 euro kunnen overbruggen betekent daarom nog niet dat je ”financieel sterk” staat, toch?
    Meer dan wat ik hiermee letterlijk zeg bedoel ik zeker niet.
    Gemiddeld. Daar zeg je niks mee, de mediaan zal totaal anders zitten.

En als we dat allemaal losjes op de rekening staan hebben wat zeiken we dan over een beetje duurdere energie prijzen?

Soit 5000 euro uitgeven in plaats van 1500 op een moment dat er een grote kost aankomt, niet iedereen gegeven.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

idd, een auto van 33 jaar oud posten die nog 2000€ moet kosten.
      Ik weet dat dit allemaal voor u te min is, maar dan moet je nog niet komen verkopen dat je vandaag de dag geen low budget auto meer kan vinden gekeurd voor verkoop.

Voor u is dit allemaal dikke rommel, maar dat 33 jaar oud ding is betere keuze dan eender welke 10 of 12 jarige noodoplossing (in dit geval toch)

Hij kost trouwens maar 1500 euro en dan is er nog niet eens onderhandeld over de prijs ...
      Last edited by Tigra; 15/03/2022, 15:42.

Comment

Trouwens is er een uiterste levertermijn voor die nieuwe auto bekend?
        Want tegenwoordig zit er soms hennig wat wachttijd op, stel dat die "enkele weken tot maanden" een half jaar of langer worden... duur grap als je dan moet gaan huren hé.

Kan het mij allemaal niet voorstellen, ik zou gewoon een andere auto pakken van 't schap

Comment

Probleem is dat er weinig op het schap ligt.

Comment

Ik zou eerst willen weten hoe lang die termijn kan zijn, "enkele weken tot maanden" ... het klinkt allemaal wat vaag.

Voor enkele weken te overbruggen zou ik natuurlijk ook geen auto aankopen ...

Comment

Jaren geleden kon je dat vinden. Nu vind je niks dat gekeurd is voor minder dan 3-4000€
              onlangs nog voor iemand een autootje gezocht en gevonden, 600€ met roze formulier bij om in te schrijven... moet dienst doen tot levering nieuwe wagen(als de chips ooit binnen komen)
              als je zoekt en de eisen niet te hoog legt, vind je meer dan je denkt

mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
              Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

als 't voor een paar maanden is zou ik toch kopen overwegen. bij huur gaat ge toch bijna altijd boven de 500 per maand zitten. en de BIV op een licht gemotoriseerde wagen is niet hoog.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

als je zoekt en de eisen niet te hoog legt, vind je meer dan je denkt
                  juist nog een Citroën AX gevonden voor 800 euro gekeurd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                    Trouwens is er een uiterste levertermijn voor die nieuwe auto bekend?
                    Want tegenwoordig zit er soms hennig wat wachttijd op, stel dat die "enkele weken tot maanden" een half jaar of langer worden... duur grap als je dan moet gaan huren hé.

Kan het mij allemaal niet voorstellen, ik zou gewoon een andere auto pakken van 't schap
                    Koffiedik kijken. Drie tot zes maanden lijkt mij realistisch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                      Ik weet niet waar hij gekeken heeft maar het is echt wel 500 per maand hoor. 1250 kilometer per maand inbegrepen en is afrekening van kilometers op einde van huur, dus je kan schuiven met kilometers tussen maanden.

Het enige dat wat durft tegenvallen bij hen is de levertermijn, soms duurt het een paar weken langer dan initieel aangegeven.

Ik begrijp de mensen die een aankoop suggereren niet helemaal, want dan ga je kapitaal vastzetten in een auto terwijl je dat eigenlijk nodig hebt voor een volgende.

Ik heb recent nog een auto van 4000 euro gekocht met lage taksen en al wat je wilt, maar tegen dat je een paar maand later weer verkoopt heb je toch onvermijdelijk 5000 euro daarin zitten die je dan in fases kan gaan recupereren. Maar dan moet je al sterk staan financieel om dat te overbruggen en dan nog is de kans dat je die 5000 recupereert klein.

Ik ga het beter uitpluizen dan.
                      500 per maand is voor mij geen probleem.
                      Een wagen kopen van 30 jaar oud is een avontuur waar ik echt geen zin in heb.

Edit: heb voor mijn beurt gesproken, zat te kijken op de verkeerde formule.
                      Die 500 per maand klopt wel degelijk maar je moet 10-12 weken wachten.
                      Dat is voor mij geen optie, ik heb de wagen binnen de twee weken nodig.
                      Last edited by Rames; 15/03/2022, 18:39.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                        Gemiddeld. Daar zeg je niks mee, de mediaan zal totaal anders zitten.

En als we dat allemaal losjes op de rekening staan hebben wat zeiken we dan over een beetje duurdere energie prijzen?

Soit 5000 euro uitgeven in plaats van 1500 op een moment dat er een grote kost aankomt, niet iedereen gegeven.

Inderdaad, de mediaan bedraagt geen 250.000 maar 206.000 euro (inclusief vastgoed minus hypoteek).
                        Maar inderdaad, als ge er met 1500 euro vanaf zijt i.p.v. 5000, moet ge dat doen, tenzij er van die 5000 na drie maanden meer dan 3500 te recupereren valt.
                        Met de huidige leveringstermijnen valt het natuurlijk te bezien, want na een normale zwangerschap zit ge al bijna aan die 5000 euro.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Inderdaad, de mediaan bedraagt geen 250.000 maar 206.000 euro (inclusief vastgoed minus hypoteek).
                          Maar inderdaad, als ge er met 1500 euro vanaf zijt i.p.v. 5000, moet ge dat doen, tenzij er van die 5000 na drie maanden meer dan 3500 te recupereren valt.
                          Met de huidige leveringstermijnen valt het natuurlijk te bezien, want na een normale zwangerschap zit ge al bijna aan die 5000 euro.
                          Ik weet zelfs niet of dat geld om geld uit te drukken valt. Bij een auto kopen en verkopen komt ook wel wat kijken, die tijd moet je ook hebben en er voor over hebben. Niet iedereen kan de tijd vinden om een auto te keuren en naar de garage te brengen en zo.

Het fijnste zou zijn als je iets kan kopen waarbij je kan afspreken dat de verkoper die terugneemt nadien. Maar dan zit je weer over meer geld te praten aangezien je dan niet particulier kan kopen.

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

hoor eens rond bij familie en vrienden. misschien iemand die een auto te veel heeft staan en waar je wel iets mee kunt afspreken. Valt allemaal mooi op papier te zetten zelfs verzekeringsmatig.
                            Hoe groot moet die tijdelijke wagen zijn? Kleine stadsauto of monovolume om veel kinderen in mee te nemen? Zit heel wat verschil in qua prijs natuurlijk.
                            www.peugeotforum.be

Comment

Is toch helemaal niks moeilijk aan? Je surft wat rond op 2dehands, Autoscout e.d. en je koopt voor rond de 1000 euro een nette gekeurde auto. Easy... Die Lynk rommel is mijn inziens een veel minder interessante optie. Denk dat je elke maand de depanneur kan bellen dan
                              www.opelklassiek.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                                Die Lynk rommel is mijn inziens een veel minder interessante optie. Denk dat je elke maand de depanneur kan bellen dan
                                Echt? Is dat dan even grote bucht als een Volvo XC40?
                                Waarop is uw uitspraak gebaseerd dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                                  Is toch helemaal niks moeilijk aan? Je surft wat rond op 2dehands, Autoscout e.d. en je koopt voor rond de 1000 euro een nette gekeurde auto. Easy... Die Lynk rommel is mijn inziens een veel minder interessante optie. Denk dat je elke maand de depanneur kan bellen dan
                                  En dat gaat niet gebeuren met een tweedehands van 1000€....
                                  Meestal wordt die verkocht omdat die onbetrouwbaar is....
                                  Daarenboven kan BIV dik tegenvallen.

Maar je moet zo'n auto's echt eens bekijken ter plaatse. Dat zijn meestal auto's die je met de schup moet uitmesten, waar in gerookt is, je nog sporen vindt van braaksel, hondenharen of ander ongedierte.
                                  Je kan geluk hebben dat die het een paar maanden uit houdt, maar die kan ook na 3 dagen waardeloos zijn.
                                  Ik zou die Lynk niet kopen, maar 3 maanden met zoiets rijden is niet zo'n probleem. (en waarschijnlijk is bijstand inbegrepen)

Comment

Ik weet dat dit allemaal voor u te min is, maar dan moet je nog niet komen verkopen dat je vandaag de dag geen low budget auto meer kan vinden gekeurd voor verkoop.

Voor u is dit allemaal dikke rommel, maar dat 33 jaar oud ding is betere keuze dan eender welke 10 of 12 jarige noodoplossing (in dit geval toch)

Hij kost trouwens maar 1500 euro en dan is er nog niet eens onderhandeld over de prijs ...
                                    Toen ik keek was de prijs 2000€, dus ze geraken hem niet kwijt. Er zal wel iets mis zijn.

Ik heb een paar jaar geleden samen met mijn zoon gezocht naar een "startauto". Aanvankelijk budget was 3000€. We hebben eerlijk gezegd geen auto gevonden waarvan je redelijkerwijs kon aannemen dat die het een jaar vol kon houden. (rammels, roest, deuren die klemden,....)

Uiteindelijk een Polo diesel van 9j oud gescoord en die doet het nu nog, maar... de centrale vergrendeling werkt niet meer, de koffer gaat af en toe niet open. Nu rijdt mijn dochter er mee (en ze heeft eigenlijk behoorlijk wat kilometers gedaan: op 2 jaar van 100k naar 180k), maar ze weet dat het elke dag kan stoppen.

Comment

Je stikt gewoon van de vooroordelen man.

Comment

Je stikt gewoon van de vooroordelen man.
                                        Welk vooroordeel.... Ik heb het zelf gezien...

Comment

Welk vooroordeel.... Ik heb het zelf gezien...
                                          sorry maar je klinkt zoals ons moeder.
                                          Ondertussen al een paar oude bakken gekocht en jaar of 2 mee rondgereden en mechanisch waren ze allemaal in orde en geen enkele keer mee in panne gestaan (kon ik dat maar zeggen van de wagens waar ik 5000 en 20000 euro voor had betaald)

Maar soit, als die lynk&co beschikbaar is wanneer je het nodig hebt lijkt me dat geen slechte, weinig moeite manier om de periode te overbruggen.

Ik zou persoonlijk van de situatie genieten en nog eens een +30 jaar oude bak kopen, nog eens genieten van het low tech rijden. Maar ja daar ga je wel wat voor moeten rondrijden (of een beetje geluk hebben dat de eerste direct een goeie is) voor eentje te vinden. Waardeverlies is bijna nihil op de goedkope oldtimers en als je je niet wilt bezig houden met herverkopen aan deftige prijs kan je die wel ergens direct kwijt.

Comment

Working...
                                          X