Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oplossing tijdelijke wagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik begrijp de charme van een oude auto zeer goed, maar er elke dag op rekenen? Hoeveel doen dat hier? Voor mij de eerste maanden is dat toch wat aftasten en meestal ook nog een garage bezoek na een paar weken om wat twijfels weg te werken. Dan durf ik daar wel in zekere mate op vertrouwen, maar instant? Nee. Constant? Nee.

Dus ja ik heb er een waar ik nu redelijk op vertrouw, maar er staat wel nog minstens 1 andere waar mits wat geregel mee kan ingesprongen worden.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Is een elektrische bakfiets een optie? Op een tweedehandse gaat ge op een paar maand amper iets afschrijven.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
      cc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

En dat gaat niet gebeuren met een tweedehands van 1000€....
        Meestal wordt die verkocht omdat die onbetrouwbaar is....
        Daarenboven kan BIV dik tegenvallen.

Maar je moet zo'n auto's echt eens bekijken ter plaatse. Dat zijn meestal auto's die je met de schup moet uitmesten, waar in gerookt is, je nog sporen vindt van braaksel, hondenharen of ander ongedierte.
        Je kan geluk hebben dat die het een paar maanden uit houdt, maar die kan ook na 3 dagen waardeloos zijn.
        Ik zou die Lynk niet kopen, maar 3 maanden met zoiets rijden is niet zo'n probleem. (en waarschijnlijk is bijstand inbegrepen)

Ik heb een paar jaar geleden mijn vrouw haar Suzuki Ignis verkocht die 12 jaar oud was, met amper 70000km op de teller. Omdat er geen airco in stond en het 1500€ was om deze te laten naplaatsen. Heb een dikke zaak kunnen doen aan de aankoop van een Upje. En daardoor is de Ignis verkocht aan 1500€. Als nieuw, flawless , maar zonder airco. Heb dat eerlijk gezegd aan de koper. En deze heeft me een paar maanden geleden nog laten weten hoe blij hij was met zijn aanwinst. Dus… zo zie je maar weer dat niet alles is zoals het in jouw hoofd zit.
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Welk vooroordeel.... Ik heb het zelf gezien...
          Ja das waar: als jij enkel schroothoop wagens bent gaan bezichtigen is in C iedere auto onder de 1500 euro die te koop staat een schroothoop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Echt? Is dat dan even grote bucht als een Volvo XC40?
            Waarop is uw uitspraak gebaseerd dan?
            Al diverse klachten van gehoord, met name op electronica.
            www.opelklassiek.be

Comment

In het begin van de xc90 t8, zeker en vast….maar daar zijn ze intussen wel door denk ik

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Ja das waar: als jij enkel schroothoop wagens bent gaan bezichtigen is in C iedere auto onder de 1500 euro die te koop staat een schroothoop
                Koop wat je wil, ik zeg alleen dat het lang zoeken is om tussen auto's onder de 2000€ iets deftig te vinden wat een beetje betrouwbaar is.

Comment

Koop wat je wil, ik zeg alleen dat het lang zoeken is om tussen auto's onder de 2000€ iets deftig te vinden wat een beetje betrouwbaar is.
                  ik hoef niks te kopen ik heb auto's genoeg

edit: sebiet een 37 jarige (kostprijs 500 euro) uit de garage halen die al heel de winter stil staat... tik en in de gang, groetjes
                  Last edited by Tigra; 16/03/2022, 18:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten

Al diverse klachten van gehoord, met name op electronica.
                    Software bugs ja. Electronica problemen amper iets over te vinden en de bugs gaan over het delen van de wagen vooral. Dat wat nieuw is tegenover de rest van de markt.

'15 Volvo XC60 D3

Comment

en door al die reacties nog altijd geen antwoord op een simpele vraag: hoe groot moet die auto zijn?
                      www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        en door al die reacties nog altijd geen antwoord op een simpele vraag: hoe groot moet die auto zijn?
                        als er geen interactie is vanwege de TO zorgen we daar zelf voor hé

Ik denk dat de grote niet uitmaakt, als 't maar rijdt was 't goed

Comment

ne smart is ook nen auto... maar daar zie ik hem zijn kind(eren) niet mee afhalen
                          grootte heeft belangrijke impact op budget
                          www.peugeotforum.be

Comment

ja maar in een Starlet krijg je ook uw kinderen, het hoeft geen Espace te zijn ofzo (denk ik)

Comment

Ik lees mee hoor maar als ik niets heb toe te voegen post ik niets. Moet minstens de ruimte hebben van een Polo of gelijkaardig. (boodschappen + kinderen vervoeren)

Ik probeer nu via vrienden iets te regelen, of hun wagen telkens een uurtje te gebruiken. Die Lynck en co valt af als optie wegens de levertermijn, geen zin in avonturen met (oude) tijdelijke tweedehandswagens (niet de zin noch de tijd voor) en in het slechtste geval wordt het trappen

Comment

Heeft de garage waar je je nieuwe auto hebt besteld geen occasion staan die je in afwachting kan of mag gebruiken?
                                Al dan niet tegen een kleine vergoeding?
                                In de Renault garage waar ik (al tientallen jaren) klant ben is dat perfect mogelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
                                  Ik lees mee hoor maar als ik niets heb toe te voegen post ik niets. Moet minstens de ruimte hebben van een Polo of gelijkaardig. (boodschappen + kinderen vervoeren)

Ik probeer nu via vrienden iets te regelen, of hun wagen telkens een uurtje te gebruiken. Die Lynck en co valt af als optie wegens de levertermijn, geen zin in avonturen met (oude) tijdelijke tweedehandswagens (niet de zin noch de tijd voor) en in het slechtste geval wordt het trappen
                                  Hangt een beetje van vanalles af maar je kan ook altijd eens naar deelwagens kijken.
                                  Op basis van de frequentie, het tijdstip, de afstand, de duur van de reservatie en het type wagen berekenen we hoeveel autodelen kost.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                                    Heeft de garage waar je je nieuwe auto hebt besteld geen occasion staan die je in afwachting kan of mag gebruiken?
                                    Al dan niet tegen een kleine vergoeding?
                                    In de Renault garage waar ik (al tientallen jaren) klant ben is dat perfect mogelijk.
                                    Das nog een idee. Kga mijn licht eens opsteken.
                                    Heb daar nog maar 1 wagen (de volgende) besteld, dus ik heb niet zoveel goodwill als jij vrees ik

Comment

Lynk & C° is niets minder dan de Chinese versie van 'onze" XC40. Lynk is trouwens het moederbedrijf van Volvo.
                                      Keuzemogelijkheden zijn heel beperkt, waardoor men kan standardiseren, en dus de prijs beperkt houden.

Hun verkoopmodel (of moet ik zeggen verhuurmodel) is iets wat we nog niet kennen of gewoon zijn, maar kan voor sommige mensen hetgeen zijn waar ze op zoek naar zijn.
                                      Mijn ouders zijn al een tijdje op pensioen, maar beide nog kwiek, sociaal bewogen en actief. Veel kilometers rijden ze niet, maar met één auto redden ze het niet (en ze wonen te ver van het openbaar transport af). De auto van mijn ma is aan het einde van zijn Latijn, en die Lynk zou voor haar misschien wel de ideale auto kunnen zijn: ze zijn geen autoliefhebbers (als het maar rijdt, ietwat comfortabel is, en een mooi kleurtje heeft), ze zou graag wat hoger zitten dan in haar A3, een diesel is niet meer te verantwoorden, en ze weten ook niet hoe lang ze nog twee auto's van doen hebben.
                                      Vaste prijs per maand, nagelnieuwe auto vol met de nieuwste technologie onder de billen, en je moet je nergens nog zorgen over maken.

En wil je je auto ter beschikking stellen (wat ik ze niet zie doen), dan kan je je maandelijkse factuur nog wat naar beneden halen
                                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                        Lynk & C° is niets minder dan de Chinese versie van 'onze" XC40. Lynk is trouwens het moederbedrijf van Volvo.
                                        Keuzemogelijkheden zijn heel beperkt, waardoor men kan standardiseren, en dus de prijs beperkt houden.

Hun verkoopmodel (of moet ik zeggen verhuurmodel) is iets wat we nog niet kennen of gewoon zijn, maar kan voor sommige mensen hetgeen zijn waar ze op zoek naar zijn.
                                        Mijn ouders zijn al een tijdje op pensioen, maar beide nog kwiek, sociaal bewogen en actief. Veel kilometers rijden ze niet, maar met één auto redden ze het niet (en ze wonen te ver van het openbaar transport af). De auto van mijn ma is aan het einde van zijn Latijn, en die Lynk zou voor haar misschien wel de ideale auto kunnen zijn: ze zijn geen autoliefhebbers (als het maar rijdt, ietwat comfortabel is, en een mooi kleurtje heeft), ze zou graag wat hoger zitten dan in haar A3, een diesel is niet meer te verantwoorden, en ze weten ook niet hoe lang ze nog twee auto's van doen hebben.
                                        Vaste prijs per maand, nagelnieuwe auto vol met de nieuwste technologie onder de billen, en je moet je nergens nog zorgen over maken.

En wil je je auto ter beschikking stellen (wat ik ze niet zie doen), dan kan je je maandelijkse factuur nog wat naar beneden halen
                                        Die wagen bolt op de software na al jaren rond in China. Dus het is nieuw op de Europese markt maar zeker geen nieuw product.

'15 Volvo XC60 D3

Comment

Buren hebben net hun x5 ingewisself

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X