Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Golf VII (Variant) vs BMW 3 touring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Golf VII (Variant) vs BMW 3 touring

Topic voor een vriendin van mij:

Budget 15K-17,5K all in (inschrijving + taks, excl verzekering)
    Jaarlijks 15.000km, 80% korte ritten (minder dan 20km retour)

Must-have: automaat, bluetooth, PDC (voor/achter)
    Nice-to-have: zetelverwarming, navigatie (waze-gebruiker), alle andere toeters en bellen.

Situatie: 2 tieners, BMW fan (ja das een situatie)

Dacht zelf aan Seat Leon of Skoda maar onbekend is onbemind blijkbaar.
    Last edited by Rames; 18/03/2022, 16:05.

Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
    Topic voor een vriendin van mij:

Budget 15K-17,5K all in (inschrijving + taks, excl verzekering)
    Jaarlijks 15.000km, 80% korte ritten (minder dan 20km retour)

Must-have: automaat, bluetooth, PDC (voor/achter)
    Nice-to-have: zetelverwarming, navigatie (waze-gebruiker), alle andere toeters en bellen.

Situatie: 2 tieners, BMW fan (ja das een situatie)

Dacht zelf aan Seat Leon of Skoda maar onbekend is onbemind blijkbaar.
    Fiat Tipo zou in dat budget mijn voorkeur hebben. Modern, veel jonger dan de golf en BMW, en niet zo duur om op de baan te houden.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
      Fiat Tipo zou in dat budget mijn voorkeur hebben. Modern, veel jonger dan de golf en BMW, en niet zo duur om op de baan te houden.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
      en rijdt behoorlijk kut, kan ik meegeven na een week of twee aan het stuur van Tipo SW.

Leon of Octavia zijn ook Golfjes met een exotischer tongval. De nieuwste modellen moeten niet veel meer onderdoen voor de hun Duitse neef.
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

nen tipo zou ik ook niet meteen aanraden, motorisch minder goed dan VAG (1.4T zuipt nogal en heeft niet veel vermogen, atmo is helemaal traag).
        Met de benzineprijzen vandaag toch iets om mee rekening te houden.

Leon/octavia is uitstekende keuze, golf variant ook maar saai.
        BMW 3, is volgens mij occasie niet zo heel duur, dus als ze dat graag wil, waarom niet (hoewel mijn ervaring met de F30 ook niet zo geweldig was)

Comment

Ford Focus 1.0 SW of Clipper, of hoe dat ding ook heet

Rijdt super, redelijk zuinig en kost bijna niks aan tax.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Hoe zit het met de restwaarde van een wagen zonder navigatie? Is het belangrijk om die optie toch te zoeken al was het maar voor het waardebehoud?

Comment

Ken niemand die iets om een navigatiesysteem geeft hoor.
              Integendeel, zoals ik willen ze daar ook niet voor bijbetalen.
              Na een paar maand is het verouderd.
              Kost je jaarlijks minimaal 200€ voor een update.
              Iedereen heeft een smartphone en zo goed als elke auto heeft Android en CarPlay.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                Ken niemand die iets om een navigatiesysteem geeft hoor.
                Integendeel, zoals ik willen ze daar ook niet voor bijbetalen.
                Na een paar maand is het verouderd.
                Kost je jaarlijks minimaal 200€ voor een update.
                Iedereen heeft een smartphone en zo goed als elke auto heeft Android en CarPlay.
                Denk dat er nog heel wat BMW's rondrijden zonder Carplay... dure optie daar nog steeds.
                Pure afzetterij, als je ziet dat de goedkoopste Seatjes er tegenwoordig al standaard mee worden uitgerust.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Denk dat er nog heel wat BMW's rondrijden zonder Carplay... dure optie daar nog steeds.
                  Pure afzetterij, als je ziet dat de goedkoopste Seatjes er tegenwoordig al standaard mee worden uitgerust.
                  Serieus?
                  En de Vlaming blijft maar extra betalen voor de BMW badge aan de buren te laten zien hè.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

BMW? Ga eens langs bij Mercedes, 250€ om DAB+ te activeren bovenop je al peperdure grotere en betere Mbux uitvoering. Dan spreek ik nog niet van idiote abo's die je bij andere merken helemaal of 5 jaar lang gratis krijgt en dan aan een zacht prijsje kunt verlengen. Bij Mercedes heb je als particulier al een afbetalingsplan nodig wil je er verder van kunnen genieten

Afzetterij is maar zacht uitgedrukt, zeker wanneer je al een fortuin betaald hebt voor de aankoop van de auto. Ik heb daar een paar toepasselijkere woorden voor, ook al omdat ze zelf niks van hun eigen systeem kennen. Ik ben het bij een Poolse dealer moeten komen vragen en verder zelf uitzoeken
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

En toch blijven die 'premium' wagens als zoete broodjes verkopen. Althans in fiscaal firmawagenparadijs Belgie. ik wil er echt niet aan denken hoeveel (belastings)geld er elk jaar van belgie naar de duitse constructeurs vloeit. da's al bijna even erg dan onze olie en gas import.

Comment

Eerder firmawagenkortingsparadijs België. Als ik hoor dat BMW en Mercedes tot 25% korting geven op een nieuwe wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                          Eerder firmawagenkortingsparadijs België. Als ik hoor dat BMW en Mercedes tot 25% korting geven op een nieuwe wagen.
                          En daar sta je dan als privé autoliefhebber. Misschien 5% korting en van de pot gerukte onderhoudsrekeningen. En stel aub geen moeilijke vragen

Comment

15 tot 17k voor een bmw 3-serie, benzine en automaat? Het aanbod van deftige exemplaren lijkt me niet groot..
                            KLIK |&| KLAK

Comment

Het gaat nog tussen twee Golfs.

Een 1.2 TSI uit 2015 met 65.000km
                              Een 1.6 TDI uit 2015 met 120.000km

De 1.6 TDI is 2000 euro goedkoper en heeft nog meer opties. Beiden zijn automaat, gps, pdc, zetelverwarming, TSI stoffen zetels, TDI leder + R-line pakket.

Dagelijks verbruik, taksen/verzekering en herverkoopwaarde spelen weldegelijk mee.
                              R-line pakket steekt natuurlijk de ogen uit maar is in principe enkel nice to have.

Welke is de verstandigste keuze?

Comment

de TSI. Hervoorkoopwaarde voor de diesel gaat zoiso er niet op 'beteren, en met 80% korte trajecten ga je zoiso problemen krijgen met de EGR op de diesel.
                                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

No brainer nu, en voor de benzine gaan. Die 1.2 is ook een leuke motor in de golf.

Comment

Er is nog een 1.2 TSI beschikbaar gekomen.

nr 1: 2015, 65K km, automaat, gps, zetelverwarming, pdc, lounge uitvoering, grijs (geen fan van)
                                    nr 2: 2016, 85K km, automaat, geen gps, geen zetelverwarming, R-line uitvoering, zwart (wel fan van)

Prijs scheelt 500 euro in het voordeel van nr2.
                                    Gps is geen issue, zetelverwarming gaat wel een gemis zijn maar de R-line maakt dat goed.

Last call, wagen wordt asap besteld.
                                    Who wins?

Comment

R line heeft wel een duidelijke meerwaarde voor mij, qua looks. Dus voor mij nr 2

Comment

Hangt er vanaf. Maar als de meeste ritten maximum 10km zijn, dan weet ik niet of stoelverwarming echt zo een meerwaarde is.
                                        Langs de andere kant, het is natuurlijk niet omdat die R-line voor jou een meerwaarde heeft dat dat ook zo is voor die vriendin van jou.
                                        En zetelverwarming stond wel bij de nice-to-haves. Een tuningkit niet...
                                        Toch maar nummer 1 dan?
                                        KLIK |&| KLAK

Comment

Working...
                                        X