Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuze cabrio...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Keuze cabrio...

Ik begin er langzaam aan over te denken om op termijn een keer een tweedehands cabrio aan te schaffen als leuke vrijetijdsauto, zowel voor mijn vrouw als mezelf.

Alleen... Weer dezelfde vraag hé. Wat is een goeie keuze ? Ik heb zelf geen ervaring met cabrio's.

Dit is voorlopig enkel wat ideëen sprokkelen. Aankoop is waarschijnlijk toch slechts voor eind dit jaar of het volgende

Een paar dingen waarvan ik alvast weet dat ze belangrijk voor me zijn :

- Max. €25.000
    - Benzine/LPG/CNG
    - Minstens 150 pk, liefst meer.
    - Max. 100.000 km.
    - Comfortabel
    - Liefst automaat
    - Proper lederen interieur, liefst in een lichte kleur
    - Niet-rokersauto
    - Een beetje bagage moet wel mee kunnen want we willen er ook graag met z'n tweetjes mee op reis.
    - Hardtop (erbij) zou leuk zijn maar niet noodzakelijk

Mijn eerste gevoel bij een leuke cabrio gaat bv. naar een Saab 9.3 met een leuke lagedrukturbo erin, of Areo. Een BMW 3-reeks van een 20-tal jaar geleden vond ik ook wel knap.
    Waar ik geen zin in heb, is Mercedes of Audi.

Last edited by K2; 22/04/2022, 13:55.

Edith
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Net dezelfde zaken die ik in de zoekfunctie in geef.
      De Saab komt er hier dan ook dikwijls uit als beste optie.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Zitten er mogelijk addertjes on het gras waarvoor op te letten valt bij die modellen/motoren ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Comment

Propere Volvo C70 : https://www.2dehands.be/v/auto-s/volvo/m1765019396-volvo-c70-cabriolet-2-4t-automaat-prachtstaat.
          zou ik verkiezen boven de Saab 9-3

Meer recent heb je Lexus IS 250 C of Opel Cascada

Comment

Heb met redelijk wat van die Volvo's gereden en dat interieur kraakte al toen ze nog nieuw waren.
            den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
              Zitten er mogelijk addertjes on het gras waarvoor op te letten valt bij die modellen/motoren ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
              Denk dat de Saab veel zaken deelde met de Opel Vectra.
              Ook een tijd met Ford dacht ik.
              den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Denk dat de Saab veel zaken deelde met de Opel Vectra.
                Ook een tijd met Ford dacht ik.
                Algemene componenten was Opel, Saab ingenieurs hadden het hele onderstel onder andere aangepakt. Het enige dat je wel eens leest is over de 1,8 turbo dat er wat vervuiling kon opbouwen in het blok, iets met olieproblemen als gevolg. Vind je vast wel iets over online, als ik het mij goed herinner was dat vrij eenvoudig te checken.

Over het algemeen zijn die Saab cabrio's wel echt door liefhebbers gehouden, dus qua onderhoud zijn er wel echt goede exemplaren te vinden.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Nog redelijk wat te koop van eerste eigenaar zelf.
                  den borre

Int3x0r

Comment

saab cabrio opletten voor scheuren in het schutbord dar hebben ze bij latere modellen wel aangepakt
                    www.peugeotforum.be

Comment

Hier is de cabrio net verkocht. 10 jaar gehad vanaf nieuw. Amper 36000 km gereden. Eigenlijk ben je beter dat je er eentje huurt ipv te kopen. Hier geluk gehad dat we amper de helft hebben verloren van de aankoopprijs. Dure wagen op termijn voor de tijd die we ermee hebben gereden,
                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                        Eigenlijk ben je beter dat je er eentje huurt ipv te kopen.
                        Dat.

IRIDIUM
                        Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
                        Helderzienden

Comment

hangt er van af wat je eisen zijn ... moet het echt een full size 4zitter zijn of mag het bv ook een kleinere zijn genre A3 of 1serie of zelfs een roadster, de kleinere en lichtere varianten rijden natuurlijk sportiever .
                          TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Bedankt voor alle input !

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                            Propere Volvo C70 : https://www.2dehands.be/v/auto-s/volvo/m1765019396-volvo-c70-cabriolet-2-4t-automaat-prachtstaat.
                            zou ik verkiezen boven de Saab 9-3

Meer recent heb je Lexus IS 250 C of Opel Cascada
                            Ja, zo'n Volvo met 5-cil. benzine is inderdaad zeker ook een optie.

Lexus heb ik nooit op de radar gehad, maar zo'n IS250C met leuke 6-cil. ga ik ook in de gaten houden. Knap, en met hard top...

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                            Hier is de cabrio net verkocht. 10 jaar gehad vanaf nieuw. Amper 36000 km gereden. Eigenlijk ben je beter dat je er eentje huurt ipv te kopen. Hier geluk gehad dat we amper de helft hebben verloren van de aankoopprijs. Dure wagen op termijn voor de tijd die we ermee hebben gereden,
                            Een nieuwe gaat het hier niet worden. Intussen veel te goede ervaring met relatief jonge tweedehands. Hij gaat ook gewoon courant doorheen het jaar gebruikt worden, niet enkel op zonnige weekenddagen.

Anders zou huur inderdaad mogelijk wel interessanter zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten
                            hangt er van af wat je eisen zijn ... moet het echt een full size 4zitter zijn of mag het bv ook een kleinere zijn genre A3 of 1serie of zelfs een roadster, de kleinere en lichtere varianten rijden natuurlijk sportiever .
                            Liefst wel iets met wat ruimte, kwestie van er ook 3-4 weken mee te kunnen gaan touren door Europa op comfortabele manier.

Last edited by K2; 25/04/2022, 23:27.

Comment

Vriendin van mij heeft een jaar of 2 geleden een Mercedes C cabrio gekocht. De 150pk versie. Zelf al verschillende keren mee gereden. Zalige bak.
                              Ook zeker ruim genoeg en comfortabel op langere trips.

Zij heeft hem toen 30K betaald, voor een auto van amper 1.5j oud met zeer weinig km's.
                              Ik vond het zelf echt een koopje toen.
                              Last edited by Bud Wijzer; 26/04/2022, 09:22.

Comment

Maar diezelfde C cabrio is nu een pak duurder geworden. Wel genoeg E cabrio's te vinden omdat die al wat langer op de markt zijn. (en in feite een c is gezien ze op het onderstel daarvan gebouwd werden)

Comment

Zij is mss wel van plan om de hare te verkopen, zal eens polsen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                    Maar diezelfde C cabrio is nu een pak duurder geworden. Wel genoeg E cabrio's te vinden omdat die al wat langer op de markt zijn. (en in feite een c is gezien ze op het onderstel daarvan gebouwd werden)
                                    Persoonlijk zou ik voor een E gaan dan, veel knapper dan de C vind ik persoonlijk

Comment

Mijn Top 3 is hier al genoemd:

BMW E46 met zescilinder zoeken!
                                      Volvo C70 met vijfcilinder (beide series) (wel vooral ifv comfort ipv snedigheid)
                                      Lexus IS voor de motor en kwaliteit,anders eigenlijk wel heel lelijke auto

Of je doet gewoon eens gek en koopt de prijs/kwaliteit/stijl/rijplezier bekeken beste cabrio aller tijden: Jaguar XK Mk2 4.2!!!
                                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...search-results

Propere E46 cabriolet

Of recentere BMW, 4-reeks cabrio

Om iets anders te doen, een Mustang cabriolet

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...search-results

Last edited by Cedra; 02/05/2022, 09:06.

Comment

Working...
                                        X