Ik begin er langzaam aan over te denken om op termijn een keer een tweedehands cabrio aan te schaffen als leuke vrijetijdsauto, zowel voor mijn vrouw als mezelf.
Alleen... Weer dezelfde vraag hé. Wat is een goeie keuze ? Ik heb zelf geen ervaring met cabrio's.
Dit is voorlopig enkel wat ideëen sprokkelen. Aankoop is waarschijnlijk toch slechts voor eind dit jaar of het volgende![Icon wink](https://www.autoforum.be/core/images/smilies/old/icon_wink.gif)
Een paar dingen waarvan ik alvast weet dat ze belangrijk voor me zijn :
- Max. €25.000
- Benzine/LPG/CNG
- Minstens 150 pk, liefst meer.
- Max. 100.000 km.
- Comfortabel
- Liefst automaat
- Proper lederen interieur, liefst in een lichte kleur
- Niet-rokersauto
- Een beetje bagage moet wel mee kunnen want we willen er ook graag met z'n tweetjes mee op reis.
- Hardtop (erbij) zou leuk zijn maar niet noodzakelijk
Mijn eerste gevoel bij een leuke cabrio gaat bv. naar een Saab 9.3 met een leuke lagedrukturbo erin, of Areo. Een BMW 3-reeks van een 20-tal jaar geleden vond ik ook wel knap.
Waar ik geen zin in heb, is Mercedes of Audi.
Alleen... Weer dezelfde vraag hé. Wat is een goeie keuze ? Ik heb zelf geen ervaring met cabrio's.
Dit is voorlopig enkel wat ideëen sprokkelen. Aankoop is waarschijnlijk toch slechts voor eind dit jaar of het volgende
![Icon wink](https://www.autoforum.be/core/images/smilies/old/icon_wink.gif)
Een paar dingen waarvan ik alvast weet dat ze belangrijk voor me zijn :
- Max. €25.000
- Benzine/LPG/CNG
- Minstens 150 pk, liefst meer.
- Max. 100.000 km.
- Comfortabel
- Liefst automaat
- Proper lederen interieur, liefst in een lichte kleur
- Niet-rokersauto
- Een beetje bagage moet wel mee kunnen want we willen er ook graag met z'n tweetjes mee op reis.
- Hardtop (erbij) zou leuk zijn maar niet noodzakelijk
Mijn eerste gevoel bij een leuke cabrio gaat bv. naar een Saab 9.3 met een leuke lagedrukturbo erin, of Areo. Een BMW 3-reeks van een 20-tal jaar geleden vond ik ook wel knap.
Waar ik geen zin in heb, is Mercedes of Audi.
Comment