Even de situatie schetsen :
Ik word dit jaar 38 en heb sinds een jaar een Honda CB125R (moto light in feite ) Ik heb daarvoor een 18-tal jaar moeten zeuren en zagen bij de vrouw.
Nu heeft ze ook haar akkoord gegeven dat ik mijn rijbewijs A mag gaan halen
Ik ga dus volop beginnen blokken voor de theorie en daarna de nodige lessen volgen en dan ook het praktijkexamen afleggen.
Wanneer dat allemaal gelukt is sta ik dus voor de zoektocht naar een nieuwe moto.
Ik zou graag richting naked bike gaan. Zo'n naked vind ik een mooie verhouding tussen zitcomfort en bochtenplezier.
Mijn grote vraag :
2 of 4 cilinders?
Mijn rijdersprofiel is eerder rustig rijden met fijn door de bochten gaan. Nu lees ik dat bij rustig rijden in een lage versnelling een 2 cilinder minder aangenaam zou zijn om te rijden. Klopt dit? Of komt dit uit lang vervlogen tijden?
Ik wil een machine die goed doseerbaar is. Waarbij ik op een veilige manier uit een bocht kan komen. En die pas echt accelereert wanneer ik dat zelf bepaal.
Als ik dat google, dan wordt ik precies eerder richting 4 cilinders gestuurd?
Moto's waar ik nu een beetje naar aan het kijken ben :
Honda CB650R
Honda CB500F
Suzuki GSX-S 750 (jammer genoeg worden die niet meer gemaakt, en is het meteen 950, dus dat zou een jonge occasie moeten worden)
Kawasaki Z650 / Z900 (ook hier weer hoeft dat grote vermogen niet, maar voor 4 cilinder moet je naar de z900)
Iemand ervaring met een van deze? Of een aanvulling?
Ik word dit jaar 38 en heb sinds een jaar een Honda CB125R (moto light in feite ) Ik heb daarvoor een 18-tal jaar moeten zeuren en zagen bij de vrouw.
Nu heeft ze ook haar akkoord gegeven dat ik mijn rijbewijs A mag gaan halen
Ik ga dus volop beginnen blokken voor de theorie en daarna de nodige lessen volgen en dan ook het praktijkexamen afleggen.
Wanneer dat allemaal gelukt is sta ik dus voor de zoektocht naar een nieuwe moto.
Ik zou graag richting naked bike gaan. Zo'n naked vind ik een mooie verhouding tussen zitcomfort en bochtenplezier.
Mijn grote vraag :
2 of 4 cilinders?
Mijn rijdersprofiel is eerder rustig rijden met fijn door de bochten gaan. Nu lees ik dat bij rustig rijden in een lage versnelling een 2 cilinder minder aangenaam zou zijn om te rijden. Klopt dit? Of komt dit uit lang vervlogen tijden?
Ik wil een machine die goed doseerbaar is. Waarbij ik op een veilige manier uit een bocht kan komen. En die pas echt accelereert wanneer ik dat zelf bepaal.
Als ik dat google, dan wordt ik precies eerder richting 4 cilinders gestuurd?
Moto's waar ik nu een beetje naar aan het kijken ben :
Honda CB650R
Honda CB500F
Suzuki GSX-S 750 (jammer genoeg worden die niet meer gemaakt, en is het meteen 950, dus dat zou een jonge occasie moeten worden)
Kawasaki Z650 / Z900 (ook hier weer hoeft dat grote vermogen niet, maar voor 4 cilinder moet je naar de z900)
Iemand ervaring met een van deze? Of een aanvulling?
Comment