Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tweedehands Porsche boxster (of niet)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tweedehands Porsche boxster (of niet)

Ik ben al ongeveer +-15 jaar aan het twijfelen om een 'weekendwagen'. Een roadster/cabrio sort of thing. Maar omdat we geen parkeerplaats hadden, en al 2 bedrijfswagens kwam het er nooit van. En dan zochten we ons heil in weekendjes naar duitsland/frankrijk en de sixt website :-)

Nu doet zich de opportuniteit voor om een Boxster 981 Black Edition van 2016 aan een redelijke prijs te kopen (voor een Porsche dan toch) en het begint toch heel fel te kietelen nu :-)

Een van de problemen die ik heb is dat er 20'' velgen op liggen. Heel erg mooi, maar mijn ervaringen tijdens die weekends is dat dat op veel autos vaak een beetje een karikatuur wordt. We hebben een paar keer een Z4 M40i gekregen met 19'' velgen... Ik kweet dat die auto's niet op comfort op lange afstanden gemaakt zijn, maar heb me nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld in een auto op de autobahn.

Als je een Porsche koopt, denk ik dat je sowieso het hardere comfort erbij moet nemen.
    Heel veel gaat dat niet schelen met kleinere velgen, volgens mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
      Ik ben al ongeveer +-15 jaar aan het twijfelen om een 'weekendwagen'. Een roadster/cabrio sort of thing. Maar omdat we geen parkeerplaats hadden, en al 2 bedrijfswagens kwam het er nooit van. En dan zochten we ons heil in weekendjes naar duitsland/frankrijk en de sixt website :-)

Nu doet zich de opportuniteit voor om een Boxster 981 Black Edition van 2016 aan een redelijke prijs te kopen (voor een Porsche dan toch) en het begint toch heel fel te kietelen nu :-)

Een van de problemen die ik heb is dat er 20'' velgen op liggen. Heel erg mooi, maar mijn ervaringen tijdens die weekends is dat dat op veel autos vaak een beetje een karikatuur wordt. We hebben een paar keer een Z4 M40i gekregen met 19'' velgen... Ik kweet dat die auto's niet op comfort op lange afstanden gemaakt zijn, maar heb me nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld in een auto op de autobahn.
      Hou ook rekening met het feit dat onderdelen ook Porsche prijzen zijn. Net als het onderhoud. Behalve als je bij een onafhankelijke kleine garage gaat om de hoek.
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten

Hou ook rekening met het feit dat onderdelen ook Porsche prijzen zijn. Net als het onderhoud. Behalve als je bij een onafhankelijke kleine garage gaat om de hoek.
        Daar wordt inderdaad rekening mee gehouden :-) Maar aangezien we die auto zeker niet dagelijks gaan gebruiken, vermoed ik niet dat het tot veel onderhoudsbeurten gaat komen. Behalve natuurlijk als het een na het ander kapot gaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten

Daar wordt inderdaad rekening mee gehouden :-) Maar aangezien we die auto zeker niet dagelijks gaan gebruiken, vermoed ik niet dat het tot veel onderhoudsbeurten gaat komen. Behalve natuurlijk als het een na het ander kapot gaat.
          Veelvuldig stilstaan is soms slechter dan veelvuldig rijden voor mechaniek.
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Geen seconde over twijfelen, gewoon doen want ge leeft maar 1 keer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Geen seconde over twijfelen, gewoon doen want ge leeft maar 1 keer.
              Dat hoor ik vaker hehe, een midlife crisis komt maar een keer voorbij

Comment

Zou het vervangen naar 18” al niet een groot verschil maken ?
                ’t zal nog geen CX zijn uiteraard

Comment

Velgen zijn toch gemakkelijk te wisselen voor een kleinere maat?
                  Waarschijnlijk kan je de 20" velgen daarna verkopen voor een betere prijs dan dat je de (2dehands) 18" of 19" hebt gekocht.
                  Ik zou daar nu de auto niet voor laten staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                    Velgen zijn toch gemakkelijk te wisselen voor een kleinere maat?
                    Waarschijnlijk kan je de 20" velgen daarna verkopen voor een betere prijs dan dat je de (2dehands) 18" of 19" hebt gekocht.
                    Ik zou daar nu de auto niet voor laten staan.
                    Nee, daar heb je gelijk in. En voor echt comfortabel te rijden hebben we andere autos, ik wil gewoon vermijden dat het teveel karikaturaal wordt. Bv als ik in de Eifel streek of in Luxemburg of zo wil gaan rondrijden, wil ik niet dat ik op de E40 in landen moet stoppen om op adem te komen :-)

Comment

Working...
                    X