Mededeling

Collapse
No announcement yet.

stationwagen of bestelbreak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • stationwagen of bestelbreak

    Iemand die mij een tip kan geven ? Momenteel rijd ik nog rond in een 13jaar oude 2 liter diesel Mazda 6. Deze begint van zijn pluimen te verliezen en ik begin stilletjes aan uit te kijken voor een andere wagen. Omdat de kindjes uit huis zijn en mijn echtgenote zelf een klein wagentje heeft rij ik meestal alleen in de wagen.
    Ik overweeg echter een bestelbreak te kopen (Ford Tourneo, Mercedes model T, enz......) vooral omdat ik meer ruimte zou hebben omdat ik geen aanhangwagen wil kopen om naar het containerpark te gaan (waar ik dikwijls naar toe moet). Wij maken 1 of 2 maal per jaar een reis met de wagen waarbij er dan ongeveer 2500 km. wordt gereden. Mijn vraag : zijn er bestelbreaks die qua comfort in de buurt komen van een moderne stationwagen ? Welke zijn de eventuele nadelen van zo'n wagen (harde zitting, hoger verbruik, weinig PK's ?)

  • #2
    ter info : ik doe ongeveer 15.000 km. per jaar met de Mazda.

    Comment


    • #3
      Zelf zou ik altijd eerder een break verkiezen. Comfortabeler, zuiniger, minder rijgeluiden, enz... enz...

      Comment


      • #4
        Naar mijn ervaring zijn die halve bestelbusjes inderdaad ook nooit zo comfortabel als een reguliere break. Onlangs ben ik eens in een Tourneo meegereden. Behoorlijk lawaaierig, vond ik.
        De VW caddy is ook behoorlijk hard qua vering.

        En als je hem niet als lichte vracht wil inschrijven, lijkt mij het utiliteitsvoordeel tov een break ook vrij gering.

        Ik zou zeggen, zelf eens gaan testrijden en zien of het leefbaar is voor jou.

        Citroen Berlingo vind ik nog wel een tussenoplossing persoonlijk, maar je moet er mee willen rond rijden natuurlijk.

        Comment


        • #5
          Ik heb twee Peugeot Partners gehad.
          En ik ben daar uitermate tevreden over. Niets maar dan ook niets van problemen mee gehad.
          Qua comfort valt dat echt goed mee, ik ben er ook telkens mee naar Zuid-Frankrijk gereden. Het is geen berline, hij helt wat meer over in bochten door z'n hoogte. Maar rijdt zeker niet spartaans. De Rifter waar ik ooit testrit mee deed, was alweer een stapje hoger, maar die komt alleen nog elektrisch.
          Een praktischer auto zal je niet vinden. Ik heb daar echt alles mee vervoerd. Nooit is het me niet gelukt om het in de auto te krijgen.

          Ik ben nu overgeschakeld naar een Dacia Jogger, een hoge break. Die is uiteraard een generatie of twee nieuwer, maar die rijdt wel beter.
          De koffer is grooooot. En toch kan m'n racefiets er minder makkelijk in omdat hij iets lager is dan de Partner.
          Voordeel van de Dacia: LPG!

          Imago van een auto kan me gen fluit schelen. Als ik het mooi vind, en de auto me in comfort en veiligheid van A naar B brengt, ben ik al lang tevreden.

          Puur puur op het praktisch aspect wint de Partner. Al komt de Dacia niet ver achter.
          Qua comfort wint de Dacia met enige voorsprong.

          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

          Comment

          Working...
          X