Ik mag in verband met het “kantineplan” op mijn werk een wagen kiezen en dit voor een periode van 4 jaar met Max 120000 km. Nu maak ik maar iets van een 15000 km per jaar en heb ik uiteindelijk na veel vijven en zessen gekozen voor de nieuwe Bmw x1 maar nu komt het …..welke motor en opties. De ix1 (de elektrische) valt al af wegens de te hoge prijs, de hybride ( heeft de voorkeur) kan ik enkel nemen in standaard uitvoering want als ik een optie neem zit ik over budget, de benzineversie (1,5 liter,3 cilinder met 150pk) heb ik met verschillende mooie opties maar ik twijfel over de 3 cilinder , ik zou dan graag de dieselversie hebben ( 2 liter,4 cilinder met 150 pk) die ik kan hebben met verschillende mooie opties en waar ik dan ook een afneembare trekhaak kan laten onder monteren zodat ik mijn berlingootje van 16 jaar van de hand kan doen… enige probleem is dat ik weinig km’s maak en veel korte afstanden rijdt waardoor de diesel me niet ideaal lijkt…..dilemma ,dilemma….wat zouden julli doen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welke lease auto kiezen?
Collapse
X
-
Gewoon de diesel kiezen. Die motor gaat nooit echt goed op bedrijfstemperatuur komen als ge veel korte afstanden rijdt maar op zich maakt dat weinig uit. De auto blijft maar vier jaar bij u. Lijkt me straf als die binnen die periode problemen gaat geven.
-
Idd eerst eens naar de VAA kijken van de diesel. Het is natuurlijk om een reden dat ze die nu zo goedkoop aanbieden in leasing.
En dat gaat per jaar alleen nog maar omhoog gaan.
Ik vind het sowieso straf, dat je bedrijf je nu nog een diesel zou laten leasen.
Over weinig afstand maken met een diesel zou ik me nul zorgen maken.
Zeker niet voor de 4j dat je hem hebt om er 60K op te zetten.
Ik rij zelf met een X1 150pk diesel nu, vorig model, en ben er ook best tevreden van trouwens.
Alleen vind ik de achterophanging nog steeds te soft.Last edited by Bud Wijzer; 09/01/2023, 16:06.
Comment
-
Ga eens met uw fleetverantwoordelijke praten.
Bij ons kon een diesel vorig jaar nog alleen als je 50k per jaar reed. Anders was de kost gewoon te hoog (vooral fiscaal)
Nu is diesel helemaal uitgesloten en vanaf Juli zal elke bestelde auto een electrische moeten worden. Vooral dan is het best om goed op tijd te bestellen. Alleen Tesla heeft redelijke leveringstermijnen nu.
Comment
-
Tjah, diesels komen traag op gang, maar ze hebben nu ook geen nood om 7000 toeren te draaien om wat power te hebben. In dat opzicht duurt het eigenlijk langer naar mijn mening om een benzine op de juiste temperatuur te krijgen. De diesel heeft misschien tweemaal zoveel koppel als de benzine met zelfde PK waarde, zeker als ie een cilinder meer heeft.
Dus, da's technisch ... maar leasing ziet niet graag diesel, ik denk zelfs al niet meer als je wel veel km's per jaar zou rijden, dus de keuze wordt misschien voor u al gemaakt.
Comment
-
Ze gaan u alles leasen als je maar betaalt. De vraag is wat je er voor over hebt. Persoonlijk heb ik een voorkeur voor een laag VAA, dus diesel is uitgesloten wanneer het geen lichte vracht is voor mij.
Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
Comment