Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke auto te kiezen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke auto te kiezen?

In januari verkocht ik mijn funauto, een Nissan Silvia S15 Spec R.
    Ik gebruikte de wagen voor ritjes in de Eifel, Luxemburg, Zwarte Woud, ... .
    Met de upgrades die erop zaten (o.a. een KW V3 onderstel en een klein beetje extra power) was die auto perfect als "Kurvenjager" zoals ze in het Duits zeggen, ook dankzij het geringe gewicht (1280kg)

Na 14j was het tijd voor iets anders en nu ben ik dus op zoek naar een vervanger.

Wat is voor mij belangrijk:
    - voldoende power
    - stuurgevoel (dus geen EPAS systeem voor mij, waardoor ik dus bij oudere modellen uitkom)
    - leuke sound
    - manueel

Ik ben op basis van die criteria uitgekomen op 2 kandidaten: een BMW 1M Coupé of een Lotus Evora (geen S, die vallen spijtig genoeg buiten het budget)

Ik heb nog niet met één van beide wagens gereden en baseer me volledig op wat ik lees en hoor in reviews
    Beiden hebben hun voor- en nadelen
    Zo heeft de 1M bv een hoger gewicht, maar die zou dan weer wel een betere/fijnere versnellingsbak hebben.
    De Evora ziet er iets exotischer uit en zou een beter stuurgevoel hebben.

Zijn er hier mensen met ervaring met deze wagens? Wat zouden jullie verkiezen? Tips om te kiezen tussen deze 2?

Sowieso voor jouw beoogd gebruik de Evora wat mij betreft.

Altijd fan geweest van die auto.

BMW zal zéker ook wel fun zijn om te rijden, en de weg naar het zwarte woud toe, zal waarschijnlijk nog net iets comfortabeler verlopen dan.
    Maar zal toch nooit de puurheid van de Evora evenaren, die echt wel gemaakt is met het oog op fun to drive.

Comment

Working...
    X