Een paar jaar terug ook hier al eens een post geplaatst met ongeveer dezelfde vraag: Welke auto neem ik best? Het werd toen uiteindelijk een MB E-klasse 200d. Een voortreffelijke wagen; het zal pijn doen als ik die moet inleveren. Soit. Het gaat dus opnieuw om een nieuwe bedrijfswagen, welteverstaan. Ik rijd jaarlijks tussen de 40k en 50k en zit - als het goed gaat - al snel 3 uur per dag in de auto. Uit het gamma heb ik de full electric en hybrides na een eerste overweging uitgesloten en ga ik mij nog een keer - zeer waarschijnlijk de laatste keer dus - een dieselwagen nemen. Akkoord, qua VAA heeft dat zijn consequenties. Maar voor mij persoonlijk bieden de FE's en hybrids niet voldoende rijbereik om comfortabel te zijn, en ook qua laadvoorzieningen op locaties waar ik vaak moet zijn, is het (nog) niet ideaal. Ik spreek dan nog niet eens van reizen en de dakkoffer etc etc
Na zelf mijn eerste selectie gemaakt te hebben zijn dit mijn 2 préféré's:
- Peugeot 5008 1.5 BlueHDI 96 Kw (Allure or GT): enige wat mij hier stoort is dat ik - als ik wat opties wil - snel tegen mijn limiet aanloop als ik een andere kleur wil dan het standaardbruin. Mijn voorkeur gaat wel naar de GT.
- BMW 2-serie Active Tourer 218d (110 Kw): heeft meeste koppel en pk. ik kan verrassend genoeg veel opties nemen, maar de grootste tegenvaller is de binnenruimte en vooral de kofferruimte. Na wat autoreviews te hebben gelezen en bekeken op Youtube, blijkt ook dat de versnellingsbak niet alert reageert om te herpakken.
Op derde en vierde plaats komen:
- Skoda Karoq 2.0 CRTDI (85 kW) DSG7 Style:
- Ford Kuga 2.0 EcoBlue (88 kW) Aut. Titanium
Volgende wagens vind ik op zich interessante wagens maar beiden zijn manuele versnellingsbakken (automaat zit niet in de keuzemogelijkheden) en vallen daardoor af. Bovendien is de Passat te standaard naar mijn zin.
VW Passat Variant 2.0 TDI SCR (110 Kw) Style:
VW Tiguan 2.0 TDI (90kW) Life Business: grootste struikelblok is de manuele versnellingsbak.
Alvast bedankt voor jullie reacties
Beste groeten
frederik
Na zelf mijn eerste selectie gemaakt te hebben zijn dit mijn 2 préféré's:
- Peugeot 5008 1.5 BlueHDI 96 Kw (Allure or GT): enige wat mij hier stoort is dat ik - als ik wat opties wil - snel tegen mijn limiet aanloop als ik een andere kleur wil dan het standaardbruin. Mijn voorkeur gaat wel naar de GT.
- BMW 2-serie Active Tourer 218d (110 Kw): heeft meeste koppel en pk. ik kan verrassend genoeg veel opties nemen, maar de grootste tegenvaller is de binnenruimte en vooral de kofferruimte. Na wat autoreviews te hebben gelezen en bekeken op Youtube, blijkt ook dat de versnellingsbak niet alert reageert om te herpakken.
Op derde en vierde plaats komen:
- Skoda Karoq 2.0 CRTDI (85 kW) DSG7 Style:
- Ford Kuga 2.0 EcoBlue (88 kW) Aut. Titanium
Volgende wagens vind ik op zich interessante wagens maar beiden zijn manuele versnellingsbakken (automaat zit niet in de keuzemogelijkheden) en vallen daardoor af. Bovendien is de Passat te standaard naar mijn zin.
VW Passat Variant 2.0 TDI SCR (110 Kw) Style:
VW Tiguan 2.0 TDI (90kW) Life Business: grootste struikelblok is de manuele versnellingsbak.
Alvast bedankt voor jullie reacties
Beste groeten
frederik
Comment