Mededeling

Collapse
No announcement yet.

All season banden of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • All season banden of niet?

    Komend weekend gaan we onze "nieuwe" wagen ophalen, een Ford S-max van 2017. Standaard staat deze op 17" wintervelgen en 19" zomervelgen. De zomervelgen zijn een heel pak mooier en we hebben met onze wagens eigenlijk nog nooit gewisseld tussen zomer- en wintervelgen/banden. Op mijn wagen hebben er bv. nooit anders dan zomerbanden gelegen (9 jaar reeds) maar ik rijd dan ook maar een goede 10.000 km per jaar. Mijn vrouw rijdt jaarlijks ongeveer 23.000 km. We hebben het idee om all-season banden te leggen op de 19" velgen (maat 245/45).
    Het lijkt alsof de Michelin cross climate 2 wel een goede keuze is. Met die bandenmaat zijn ze echter wel niet goedkoop.
    Het is niet de bedoeling om te gaan "raggen" met de wagen, er zal mee gereden worden als een echte familiewagen ?

    Mensen die kunnen bevestigen als dit voor ons de meest rationele keuze is? De levensduur van dit type band is ook goed?
    Of valt een zomerband te overwegen in onze Belgenland i.v.m. een all season?


  • #2
    meest rationeel is natuurlijk huidige banden oprijden, om dan evt naar die cc's te gaan

    maar het zijn alleszins goeie banden die niet snel slijten

    Comment


    • #3
      Ik zou ook voor de all season gaan.
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • #4
        Ok bedankt, dat zullen we doen.
        De huidige zomerbanden zijn tot op de draad versleten en de winterbanden zozo. Nu gaan we tijdens de zomer de winterbanden niet oprijden maar als reserve houden.

        Comment


        • #5
          Mijn vrouw rijdt nu al 10j op all season banden, ook zo'n 10-15K per jaar.

          Privé zou ik ook nooit iets anders nemen.

          Comment


          • #6
            Man van de bandencentrale raadt me aan om eventueel te gaan voor een meer prijsvriendelijke all season band. Bv. pirelli scorpion all season (scheelt toch snel €60/band) of bv. bridgestone all weather banden.
            Iemand ervaringen hiermee, het zijn ook A merken en gezien we in België leven mogelijks niet zo'n big issue dat het geen crossclimate banden zijn?

            Comment


            • #7
              ik heb de CC's op de 508 gehad en vond ze wazig. weinig feedback in de bochten en grip gemiddeld in de regen bij het nemen van bochten.

              op het lesvoertuig dikwijls all season banden gehad en weinig die me hebben kunnen bekoren. Enkel die van goodyear vond ik het fijnste rijden. Goede grip in nat weer wat ik dan weer belangrijker vind dan die enkele dagen sneeuw per jaar.
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • #8
                Ja daar heb je wel een punt, vond ook dat ze nogal op de flanken gingen rijden tov een sportievere zomerband

                En het is ook geen mooie band

                Voordeel is dan wel weer dat ze a-label rolweerstand hebben


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                Comment


                • #9
                  Ik rij nu al heel wat jaren (sinds 2015) met Crossclimate's, momenteel mijn 3de set banden en ben er nog altijd heel tevreden van.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • #10
                    Moest ik niet vaak in 'verplicht winterbanden landen' zitten dan liet ik gewoon de banden die er bij aflevering opzitten liggen. Met onze zachte winters is dat toch overbodig. Heb 30 jaar zonder problemen met zomerbanden only gereden. Geen limieten opzoeken is de boodschap.

                    Nu ook al een paar jaar de CrossClimates, zeer goede band. Ook de Vredestein Quatrac is ok, die lagen op mijn vorige.
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Iemand ervaring met de pirelli scorpio verde all season? Stuk goedkoper dan de cc en scoort zo slecht nog niet precies.

                      Comment


                      • #12
                        Nee, enkel ervaring met CC. Op 2 auto's permanent, op 1 enkel in winter en tussenseizoen (ik wil in de zomer namelijk optimale grip in de bochten omdat ik wel eens graag de grens opzoek ).
                        Heel tevreden van. Weinig geluid en rolweerstand, goede prestaties bij regen, sneeuw, vriezen, en verder bij zowat elke temperatuur. Enkel op een spekgladde ijsbaan ben je nog beter af met een zuivere winterband denk ik, maar hoeveel heb je daar last van in België ?

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                          ik wil in de zomer namelijk optimale grip in de bochten omdat ik wel eens graag de grens opzoek
                          Op circuit mag ik hopen?

                          Comment


                          • #14
                            De grens opzoeken is wel binnen de wettelijke limieten en rekening houdend met verkeer, andere weggebruikers en veiligheid in het algemeen natuurlijk .
                            Maar ik apprecieer het wel af en toe een scherp bochtje te nemen zonder het gevoel elk moment de gracht in te kunnen glijden. Als dat gewoon kan door een andere set banden, dan vind ik dat prima.

                            Comment


                            • #15
                              Super tevreden hier van Vredestein Quatrac Pro, de enige in de maat die ik wou met 3PMFS dus ook wettelijk in orde voor Duitsland en Oostenrijk (M+S alleen is niet voldoende). Heel stille band ook.
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                              Comment


                              • #16
                                Even een update. We zijn finaal voor de Continental allseasoncontact gegaan juni vorig jaar. Deze zijn ondertussen 1 jaar oud, +/- 19.000km verder en voor de winter gaan we ze zeker mogen verwisselen.. Dergelijke levensduur is nu toch helemaal niet acceptabel? Zeker gezien mijn vrouw een heel rustige chauffeur is... Dat we met een all-season geen 70.000km zouden halen was ik me wel bewust van, maar ik had toch wel gedacht +/- 50.000km te halen. Zou dit typisch zijn voor de continental allseasoncontact?

                                Comment


                                • #17
                                  Ik heb bijna 60000 km met mijn Michelin CrossClimates all-seasons, en zo te zien zijn ze nog zeker niet halfweg, 100000 km moet zeker mogelijk zijn (wel altijd lange afstanden en weinig stadsverkeer). Maar 20000 km en al bijna versleten is echt belachelijk.
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                                    Even een update. We zijn finaal voor de Continental allseasoncontact gegaan juni vorig jaar. Deze zijn ondertussen 1 jaar oud, +/- 19.000km verder en voor de winter gaan we ze zeker mogen verwisselen.. Dergelijke levensduur is nu toch helemaal niet acceptabel? Zeker gezien mijn vrouw een heel rustige chauffeur is... Dat we met een all-season geen 70.000km zouden halen was ik me wel bewust van, maar ik had toch wel gedacht +/- 50.000km te halen. Zou dit typisch zijn voor de continental allseasoncontact?
                                    Nee, dat is echt te kort.
                                    Ik zou daarom toch de uitlijning eens laten controleren.
                                    Ik kan me niet direct voorstellen dat die Conti banden zo slecht zijn.

                                    Comment


                                    • #19
                                      S Max is beetje te vergelijken met mijn Espace van destijds. Die vrat ook banden moet ik zeggen. Al dat gewicht op de vooras eist nu eenmaal zijn tol.

                                      En kleine afstanden met veel draaien zijn vaak ook sletiger dan lange snelweg ritten.

                                      Maar kan idd nooit kwaad om de uitlijning eens te laten nakijken. Slechte uitlijning geeft wel een scheef slijtpatroon normaal gezien.

                                      Laatste factor kan ook bandenspanning zijn uiteraard.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kan inderdaad "eigen" zijn aan het model, heb hier ooit een Opel Combo gehad, mocht je banden opleggen wat je wilde, na 20.000 km waren de voorste versleten (zowel goedkope als "duurdere" banden)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X