Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2dehands goedkope en betrouwbare wagen voor de dochter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 2dehands goedkope en betrouwbare wagen voor de dochter

Op dit moment rijdt de dochter naar de hogeschool met de wagen van mijn vrouw: Honda Civic hatchback uit 2009, 1.4 (99pl), 151.000km, Euro 5, 5 jaar geleden gekocht.
    Net naar een niet-merk garage geweest en bleek dat de airco pomp kapot is.
    Nieuwe pomp (430€, niet origineel denk ik) komt met plaatsen op 730€.
    Wagen is dus al 14 jaar oud en recent kleine frontale botsing gehad (grille hangt wat los) en hier en daar krassen van mijn dochter.
    Rijdt dus nog zeer goed en is zeer betrouwbaar gebleken, maar het mooie is er af. Ook nog niet afgeleefd hoor.
    De bedoeling was dat mijn zoon er over 2 jaar ook mee zou kunnen leren autorijden.

Ik vind 730€ tov de waarde van auto (3.000€ schat ik) vrij veel.
    Even op autoonderdelen24.be en AutoDoc gekeken, daar komt een pomp op 180€ + droger van 20€.
    Heb wel wat twijfels over de kwaliteit wegens de helft van de prijs
    Vermits de wagen al wat ouder is en wat krassen heeft, denk ik nu om misschien een andere wagen te kopen.

De Civic uit 2005 en het model erna uit 2012 vind ik wel interessant.
    Ik vind er verscheidene onder de 8.000€, maar ik hoop op iets goedkoper.

Zijn er nog andere interessante wagens?
    Criteria: <7.000€, benzine, niet te veel vermogen (max. 125pk of zo), niet te groot (klasse Civic), betrouwbaar, goedkoop in wegentaks (rond 200€), liefst in een kleurtje.
    Dus niet afkomen aub met een dikke Volvo of zo. Ik heb nog andere wagens :-)
    Last edited by Chris_147; 15/06/2023, 13:45.

Het goedkoopste is toch gewoon die kapotte airco te laten herstellen?
    Nu overweeg je veel meer geld uit te gaan geven aan een andere oude auto waarvan de betrouwbaarheid nog moet blijken.

Ik zou de auto herstellen, of zelfs helemaal niets aan doen, heb ook zonder airco leren rijden (in de hete augustus maand van 1996) en kijk ik leef nog
    Last edited by Tigra; 15/06/2023, 13:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
      Het goedkoopste is toch gewoon die kapotte airco te laten herstellen?
      Nu overweeg je veel meer geld uit te gaan geven aan een andere oude auto waarvan de betrouwbaarheid nog moet blijken.

Ik zou de auto herstellen, of zelfs helemaal niets aan doen, heb ook zonder airco leren rijden (in de hete augustus maand van 1996) en kijk ik leef nog
      Ik sluit me hier volledig bij aan.

Ik heb mijn twee dochters ook zo een Ibiza helemaal laten oprijden, tot hij naar een opkoper moest.

Daar werkte de airco bv op't eind ook nog maar amper.

Enkel de remmen en banden moesten voor mij altijd in orde zijn, de rest moet gewoon draaien en rijden.

Comment

Dat lijkt me het verstandigste ja. Wilde toch even alle opties overwegen.
        Misschien nog wel een goedkopere hersteller zoeken.

Comment

aircopomp steekt ge makkelijk zelf alsook het droogpotje. enkel laten bijvullen bij guust om de hoek en ge zijt terug vertrokken voor x aantal tijd. Ook eens kijken naar de condensor of die nog in goede staat is, anders beter meteen vervangen.
          www.peugeotforum.be

Comment

Als de rest van de auto niet direct op instorten staat... gewoon laten herstellen bij een kleine merkloze garage, en door rijden.

Als je iets in die klasse gaat kopen ben je helemaal niet zeker dat dat betrouwbaarder of beter gaat zijn.
            En dan is 8000€ veel geld.

Comment

Inderdaad. Nieuwe pomp en droger besteld voor 206€.
              Vaste gepensioneerde garagist gaat hem herstellen. Komt nog 100€ bij om bij te vullen, plus zijn werkuren.
              Zal 400-500€ worden zekers.
              Bedankt voor de adviezen.

Comment

Working...
              X