Op dit moment rijdt de dochter naar de hogeschool met de wagen van mijn vrouw: Honda Civic hatchback uit 2009, 1.4 (99pl), 151.000km, Euro 5, 5 jaar geleden gekocht.
Net naar een niet-merk garage geweest en bleek dat de airco pomp kapot is.
Nieuwe pomp (430€, niet origineel denk ik) komt met plaatsen op 730€.
Wagen is dus al 14 jaar oud en recent kleine frontale botsing gehad (grille hangt wat los) en hier en daar krassen van mijn dochter.
Rijdt dus nog zeer goed en is zeer betrouwbaar gebleken, maar het mooie is er af. Ook nog niet afgeleefd hoor.
De bedoeling was dat mijn zoon er over 2 jaar ook mee zou kunnen leren autorijden.
Ik vind 730€ tov de waarde van auto (3.000€ schat ik) vrij veel.
Even op autoonderdelen24.be en AutoDoc gekeken, daar komt een pomp op 180€ + droger van 20€.
Heb wel wat twijfels over de kwaliteit wegens de helft van de prijs
Vermits de wagen al wat ouder is en wat krassen heeft, denk ik nu om misschien een andere wagen te kopen.
De Civic uit 2005 en het model erna uit 2012 vind ik wel interessant.
Ik vind er verscheidene onder de 8.000€, maar ik hoop op iets goedkoper.
Zijn er nog andere interessante wagens?
Criteria: <7.000€, benzine, niet te veel vermogen (max. 125pk of zo), niet te groot (klasse Civic), betrouwbaar, goedkoop in wegentaks (rond 200€), liefst in een kleurtje.
Dus niet afkomen aub met een dikke Volvo of zo. Ik heb nog andere wagens :-)
Net naar een niet-merk garage geweest en bleek dat de airco pomp kapot is.
Nieuwe pomp (430€, niet origineel denk ik) komt met plaatsen op 730€.
Wagen is dus al 14 jaar oud en recent kleine frontale botsing gehad (grille hangt wat los) en hier en daar krassen van mijn dochter.
Rijdt dus nog zeer goed en is zeer betrouwbaar gebleken, maar het mooie is er af. Ook nog niet afgeleefd hoor.
De bedoeling was dat mijn zoon er over 2 jaar ook mee zou kunnen leren autorijden.
Ik vind 730€ tov de waarde van auto (3.000€ schat ik) vrij veel.
Even op autoonderdelen24.be en AutoDoc gekeken, daar komt een pomp op 180€ + droger van 20€.
Heb wel wat twijfels over de kwaliteit wegens de helft van de prijs
Vermits de wagen al wat ouder is en wat krassen heeft, denk ik nu om misschien een andere wagen te kopen.
De Civic uit 2005 en het model erna uit 2012 vind ik wel interessant.
Ik vind er verscheidene onder de 8.000€, maar ik hoop op iets goedkoper.
Zijn er nog andere interessante wagens?
Criteria: <7.000€, benzine, niet te veel vermogen (max. 125pk of zo), niet te groot (klasse Civic), betrouwbaar, goedkoop in wegentaks (rond 200€), liefst in een kleurtje.
Dus niet afkomen aub met een dikke Volvo of zo. Ik heb nog andere wagens :-)
Comment