Mededeling

Collapse
No announcement yet.

(Alweer een) keuze bedrijfswagen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41

    Comment


    • #42
      nederland is geen lichtend voorbeeld meer...wat rutte en kaag het hun bevolking aandoen, zo de duimen aanschroeven en ze hebben anderzijds een veel grotere buffer dan ons en het is zo'n mooi buurland

      Comment


      • #43
        ja, heb het ook al her en der opgevangen.. dat nederland eigenlijk maatschappelijk gezien om zeep is. hoewel ik hollanders nog altijd wel bewonder voor hun niet-zo-bekrompenheid.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          ja, heb het ook al her en der opgevangen.. dat nederland eigenlijk maatschappelijk gezien om zeep is. hoewel ik hollanders nog altijd wel bewonder voor hun niet-zo-bekrompenheid.
          En die niet bekrompenheid is wat zij dan steeds weer van de Belgen vinden ;-)

          Qua infrastructuur hebben ze het daar wat mij betreft een stuk beter voor mekaar, het enige probleem is, dat ze éigenlijk allemaal in dezelfde stad (steden) willen wonen, waardoor ze een torenhoog housing probleem hebben.

          Comment


          • #45
            400000 nieuwe burgers op een jaar op een krappe markt, is om problemen vragen….alleen al in dat opzicht, zal hier niet veel anders zijn maar onze woningmarkt is minder nijpend


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

            Comment


            • #46
              Is daar niet een nulleke te veel geschreven?
              Of stond dat zo in de tweet van Filip of Sam?

              Comment


              • #47
                Teveel, maar goei nieuws vandaag


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                Comment


                • #48
                  December '23... Tegen het moment dat ik echt iets moet kiezen, is het aanbod veranderd.

                  - Audi Etron 55 Quattro Advanced en €3000 opties
                  - Audi Q4 E-tron 45 Attraction / pack Business en €5000 opties
                  - Audi Q4 E-tron Sportback 45 Attraction / pack Business en €5000 opties
                  - Fort Mustang Mach-E 76 kWh standard range en €5000 opties
                  - BMW i4 eDrive 40 en €5000
                  - BMW iX3 Inspiring en €4000
                  - Mercedes EQE 350+ LR en €3500
                  - Mercedes EQB 250 Business Line en €8000
                  ​​
                  De Etron 55 quattro is een paar maand oud en kan ik overnemen van een collega. Knappe auto vind ik persoonlijk, de binnenruimte komt bijzonder goed van pas, zeker als we met het gezin op reis gaan, en quattro maakt het ook veiliger, zeker in de winter tov van achterwielaandrijvers vind ik.
                  De Q4 vond ik heel leuk om mee te rijden, hij moet minder snel in het stopcontact dan de Etron 55 als ik me niet vergis, en heeft ook een mooie binnenruimte, maar de kofferruimte is beperkter.
                  De EQE moet ik eigenlijk nog eens mee gaan rijden. Heel aantrekkelijk wat rijbereik betreft, en comfort natuurlijk, maar sinds ik met een Q5 op de baan ben, ben ik het iets hoger zitten toch wel gaan appreciëren, en heel weinig kofferruimte natuurlijk...

                  Hier ga ik toch nog wel even over moeten slapen denk ik.
                  Nog bedenkingen of suggesties van jullie ?

                  Comment


                  • #49
                    gaan rijden, natuurlijk

                    is een eqe 300 met meer opties...geen optie? als een daar 1 van in stock staat met airmatic en 4-wielsturing (die 2 opties samen zijn €3800)
                    Last edited by bobo; 17/12/2023, 14:48.

                    Comment


                    • #50
                      Rijden met de EQE is voor morgen of dinsdag. Nee, policy is vrij strikt. Een andere uitvoering mag niet.
                      Wat me bij de EQE ook opvalt is dat de configurator niet toelaat om een schuifdak met trekhaak te combineren.

                      Comment


                      • #51
                        Moeilijk dilemma. Als je de ruimte echt nodig hebt de e tron maar ik zou toch een beetje bang zijn van die zijn notoire verbruik. Hoe snel kan die snelladen tegenwoordig?

                        Comment


                        • #52
                          De etron laadt snel, maar is behoorlijk inefficient.
                          Als je regelmatig lange trips doet, dan zou me dat bij die auto wel afschrikken. De Q8 (vernieuwde versie) is een heel stuk beter.

                          Een EQE zou ik niet willen omdat het een sedan is.

                          Comment


                          • #53
                            Lange trips doe ik eigenlijk nog nauwelijks. Ik werk nu nog geen 15 km van de deur en trips zijn vooral binnen België.
                            Echt lange trips zijn vooral één à twee reisjes per jaar, naar Frankrijk, UK, NL, D, Noord-Italië, Noord-Spanje, als het al niet per vliegtuig is.

                            Bij de EQE gaat de actieradius natuurlijk ook redelijk wat dalen tijdens zo'n reis, want dan moet er al bijna per definitie een dakkoffer op door de kleine koffer, en al zeker als we met vier vertrekken in plaats van met twee.
                            De 660 l. kofferruimte van de Etron is wat dat betreft natuurlijk heel praktisch, en zelfs een stuk groter dan de 580 l. van mijn V70.

                            Een alternatief voor een lange reis is natuurlijk ook nog altijd mijn oude getrouwe V70 D5, want die wordt niet verkocht.

                            Comment


                            • #54
                              EQE gaat het toch niet worden. Hoewel hij supermooi is afgewerkt en echt goed rijdt... De kofferruimte is voor mij te beperkt.

                              Zal de E-tron worden dus.

                              Verstuurd vanaf mijn SM-S906B met Tapatalk


                              Comment


                              • #55
                                je zei om evt lange ritten nog met de v70 te doen...dat zal een stuk geruststellender zijn...maar comfortsgewijs, vind je die ev's niet ultieme reiswagens...behalve dan de radius, euh?

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  je zei om evt lange ritten nog met de v70 te doen...dat zal een stuk geruststellender zijn...maar comfortsgewijs, vind je die ev's niet ultieme reiswagens...behalve dan de radius, euh?
                                  Ja dat is de grote tegenstelling, voor mij zijn het op dit moment de ideale wagens voor onder de kerktoren, vandaar hier ook een kleine EV en een reiswagen.

                                  Qua comfort en stilte zalig, maar wordt dat niet helemaal teniet gedaan door de range? Ik ben nog niet overtuigd, onze gezinswagen wordt binnenkort ook EV dus ga ik misschien mijn mening wat bijstellen als die ervaring positiever is dan ik verwacht...

                                  Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                    Ja dat is de grote tegenstelling, voor mij zijn het op dit moment de ideale wagens voor onder de kerktoren, vandaar hier ook een kleine EV en een reiswagen.

                                    Qua comfort en stilte zalig, maar wordt dat niet helemaal teniet gedaan door de range? Ik ben nog niet overtuigd, onze gezinswagen wordt binnenkort ook EV dus ga ik misschien mijn mening wat bijstellen als die ervaring positiever is dan ik verwacht...

                                    Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
                                    Dat dacht ik ook, tot je er mee vertrekt en het allemaal dik mee valt.

                                    Langste rit op één dag was dit jaar Kopenhagen- Brussel of 900 km en een ferry van 45 min.

                                    Je vertrekt met 100% en dan kan je 400 km doen (Y LR) in de zomer.
                                    Die 400 km hebben we noet gehaald, gewoon omdat het tijd was voor een plasje.
                                    Daarna telkens stints van 250-300km, ook gewoon omdat die door de files makkelijk 3 uur duurden.
                                    Laastops waren meestal zo’n 20-25 min en vielen mooi samen met momenten waarop je een koffietje wil, of iets wil eten.
                                    Heel ontspannen thuis gekomen.

                                    De eTron50 vind ik nogal beperkt in range, daarmee haal je amper 200km tussen 10-80%.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                      Dat dacht ik ook, tot je er mee vertrekt en het allemaal dik mee valt.

                                      Langste rit op één dag was dit jaar Kopenhagen- Brussel of 900 km en een ferry van 45 min.

                                      Je vertrekt met 100% en dan kan je 400 km doen (Y LR) in de zomer.
                                      Die 400 km hebben we noet gehaald, gewoon omdat het tijd was voor een plasje.
                                      Daarna telkens stints van 250-300km, ook gewoon omdat die door de files makkelijk 3 uur duurden.
                                      Laastops waren meestal zo'n 20-25 min en vielen mooi samen met momenten waarop je een koffietje wil, of iets wil eten.
                                      Heel ontspannen thuis gekomen.

                                      De eTron50 vind ik nogal beperkt in range, daarmee haal je amper 200km tussen 10-80%.
                                      Ja maar welke range moet je eqv hebben vooraleer je je diesel V-klasse laat staan om die afstanden te rijden ? Dat is voor mij de vraag, want de electrische versie is in mijn beleving de meest comfortabele...

                                      Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Ja maar welke range moet je eqv hebben vooraleer je je diesel V-klasse laat staan om die afstanden te rijden ? Dat is voor mij de vraag, want de electrische versie is in mijn beleving de meest comfortabele...

                                        Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
                                        Mijn persoonlijk criterium is 250km tussen 90 en 10% in de winter bij temperaturen van 5-10°C.
                                        Dat betekent normaal dik 300km van 100% in de winter.

                                        Alles over de Mercedes-Benz EQV 300 Lang (2020-2024). Vergelijk de prijs, bijtelling, leasetarief, actieradius en het werkelijke verbruik van iedere elektrische auto.


                                        De EQV schiet nog wat te kort als deze gegevens kloppen.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                          Mijn persoonlijk criterium is 250km tussen 90 en 10% in de winter bij temperaturen van 5-10°C.
                                          Dat betekent normaal dik 300km van 100% in de winter.

                                          Alles over de Mercedes-Benz EQV 300 Lang (2020-2024). Vergelijk de prijs, bijtelling, leasetarief, actieradius en het werkelijke verbruik van iedere elektrische auto.


                                          De EQV schiet nog wat te kort als deze gegevens kloppen.
                                          Onze Volvo is aangekomen in de garage dus ik ga dat soort range de komende maanden wat kunnen ondervinden. Maar mijn gevoel zegt dat dat te weinig is voor mij. Ik vrees dat ik onze diesel meer ga gebruikt hebben tegen dat het eind 2024 is ...

                                          Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

                                          Comment

                                          Working...
                                          X