Mededeling

Collapse
No announcement yet.

electrisch : wie van de 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Wat denken jullie van het in de fik vliegen van tesla (of andere ev)
    uitvergroot in de media of toch maar beter opladen in de buitenlucht ??

Comment

EV’s branden minder dan benzineketels.
      Bij thuis laden is het risico zeer klein.
      Doe gewoon wat het best past.

Comment

branden van elektrische auto's komt vooral door problemen met lasnaden in de batterij of een koelingsprobleem van de batterij. Zoals gezegd,elke auto kan branden,ook een ICE,alleen is het gevolg van totaal andere orde. Een ICE kan je vaak zelf blussen en het lukt de brandweer altijd in een fractie van tijd. Zoals je ziet op het schip,of de parkeer garage in Oslo onlangs...bij een elektrische wagen is brand in de garage wagen laten branden tot het hele huis in as ligt...maar het thuisladen ansich aan lage stroomsterktes zie ik niet als de trigger voor brand

BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

houd ook in gedachte dat LFP batterijen veel minder snel ontbranden dan NMC batterijen. Ze zijn stabieler, de spanning per cel is wat lager... en hebben minder kans op oververhitting.

Comment

Nog 2 vraagjes:
            iemand ervaring met herstellingen (uurkostprijzen) buiten garantie ?

ik lees veel problemen met de lak
            is wrappen dan geen goeie optie
            persoonlijk vind ik zwart het mooist

Comment

Er zou een nieuwe Y uitkomen begin 2024’ volgens geruchten
              misschien de moeite om te wachten ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kirederf Bekijk Berichten
                Nog 2 vraagjes:
                iemand ervaring met herstellingen (uurkostprijzen) buiten garantie ?

ik lees veel problemen met de lak
                is wrappen dan geen goeie optie
                persoonlijk vind ik zwart het mooist
                Vriend van mij heeft onlangs zijn Y geleverd gekregen in het quicksilver.
                Ik vond die lakkwaliteit écht top.
                Is natuurlijk wel niet de goedkoopste kleur.

Je ziet ze idd best veel gewrapt, op een witte basis. Is ook niet verkeerd natuurlijk.
                Geen idee wat zoiets kost tegenwoordig.

Comment

En ondertussen nog 2 jaar met een oud kot rijden?
                  Je kan altijd wachten.

Comment

Half jaar ?

Comment

wat is een nieuwe Y? eerder een (kleine) facelift zou ik verwachten?

en wat gaan ze er aan verbeteren? software updates krijg je sowieso

model S ziet er al 10 jaar hetzelfde uit

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Inderdaad jocar
                          Het ging over dat artikel

testrit gedaan met de standaard range
                          genoeg power, zeker als je aan het rijden bent
                          bij vertrek misschien iets minder maar de meerprijs voor de long range vind ik dat niet waard. Ook voor de langere range hoef ik het niet te doen met mijn rijprofiel.

Zwarte lak schijnt volgens verkoper idd gevoelig voor swirls ed .
                          wat is de beste oplossing als bescherming ?
                          Kan wrappen een oplossing zijn ?

Comment

Een andere kleur dan wit kost bij Tesla toch ook al 1.600€, Quicksilver 3.000€ en Midnight Cherry Red 3.200€.

Ben maandag gaan navragen wat wrappen moet kosten voor een Model Y.
                            Bij een wrapper in Turnhout: 2.300€ excl. BTW. Deze zei dat hij 3 dagen nodig heeft.
                            Bij CustomWrap.nl in Dordrecht: 2.595€ incl. BTW. Deze schrijft op zijn website dat hij 6 dagen nodig heeft en je krijgt een vervangwagen, 3 jaar garantie.
                            Ik ga toch eens serieus bij CustomWrap kijken.

Dus eigenlijk niet echt duurder dan de 2 duurste kleuren bij Tesla en uiteindelijk heb je dan toch een extra beschermingslaag op je wagen.
                            Is die na 3-4 jaar versleten, dan heb je normaal gezien toch nog de originele lak in goede staat.

Comment

Update van de 3 wel geslaagd vind ik
                              Misschien toch het wachten waard op de nieuwe y rwd
                              vraag is natuurlijk wanneer beschikbaar
                              En wat de prijzen gaan doen
                              opniew stijgen of op huidig niveau blijven
                              wat denken jullie ?

Comment

Naar analogie van de 3, zie ik de Y binnenkort ook nog wel in prijs dalen.

Dat truukje met het reduceren van de productiekost, kunnen ze nog wel eens herhalen op de Y, lijkt mij.

Comment

De y is toch al gedaald ?

Comment

Ja klopt, maar er is nog geen facelift geweest.. Ik vermoed dat die er nu ook wel redelijk snel zal aankomen, na de 3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                      Ja klopt, maar er is nog geen facelift geweest.. Ik vermoed dat die er nu ook wel redelijk snel zal aankomen, na de 3
                                      De geruchten zeggen ergens mid tot eind 2024.

Comment

het is nu ook niet dat de huidige Y al zo gedateerd is. Zou mss ook wat strakkere looks kunnen krijgen wel.
                                        Blijft ook wel een vele praktischere wagen dan de 3.

Comment

Ja maar….als het zelfde grootteorder verbetering en zelfde prijs blijft….wachten waard, als je met de kut-pinkers omkunt

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

Working...
                                          X