Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
branden van elektrische auto's komt vooral door problemen met lasnaden in de batterij of een koelingsprobleem van de batterij. Zoals gezegd,elke auto kan branden,ook een ICE,alleen is het gevolg van totaal andere orde. Een ICE kan je vaak zelf blussen en het lukt de brandweer altijd in een fractie van tijd. Zoals je ziet op het schip,of de parkeer garage in Oslo onlangs...bij een elektrische wagen is brand in de garage wagen laten branden tot het hele huis in as ligt...maar het thuisladen ansich aan lage stroomsterktes zie ik niet als de trigger voor brand
houd ook in gedachte dat LFP batterijen veel minder snel ontbranden dan NMC batterijen. Ze zijn stabieler, de spanning per cel is wat lager... en hebben minder kans op oververhitting.
Nog 2 vraagjes:
iemand ervaring met herstellingen (uurkostprijzen) buiten garantie ?
ik lees veel problemen met de lak
is wrappen dan geen goeie optie
persoonlijk vind ik zwart het mooist
Vriend van mij heeft onlangs zijn Y geleverd gekregen in het quicksilver.
Ik vond die lakkwaliteit écht top.
Is natuurlijk wel niet de goedkoopste kleur.
Je ziet ze idd best veel gewrapt, op een witte basis. Is ook niet verkeerd natuurlijk.
Geen idee wat zoiets kost tegenwoordig.
testrit gedaan met de standaard range
genoeg power, zeker als je aan het rijden bent
bij vertrek misschien iets minder maar de meerprijs voor de long range vind ik dat niet waard. Ook voor de langere range hoef ik het niet te doen met mijn rijprofiel.
Zwarte lak schijnt volgens verkoper idd gevoelig voor swirls ed .
wat is de beste oplossing als bescherming ?
Kan wrappen een oplossing zijn ?
Een andere kleur dan wit kost bij Tesla toch ook al 1.600€, Quicksilver 3.000€ en Midnight Cherry Red 3.200€.
Ben maandag gaan navragen wat wrappen moet kosten voor een Model Y.
Bij een wrapper in Turnhout: 2.300€ excl. BTW. Deze zei dat hij 3 dagen nodig heeft.
Bij CustomWrap.nl in Dordrecht: 2.595€ incl. BTW. Deze schrijft op zijn website dat hij 6 dagen nodig heeft en je krijgt een vervangwagen, 3 jaar garantie.
Ik ga toch eens serieus bij CustomWrap kijken.
Dus eigenlijk niet echt duurder dan de 2 duurste kleuren bij Tesla en uiteindelijk heb je dan toch een extra beschermingslaag op je wagen.
Is die na 3-4 jaar versleten, dan heb je normaal gezien toch nog de originele lak in goede staat.
Update van de 3 wel geslaagd vind ik
Misschien toch het wachten waard op de nieuwe y rwd
vraag is natuurlijk wanneer beschikbaar
En wat de prijzen gaan doen
opniew stijgen of op huidig niveau blijven
wat denken jullie ?
het is nu ook niet dat de huidige Y al zo gedateerd is. Zou mss ook wat strakkere looks kunnen krijgen wel.
Blijft ook wel een vele praktischere wagen dan de 3.
Comment