Mededeling

Collapse
No announcement yet.

electrisch : wie van de 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • electrisch : wie van de 3

    Hallo iedereen

    ik overweeg mijn 12 oude bmw diesel te verkopen en te gaan voor een electrische wagen. Dit op korte of middellange termijn (max 1,5 jaar)
    Ben bijberoeper en kan dus de EV voor 50 % aftrekken.

    3 mogelijkheden die gelijklopend zijn van prijs:


    Mercedes eqc of audi etron – 2-3 jaar oud, max 60.000 km, import uit duitsland
    Bijna nieuwe tesla Y

    Doe 12.000 km per jaar
    Heb zonnepanelen

    welke zouden jullie kiezen en met welk argumenten?

    mvg




  • #2
    Nog even meegeven dat de Tesla dan Max 1 jaar oud (bijna nieuw)is en uitgebreidere garantie heeft
    (budget dus een 48.000 euro)

    Comment


    • #3
      als er langere afstanden bijzitten op regelmatige basis is de tesla de beste keuze. Etron is eigenlijk al een verouderd model: hoog verbruik en haalt bijlange niet de vooropgestelde kilometers. Maar binnenafwerking is typisch audi.
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • #4
        Nee lange afstanden zijn niet aan de orde
        20 km per dag woon/werkverkeer
        Etron en eqc zijn misschien knapper maar voor dat budget is de tesla wel bijna nieuw , de 2 anderen zullen al zo nieuw niet meer zijn
        de 4 jaar garantie bij de tesla heb je ook niet bij de 2 andere

        Comment


        • #5
          Met die afstanden, gewoon kiezen wat jij het mooist en meest praktisch vindt.
          Batterijgroote, rijbereik en laadsnelheid zijn bij jou echt niet belangrijk.

          Ik zou zelf de Tesla kiezen omdat ik de eTron lomp en inefficient vind, en de EQC is niet mijn ding.

          Comment


          • #6
            Ik sluit me bij Tommie grotendeels aan, maar met jouw benodigde range, zou ik voor de Benz gaan.
            Gewoon omdat ik dat persoonlijk het mooiste model vind, van de drie.

            Comment


            • #7
              Etron en eqc vind ik veel te lomp qua model.
              Model y is ook niet zo mooi, maar je hebt wel de beste elektrisch model.
              Niet de beste auto, maar wel de elektrische ervaring.

              Je zou ook de bmw ix3 kunnen overwegen. Dan we die na de facelift, dus bouwjaar 2022 is wel nodig.

              Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Bedankt voor uw reactie

                Gisteren ben ik een nieuwe Tesla Y gaan bekijken. Standaard range 49.000 euro incl btw

                daar stond ook een eqc , was 59.000 euro maar was 2,5 jaar oud en 60000 km

                de garantie op Tesla is 4 jaar, op Mercedes 2 jaar
                Batterijgarantie is dezelfde dacht ik

                dus Tesla is een stuk goedkoper
                En de batterij nieuwer qua technologie

                Over het design kan je discuteren
                Tesla’s is moderner, strakker, minimalistischer
                de eqc is meer wat we al enkele jaren gewend zijn , vooral het interieur dan



                Comment


                • #9
                  Voordeel std range is nog eens altijd 100% batterij beschikbaar


                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                  Comment


                  • #10
                    De levensduur van de LFP std range batterij zou heel lang moeten zijn (500.000 a 1.500.000 km).
                    Het snelladen gaat wel trager dan met een long range, zeker als de batterij koud is.

                    Toch heb ik zelf ook voor de standard range gekozen. Tot hiertoe niet beklaagd want hij is efficient waardoor de 418 km die hij aangeeft met volle batterij, nog redelijk realistisch is bij gematigde rijstijl.

                    Comment


                    • #11
                      Bedankt voor uw reply Sunking

                      Ik heb voor u nog een vraagje betreffende service van Tesla’s
                      Als je in panne ligt , moet je dan naar teslacenter vb in Brugge , Sint Martens lathem ?

                      de garantie blijkt (4 en 8 jaar) blijken van Tesla zelf uit te gaan, dus de plaatselijke garagist zal daar niet aan werken ?

                      Merci alvast voor jullie reply


                      Comment


                      • #12
                        tja zal er vanaf hangen wat voor panne, denk dat ze in de meeste gevallen een mobiele service dienst sturen, en als die t niet kan verhelpen zal hij getakeld moeten worden, maar eerlijk gezegd tesla's zijn wel betrouwbaar in die zin dat je niet snel iets gaat voorhebben waardoor je niet meer kan rijden. Heb in 100.000 geen enkele herstelling of onderhoudsbeurt laten doen, enige dat ik heb voorgehad onlangs is dat de beschermkap onderaan was losgekomen, wellicht nadat ze hem hadden weggesleept (stond fout geparkeerd). afspraak gemaakt in sint martens latem en ze hebben hem dan op een uurtje gerepareerd en ondertussen kon ik wachten in een deftige ruimte waar ik kon werken op mn laptop en een kop koffie nemen.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Kirederf Bekijk Berichten
                          Bedankt voor uw reply Sunking

                          Ik heb voor u nog een vraagje betreffende service van Tesla’s
                          Als je in panne ligt , moet je dan naar teslacenter vb in Brugge , Sint Martens lathem ?

                          de garantie blijkt (4 en 8 jaar) blijken van Tesla zelf uit te gaan, dus de plaatselijke garagist zal daar niet aan werken ?

                          Merci alvast voor jullie reply

                          De meeste herstellingen worden bij jou aan huis of op kantoor uitgevoerd als dat mogelijk is.

                          Maar als je de fora wat volgt, dan is er bijzonder weinig nodig aan herstellingen en onderhoud.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            ... in sint martens latem ... in een deftige ruimte waar ik ... een kop koffie kon nemen.
                            Toch minstens Illy koffie gezet met een Jura koffieautomaat?
                            Voor minder gaan ze niet bij Tesla veronderstel ik, want zelfs in de Renault garage is dat zo?

                            Comment


                            • #15






                              kartonnen bekerkes, 't mag allemaal geen geld kosten van den Elon, jom...

                              ofwel is dat een amerikaans dingetje, hoorde onlangs dat er nogal wat amerikanen enkel wegwerpservies gebruiken omdat ze zelfs een vaatwasser te veel moeite vinden.

                              Comment


                              • #16
                                Ja thuis of op kantoor …
                                klinkt allemaal heel aantrekkelijk maar wat kost dat (indien buiten garantie )

                                het blijft moeilijk: een nieuwe Tesla Y standaard range of Mercedes eqc uit Duitsland
                                van 2,5 jaar oud met 30.000 km
                                Qua prijs ? Hetzelfde

                                Comment


                                • #17
                                  hoeveel garantie zit er nog op die EQC?
                                  grappig dat je die bedenking maakt, alsof een herstelling bij mercedes buiten garantie zo goedkoop is. Jocar zal je met plezier vertellen over zijn ervaringen bij de plaatselijke mercedes boer .
                                  En je dan ook nog eens met de import bezig houden?
                                  Enfin het is je gegund, hoor

                                  Comment


                                  • #18
                                    2 jaar
                                    en 8 jaar op batterij dus nog 5,5 jaar

                                    Ps ik doe Max 13000 km per jaar

                                    die Tesla blijkt dus een veiligere aankoop ja
                                    en minder verbruik is

                                    Ps sunking, zo gek vind ik die vergelijking niet hoor , jij zou dus Tesla kiezen hoor ik ?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Als je geen allergie aan Tesla hebt, of blinde liefde voor Mercedes ga je in dit geval toch kiezen voor een nieuwe autoin België.
                                      Dat importeren is een hoop gedoe, en die Merc is nog niet als EV ontwikkeld. Mercedes stopt trouwens met de EQC in afwachting van iets anders.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                        grappig dat je die bedenking maakt, alsof een herstelling bij mercedes buiten garantie zo goedkoop is. Jocar zal je met plezier vertellen over zijn ervaringen bij de plaatselijke mercedes boer .
                                        Hahaha, wat dacht je sunking? Ik ga mijn bewering effe staven met bewijzen. Gelijk heb je want Kirederf zit hier pas en is precies nog totaal onwetend over dat zootje idioten

                                        Ik zou in ieder geval ook voor de Tesla gaan, slechter en duurder dan bij Belgische Mercedes stealers is onmogelijk en bij Tesla staan ze verder op EV gebied
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X