Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke bestelwagen L3H3.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke bestelwagen L3H3.

Voor ons bedrijf zijn we momenteel op zoek naar enkele nieuwe bestelwagens, type L3H3.
    Voorheen hebben we Iveco gehad en Citroën jumpers. Van de Citroëns waren we niet echt tevreden, Iveco was "behoorlijk". 1 Crafter en daar was men wel tevreden van.
    We zouden bij enkele dealers prijzen aanvragen maar ik had graag eens geluisterd wat jullie ervaring is en welke merken prijs/kwaliteit de beste zijn in dit segment? We gaan ook geen 10 offertes vragen Het gaat om camionettes voor techniekers. "Merk" speelt minder een rol, we zoeken goede prijs/kwaliteit, degelijkheid. Zijn er merken die we nu best vermijden wegens kwaliteit merkelijk minder dan de rest, "ouderdom" van de modellen,...?
    We zaten te denken aan VW Crafter, Iveco Daily, Mercedes Sprinter, MAN, Ford Transit,... Voor ons zijn de gemakkelijkste garages (meest dichtbij) : VW, iveco en Ford.

bedankt!
    Last edited by mysticwizard; 18/09/2023, 13:32.

bij vw zijn de modellen van 180pk tdi te mijden, problemen met turbo komen dan vaak voor
    www.peugeotforum.be

Comment

Indien we gaan voor de crafter zal het eerder de 2.0 TDI met 140pk zijn.

En in verhouding met andere merken, waarmee is zo'n crafter het beste te vergelijken prijs/kwaliteit?

Comment

ze hebben allemaal hun issues

vw met hun turbo's en persoonlijk vind ik een 2 liter te klein voor zo'n grote camionette

iveco: fiat motoren, vooral de 2.3 heeft wat issues met olielekken2

mercedes: duur, en kwaliteit niet altijd gegarandeerd. Nog steeds last van roest aan achterklep

ford eerlijk gezegd ken hun gamma niet zo goed. Ik denk niet dat die het formaat leveren van de rest. maar kan mis zijn.

en MAN: is dat niet een vw met andere badge op?
        www.peugeotforum.be

Comment

En bij een Mercedes stealer hier ten lande zou ik sowieso al wegblijven.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
            En bij een Mercedes stealer hier ten lande zou ik sowieso al wegblijven.
            Wij hebben op het werk nu een Mercedes sprinter camionet, dat ding is echt een ramp. Dan was de Citroën Jumper die we ervoor hadden stukken beter.

Uit het lijstje hier zou ik persoonlijk voor een Iveco of een Ford gaan.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
              We zaten te denken aan VW Crafter, Iveco Daily, Mercedes Sprinter, MAN, Ford Transit,... Voor ons zijn de gemakkelijkste garages (meest dichtbij) : VW, iveco en Ford.

bedankt!
              Beste value for money ga je volgens mij bij de Ford Transit vinden. Wordt op alle continenten verkocht en er rijden er massa's van rond, best wel een betrouwbaar busje. Het model is al een paar jaar op de markt dus je zal daar goede deals kunnen op scoren.
              Crafter is ook goed maar volgens mij ga je een pak duurder uitkomen dan bij Ford. MAN TGE is technisch identiek.

Je moet nooit de lichtste motorisatie nemen maar een 2 liter is zeker voldoende, bieden ze meestal in verschillende vermogensvarianten aan.
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

problemen met turbo's bij VW zijn opgelost. Ik zou Crafter of MAN nemen. Blijf ver weg van de PSA/Fiat bussen....motoren zijn ok,maar de rest is pure ellende
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Bedankt voor de info! Verschillende offertes zijn aangevraagd

Comment

Working...
                  X