Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe kan ik zeker zijn dat distributieriem vervangen is geweest

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoe kan ik zeker zijn dat distributieriem vervangen is geweest

Recent is mijn schoonvader jammer genoeg overleden.
    Hij had een skoda octavia combi 1.6 diesel van 2014. We zouden deze verkopen maar kunnen het onderhoudsboekje spijtig genoeg niet terug vinden. Hij had de wagen begin 2023 gekocht via Autohero.

We zouden de wagen willen verkopen en belangrijk om te weten is als de distributieriem vervangen zou zijn.
    Heeft iemand tips hoe ik als “leek” dit het snelste te weten kan komen?

bedankt!

Skoda schrijft 210.000 km of 10 jaar voor voor dit model. Kans lijkt me dus klein…?

Comment

Probleem voor de koper... of is het iemand dat je kent?

Comment

Klopt alleen vervelend als men ernaar vraagt..

Comment

Als de interval inderdaad 10 jaar of 210.000 km is, valt er u momenteel weinig te verwijten... auto is nog "maar" 9 jaar en ? km

Verwacht echter geen meerwaarde bij de verkoop door deze kost zelf nog snel te gaan maken. Je kan eventueel wel eens proberen contact op te nemen met autohero: misschien doen zij iets als een distributieriemwissel standaard om eventuele garantie issues te vermijden, bij de verkoop van hun wagens?
          Last edited by Tigra; 12/11/2023, 07:31.

Comment

zal idd wel niet vervangen zijn.

mijn ma had ooit een toyota gekocht van 5 jaar met 35k op de teller, van een particulier aan een goeie prijs, dus mijn vermoeden was dat de riem niet vervangen was ondanks dat het interval 5 jaar of 100k km was, dus na een paar jaar zei ik "zoude die is niet laten vervangen", dus wij dat aan de garagist vragen, en die zei "ooh da's nen toyota, dat breekt niet", enfin toen op 12 jarige leeftijd toch maar vervangen en nog 5 jaar mee gereden tot er ook andere kosten aan kwamen.

Comment

We zijn inderdaad ook niet van plan het zelf te doen. Autohero hoeft ook geen garantie meer te geven in geval van doorverkoop. m.a.w. de 1 jarige garantie termijn vervalt indien de wagen een nieuwe eigenaar krijgt, dus die gaan ook geen inspanningen meer doen. Geen probleem, hopen dat er niet teveel mensen naar vragen De wagen heeft momenteel slechts 130.000 km.

Comment

Nee, maar het was misschien terug te vinden of zij destijds de riem hadden vervangen ja of nee... en dan wist jij toch al iets (meer of minder gemoedsrust)

Ik zou er niet van wakker liggen, hopelijk een vlotte verkoop en niet te veel "aarig" volk ;-)

Comment

In principe op chassisnummer bij Skoda na te vragen als hij dealer onderhouden is.

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                  X