Mededeling

Collapse
No announcement yet.

stationwagen : welke kiezen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• stationwagen : welke kiezen ?

Hallo,
    uit welke stationwagens zouden jullie kiezen en waarom ? (mag een jonge 2de hands zijn, budget 35000 euro - benzine of benzine/hybride).

- Toyota Corolla SW (1.8 of 2.0)
    - Volvo V60
    - VW Golf
    - VW Passat
    - Skoda Octavia
    - Skoda Superb.
    - Kia Ceed SW

Ik rij nog met een Mazda 6 (diesel) - 13 jaar oud met 190.000 km. op de teller.

gr.
    Dirk.

De Skoda's zullen de grootste zijn.
    De 1.8 van Toyota valt wat licht uit meen ik me te herinneren.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Hoe veel plaats heb je nodig?
      Die Superb is véél groter dan de Volvo of Toyota natuurlijk.
      Last edited by Tommie1; 23/12/2023, 11:06.

Comment

Qua break altijd een zwak gehad voor de Passat. Top ophanging. Net sportief genoeg en super comfortabel. Superb iets ruimer maar beetje een boot. Je moet er van houden. V60 ruim genoeg maar vrij hard en overprized imo.

Corolla mooi buitenbeentje en heel knappe break vind ik. Maar stuk minder ruim dan een passat of een superb natuurlijk.

Nieuwe Octavia of Golf persoonlijk niet zo gek van. Golf interieur is maar zozo.

Kia ken ik persoonlijk minder.

Voor mij de Passat dus.

Comment

Ik denk dat je bij de Kia en Toyota veel meer garantie krijgt, ook niet onbelangrijk.

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

En mijn ervaring met Japanse merken is dat ze die garantie ook werkelijk geven.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
              En mijn ervaring met Japanse merken is dat ze die garantie ook werkelijk geven.
              En zelfs 10 jaar garantie bij Toyota en Lexus Wie doet beter? Ze gaan ook zelden kapot natuurlijk
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirkoo Bekijk Berichten
                Hallo,
                uit welke stationwagens zouden jullie kiezen en waarom ? (mag een jonge 2de hands zijn, budget 35000 euro - benzine of benzine/hybride).

- Toyota Corolla SW (1.8 of 2.0)
                - Volvo V60
                - VW Golf
                - VW Passat
                - Skoda Octavia
                - Skoda Superb.
                - Kia Ceed SW

Ik rij nog met een Mazda 6 (diesel) - 13 jaar oud met 190.000 km. op de teller.

gr.
                Dirk.
                Dit had mijn post kunnen zijn. Wij zitten blijkbaar in dezelfde situatie.
                Ik rij momenteel ook met een Mazda 6 diesel en ben ook op zoek naar een break rond hetzelfde budget.

-Toyota Corolla SW: ik heb in de zomer een testrit gedaan met de "oude" 1.8 en was niet echt overtuigd. Die 1.8 mist kracht en gaat snel beginnen loeien als je een beetje vlot wil rijden. Bij de nieuwe motoren, en zeker de 2.0 zou dit wel beter moeten zijn. Vrij krap op de achterbank ook vond ik, koffer wel vrij ruim. Wel veel geld voor een c-segment break: voor de 2.0 zit je boven de 40k. Je krijgt er natuurlijk wel 10 jaar garantie voor in de plaats.

-Volvo V60: qua uiterlijk mijn favoriet, ook voldoende plaats op de achterbank en in de koffer. Heerlijke stoelen ook. Echter, duur in aankoop en onderhoud als je naar een officiële Volvo garage gaat. Ook slechts 2 jaar garantie, wat ik toch wel belangrijk vind als particulier. Testrit gedaan met een B3, voldoende krachtig, veel comfort, niet echt sportief (vrij vaag stuurgevoel)

-VW Golf: vind ik zowel vanbinnen als vanbuiten een ongelooflijk saaie auto, valt voor mij direct af.

-VW Passat: vrij klassiek uiterlijk, maar wel tijdloos. Ruime auto. Nog geen testrit mee gedaan, staat nog op de planning. Wel wat twijfels bij die 1.5 TSI in dit formaat van auto.

-Skoda Octavia: ruime auto maar een beetje saai vind ik. Momenteel wel mooie kortingen op de Octavia. Op onze offerte stond een korting van 14k euro. Al vind ik een catalogusprijs van +50k wel belachelijk veel voor een "simpele Octavia" met een paar opties en 1.5 motor. Nog geen testrit mee gemaakt. In testen lees ik vaak als commentaar dat deze auto heel zacht is geveerd, waardoor deze gaat deinen in de bochten. Dat is niet wat ik zoek.

-Skoda Superb: Vind ik overdreven groot. Ook hier lees ik in testen over de heel zachte vering. Valt dus ook af voor mij.

-Kia Ceed SW: Rationeel gezien de beste aankoop van het lijstje denk ik, maar wel een tikje saai. Interieur is ook sterk verouderd naar mijn mening. Grote plus als particulier is de aankoopprijs en 7 jaar garantie.
                Jammer genoeg geen auto die mijn hart sneller doet slaan, dus vermoedelijk valt deze voor mij ook af.

Moeilijke keuze dus. Jammer dat Mazda geen 6 break meer aanbiedt met een vlotte benzinemotor. Anders had ik direct terug voor Mazda gekozen. Buiten die atmosferische benzinemotoren / trage automaat vinkt die voor mij alle vakjes af.

Comment

rijden, rijden, rijden

ben nogal lyrisch over de corolla 1.8, rij er nu als vervanger een maand mee, ben een echte bompa aan het stuur en de auto geeft nooit een opgejaagd gevoel...ik kan in de commentaar van koen wel inkomen, het verbruik is een dikke plus en ja...die garantie...maar ook verschoten van de nieuwprijs van basis 36k voor de hatch...maja, alles is duur...was ook al eens aan het zien als okkazie en dan zit je rond de 22/23

Comment

Working...
                  X