Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe gezinswagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe gezinswagen

Beste Forumleden,

Na 8 jaar Skoda Octavia Combi is het tijd voor wat anders. Mijn Octavia is een 1.4 TSI 150 pk. Ik heb er wat pech mee gehad hier en daar…

Ik zoek een betrouwbare familiewagen waar dakkoffer en fietsendrager zonder problemen op kunnen richting noorden of zuiden. Koffer volgeladen en ruime achterbank voor 2 kinderen. Na een Golf en Octavia ben ik een beetje vies geworden van dat groepje. Betrouwbaarheid en comfort staat nu bij mij op nummer één.

Moest het een nieuwe kunnen zijn zou ik de oude betrouwbare Volvo XC70 nemen. Helaas is het een van de laatste sterkhouders geweest in zijn segment en vind je er weinig in nog goede staat met weinig km’s.

Moest je denken aan de XC70 van welleer, welke wagen zouden jullie dan voorstellen?
    Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 150 pk Ambition

Ik ben saai, maar kijk eens naar de aanbiedingen en de stockwagens van de Tesla Y. Er zijn nu versies net onder de 40k.
    Trekhaak nemen, en fietsdrager of trekhaakkoffer kiezen, dan blijft je bereik vrijwel intact.

Ga in elk geval eens een proefrit maken, en kijk hoe groot die koffer is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Ik ben saai, maar kijk eens naar de aanbiedingen en de stockwagens van de Tesla Y. Er zijn nu versies net onder de 40k.
      Trekhaak nemen, en fietsdrager of trekhaakkoffer kiezen, dan blijft je bereik vrijwel intact.

Ga in elk geval eens een proefrit maken, en kijk hoe groot die koffer is.
      Saai?
      Je lijkt wel een veel te opdringerige verkoper, zo eentje waar je best in een heel grote boog omheen loopt of waarvoor je je, nog beter, kompleet onzichtbaar maakt.
      Tijdens het kerst-, oudejaaravonddiner en de nieuwjaarsreceptie(s) toch ook niet constant Tesla-verkoopspraatjes gemaakt?
      Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 07/01/2024, 09:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Saai?
        Je lijkt wel een veel te opdringerige verkoper, zo eentje waar je best in een heel grote boog omheen loopt of waarvoor je je, nog beter, kompleet onzichtbaar maakt.
        Tijdens het kerst-, oudejaaravonddiner en de nieuwjaarsreceptie(s) toch ook niet constant Tesla-verkoopspraatjes gemaakt?
        Maak je over mijn kerstdiners geen zorgen.

Ken je een beter electrisch aanbod voor 40k?
        Welke andere EV biedt zo veel ruimte?

Comment

Welke andere EV biedt zo veel ruimte?
          Een autobus van BYD !

Comment

Een autobus van BYD !
            Die kosten maar 400k per stuk. En zonder premie van 5000€.

Comment

Saai?
              En wat is jouw suggestie op m’n voorstel dan?

Comment

Wat was er allemaal mis met die Octavia dan?
                Iedereen die ik ken met een Skoda is daar best tevreden over.
                Zou anders een Superb aanraden maar gezien je geen VAG meer wil...
                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sub-Zero Bekijk Berichten

En wat is jouw suggestie op m’n voorstel dan?
                  dat kan ddd niet, als je zijn geschiedenis herleest zal je zien dat't enige is wat die doet, mensen proberen te kakken te zetten uit een misplaatste vorm van verhevenheid...iets nuttig zeggen is er maar weinig bij

de verkopers in ons geval trouwens waar je met een boog moet omheen lopen zijn die bij lexus wel...die durven een bejaard koppel een overjaars toonzaalmodel, waarvan de facelift beter en cheaper is aan de volle meuk verkopen...nochthans was het hun 2de van het merk, na het topmodel, nu zitten ze terug tot volle tevredenheid bij hun ouwe getrouwe ster

op zich hebben wij met skoda (toch ook zo'n 4 intussen) nooit problemen gehad, maar ik begrijp dat eens er iets in je hoofd kruipt, het moeilijk weer eruit te krijgen is...das in't leven zo en ook ni anders op dit forum

ik volg tommie, de tesla y is huge eeen dakkofer is mss niet aan de orde, hij zal niet zo'n goeie zetels of ophanging hebben als de xc70, maar het is toch wel het knalaanbod van het moment...de meest kopers zijn ontzettend tevreden en de weinige kleinere kanten, iets met de mantel der liefde en terecht

maar ik denk niet dat je al aan een ev toe bent?

Comment

Budget ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                      Wat was er allemaal mis met die Octavia dan?
                      Iedereen die ik ken met een Skoda is daar best tevreden over.
                      Zou anders een Superb aanraden maar gezien je geen VAG meer wil...
                      Versnellingsbak en koppeling kapot bij 60.000 km en bij 190.000 km. (Nooit dat probleem gehad bij andere wagens). Storingen koelvloeistof, lekkages deurrubbers, loslaten deurrubbers, barst in 2 injectorbehuizingen en daardoor hele motorruimte vol benzine op de autostrade. Wielophangingsrubbers worden snel droog en piepen en kraken. Motor hobbelt van dag 1 bij stationair draaien, storingen in elektrische ramen die vanzelf naar beneden en naar boven gaan. Onbruikbare grootlichtassistent. Parkeersensoren die op hol slaan op de meest gekke momenten. Snel uitrafelen bestuurdersgordel,…..

Als al die problemen er niet waren was het toch een ideale auto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

dat kan ddd niet, als je zijn geschiedenis herleest zal je zien dat't enige is wat die doet, mensen proberen te kakken te zetten uit een misplaatste vorm van verhevenheid...iets nuttig zeggen is er maar weinig bij

de verkopers in ons geval trouwens waar je met een boog moet omheen lopen zijn die bij lexus wel...die durven een bejaard koppel een overjaars toonzaalmodel, waarvan de facelift beter en cheaper is aan de volle meuk verkopen...nochthans was het hun 2de van het merk, na het topmodel, nu zitten ze terug tot volle tevredenheid bij hun ouwe getrouwe ster

op zich hebben wij met skoda (toch ook zo'n 4 intussen) nooit problemen gehad, maar ik begrijp dat eens er iets in je hoofd kruipt, het moeilijk weer eruit te krijgen is...das in't leven zo en ook ni anders op dit forum

ik volg tommie, de tesla y is huge eeen dakkofer is mss niet aan de orde, hij zal niet zo'n goeie zetels of ophanging hebben als de xc70, maar het is toch wel het knalaanbod van het moment...de meest kopers zijn ontzettend tevreden en de weinige kleinere kanten, iets met de mantel der liefde en terecht

maar ik denk niet dat je al aan een ev toe bent?
                        Nog niet toe aan EV neen, we hebben een vakantiewoning in Frankrijk in een redelijk achtergestelde regio kwestie laadinfrastructuur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Budget ?
                          Max 40k en dat is al dik tegen mijn goesting. Als ik zie dat mijn Octavia me in 2016 22.175 EUR kostte en ik nu voor een soortgelijke Octavia 35-40k kwijt ben. Mijn vrouw rijdt Toyota waar ik wel tevreden van ben. Honda lijkt me ook een kanshebber kwestie betrouwbaarheid.

Comment

Max 40k en dat is al dik tegen mijn goesting. Als ik zie dat mijn Octavia me in 2016 22.175 EUR kostte en ik nu voor een soortgelijke Octavia 35-40k kwijt ben. Mijn vrouw rijdt Toyota waar ik wel tevreden van ben. Honda lijkt me ook een kanshebber kwestie betrouwbaarheid.
                            De Corolla is een logische, maar dat moet je echt proberen om te zien of je rijstijl past bij zo een cvt.

Spijtig dat ze bij Honda geen break meer hebben. Ik vind de Civic geweldig, vlot onder de 40k en die is zelfs vrij ruim. Maar je gaat er geen vinden vrees ik voor de moment.

CRV is de ruimste maar is een stuk duurder.

Ik zou zeker ook eens bij Kia gaan kijken. Zijn degelijke auto's met een uitgebreide garantie.

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Idd, Kia en Hyundai zou ik zeker niet overslaan in mijn zoektocht. Zeer betrouwbare auto's.
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Nieuwprijs van wagens is gewoon van de pot gerukt. Daarom koop ik meestal 2de hands.

Wat vind ge van deze ? Staat vlak over de grens in Aachen en heeft net meer dan 6k gereden dus geen BTW meer te betalen in België.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

Nieuwprijs van wagens is gewoon van de pot gerukt. Daarom koop ik meestal 2de hands.

Wat vind ge van deze ? Staat vlak over de grens in Aachen en heeft net meer dan 6k gereden dus geen BTW meer te betalen in België.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=381349875&c=EstateCar&fr=2020%3A&i sSearchRequest=true&ml=%3A10000&ms=17200%3B%3B11%3 B&od=up&p=%3A40000&ref=srp&refId=ff40719d-06f4-f48f-8982-cae5c503145e&s=Car&sb=p&searchId=ff40719d-06f4-f48f-8982-cae5c503145e&vc=Car
                                  Dank voor de tips hierboven. Ivm de cvt van Toyota, mijn vrouw heeft een C-HR hybride met cvt waar ik ook regelmatig in rij. Helemaal niet verkeerd.

Wegens mijn werk doe ik wekelijks wel papierwerk van enkele Duitse imports dus ik ken de prijsverschillen wel. Die prijs voor een E klasse is op z’n zachtst gezegd zeer aanlokkelijk. Maar ik weet niet of ik zin heb in de premium onderhoudsprijzen van 4 cijfers.

Comment

Maar ik weet niet of ik zin heb in de premium onderhoudsprijzen van 4 cijfers.
                                    Hahaha, begrijpelijk, hun specialiteit, beter wegblijven idd. Ook moet je nog geluk hebben dat je de auto niet beschadigd (terug) krijgt zoals ik.

Er zijn wel alternatieven genoeg natuurlijk om bij die officiële stealers buiten te blijven, bij pakweg Auto5 ben je tegenwoordig beter en veeeeeel goedkoper af.
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Hahaha, begrijpelijk, hun specialiteit, beter wegblijven idd. Ook moet je nog geluk hebben dat je de auto niet beschadigd (terug) krijgt zoals ik.

Er zijn wel alternatieven genoeg natuurlijk om bij die officiële stealers buiten te blijven, bij pakweg Auto5 ben je tegenwoordig beter en veeeeeel goedkoper af.
                                      Laat ons even serieus blijven..

Bij Auto5 kunnen ze een bus olie in een auto gieten, en misschien ook nog eens een remblok vervangen, maar voor iets moeilijker zou ik er toch weg blijven.
                                      OF denk je echt dat die de tools voor alle auto's en de opleiding er voor gekregen hebben?

Comment

Laat ons even serieus blijven..

Bij Auto5 kunnen ze een bus olie in een auto gieten, en misschien ook nog eens een remblok vervangen, maar voor iets moeilijker zou ik er toch weg blijven.
                                        OF denk je echt dat die de tools voor alle auto's en de opleiding er voor gekregen hebben?
                                        Tja, ik vergelijk maar en heb daar toch weinig klachten over gehoord.

Bij Mercedes stealers kunnen ze bv geen banden uitbalanceren of een wagen uitlijnen of een reclamesticker zonder beschadiging verwijderen enz.

En na zo'n behandeling durven ze daar nog een pak duiten voor vragen. Een leaserijder heeft daar uiteraard geen last van natuurlijk

Comment

Working...
                                        X