Naast mijn firmawagen (Tesla Y LR), hebben we nog een Polo automaat van 2017.
Die heeft nu na bijna 7 jaar amper 30k op de teller.
En dan vandaag zag ik een paar filmpjes opduiken van de refreshed Dacia Spring. Het interieur is er een pak op vooruit gegaan, er zit nu Apple Carplay in, en realistisch zou 200km bereik mogelijk zijn.
De vrouw is enthousiast, en vindt een 'klein jeepke' wel tof, zeker omdat ze amper 4k per jaar rijdt.
En dus eens gekeken naar de prijs.
De 65pk versie met zowat alles zit net onder de 18k, en normaal gaat daar nog 4500€ premie af. (max 5000€ of 25%)
Dat is dus weinig geld.
En dan de Polo. Ik zie die op autoscout rond de 14-17k gaan. 14k is dan voor auto's die rond de 100k op de teller hebben.
Maar als ik alles op een rijtje zet kan ik waarschijnlijk de Spring nemen zonder er geld in te moeten steken. Een 7jaar oude auto vervangen (die me geen 19k gekost heeft in 2018 als demo) door iets nieuw wat onze behoeften dekt zonder kosten klinkt aantrekkelijk.
Wat daar als voordelen nog bij komt:
- rijkosten van 3.5€ per 100km ipv 14€
- geen rijtaks
- verzekering mogelijk wat goedkoper
- onderhoud zou goedkoper moeten zijn
- waardeverlies van de Polo zou nu wel eens hard kunnen gaan
- nooit meer tanken
- en ik kan eens iets terugkrijgen van de overheid...
Wat zouden jullie doen?
Die heeft nu na bijna 7 jaar amper 30k op de teller.
En dan vandaag zag ik een paar filmpjes opduiken van de refreshed Dacia Spring. Het interieur is er een pak op vooruit gegaan, er zit nu Apple Carplay in, en realistisch zou 200km bereik mogelijk zijn.
De vrouw is enthousiast, en vindt een 'klein jeepke' wel tof, zeker omdat ze amper 4k per jaar rijdt.
En dus eens gekeken naar de prijs.
De 65pk versie met zowat alles zit net onder de 18k, en normaal gaat daar nog 4500€ premie af. (max 5000€ of 25%)
Dat is dus weinig geld.
En dan de Polo. Ik zie die op autoscout rond de 14-17k gaan. 14k is dan voor auto's die rond de 100k op de teller hebben.
Maar als ik alles op een rijtje zet kan ik waarschijnlijk de Spring nemen zonder er geld in te moeten steken. Een 7jaar oude auto vervangen (die me geen 19k gekost heeft in 2018 als demo) door iets nieuw wat onze behoeften dekt zonder kosten klinkt aantrekkelijk.
Wat daar als voordelen nog bij komt:
- rijkosten van 3.5€ per 100km ipv 14€
- geen rijtaks
- verzekering mogelijk wat goedkoper
- onderhoud zou goedkoper moeten zijn
- waardeverlies van de Polo zou nu wel eens hard kunnen gaan
- nooit meer tanken
- en ik kan eens iets terugkrijgen van de overheid...
Wat zouden jullie doen?
Comment