Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleine schade aanrijding Aangeven verzekering of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kleine schade aanrijding Aangeven verzekering of niet?

Ik zit met mezelf wat in twijfel hoe het best te handelen in deze specifieke situatie. Deze avond ben ik tijdens het aanschuiven bij een rondpunt licht aangereden tegen mijn achterbumper. We hebben samen de schade bekeken maar gezien mijn wagen vuil was, was er amper iets te doen. Ee waren alvast geen diepe krassen of deuken te zien… we hebben toch besloten het aanrijdingsformulier in te vullen mocht er alsnog schade blijken te zijn. De persoon zelf was super vriendelijk. Zijn wagen leek al behoorlijk wat te hebben doorstaan..
    vanavond dan toch maar snel de bumper gewassen en gecontroleerd. Er zijn enkele lichte krassen te zien waar de doordeweekse man niet van wakker zal liggen, velen zullen het zelfs niet opmerken gezien je toch al behoorlijk goed moet kijken. Echter als autoliefhebber en hobby detailer wel niet aangenaam natuurlijk.

vraag me af wat best te doen. Aangeven bij verzekering en eens luisteren? Zelf eens prijs vragen voor plaatselijk spot repair/herspuiten bumper om in der minne te regelen.. of het gewoon zo laten… dat ligt aan mezelf maar vind het ergens sneu als die man €300 moet betalen voor enkele krasjes (die weliswaar vooral mezelf zullen storen)

Misschien met wat handigheid zelf detailen en de prijs van je producten aan rekenen?

Toen mijn vorige auto terug moest naar de lease heb ik toch een paar krasjes kunnen weg krijgen met ‘staalfix’. Dat is een fijn polijstmiddel wat je met een microvezeldoek kan gebruiken.

Comment

Toch aangegeven bij de verzekering en ondertussen langs geweest bij de carrossier. Deze gaf aan dat er al voor minder langs gekomen zijn en vinden het zeker terecht. Dingetje is wel dat ze blijkbaar de volledige bumper moeten herspuiten en spot repair niet mogelijk zou zijn door de locatie van de krassen.

Comment

En dikwijls zijn er door een onschuldige aanrijding wat plastic clips afgebroken enz.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
        X