Mededeling

Collapse
No announcement yet.

(Hypothetisch) welke vervanging voor BMW 428i

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• (Hypothetisch) welke vervanging voor BMW 428i

Ik heb mijn BMW 428i ondertussen 10 jaar (150.000 km) & hoop deze toch nog een tijdje te kunnen houden. Sinds ik de wagen heb ben ik er eigenlijk altijd al heel tevreden over geweest. Uiterlijk van de F32, motor , geluid (M performance uitlaat) & ook de taxen zijn haalbaar (+/- €450 a 500/jaar).

Ik zat me vandaag af te vragen welke wagen in aanmerking komt als mogelijke vervanger.
    EV's vind ik maar dus bij voorkeur terug benzine. Recent nog met een Audi E-tron GT gereden en los van het feit dat het snel optrekt vind ik er niet veel aan. Het gemis van het geluid, de emotie,...

Gezien ik ondertussen kleine kids (3 stuks) heb is de coupé niet ideaal maar het lukt eigenlijk best wel als 2e wagen. De liefhebberij haalt het momenteel nog steeds van het verstand ?
    Nu, stel dat ik morgen mijn auto per total rijd, welke wagens komen op vandaag in aanmerking als vervanging?

* Bij voorkeur een break
    * Praktisch maar niet te groot, bv. type 3 touring. De vrouw heeft een S-max dus dat is de familiewagen.
    * Benzine
    * Sneller dan mijn 428i maar verbruik blijft bij voorkeur +/- hetzelfde (9 l/100km)
    * Hybride mag maar het moet speels blijven, het moet geen obesitas patiënt worden met idem dito rij eigenschappen.
    * Looks zijn belangrijk.
    * Taxen betaalbaar: bij voorkeur opnieuw +/- €500/jaar. Geen €1.000+
    * Budget +/- €40.000, een jonge 2e hands. Bij voorkeur max 4 jaar oud en 60.000km.
    * Voorkeur gaat uit naar Duitse merken maar het mag gerust wat anders zijn!

Een logische volgende stap zou een jonge 340i F32 of G21 zijn maar de taxen zijn daar €1.000+ en vind ik op het randje.

Iemand toffe ideeën?

Geen gedurfde keuze maar heel aansluitende mogelijke opvolger volgens uw criteria : een BMW 330e Touring

Comment

Had die nu 350pk was dat wellicht wat anders geweest maar nu is hij exact even snel als de 28i omdat hij 300kg meer weegt. Vrees ervoor dat die niet leuker zal rijden.

Comment

volvo v60 t6 of t8?
        mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Dus uw enige reden om een EV niet te overwegen is omdat je van de gebreken van een benzinemotor bent gaan houden.
          Lawaai wordt geluid, en een koppelcurve die onvolmaakt is beschrijf je als karakter.

De Smart Brabus maakt een sterk fake motorgeluid. https://youtu.be/R7ak57hQO-Q?si=J6_Ga4PkpHKYmjWi
          En de prestaties zullen beter zijn dan van je BMW.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            Dus uw enige reden om een EV niet te overwegen is omdat je van de gebreken van een benzinemotor bent gaan houden.
            Lawaai wordt geluid, en een koppelcurve die onvolmaakt is beschrijf je als karakter.

De Smart Brabus maakt een sterk fake motorgeluid. https://youtu.be/R7ak57hQO-Q?si=J6_Ga4PkpHKYmjWi
            En de prestaties zullen beter zijn dan van je BMW.
            Harley Davidson heeft er een heel merk op gebouwd op die principes.

Het is duidelijk dat de topicopener niet op zoek is naar rationeel de beste wagen, niks mis mee toch?

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
              Harley Davidson heeft er een heel merk op gebouwd op die principes.

Het is duidelijk dat de topicopener niet op zoek is naar rationeel de beste wagen, niks mis mee toch?

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
              En toch heeft Harley een electrische motor. Of die ook een trilfunctie heeft, en ee oliegeurgenerator weet ik niet.
              Het is een beetje vast hangen aan het verleden.
              Toen iedereen op kolen stookte probeerden ze de geur van kolen weg te krijgen, en toen het gedaan was begonnen mensen met nostalgie te praten over ‘s zondags bij oma koffie drinken rond de gezellige kolenstoof.

Zo zie ik nu een ICE. Die heeft een pak nadelen en nu willen mensen die nadelen houden uit pure nostalgie. In mijn ogen ben je dan een oude zak aan het worden.

Comment

Mijn 25j neefje zal zo lang mogelijk de aankoop van een EV uitstellen, mijn 30j nichtje rijdt nu met een Kia EV6 en die vond het jammer dat ze haar Audi A4 avant moest inleveren. En zo kan ik er nog wel een paar opnoemen. Allemaal ouwe zakken.

Soit, on topic, zou een Golf Variant R geen optie zijn voor u. Voldoende poejer en redelijk qua taksen.

Comment

Jezus altijd dat geblijt om toch maar een elektrische auto aan te praten de topic opener wil het nog niet, klaar?

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

De Smart Brabus maakt een sterk fake motorgeluid.
                  Blij dat je het toch zelf zegt -> Fake
                  Last edited by Tigra; 18/03/2024, 10:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                    Jezus altijd dat geblijt om toch maar een elektrische auto aan te praten de topic opener wil het nog niet, klaar?

Ja chef.

Ik ben gewoon benieuwd waarom mensen vast houden aan een oud concept waarvan je weet dat het niet toekomstbestendig is.
                    'beleving' vind ik zo zwak omschreven.

Comment

Omdat dat oud concept voor MIJ beter werkt dan een EV die op dit moment voor MIJ te duur is en de actieradius voor MIJ te beperkt is. Trouwens, mijn bijna 60j broertje (een ouwe zak dus en de vader van die twee die ik hier beschreef is een overtuigd EV-rijder. Durf hem zelfs een fanatiek Teslafanboy te noemen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        Omdat dat oud concept voor MIJ beter werkt dan een EV die op dit moment voor MIJ te duur is en de actieradius voor MIJ te beperkt is. Trouwens, mijn bijna 60j broertje (een ouwe zak dus en de vader van die twee die ik hier beschreef is een overtuigd EV-rijder. Durf hem zelfs een fanatiek Teslafanboy te noemen)
                        Slimme broer.

Ik lees vooral angst voor de actieradius. Die angst had ik ook, en ging snel weg.
                        Je zou gewoon eens een week van auto moeten wisselen met je broer.

Comment

Ik snap goed dat er mensen zijn die van het karakter van een benzinemotor houden.
                          Sterker nog, ik houd zelf ook van dat karakter.
                          Zelfs een atmo zonder koppel onderin kan leuk rijden.
                          Maar vanaf dat je wat km's gaat doen, gaat de benzine variant gewoon duurder zijn. En op lange afstanden vind ik de stilte en het koppel van EV gewoon rustgevend. Onderhoud, verbruik... een nieuwe BMW 4 of gelijkaardig op benzine kost simpelweg al meer dan een tesla in aankoop... en die tesla's vind je ook 2e hands voor +/- 30k.
                          Of je moet gewoon met je oude wagen blijven doorrijden, da's altijd het goedkoopste, en geen straf in uw geval.

Comment

Jouw kennende 1 oplossing: BMW M3 touring
                            Last edited by zeramed; 24/03/2024, 14:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
                              Geen gedurfde keuze maar heel aansluitende mogelijke opvolger volgens uw criteria : een BMW 330e Touring

Dat was ook meteen mijn gedachte. En als het vermogen wat te weinig zou zijn, voor een paar honderd euro kan je er makkelijk 100 Pk extra bij laten pompen

Ik zit wat met hetzelfde. Ik heb een F31 320d die momenteel 9 jaar oud is. Niks mis mee, koppelrijk, zuinig en meer dan voldoende vermogen. Maar het kriebelt toch geregeld om een vervanger. Een EV is binnen enkele jaren haast het onvermijdelijke. Maar ook ik zit wat met het saaie gegeven van een EV. Het doet me buiten de belachelijke acceleraties haast niets. Noem me een ouwe zak, oubollig of nostalgisch. Kan zijn, maar niemand hoeft mij te zeggen hoe ik mij dien te voelen of uit te drukken. Dus... voor die EV's 'verplichte' koek gaan worden zou ik nog graag een schakelende en ronkende kar willen. Eentje die niet traag is, zuinig is en waar je weinig taxen op moet betalen. En dan kom je op een hybride uit. 330e Touring zou voor mij het ideale zijn. Twee problemen, ik doe ontzettend weinig km's (ben het verkeer kots, kotsbeu!) en m'n 320d lijkt nog net uit de showroom te komen maar je krijg er geen hol meer voor. Dus... het zal over enkele jaren toch naar alle waarschijnlijkheid een EV worden. 3-reeks EV zou in 2026 geïntroduceerd worden.

Comment

Ben ook van dat gedacht en ongeveer in dezelfde situatie maar die hybride wil ik toch eerst nog eens proberen, kwestie van alles eens gehad te hebben

Volgende week proefrit met de Lexus LBX
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Het beste lijkt me ook om nog zo lang mogelijk te blijven rijden met de huidige en de situatie later eens opnieuw te bekijken.. Een i4 M50 is wellicht zo slecht nog niet als hij op een meer betaalbaar niveau zit dan vandaag ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                                    Het beste lijkt me ook om nog zo lang mogelijk te blijven rijden met de huidige en de situatie later eens opnieuw te bekijken.. Een i4 M50 is wellicht zo slecht nog niet als hij op een meer betaalbaar niveau zit dan vandaag ?
                                    En tegen dan is er nog meer aanbod, en in elk geval sla je die ‘tussentechnologie’ over.

Comment

gewoon een 430i....geweldig rijdende en probleemloze auto.

En laat ons aub stoppen met een Tesla en een BMW te vergelijken....een BMW is een auto en een Tesla een modeverschijnsel. Ik heb ansich niets tegen Tesla,maar dat is toch compleet geen uitgerijpte auto zoals een BMW
                                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Als ik zo naar jouw wensenpakket kijk, lijkt me idd iets van dezelfde strekking in break vorm, de beste keuze.

RWD zijn er sowieso niet zoveel opties, buiten Benz en BMW.
                                        En de nieuwe 3 is best wel ruim voor een BMW tenminste.

Hybride ben ik compleet geen voorstander van. Ofwel benzine, ofwel EV, maar die tussenoplossing, vond ik persoonlijk maar een wassen neus.

Comment

Working...
                                        X