Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW M240i vs M2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW M240i vs M2

    Lang geleden dat ik op dit forum was. Ik heb vandaag een bestelbon getekend voor een BMW M240i. De korting op die auto is OK, maar de korting op een M2 is iets groter, waardoor het prijsverschil niet zo groot is. De auto's die ik getest heb, zijn de M240i (in Bornem uiteraard) en de Audi RS3 via de Audi dealer in mijn streek. De M2 heb ik nog niet gereden, maar ik mag zeker nog terug naar Bornem om ook die aan de tand te voelen.
    Voor de M240i die ik bestelde en die quasi full option is, betaal ik 67K. De M2 zou op 75K komen, maar neem ik die, dan krijg ik nog 3500 euro extra overnamepremie ook (2000 euro extra premie met de M240i, 5500 met M2). Die M2 van 75K heb ik wel samengesteld zonder open dak en (uiteraard) zonder trekhaak (om fietsen te kunnen vervoeren). De auto dient sowieso als enige auto.
    Wat mij wat zou tegenvallen met de M2 is die overal parkeren. Aan een café, aan de supermarkt, op om het even welke parking. De meerprijs in aankoop is niet zo groot, maar de BIV (+4700 euro), jaarlijkse taks (+100 euro) en vooral ook de onderhoudskosten schelen wel aanzienlijk. En dat voor een wagen die als daily moet dienen en die allicht zelden tot nooit een circuit zal zien. Ik vermoed momenteel (zonder de M2 al gereden te hebben) dat de M240i ook gewoon de betere daily is. Hij valt ook veel minder op en ik hou wel van dat low profile-gehalte. Ik wil geen jaloezie (en krassen) wekken van anderen. En toch die zalige B58 in het vooronder...
    Ter volledigheid: de M2 goed uitgerust, maar geen trackpack uiteraard.
    Nog geen idee wat een M2 extra kost aan verzekering. Sowieso rijd ik al lang vrij van ongevallen.
    Is het safe om te stellen dat de M2 per jaar 1000 euro extra kost in gebruik?
    En ja, ik weet dat de M2 qua restwaarde merkbaar beter zal presteren.
    Ik heb nog een paar weken om de bestelling van de M240i desgewenst te wijzigen naar een M2.
    Benieuwd naar jullie opinies!
    Last edited by Beta; 6 Dagen Geleden.
    120d Hatch Edition Sport

  • #2
    Als je bij zo’n auto te lang moet nadenken over 1000€ per jaar en bang bent dat die beschadigd gaat worden, kan je beter naar iets goedkoper kijken.

    In elk geval, de staatskas zal U danken.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Als je bij zo’n auto te lang moet nadenken over 1000€ per jaar en bang bent dat die beschadigd gaat worden, kan je beter naar iets goedkoper kijken.

      In elk geval, de staatskas zal U danken.
      Het is niet omdat je de centen er kàn neerleggen, dat je dat ook wil. De B58 is wat ik wou. 95 % kans dat ik het bij de M240i houd hoor. Kost een pak minder aan kosten en eigenlijk klinkt hij ook gewoon beter. Ook de RS3 vond ik minder mooi klinken overigens, maar wel een dijk van een auto en erg polyvalent. En zoals gezegd: ik kom in principe niet echt op circuit. In feite zou je de M2 al moeten combineren met een tweedehandse lichte vracht als bijkomende auto, vind ik.
      120d Hatch Edition Sport

      Comment


      • #4
        Sowieso lijken me de meerkosten voor een M niet te verantwoorden versus de effectieve gebruiksmogelijkheden in België tegenwoordig. Een 240 voldoet ruimschoots qua prestaties imo.
        en qua looks zou ik het al helemaal niet doen.

        Een M2 heeft dus voor mij enkel maar meerwaarde als je er mee wil uitpakken aan de toog

        Als je dan toch terug op het forum komt. Ff topic van maken of hier toch even voorstellen na levering zou ik zeggen.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
          Sowieso lijken me de meerkosten voor een M niet te verantwoorden versus de effectieve gebruiksmogelijkheden in België tegenwoordig. Een 240 voldoet ruimschoots qua prestaties imo.
          en qua looks zou ik het al helemaal niet doen.

          Een M2 heeft dus voor mij enkel maar meerwaarde als je er mee wil uitpakken aan de toog

          Als je dan toch terug op het forum komt. Ff topic van maken of hier toch even voorstellen na levering zou ik zeggen.
          Idd, en dat opscheppen zit echt niet in mij. Gewoon om te kunnen zeggen dat ik met een M2 rijd? Nee, dank u. Een M2 is goed als je nog een andere, gewone wagen in het huishouden hebt. De levering is pas voorzien tegen de zomer. Dat zal dus nog wel even duren.
          120d Hatch Edition Sport

          Comment


          • #6
            Als dat een daily is zou ik zeker de 240i kiezen. 99% van de tijd meer dan voldoende vermogen, pak goedkoper in BIV, verzekering, onderhoud, verbruik, enz.....

            Comment


            • #7
              Om overal 30, 50 en 70 te bollen: M240. Ik zou enkel een M2 kopen omdat het een M is, gewoon om te hebben, om naar te kijken, om te koesteren,... . Want voor de rest heb je 'r geen hol meer aan.

              Comment


              • #8
                Ik heb een 430i cabrio gehad en ik moest al mijn best doen om mijn rijbewijs niet kwijt te spelen. Totaal nutteloos in belgie. Ik zou een 220i zoeken met leuke opties.

                Comment

                Working...
                X