Lang geleden dat ik op dit forum was. Ik heb vandaag een bestelbon getekend voor een BMW M240i. De korting op die auto is OK, maar de korting op een M2 is iets groter, waardoor het prijsverschil niet zo groot is. De auto's die ik getest heb, zijn de M240i (in Bornem uiteraard) en de Audi RS3 via de Audi dealer in mijn streek. De M2 heb ik nog niet gereden, maar ik mag zeker nog terug naar Bornem om ook die aan de tand te voelen.
Voor de M240i die ik bestelde en die quasi full option is, betaal ik 67K. De M2 zou op 75K komen, maar neem ik die, dan krijg ik nog 3500 euro extra overnamepremie ook (2000 euro extra premie met de M240i, 5500 met M2). Die M2 van 75K heb ik wel samengesteld zonder open dak en (uiteraard) zonder trekhaak (om fietsen te kunnen vervoeren). De auto dient sowieso als enige auto.
Wat mij wat zou tegenvallen met de M2 is die overal parkeren. Aan een café, aan de supermarkt, op om het even welke parking. De meerprijs in aankoop is niet zo groot, maar de BIV (+4700 euro), jaarlijkse taks (+100 euro) en vooral ook de onderhoudskosten schelen wel aanzienlijk. En dat voor een wagen die als daily moet dienen en die allicht zelden tot nooit een circuit zal zien. Ik vermoed momenteel (zonder de M2 al gereden te hebben) dat de M240i ook gewoon de betere daily is. Hij valt ook veel minder op en ik hou wel van dat low profile-gehalte. Ik wil geen jaloezie (en krassen) wekken van anderen. En toch die zalige B58 in het vooronder...
Ter volledigheid: de M2 goed uitgerust, maar geen trackpack uiteraard.
Nog geen idee wat een M2 extra kost aan verzekering. Sowieso rijd ik al lang vrij van ongevallen.
Is het safe om te stellen dat de M2 per jaar 1000 euro extra kost in gebruik?
En ja, ik weet dat de M2 qua restwaarde merkbaar beter zal presteren.
Ik heb nog een paar weken om de bestelling van de M240i desgewenst te wijzigen naar een M2.
Benieuwd naar jullie opinies!
Voor de M240i die ik bestelde en die quasi full option is, betaal ik 67K. De M2 zou op 75K komen, maar neem ik die, dan krijg ik nog 3500 euro extra overnamepremie ook (2000 euro extra premie met de M240i, 5500 met M2). Die M2 van 75K heb ik wel samengesteld zonder open dak en (uiteraard) zonder trekhaak (om fietsen te kunnen vervoeren). De auto dient sowieso als enige auto.
Wat mij wat zou tegenvallen met de M2 is die overal parkeren. Aan een café, aan de supermarkt, op om het even welke parking. De meerprijs in aankoop is niet zo groot, maar de BIV (+4700 euro), jaarlijkse taks (+100 euro) en vooral ook de onderhoudskosten schelen wel aanzienlijk. En dat voor een wagen die als daily moet dienen en die allicht zelden tot nooit een circuit zal zien. Ik vermoed momenteel (zonder de M2 al gereden te hebben) dat de M240i ook gewoon de betere daily is. Hij valt ook veel minder op en ik hou wel van dat low profile-gehalte. Ik wil geen jaloezie (en krassen) wekken van anderen. En toch die zalige B58 in het vooronder...
Ter volledigheid: de M2 goed uitgerust, maar geen trackpack uiteraard.
Nog geen idee wat een M2 extra kost aan verzekering. Sowieso rijd ik al lang vrij van ongevallen.
Is het safe om te stellen dat de M2 per jaar 1000 euro extra kost in gebruik?
En ja, ik weet dat de M2 qua restwaarde merkbaar beter zal presteren.
Ik heb nog een paar weken om de bestelling van de M240i desgewenst te wijzigen naar een M2.
Benieuwd naar jullie opinies!
Comment