Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mobiliteitsbudget of bedrijfsauto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • mobiliteitsbudget of bedrijfsauto

    hoi,
    sta me toe even de vraag hier te stellen, zag ze nog niet echt voorbijkomen.
    stel je verandert van werkgever en je krijgt de keuze tussen een bedrijfswagen (uiteraard elektrisch) type bmw ix3/MB eqb of mobiliteitsbudget,
    wat zou je dan kiezen en waarom?
    ik zag heel wat info op | Mobiliteitsbudget​ maar heb nog tal van vragen:
    - als je mobiliteitsbudget neemt vervalt dan je recht op een laadpas?
    - als je zelf een wagen financiert met het mobiliteitsbudget, wie is dan de eigenaar?

    in se is voor mij het merk auto niet echt belangrijk en al zeker niet hoe duur/groot deze is voor mij, dus kan tevreden zijn met een kleinere ev zoals kia ev3, skoda elroq of een benzine wagen (al mag dat niet meer denk ik?).
    maar wanneer is een mobiliteitsbudget interessant en wanneer niet?
    + wat als de regering beslist dit te hervormen?

    zijn er mensen die al werken met een mobiliteitsbudget hier?

    bedankt alvast voor de input en als het niet hoort, dan lees ik het wel
    4 rings driver

  • #2
    Je moet de berekening maken met de gegevens die je hebt.

    Alles is afhankelijk van dat mobiliteitsbudget... Je zal zeker geen laadpas krijgen, en je moet gewoon kijken wat je dan netto op je rekening krijgt.
    Dus als je gaat solliciteren en het gaat over het geld, dan vraag je concreet welke auto je krijgt, en als je die niet neemt welk netto budget daar tegenover staat...

    Als jij zelf een auto koopt met dat geld ben jij uiteraard de eigenaar.

    Comment


    • #3
      Je kan die oefening idd alleen maar voor jezelf maken. Het enige wat je moeilijk kan incalculeren zijn onverwachte kosten of een ongeval met een eigen auto natuurlijk.
      Mijn schoonzoon is onlangs van job veranderd maar omdat zij in Brussel wonen en werken, en mijn dochter al een bedrijfswagen heeft, heeft hij voor een mobility budget gekozen. In zijn geval kwam dat neer op 860€ netto en een fietslease erbij. No brainer in hun geval dus.

      Maar als je elke dag 100 km moet pendelen?
      wikken en wegen.

      Mij persoonlijk heeft een bedrijfswagen mij toch altijd een heel geruststellend gevoel gegeven. Niet alles is altijd uit te drukken in centen en punten en komma's.

      Comment


      • #4
        Met €860 netto zou ik ook nooit twijfelen


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

        Comment

        Working...
        X