Oorspronkelijk geplaatst door matteus
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
gumball en konsoorten...pro of tegen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenEn het werkvolk is gewoonlijk weer eens quantité négligable veronderstel ik.Om een zeer verstandig persoon te zijn laat jij je soms écht wel zéér dwaze uitspraken ontvallen...
Verdient "het werkvolk" niet voldoende? De lonen in België zijn gatverdamme van de hoogste wereldwijd, en dan nóg durft men te klagen. Over een ondankbare massa hypocriete jaloerse onnozelaars gesproken.Ja, het gras is altijd groener aan de overkant. Ge hebt ook geen ketting aan uw enkel, dus DOE er dan iets aan. Wie wil, kan, dat bewijzen duizenden inventieve werkwillige ondernemers jaar na jaar opnieuw.
Meer nog, "het werkvolk" wordt verdorie institutioneel gestimuleerd om NIET te werken, door die krankzinnig hoge werkloosheidsvergoedingen, een lakse houding jegens "ziekte" (lees : betaald zogezegd ziek zijn), en een zeer zware wettelijke bescherming waardoor het profitariaat gewoonweg méér wordt aangemoedigd door deze "liberale" regering dan het ondernemerschap...
Leeft "het werkvolk" niet in luxe?Ze kunnen het zich verdorie permitteren om betááld "ziek" te zijn, ze krijgen congé à volonté, hebben alles wat hun hartje lust, worden opgevangen als ze werkonbekwaam zijn (zonder loonverlies), mogen aan hun 65 stoppen en gaan genieten van een zéér royaal pensioen...
Het werkvolk heeft één of twee auto's, een eigen huis, TV en DVD, gaat op reis, ... Dat is luxe, voor "het werkvolk". Open je ogen!
En als je niet tevreden bent met die vorm van luxe, dan ben je rotverwend en erger dan die vaak met de vinger gewezen "luie rijkeluiszoontjes", maar bovendien ben je dan ook niet tevreden met je eigen lidmaatschap van "dat werkvolk", en dan raad ik je aan om je leven zo aan te passen dat je aan de "klasse" van "dat werkvolk" kan ontsnappen. Zowiezo : men moet ophouden met het uitwerken van de ontveredenheid over z'n eigen leven en de teleurstelling niet tot een andere "klasse" te behoren, via voorwendsels uit te werken op anderen.
Feit is : "het werkvolk" verdient hier zéér goed z'n boterham. Ik ben daar niet tegen, wel integendeel want zij verdienen wat ze verdienen, maar je moet ook eerlijk genoeg zijn om 't naar waarde te achten, hè. Fak zeg, precies alsof dit hier de brousse is. Net al die rechten & verworvenheden maken dat ons economisch klimaat steeds slechter wordt, realiseer je je dat wel? 't Zijn niet die enkele hyperrijken hoor die de Staat leegzuigen, 't is de zéér grote massa werkonwilligen en profiteurs. Een verstandig persoon zou zich aanpassen aan de markt zodat z'n concurrentiepositie op korte én middellange termijn gevrijwaard blijft. Maar neen, dat is een brug te ver.
't Is wederom gebleken : zij die 't meeste blaten, zijn 't meest ondankbaar en beseffen helemaal niet hoe goed ze 't hebben. Let wel (en dat is 't grappige): dat zijn dan wel de mensen die in een andere discussie gaan beweren dat al die "hyperluxe" onnodig is en hen niet beroert, en dat ze tevreden zijn met hun huisje en tuintje. Ik heb dan zoiets van "What the FOCK are you whinin' about, then?"
p.s.: O ja, ik maak officieel deel uit van "dat werkvolk" (ik vind dat je, om er zelf deel van uit te maken, er wel een beetje neerbuigend over schrijft, vandaar ook telkens mijn aanhalingstekens ... ben je zeker dat je, ondanks vroegere beweringen, niet toch 'een beetje' gefrustreerd bent dat je je verstand niet meer te gelde hebt gemaakt, ofzo? :p ), ik kom toe met een 50.000 BF per maand, en krijg daarbovenop een bedrijfsauto en m'n GSM en laptop "cadeau", maar ik werk er ook wel voor. Hoor je mij klagen? Neen. En nochtans ben ik een zéér gepassioneerd autoliefhebber en zou ik maar wat graag aan m'n 30e een 911 of een M3 of een weetikwatveel hebben. Neen, ik werk gewoon verder, doe m'n best, en zie uit naar later, alwaar ik m'n droom misschien wel (hiephoi) of misschien niet (maar 't was toch een mooie droom) zal realiseren. Misschien 'es zo'n attitude aanmeten?
Comment
-
Ik ben tegen, doch helemaal niet radicaal.
Vind ik het decadent? Tuurlijk, maar dat stoort me niet. Moest ik zeer rijk zijn, ik zou ook decadent leven. Wat moet je anders met je geld? En dat rebelse eraan vind ik sowieso leuk.
Er wordt niet aangezet tot snel rijden door de organisatie, zeker waar, maar haantjesgedrag zal er altijd zijn. En in feite zou dat niet mogen op de openbare weg. Bon, niet correct, maar goed, ik ben zelf ook niet de braafste op dat vlak.
Echter, er is nog een derde element: veel van die mannen zijn verre van echte piloten. Het is een bende amateurs die in een hoop gevallen nog niet eens met een eigen wagen rijden. Bij een allicht niet klein aandeel is de kans op ongevallen dus iets te groot omdat ze simpelweg niet voldoende competent zijn met een zeer snelle wagen om te gaan.
Oh, in feite ook nog een vierde element: het hele gedoe vindt plaats als ook andere weggebruikers zich op de weg bevinden. Ware de kans op onschuldige slachtoffers geminimaliseerd geweest, zoals in de rally-sport, dan kon het mij allemaal geen moer schelen. In dat geval zou ik met plezier ook zelf mee doen als ik de kans had.
Stel nu dat ik zelf zou kunnen meedoen aan de Gumball, zoals die tot nog toe was, ik zou het niet nalaten omdat ik weet dat ik niet zou overdrijven in dat te snel rijden. Natuurlijk zou ik me niet overal aan de opgelegde maximumsnelheden houden, ik zou gewoon niet overdrijven, zeker niet op plaatsen waarvan ik niet weet wat er een paar honderd meter verder is.
In feite is het simpel: doordat het onmogelijk is alle idioten uit de Gumball te weren, zou hij moeten ophouden te bestaan. Moest dat wel kunnen, zou ik er helemààl geen problemen mee hebben. Het ligt louter en alleen aan die paar overmoedige en te weinig ervaren mannen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichtenmaar tging hem over de kinderen ervan he... die vind ik tegenwoordig ook wel een heel onverdraagzame houding aangedaan... om maar niet te zwijgen van hun xenofobische trekjes...
Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichtenjammer maar helaas...t'VB heeft nog heel wat groeipotentieel bij de jeugd
Het VB kan bij mij op zeer weinig sympathie rekenen, maar ik ben er ook geenszins bang van.
Comment
-
Gilles, mooie post. Volledig mee akkoord.
Alleen kan je niet zeggen dat alle rijkeluiszoontjes goed of slecht zijn. Je hebt er van beiden, net zoals je goed en slecht "werkvolk" hebt.
Edit:
Ik reageer hier op post nr. 102.
Comment
-
ging da hier niet over de GUMBALL, of ben ik verkeerd. Laat de politieke spelletjes aan de politiekers en deel je mening met anderen ergens anders dan op dit forum.
IK ben hier omdat ik auto liefhebber in't algemeen ben en niet voor da politiek gezeik!
so get lost with that bullshit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer e46 Bekijk Berichtenging da hier niet over de GUMBALL, of ben ik verkeerd. Laat de politieke spelletjes aan de politiekers en deel je mening met anderen ergens anders dan op dit forum.
IK ben hier omdat ik auto liefhebber in't algemeen ben en niet voor da politiek gezeik!
so get lost with that bullshit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!
dat krijg je na een aantal jaar wel
maar : je hebt wel gelijk aan de andere kant
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenAlleen kan je niet zeggen dat alle rijkeluiszoontjes goed of slecht zijn. Je hebt er van beiden, net zoals je goed en slecht "werkvolk" hebt.En dan is "goed" en "slecht" ook nog 'es ingegeven door de eigen visie, het eigen geloof, de eigen opvoeding, de eigen waarden en normen.
Een zoon van rijke ouders die in een studentenstad een appartement heeft als kot én een (dure) auto én een "snobistische" () studierichting studeert en een goeie student is maar ook zeer vaak tot zeer laat op de lappen gaat en vaak rond (en in) de meisjes te vinden is ... die zal door sommigen gezien worden als een verachtelijke, degoutante nietsnut ... maar anderen zullen die studentenperiode zien als de ideale voorbereiding op het latere (succesvolle) ondernemersschap, waarbij het kunnen en willen werken, het kunnen en willen socializen, en het snel kunnen afwisselen van werk en ontspanning, broodnodige ingrediënten zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer e46 Bekijk Berichtenging da hier niet over de GUMBALL, of ben ik verkeerd. Laat de politieke spelletjes aan de politiekers en deel je mening met anderen ergens anders dan op dit forum.
En zoals bobo zegt :Oorspronkelijk geplaatst door boboje hebt wel gelijk aan de andere kant
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenEen zoon van rijke ouders die in een studentenstad een appartement heeft als kot én een (dure) auto én een "snobistische" () studierichting studeert en een goeie student is maar ook zeer vaak tot zeer laat op de lappen gaat en vaak rond (en in) de meisjes te vinden is ... die zal door sommigen gezien worden als een verachtelijke, degoutante nietsnut ... maar anderen zullen die studentenperiode zien als de ideale voorbereiding op het latere (succesvolle) ondernemersschap, waarbij het kunnen en willen werken, het kunnen en willen socializen, en het snel kunnen afwisselen van werk en ontspanning, broodnodige ingrediënten zijn.
het probleem is dat die groep verachterlijke degoutante nietsnuttenlater ook effectief een job aan de (sub)top wilt, en die is niet zo groot als velen willen denken
dus zal er een deel onder hun niveau moeten gaan werken, vaak in goed betaalde jobs...maar waar ze hun handen moeten gebruiken
en die jobs geraken net niet ingevuld
of ga ik kort door de bocht ?
Comment
-
Ik denk dat je er lossembal op zit.
Bij mij is 't omgekeerd: ik zou eigenlijk graag met m'n handen werken, ik ben een doener, een handen-uit-de-mouwen kerel, en ik werk graag 14uur aan één stuk aan hetzelfde, zolang ik beweging heb. En ik vind 't zalig om m'n handen vuil te maken, en iets tastbaars vorm te zien krijgen of terug te kunnen doen werken.
Maar, m'n omgeving en opvoeding oefende dus invloed op me uit om 'n ander levenspad te kiezen.Waar ik nu vaak in banken vertoef en heelder dagen met geld te maken heb, zou ik na 't winnen van een heus Lotto-bedrag het kostuum ruilen voor een blauwe overall en m'n propere handen vuil maken, terwijl zowat alle anderen hun blauwe overall zouden ruilen voor een kostuum en hun vuile handen zouden gaan wassen om zoveel mogelijk in banken met geld te gaan spelen.
Wat zijn we toch ontevreden, onverdraagzame, hypocriete, jaloerse Vlamingen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenUiteraard, volledig mee akkoord.En dan is "goed" en "slecht" ook nog 'es ingegeven door de eigen visie, het eigen geloof, de eigen opvoeding, de eigen waarden en normen.
Een zoon van rijke ouders die in een studentenstad een appartement heeft als kot én een (dure) auto én een "snobistische" () studierichting studeert en een goeie student is maar ook zeer vaak tot zeer laat op de lappen gaat en vaak rond (en in) de meisjes te vinden is ... die zal door sommigen gezien worden als een verachtelijke, degoutante nietsnut ... maar anderen zullen die studentenperiode zien als de ideale voorbereiding op het latere (succesvolle) ondernemersschap, waarbij het kunnen en willen werken, het kunnen en willen socializen, en het snel kunnen afwisselen van werk en ontspanning, broodnodige ingrediënten zijn.
Het hangt er natuurlijk van af wat er dan later van die jongen wordt, want zoals jij het beschrijft kàn er wel degelijk een nietsnut uit voortkomen.
Tot zover het off-topic.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenHet hangt er natuurlijk van af wat er dan later van die jongen wordt, want zoals jij het beschrijft kàn er wel degelijk een nietsnut uit voortkomen.
'k Ga ook stoppen met offtopicen, 'k ga middageten.Doei!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenMiljaar wat een redenering. Ook een communistje gij?
Bon, die duizenden evenementen per jaar die in 't Vlaamse land worden georganiseerd (kermissen, wielerkoersen, beurzen, markten, ...) moeten vanaf 2007 in de doodskist, want bij élk van die organisaties staan er door de grote opkomst bezoekersauto's verkeerd geparkeerd, zelfs al maant de organisatie in een flyer b.v. aan om de auto verder af te gaan stellen. Niet alles gebeurt volgens "de regels", dus we schaffen het af, Jos!
Of neen, nog beter: Rock Werchter, Pukkelpop, e.a. moeten meteen allemaal gedáán zijn! Immers, zelfs al promoot de organisatie het niet, het gebruik van softdrugs zal er altijd blijven bestaan. Ahaaaaa, overetreding van de wet, kom Fritz, we hangen d'r een slot aan!
Hey, en waarom niet meteen ALLE cafés sluiten ook hè, ah ja want daar is 't toch de plaats waar de meesten die nadien zat een fietser omver rijden zich bedrinken. Maar bon, 't gaat zelfs nog zo ver niet : een café-uitbater kan niet garanderen dat iemand die 4 pintjes drinkt in plaats van 2, niet achter 't stuur kruipt, en helpt dus het met de voeten treden van de wet. Cafés dicht, godverdomme, want ge kunt er méér dan de toegelaten hoeveelheid alcool drinken!
En nu we toch bezig zijn : alle restaurants moeten ook dicht, want die staan toe dat je met twee een héle fles wijn bestelt dus dan kan je méér drinken dan wettelijk toegestaan is om nog te rijden en nochtans nemen die mannen dan niet meteen je autosleutels af. Filemong, leg den oven maar af, zenne, 't is gedaan d'rmee want we garanderen geen wetsovertredingsloosheid...[/quot
Kijk bv ook eens naar bepaalde dancings waar drugs welig tierden. De illusion in Lier bv. is een paar jaar terug moeten sluiten omdat haar bezoekers er vaak drugs gebruikten. Die organisatie moest daar dus blijkbaar toch haar verantwoordelijkheid dragen voor het gedrag van haar klanten, ook al is dat de keuze van die klanten zelf. Als er op grote schaal illegale praktijken gebeuren tijdens een bepaald evenement dan is de organisatie medeschuldig wanneer ze daar niet tegen wil optreden.
[/INDENT]Zijn 3 voorbeelden genoeg, of moet ik nog effe doorgaan?Niet persoonlijk opnemen, maar ik vind zoiets verschrikkelijk. Zoveel mensen die zonder nadenken stemmen op "schaf het af", en de wet als hoogste goed zien en (vér) boven de (keuze)vrijheid en 't geloof in 't gezond verstand van de mensen plaatsen. Ik krijg daar koude rillingen van. Doet me denken aan Nazi- en Stalin-toestanden.
Vertrouwen op het gezond verstand van de deelnemers gaat blijkbaar ook niet want ieder jaar gebeuren er X aantal ongevallen. Het ergste van alles is nog dat men superwagens op deze manier bij de gewone niet autoliefhebber wel in een heel slecht daglicht plaatst. De overheden willen hoogstwaarschijnlijk nog strenger optreden tegen snelheidsduivels en snelle wagens door dit soort evenementen, dus wat hebben we in godsnaam aan zulke decadente(wat op zich geen reden kan zijn tot verbod uiteraard) evenementen. Als ze iets veroorzaken is het net antipathie t.o.v. superauto's, niet het tegenovergestelde!
Als men zulke races wilt organiseren dan moet men vertrekken van het idee dat die wagens volgens de regels door al die landen gaan rijden, de Gumball speelt net in op het tegengestelde, het rebelse en is voor mij als organisatie mede-verantwoordelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenInderdaad. Zoals altijd is het zo dat een klein gedeelte mensen het voor de vele anderen verpest. Net zo in de Gumball, of enige andere rondrit (met oldtimers, moto's, ...). En daarvoor zoiets verbieden is, tenzij dan voor de regeltjesstaarders, compleet krankzinnig !
Nogmaals (al willen sommigen dat gewoonweg niet geloven) : de vrijheid van de mens is véél belangrijker dan het geheel van regels dat er eerst en vooral is als guideline. Elke actie van de mens die potentieel gevaarlijk is beteugelen, dat is zelfs geen communisme meer, dat gaat zelfs verder dan de nazi's of Stalin in hun/zijn meest donkere dromen zouden hebben willen doen.
Comment
-
Hmm, mooie post, weinig tegen in te brengen. Of toch wel, maar dan gaan we zódanig ver dat we zestien keer offtopic bezig zijn (winstbejag van brouwers, winstbejag en onverschilligheid van cafébazen, ...)
Alhoewel...
Wat dan met een groep motorrijders, die via 'n club afspreken en dan door de Ardennen gaan rijden (racen)? Die overtreden continu de verkeersregels, en accidenten zijn zéér talrijk. Vereniging opdoeken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk BerichtenAleX Roy bv, die deze houding van de organisatie zelf aan de kaak stellen.
alles gaat goed tot het slecht gaat, alex heeft veel geluk, toch meer dan de bestuurder van de porsche
Comment
Comment