Oorspronkelijk geplaatst door gTa
Bekijk Berichten
En ik vind dat jij veel teveel de verantwoordelijkheid op de organisatie wil afschuiven (of toch niet, maar je argumenteert in die zin). Objectieve aansprakelijkheid allemaal goed en wel, maar je eigen verstand gebruiken is nog altijd de uitgangsbasis. 95% van de Gumballers doet dat, net zoals 95% van de gewone verkeersdeelnemers dat doet.
Ik zie eerlijk waar geen onderscheid tussen allemaal los van elkaar door enkele landen rijdende superkarren met aan 't stuur degoutant decadente patsers, of superkarren die door enkele landen rijden en allemaal dezelfde stickers hebben kleven omdat een "organisatie" dat evenement op poten zette. Er is de facto geen verschil.
Ik vind 't dan ook ongrondwettelijk om te gaan zeggen dat zo'n organisatie verboden moet worden.
Ik vind 't dan ook ongrondwettelijk om te gaan zeggen dat zo'n organisatie verboden moet worden.
Let wel : ik kan 't ook niet verkroppen dat instanties door het toevoegen van een clausule proberen te ontsnappen aan enige verantwoordelijkheid. Het handgeschreven kaartje "wij zijn niet vrantwoorlijk voor gebeurdelijke ongevallen" (sic) kan bij mij meestal op gegrinnik en rollende ogen rekenen, en het simpelweg in de regels opnemen dat de deelnemers zich aan de verkeersregels van de doorkruiste landen moeten houden, is naar mijn mening niet voldoende om te kunnen zeggen dat je je taak als organisator hebt voltrokken. De Gumball heeft dit jaar dan ook duidelijk bewezen (tenminste, als het waar is, want "bewijs" is daar eigenlijk niet onmiddellijk van) dat ze die clausule in haar reglement zélf niet serieus opneemt, door de doofpotaffaire.
Maar het topic gaat over "Gumball en konsoorten".
En dan blijf ik rotsvast bij m'n overtuiging dat de énige juiste manier van handelen bestaat in 't laten doen van de mensen. Als ik morgen een gelijkaardige, goed georganiseerd evenement wil oprichten (en ik heb voldoende financiële partners), dan kan niemand mij een stroobreed in de weg leggen. Want ik overtreed geen enkele wet.
En dan blijf ik rotsvast bij m'n overtuiging dat de énige juiste manier van handelen bestaat in 't laten doen van de mensen. Als ik morgen een gelijkaardige, goed georganiseerd evenement wil oprichten (en ik heb voldoende financiële partners), dan kan niemand mij een stroobreed in de weg leggen. Want ik overtreed geen enkele wet.
O, gaan we de volksdomheid en massahysterie volgen en beginnen volksrechtbank spelen en zaken die we achteraf niet vonden kunnen, na de feiten veroordelen? Achteraf zaken aanpakken om wille van iets dat gebeurde, is quasi altijd een inconsequent gedrag : je straft niet een gevolg achteraf, je verbiedt of laat zeer duidelijk omlijnde zaken toe op voorhand. En zo'n "rallye" valt niet te verbieden. Op basis van wat? O, en oldtimerrallyes mogen wél dan? Al 'es meegereden met zo'n ding? Denk je dat ze allemaal tuffen?

Zo'n verbod zou inconsequent, ongefundeerd, en derhalve ook ontoelaatbaar zijn, zeg ik.
Comment