Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke auto (budget +/- 25.000) met beste inruilwaarde na 3j

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
    Ondertussen 3 maanden verder maar ik ben er nog altijd niet uit... Er zijn wel wat dingen veranderd ondertussen

Een nieuwe Mondeo break wordt het denkik niet. Ik vind het model minder dan in het begin. De Alfa 159 vind ik buiten super maar die plastiekerige middenconsole vind ik eigenlijk niet zo geweldig
    Alfa is niet slecht; alleen wat apart. De 159 vind ik trouwens erg krap binnenin. Als je wat groter bent, maar niet extreem (ik ben 1m85) heb je eigenlijk niet voldoende hoofdruimte. Met de bestuurdersstoel zo laag mogelijk, zit ik met mijn hoofd tegen het dak. Als je dan de zonneklep omlaag doet, zie ik de weg niet meer
    Voor de rest (als je wat kleiner bent), lijkt me de Alfa toch wel te overwegen.

De BMW 1 reeks begin ik nu in overweging te nemen daar ik hem toch wel sjiek vind. Kmoet em wel eens eerstdaags gaan bekijken want kmoet es zelf ondervinden hoe klein/groot hij is. Int verkeer lijkt hij mij iets kleiner dan mijn Golf maar als ik de specificaties bekijk, dan is de lengte van een 118d 4239cm terwijl dat van een Golf V 4204cm is. Hoe zit het qua binnenruimte eigenlijk??
    Waarom denk je dat een BMW 1-reeks kleiner is dan een Golf? Volgens mij scheelt dat heel weinig hoor. Ik weet de prijzen niet precies, maar als hij binnen het budget valt, is het de keuze die het meeste rijplezier oplevert. Je hebt achterwielaandrijving, een uitstekende motor (krachtig en geruisloos), wat rij-eigenschappen betreft heeft de 1-reeks volgens mij geen concurrenten.

Verder is de A3 Sportback nog een grote kanshebber en daar zijn er 2 keuzes qua motor. Kheb me laten vertellen dat er qua rijplezier heel wat verschil is maar ik moet beide modellen zeker eens gaan testrijden om zelf het verschil te kunnen voelen

Hoe zit het met het verbruik tussen de 1.9 tdi 105pk en de 2.0 tdi 136pk? Kzou zeggen dat de 2.0 meer verbruikt maar aan dezelfde snelheid op autostrade gaat de 2.0 toch minder toeren maken en minder verbruiken?
    De 1.9 zou ik niet nemen, maakt veel te veel lawaai. Maar dat is mijn persoonlijke mening. De 2.0tdi is ook nog veel luidruchtiger dan zijn concurrenten, maar het valt nog enigszins mee. De tdi's zoals je ze nu vindt in Audi/VW/Skoda zijn nog steeds de pompinjectoren. Voordeel: krachtig, koppelrijk, extreem zuinig. Nadeel: lawaai. Vanaf nu gaat VAG trouwens stoppen met de pompinjectoren, de nieuwe 2.0TDI in de nieuwe A4/VW Tiguan heeft al commonrail.
    Wat verbruik betreft ga je niet veel verschil merken tussen de 1.9 en de 2.0 denk ik. Beiden zijn de zuinigste motoren uit hun klasse denk ik.

Conclusie: ik zou gaan voor de BMW 1, als je hem mooi vindt en hij in het budget past. Ga eens rijden met de A3, en daarna met de BMW 1, dan weet je het wel.

Comment

Maar wat te kiezen? De criteria:

* Hoge inruilwaarde na 3j
      * Sportief uiterlijk
      * Motor moet een diesel zijn. Qua kracht tussen 105 en 136 pk, zeker niet meer
      * 5 deurs zijn
      * Sedan of Break maakt niet uit

Ik heb deze modellen voor ogen:

* Audi A3 Sportback (nieuw model in 2009/2010?)
      * Audi A4 nieuw model (past het binnen budget met weinig opties?)
      * BMW E90 318 (limiet qua budget)
      * Ford Mondeo Clipper (inruilwaarde?)
      * Alfa 159 Break (inruilwaarde? stukken en onderhoud?)
      <leasingmaatschappij mode enabled>

Audi of BMW

<leasingmaatschappij mode disabled>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fastrep Bekijk Berichten
        Alfa is niet slecht; alleen wat apart. De 159 vind ik trouwens erg krap binnenin. Als je wat groter bent, maar niet extreem (ik ben 1m85) heb je eigenlijk niet voldoende hoofdruimte. Met de bestuurdersstoel zo laag mogelijk, zit ik met mijn hoofd tegen het dak. Als je dan de zonneklep omlaag doet, zie ik de weg niet meer
        Voor de rest (als je wat kleiner bent), lijkt me de Alfa toch wel te overwegen.
        Ik ben zelf 1m86, als ik jouw ervaring hoor, dan wordt het idd wa krap

Waarom denk je dat een BMW 1-reeks kleiner is dan een Golf? Volgens mij scheelt dat heel weinig hoor. Ik weet de prijzen niet precies, maar als hij binnen het budget valt, is het de keuze die het meeste rijplezier oplevert. Je hebt achterwielaandrijving, een uitstekende motor (krachtig en geruisloos), wat rij-eigenschappen betreft heeft de 1-reeks volgens mij geen concurrenten.

De 1.9 zou ik niet nemen, maakt veel te veel lawaai. Maar dat is mijn persoonlijke mening. De 2.0tdi is ook nog veel luidruchtiger dan zijn concurrenten, maar het valt nog enigszins mee. De tdi's zoals je ze nu vindt in Audi/VW/Skoda zijn nog steeds de pompinjectoren. Voordeel: krachtig, koppelrijk, extreem zuinig. Nadeel: lawaai. Vanaf nu gaat VAG trouwens stoppen met de pompinjectoren, de nieuwe 2.0TDI in de nieuwe A4/VW Tiguan heeft al commonrail.
        Wat verbruik betreft ga je niet veel verschil merken tussen de 1.9 en de 2.0 denk ik. Beiden zijn de zuinigste motoren uit hun klasse denk ik.
        Als ik de cijfers bekijk, dan zou de 118d zuiniger zijn dan een 2.0 tdi van de A3. Dat de BMW motor moderner is, klopt volledig

Ik moet zeker es beide modellen gaan testrijden want anders ga ik er niet uitegeraken

Comment

Hoe zit het met het verbruik tussen de 1.9 tdi 105pk en de 2.0 tdi 136pk? Kzou zeggen dat de 2.0 meer verbruikt maar aan dezelfde snelheid op autostrade gaat de 2.0 toch minder toeren maken en minder verbruiken?
          Oorspronkelijk geplaatst door fastrep Bekijk Berichten
          De tijd dat een TDI dé zuinigste in z'n klasse is ligt zowat volledig achter ons. Ze zijn nog steeds 'zuinig' maar de concurentie heeft niet stilgezeten. De nieuwste generatie commonrail motoren zijn minstens even zuinig. Zo zal een 2.0TDCI van ford beslist niet veel meer verbruiken dan de 2.0TDI van VAG.

Erg veel verschil in toeren zal je volgens mij niet merken tussen de 1.9 of 2.0 TDI. Allesinds toch niet om een merkbaar verbruiksverschil op te meten. De 6e versnelling, die op de 2.0TDI 136pk standaard zit, daarentegen zal daar wel invloed op hebben.

Comment

Een 1 reeks voor 25K samenstellen is zeer eenvoudig hoor Altijd rekenen op een korting (7% is zeker haalbaar)

De 1 zelf vind ik een schitterende wagen, vooral dan de 3 deurs versie, maar ook de 5deurs ziet er dik in orde uit! + De 118d is een zéér vlotte motor voor 'maar' 136 pk te hebben.

Mvg
            -

Comment

Jongens toch 'maar' 136 pk...waar gaan we naartoe als dat een 'maar' verdient.

Comment

Gast, kijk eens rond je.. 320d's met ruim 163 pk,...
                136 is toch niet om wow van te zeggen, maar meer dan voldoende .
                -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                  Een 1 reeks voor 25K samenstellen is zeer eenvoudig hoor Altijd rekenen op een korting (7% is zeker haalbaar)

De 1 zelf vind ik een schitterende wagen, vooral dan de 3 deurs versie, maar ook de 5deurs ziet er dik in orde uit! + De 118d is een zéér vlotte motor voor 'maar' 136 pk te hebben.

Mvg
                  Ik bestel zeker rond het salon. Met 7% op een 1 reeks zou ik me niet tevreden stellen. Collega van mij heeft 10% gekregen en ik heb ook al van 12% gehoord

Wat betreft die opmerking over die "maar" 136 pk, treed ik Stefanus bij. Ok, er zijn zwaardere motoren, maar voor de gewone autobestuurder die zijn auto voor woon-werk verkeer gebruikt, is 136pk niet zomaar "maar 136pk"

Als je even op de autosnelweg naar de auto's kijkt, dan zie je in Audi A3 vaak 1.9 tdi's en ook wat 2.0 tdi's. Idem voor de A4. Voor de A6 zijn er toch heel wat basisdiesel in 2.0 tdi. Wil hiermee gewoon zeggen dat de doorsnee bestuurder (denkik) zich tevreden stelt met minder dan 136 pk

Comment

Wat betreft die opmerking over die "maar" 136 pk, treed ik Stefanus bij. Ok, er zijn zwaardere motoren, maar voor de gewone autobestuurder die zijn auto voor woon-werk verkeer gebruikt, is 136pk niet zomaar "maar 136pk"

Als je even op de autosnelweg naar de auto's kijkt, dan zie je in Audi A3 vaak 1.9 tdi's en ook wat 2.0 tdi's. Idem voor de A4. Voor de A6 zijn er toch heel wat basisdiesel in 2.0 tdi. Wil hiermee gewoon zeggen dat de doorsnee bestuurder (denkik) zich tevreden stelt met minder dan 136 pk
                    Gast, kijk eens rond je..
                    Ja, gast?

Comment

Een beetje raar dat de Honda Civic hier nog niet langs gekomen is.

Verkrijgbaar als zeer sportieve 3-deurs of gewone 5-deurs. Een ongelooflijk leuke dieselmotor, een echte drivers-car en behoudt zijn waarde.

Maar, 140 pk in combinatie met een 2.2 Cdti is misschien iets te hoog gegrepen voor het budget.

Comment

Maar 136pk... bon, waar is de tijd dat een golfke 1.9 TDI met 90pk een BOM was

Maar goed, on topic: de 1-reeks is achteraan ronduit klein. Als ik (1m90) vooraan zit, moet er niemand achter mij kruipen tenzij iemand zonder benen of een blonde stoot met lekkere strakke benen
                        De A3 sportback scoort hier beter.

De alfa 159 SW is dé knapste break van het moment en biedt meer ruimte achteraan. Het klopt inderdaad dat de hoofdruimte vrij beperkt is, maar dit is op te lossen door de stoel lager te zetten (vooraan weliswaar, achteraan wordt dit moeilijk ). De afwerkingskwaliteit is er ook op vooruit gegaan tov 156 SW. De 1.9 JTD 115 pk is een aangename motor en in mijn ogen vlot genoeg.

Verschil 1.9 TDI en 2.0 TDI... het geluid . De 1.9 TDI maakt meer geluid, maar mij stoort dit niet. Ik vind het enkel jammer dat het maar een 5v is (of is dit veranderd ondertussen?). In de golf/jetta heeft ie er 6 en dat is toch aangenamer vooral bij langere ritten, ook het verbruik daalt.

Anyhow, welke wagen je ook kiest: BMW 1, audi sportback, alfa... je kan weinig verkeerd doen denk ik... Gewoon testrijden en gaan voor je gevoel.
                        Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                        VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Ik zou in deze situatie voor een BMW 118d gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Ik zou in deze situatie voor een BMW 118d gaan.
                            Idem.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Gast, kijk eens rond je.. 320d's met ruim 163 pk,...
                              136 is toch niet om wow van te zeggen, maar meer dan voldoende .
                              Haal daar eens de leasingwagens tussenuit. Er zullen niet denderend veel pk's meer overschieten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 914 Bekijk Berichten

Verkrijgbaar als zeer sportieve 3-deurs of gewone 5-deurs. Een ongelooflijk leuke dieselmotor, een echte drivers-car en behoudt zijn waarde.

Maar, 140 pk in combinatie met een 2.2 Cdti is misschien iets te hoog gegrepen voor het budget.
                                Volgens mij valt die uit de boot, belastingsmatig een slechte motor, en de inruilwaarde naar japanse normen.
                                Maar niets tegen de kwaliteit van deze wagen, idd zeer leuke motor en weglegging.
                                Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                                  inruilwaarde naar japanse normen.
                                  De inruilwaarde van een Toyota ligt momenteel wel naast die van Ford en net onder die van Volkswagen. Zo erg slecht lijkt mij dat ook niet te zijn voor Europese normen.

Maar voor de civic op zich heb je gelijk. 't Model is niet zo populair, wat z'n occasieprijs stevig drukt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 914 Bekijk Berichten

Te hoog gegrepen? Ee, Civic 5 deurs met 2.2 cdti kost in Executive 24.800€ zonder kortig verrekend. Dus die past makkelijk in het budget

Alleen vind ik de auto zelf niet zo super en ben ik ni bereid bijna 900 € te dokken voor de inschrijving en daarna nog eens jaarlijks 500€ verkeersbelasting

Het echte maximum qua inschrijving en taks is een auto genre 118d met 136pk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                                      Volgens mij valt die uit de boot, belastingsmatig een slechte motor, en de inruilwaarde naar japanse normen.
                                      Maar niets tegen de kwaliteit van deze wagen, idd zeer leuke motor en weglegging.
                                      Knal erop

Comment

Gisteren effe bij BMW binnengesprongen. Er stond daar een 118d in Titansilver met M Sportpakket

Eerste indrukken:
                                        * Zicht voorin en achterin kleiner dan de Golf
                                        * Koffer evenwaardig (minder breed maar iets dieper dan de Golf)
                                        * Sportzetels zitten goed maar twijfels voor lange ritten
                                        * Zeer beperkte plaats achteraan bestuurderszetel als ik de bestuurderszetel op mijn lengte instel (zet meestal mijn laptop achter de zetel van mijn Golf en dat zou niet kunnen in de BMW)

Algemene indruk ok maar ik ga em beslist nog eens testrijden. De verkoper van een witte Sportshatch maar die was nog niet voldoende gerodeerd om te testen zij em. Ik kan een van komende weken eens testen. Ofwel met de Z plaat met iemand van garage bij ofwel met andere auto die ik voor een uur zou mogen hebben

Ben benieuwd. Eerstdaags eens de A3 Sportback van dichterbij gaan bekijken. Die is denkik toch nog iets ruimer achterin

Comment

• Ik ben naar mijn garage gegaan. Geen A3 gezien. Qua offerte kom ik precies wel op een slecht moment

A3 prijzen met 1.5% gestegen sinds begin november
                                          Concert Radio niet meer gratis

Dus alles tesamen komt dat de auto 1.000 € meer kost dan 2 weken geleden ...

Enfin, ik ga wachten tot net voor het salon. Condities zouden starten vanaf 2de helft december met mogelijk korting op Clima X pack of terug Concert radio gratis

Qua korting ook niet tevreden. 6 a 7% wou em geven ... Deze namiddag andere garage 9% moet ik hebben

Vermoedelijke levertijd nu bestellen = maart + 1 maand marge nemen zei hij

Comment

Working...
                                          X