Ik zou zeggen Toyota Avensis Wagon
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welke auto (budget +/- 25.000) met beste inruilwaarde na 3j
Collapse
X
-
Idd wachten tot met het salon. Het is nu niet lang meer.. Vorig jaar was de radio gratis en korting op die klima x pack. Als je die kortingen mee rekend kun je ook wel aan 12% komen..
En iedereen wil wel een zo hoog mogelijke restwaarde, maar als je dat echt wilt moet je gewoon gene nieuwe kopen.. Nieuw is leuk, maar ik weet niet of mijne volgende ne nieuwe zou zijn, want 2dehands zijn er echt wel knappe exemplaren te vinden voor veel minder geld en met nog meer opties.. Of de wagen dan 0 km of 4000 km heeft, maakt mij echt niet uit..
2.0 Tdi is al dik inorde, velen die dit te weinig vinden hebben zelf nog een pak minder.. En al heb je ne 2.0 TFSI zal er altijd nog ne 3.2 zijn en als je die hebt is er nog ne S3..
Ivm restwaarde: ik leef ook met het idee dat ne Audi , Bmw , Mercedes enzo een hogere restwaarde hebben, maar ge zit ook wel met ne veel hogere aankoopprijs..
Mn ouders hebben de eeste versie van de Renault Laguna gekocht 6 jaar terug, voor iets minder dan 25000 euro, ik heb die overgekocht en er eventjes met gereden en dus verkocht, 6 jaar na aankoop en er 9000 voor gekregen en direct kwijt.
Dan heb je ongeveer 2500 euro verlies per jaar. Dezelfde uitgeruste Audi A4 koste toen wel een dikke 31000 euro, ga je daar vandaag nog 16000 euro voor krijgen en direct kwijt zijn voor die prijs?
Comment
-
Ik moet "nieuw" kopen. Tis een contractwagen van het bedrijf, maar geen normale leasing. Hij moet dus nieuw zijn
Ik ga zeker wachten tot het salon. Nog effe in mijn pb's zitten zoeken. Klas daar een reactie van iemand die verleden jaar tijdens het salon een A3 kocht. De radio gratis (750€) + Clima X pack aan 800€ ipv 1700 denkik.
Ik heb nu een offerte laten maken voor een A3 Ambition 2.0 tdi aan 27.600€. Daar zit 750€ aan radio bij en 1750€ aan Clima X pack. Dit verminderd met 6% korting. Als tegen het salon de radio weer gratis is (wat normaal wel zal zijn gezien ze hem nu weer betalend maken om dan met een gratis radio te kunnen afkomen) en het Clima X pack 1000€ goedkoper is, dan komt de prijs aan 26.000€. Bovendien vind ik die korting van 6% maar flauw... Heb ondertussen al elders meer gekregen
Eigenlijk is het gewoon een dikke schande. Als ik nu koop, mij niet verder informeer naar acties en ook niet zoek naar een betere korting, dan betaal ik 27600 €. Ik ben er redelijk van overtuigd dat ik dezelfde auto zal kunnen kopen voor 26.000 €. Schandalig dat er zoveel verschil op kan zitten...
Kvind die 750€ van die Concert Radio ook ferm overroepen. Die radio kan echt niks meer dan een andere. Het enige is dat hij supermooi in de middenconsole past. Zal ook wel een commerciële truk van Audi zijn. Een radio lanceren voor 750€ die maar 150€ waard is om nadien zogezegd een enorme korting te kunnen geven
Comment
-
* Audi A3 Sportback (nieuw model in 2009/2010?) : yes
* Audi A4 nieuw model (past het binnen budget met weinig opties?) : zal heel kaal zijn voor dat budget, zelfs de A3 zal niet rijkelijk zijn eh
* BMW E90 318 (limiet qua budget) : zou ik niet doen, dan nog beter een 118d
* Ford Mondeo Clipper (inruilwaarde?) : als Ford u aanspreekt, een goede keuze
* Alfa 159 Break (inruilwaarde? stukken en onderhoud?) : slechtste keuze qua investering
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk BerichtenIk moet "nieuw" kopen. Tis een contractwagen van het bedrijf, maar geen normale leasing. Hij moet dus nieuw zijn
Ik ga zeker wachten tot het salon. Nog effe in mijn pb's zitten zoeken. Klas daar een reactie van iemand die verleden jaar tijdens het salon een A3 kocht. De radio gratis (750€) + Clima X pack aan 800€ ipv 1700 denkik.
Ik heb nu een offerte laten maken voor een A3 Ambition 2.0 tdi aan 27.600€. Daar zit 750€ aan radio bij en 1750€ aan Clima X pack. Dit verminderd met 6% korting. Als tegen het salon de radio weer gratis is (wat normaal wel zal zijn gezien ze hem nu weer betalend maken om dan met een gratis radio te kunnen afkomen) en het Clima X pack 1000€ goedkoper is, dan komt de prijs aan 26.000€. Bovendien vind ik die korting van 6% maar flauw... Heb ondertussen al elders meer gekregen
Eigenlijk is het gewoon een dikke schande. Als ik nu koop, mij niet verder informeer naar acties en ook niet zoek naar een betere korting, dan betaal ik 27600 €. Ik ben er redelijk van overtuigd dat ik dezelfde auto zal kunnen kopen voor 26.000 €. Schandalig dat er zoveel verschil op kan zitten...
Kvind die 750€ van die Concert Radio ook ferm overroepen. Die radio kan echt niks meer dan een andere. Het enige is dat hij supermooi in de middenconsole past. Zal ook wel een commerciële truk van Audi zijn. Een radio lanceren voor 750€ die maar 150€ waard is om nadien zogezegd een enorme korting te kunnen geven
In leasing is een Sportback niet significant duurder dan een 3-deurs model om dat de herverkoop beter is op die Sportback, dus dat speelt ook voor jou mee waarschijnlijk?
Als ik van jou was, ik ging voor een break, tenzij je er al eentje hebt thuis. Bij ons is de A3 alleen gekozen omdat we de Astra hebben, anders was het zeker geen A3 3-deurs geworden. Het is een leuke wagen die A3 dat zeker wel, maar de Astra wordt veel meer gebruikt doordat het zo gemakkelijk is om mensen en materiaal te laden in die wagen. En wij zijn maar met zijn 2 en nog niet aan het bouwen of verbouwen of zo maar toch is die break al enorm handig gebleken. Toen ik die koos kreeg ik ook vaak de reactie van wat moet een jonge gast met zo een break, er zijn toch leukere wagens in je budget, maar nu zou ik het niet meer kunnen missen.
Heb net gelezen dat alle VW's in 2008 een touchscreen krijgen voor de bediening van radio en zo, dus hetzelfde als je vorige zal het al niet zijn. Golf Variant met wat leuke opties moet toch zeker kunnen. Qua herverkoop gaat die ook zeker niet slecht scoren. Het is niet zo hip als een A3 maar zoveel meer vind ik.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Ik ben me zeer bewust van het nut van een break. Ik heb zelf een paar weken met een Astra break gereden 2 jaar geleden ongeveer. Echt een gemak. Ben er ook mee op vakantie gegaan en is echt superhandig.
Aan de andere kant mag de auto niet te groot zijn. Ik woon nog effe thuis voor het ogenblikWe hebben 1 garage waar 2 auto's achter mekaar in kunnen. Als ik een break neem, dan moet mijn auto buiten blijven 's nachts. En ik kan je verzekeren, tijdens de wintermaanden is dit allesbehalve plezantvoor het vertrek naar het werk. Koud in de auto, auto sneller vuil, nog koudere motorstart, bevroren ruiten, ... Ik zat gisteren op hotel voor het werk en deze morgen waren mijn ruiten al lichtjes bevroren
Op dit moment blijven dus als enige opties A3 en 118 over met een voorkeur voor de A3 omwille van de grotere binnenruimte
De A3 is mss wel iets kleiner binnenin dan de Golf. Ik ben achteraan in de Audi gaan zitten en ik kwam met mijn hoofd tegen het plafond daar waar ik met de Golf geen probleem heb. Qua beenruimte achteraan is het vergelijkbaar. 3 deurs neem ik sowieso niet. Als het een A3 wordt, dan een Sportback
Comment
-
Dat denk ik! Bij welke garage's ben je al geweest? Tijdje geleden had Coox-Mijers een mooi A3 SB S-line staan in avuszilver aan een redelijke prijs.
Garage Willems in Genk heeft ook wat moois staan.
Wel, dat betreft Limburg. Ik weet niet waar jij woont.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenToen ik die koos kreeg ik ook vaak de reactie van wat moet een jonge gast met zo een break, er zijn toch leukere wagens in je budget, maar nu zou ik het niet meer kunnen missen.
Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105
Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk BerichtenAls het een A3 wordt, dan een SportbackPeugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105
Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk BerichtenAan de andere kant mag de auto niet te groot zijn. Ik woon nog effe thuis voor het ogenblikWe hebben 1 garage waar 2 auto's achter mekaar in kunnen. Als ik een break neem, dan moet mijn auto buiten blijven 's nachts. En ik kan je verzekeren, tijdens de wintermaanden is dit allesbehalve plezantvoor het vertrek naar het werk. Koud in de auto, auto sneller vuil, nog koudere motorstart, bevroren ruiten, ... Ik zat gisteren op hotel voor het werk en deze morgen waren mijn ruiten al lichtjes bevroren
Dat went wel uw auto laten buiten slapen
Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk BerichtenOp dit moment blijven dus als enige opties A3 en 118 over met een voorkeur voor de A3 omwille van de grotere binnenruimte
Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk BerichtenDe A3 is mss wel iets kleiner binnenin dan de Golf. Ik ben achteraan in de Audi gaan zitten en ik kwam met mijn hoofd tegen het plafond daar waar ik met de Golf geen probleem heb. Qua beenruimte achteraan is het vergelijkbaar. 3 deurs neem ik sowieso niet. Als het een A3 wordt, dan een SportbackQua restwaarde ga je niet veel beter vinden denk ik.
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk BerichtenIdem hier... man, wat een zee van ruimte, zalig!Ik vervoer nu sinds een paar dagen stro in heel mijn auto
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenWel een kleine tip, als je stro vervoert in de koffer moet je die zachtjes sluitenIk vervoer nu sinds een paar dagen stro in heel mijn auto
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk BerichtenAl inkopen gedaan voor de kerststal?Het was voor tropische planten in te pakken voor de winter, vrij grote tropische planten, en het goot dus aanhangwagen was geen optie, misschien moet ik een paar foto's nemen om detaillers op dit forum een attack te bezorgen
ON-topic: A3 Sportback'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RooxDat denk ik! Bij welke garage's ben je al geweest? Tijdje geleden had Coox-Mijers een mooi A3 SB S-line staan in avuszilver aan een redelijke prijs.
Garage Willems in Genk heeft ook wat moois staan.
Wel, dat betreft Limburg. Ik weet niet waar jij woont.e***l
Bovendien heb ik gisteren met een collega gesproken die allesbehalve tevreden was van Delorge. Hij is er nu trouwens weg. Nog een reden extra om hem daar zeker niet te kopen
Coox Meijers passeer ik ook regelmatig maar ik heb er ook niet echt het beste over gehoord
Mijn voordeel is dat ik bijna overal kom. Ik kan mijn auto in de provincies Limburg, Luik, Vlaams en Waals Brabant kopen aangezien ik daar regelmatig kom en er dan minstens voor een halve dag ben. Qua onderhoud is dat dus geen enkel probleem
Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk BerichtenIk heb niet je gehele topic gelezen.
Wat ik wel weet is dat de VW Eos zijn waarde als beste behoud in die prijsklasse.
Nu gewoon wachten tot de saloncondities half december. Nu nog enkel aant twijfelen over motor en kleur
Motor: zuinige oplossing 1.9tdi 105pk of mezelf een pleziertje gunnen oplossing 2.0 tdi 136pk
Kleur: Titan zilver, Lavagrijs of Mauritius blauw
Graag jullie mening
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk BerichtenIk woon in de buurt van Landen, dus nog net in Vlaams Brabant maar dat is op een scheet van Limburg e. Ik ben bij Delorge geweest. Verkoper nogal redelijk arrogant. Zo van "ik moet hier geen prijzen geven", "wij zijn de referentie in Limburg op het vlak van service", "we zijn vooruit op onze cijfers, ik kan u met moeite 6% geven", "als ge ergens meer vindt, dan ga ik hem samen met u daar kopen"... niet duse***l
Bovendien heb ik gisteren met een collega gesproken die allesbehalve tevreden was van Delorge. Hij is er nu trouwens weg. Nog een reden extra om hem daar zeker niet te kopen
Coox Meijers passeer ik ook regelmatig maar ik heb er ook niet echt het beste over gehoord
Mijn voordeel is dat ik bijna overal kom. Ik kan mijn auto in de provincies Limburg, Luik, Vlaams en Waals Brabant kopen aangezien ik daar regelmatig kom en er dan minstens voor een halve dag ben. Qua onderhoud is dat dus geen enkel probleem
Ik heb toch een minimum aan plaats achteraan en koffer nodig. Bovendien zal een CC niet echt kunnen denkik gezien het om een contractwagen gaat
Nu gewoon wachten tot de saloncondities half december. Nu nog enkel aant twijfelen over motor en kleur
Motor: zuinige oplossing 1.9tdi 105pk of mezelf een pleziertje gunnen oplossing 2.0 tdi 136pk
Kleur: Titan zilver, Lavagrijs of Mauritius blauw
Graag jullie mening
Wij hebben een 1.9 met aardig wat opties genomen en nog geen moment spijt van gehad. Die voldoet ruimschoots voor ons.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Temmerman Bekijk Berichtenals ge ni vies bent van opel probeer vectra break of signum, standaard al fenomenaal uitgerust... en nee tis ni omdak hem zelf heb, tis een feit'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
Comment