Oorspronkelijk geplaatst door Andy Temmerman
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welke auto (budget +/- 25.000) met beste inruilwaarde na 3j
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Temmerman Bekijk Berichtenwow, srry manne. nee idd als de restwaarde van belang is, dan ist genen aanrader... srry khad geen zin om heel den topic te lezen
Eigenlijk wel jammer, anders zou Opel mij ook meer interesseren.
Comment
-
Mja, vandaag een hoop Mondeo's Clipper gezien op een oplegger. Toch ne sjieke bak welZwart met alu dakrails en verdonkerde ruiten
Enfin, die keuze is toch geen optie wegens te lang voor het ogenblik
Gezien ik nog effe thuis woon, moet ik rekening houden met de 2 auto's die in de garage moeten kunnen, anders zit ik in de winter te bibberen
Comment
-
Wat is eigenlijk de seriewagen met de beste inruilwaarde algemeen in Belgie ?
Hier is dat de Boxster met 86% na 3 jaar en ong 20000km per jaar.
Het gevolg is dat je voor zowat 700 Euro een basis Boxster kan hebben in leasing.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Ik geraak er ni aan uit ze. A3 SB 2.0tdi of 118d?
Over de pluspunten van beide auto's twijfel ik niet. Alleen de minpunten doen mij twijfelen
Audi
- Facelift halfweg 2008
- Hoger verbruik, meer CO2 uitstoot (belasting op CO2 in 2009?)
BMW
- Plaatsgebrek passagiers achteraan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenIs het niet simpeler je budget een kleinigheid te verlagen en het verschil opzij te zetten om die eventuele hogere ecotaks van 2009 te betalen, indien je dan toch zo wakker ligt van die eventuele meerkost?
Nu lijkt het wel of je iedere euro in 2 wil bijten.Nee, ik snap wel wat je bedoelt. Ik ben gewoon een rationele denker. Aan de ene kant wil ik mij een pleziertje gunnen, aan de andere kant maak ik de berekening van wat een 2.0 tdi in A3 mij meer gaat kosten dan een 1.9 tdi. 2000 € verschil in aankoop waar uiteindelijk na 3j in 2de hands nog de helft van overblijft. BIV die 370€ duurder is en 3 x een hogere JVB van 110€. Totaal kom ik dan dat ik op 3jaar tijd 1700 € verlies zonder het extra verbruik te rekenen. Maar bon, op 3 jaar tijd is dat verlies nu ook niet zo enorm
Als ik mijn keuze deels laat beïnvloeden door de CO2 uitstoot, dan kies ik voor de 118d die minder als de 105pk A3 uitstoot
Ik weet het echt ni ... Ben ik nu ne moeilijke mens?Kga eens afspraken maken om test te rijden. De A3 in Kortenberg en de 118d bij mijn dealer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk BerichtenEigenlijk wil je zeggen dat ik een gierige pin benNee, ik snap wel wat je bedoelt. Ik ben gewoon een rationele denker. Aan de ene kant wil ik mij een pleziertje gunnen, aan de andere kant maak ik de berekening van wat een 2.0 tdi in A3 mij meer gaat kosten dan een 1.9 tdi. 2000 € verschil in aankoop waar uiteindelijk na 3j in 2de hands nog de helft van overblijft. BIV die 370€ duurder is en 3 x een hogere JVB van 110€. Totaal kom ik dan dat ik op 3jaar tijd 1700 € verlies zonder het extra verbruik te rekenen. Maar bon, op 3 jaar tijd is dat verlies nu ook niet zo enorm
Als ik mijn keuze deels laat beïnvloeden door de CO2 uitstoot, dan kies ik voor de 118d die minder als de 105pk A3 uitstoot
Ik weet het echt ni ... Ben ik nu ne moeilijke mens?Kga eens afspraken maken om test te rijden. De A3 in Kortenberg en de 118d bij mijn dealer
Maar langs de andere zijde heb ik zoiets van, tja iemand die hier morgen 25.000 euro kan leggen voor 'n A3 of 1-serie kan ook gerust die extra taks betalen, waar maakt die zich druk om, er zijn er die 't met veel minder ook moeten doen, snapt u
Indien ik in jouw geval ben, speel ik op zeker en ga ik voor de 118d. Wat minder plaats, maar ook wat minder taksen. En dan ben je redelijk save. En misschien wordt 't gevoel minder uit te stoten wel lekker
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk BerichtenKlopt, maar inruilwaarde ligt pakken lager dan bvb. Audi.
Leasingmaatschappij: praktisch elke auto is na 4 jaar minder dan de helft waard, meesten worden afgeschreven ergens in de marge van 44 tot 48%.
Zijn alleen particulieren die zo veel geld willen geven, want denk maar niet dat een opkoper goed geld er voor geeft.
Ik vergelijk het als volgt:
in 97:
Fiat Bravo GT gekocht, kostprijs 15000 €, vergelijkbare Golf toen ongeveer zelfde uitrusting -> +22000 €
Verkocht na 4 jaar met 130000 km voor de som van 6500 €, dus ongeveer 9500 € minder.
Die Golf ook verkopen: pakweg 10000 à 12000 en dan moet je al heel straf doen, verschil + 10000 €, wie heeft dan winst gemaakt eigenlijk
Trouwens ik koop een auto omdat IK die mooi vind, ik koop die niet met het gedacht van hoeveel ik er na x-aantal jaar nog voor zou krijgen, want dit zou betekenen dat ik vaak met een auto zou rijden tegen mijn zin.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk BerichtenTrouwens ik koop een auto omdat IK die mooi vind, ik koop die niet met het gedacht van hoeveel ik er na x-aantal jaar nog voor zou krijgen, want dit zou betekenen dat ik vaak met een auto zou rijden tegen mijn zin.
De Alfa en de Mondeo vallen af wegen te groot op dit moment. Resten nog 1 reeks en Audi A3 SB (wat een opmerking trouwens al zou een SB voor vrouwen zijn ... Ieder zijn smaak e, ik vind de achterkant van de gewone A3 maar platjes)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk BerichtenhFiat Bravo GT gekocht, kostprijs 15000 €, vergelijkbare Golf toen ongeveer zelfde uitrusting -> +22000 €
Verkocht na 4 jaar met 130000 km voor de som van 6500 €, dus ongeveer 9500 € minder.
Die Golf ook verkopen: pakweg 10000 à 12000 en dan moet je al heel straf doen, verschil + 10000 €, wie heeft dan winst gemaakt eigenlijk
Als je de Golf verkoopt aan 11.000 €, dan verlies je 50%.
Procentueel verlies je dus minder met een Golf maar aangezien de auto dus duurder is, verlies je dus meer.
Als ik morgen een A3 koop voor 25.000 € of een Fiat Bravo met wat opties voor 25.000 €, dan wil ik wel eens zien met welke auto ik de beste restwaarde zal krijgen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frigoboxProcentueel verlies je dus minder met een Golf maar aangezien de auto dus duurder is, verlies je dus meer.
Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk BerichtenAls ik morgen een A3 koop voor 25.000 € of een Fiat Bravo met wat opties voor 25.000 €, dan wil ik wel eens zien met welke auto ik de beste restwaarde zal krijgen
of anders gesteld
Zal je voor éénzelfde uitrustingsnivo bij de Audi niet meer euro's moeten neertellen dan bij die Fiat?
Comment
-
Klopt wat je zegt. Aan de andere kant, ik hecht meer belang aan de uitstraling van de wagen zelf en het gevoel van met een Audi te rijden dan met een Fiat. Ik heb nog nooit zelf een Audi gehad
Al die extra opties zijn mooi, maar het zijn vooral de opties die hun waarde verliezen denkik. Ik hecht persoonlijk weinig belang aan allerlei snufjes zoals electronische lendenregeling, automatische koplampwassers, stationaire verwarming, ... Als de auto qua exterieur / interieur maar mooi is met leuke velgen, leuke uitstraling, mooie radio, goede zetels en goede ophanging. Dakrailke mag er ook bij op een A3Die coming home toestanden vind ik wel leuk, maar veel belang hecht ik daar niet aan
Comment
-
het gaat hem dus om het imago zoals bij zovelen. Zo zijn er nog velen, liever een kale Audi, BMW dan een goed uitgeruste andere wagen. Trouwens je hebt positieve (klimaatregeling) en negatieve opties (grote velgen, sportpakketten, enz.)
Neem het van mij aan zo bijzonder is een Audi niet tenzij je het belangrijk vind dat een ander naar U "opkijkt".
Sowieso moet je steeds je wagen achteraf particulier zien te verkopen anders heeft geen enkele wagen een goede restwaarde. Vergeet ook niet dat alle wagens steeds duurder en duurder worden. Je zal dus steeds meer en meer moeten overhouden om later min of meer DEZELFDE wagen terug te hebben.
Ik heb ooit eens een Golf IV moeten verkopen voor 9250 €, die wagen was 2 jaar oud en was praktisch full option. Geen kat die die wilde en hem op de bedrijfsparking laten staan was geen optie. Die had er wel rond de 20000 gekost.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk BerichtenAls ik morgen een A3 koop voor 25.000 € of een Fiat Bravo met wat opties voor 25.000 €, dan wil ik wel eens zien met welke auto ik de beste restwaarde zal krijgen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichtenhet gaat hem dus om het imago zoals bij zovelen. Zo zijn er nog velen, liever een kale Audi, BMW dan een goed uitgeruste andere wagen. Trouwens je hebt positieve (klimaatregeling) en negatieve opties (grote velgen, sportpakketten, enz.)
Neem het van mij aan zo bijzonder is een Audi niet tenzij je het belangrijk vind dat een ander naar U "opkijkt".
Sowieso moet je steeds je wagen achteraf particulier zien te verkopen anders heeft geen enkele wagen een goede restwaarde. Vergeet ook niet dat alle wagens steeds duurder en duurder worden. Je zal dus steeds meer en meer moeten overhouden om later min of meer DEZELFDE wagen terug te hebben.
Ik heb ooit eens een Golf IV moeten verkopen voor 9250 €, die wagen was 2 jaar oud en was praktisch full option. Geen kat die die wilde en hem op de bedrijfsparking laten staan was geen optie. Die had er wel rond de 20000 gekost.
Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk BerichtenJe zou vreemd kunnen opkijken
Comment
Comment