Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke auto (budget +/- 25.000) met beste inruilwaarde na 3j

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Andy Temmerman Bekijk Berichten
    als ge ni vies bent van opel probeer vectra break of signum, standaard al fenomenaal uitgerust... en nee tis ni omdak hem zelf heb, tis een feit
    Klopt, maar inruilwaarde ligt pakken lager dan bvb. Audi.

    Comment


    • wow, srry manne. nee idd als de restwaarde van belang is, dan ist genen aanrader... srry khad geen zin om heel den topic te lezen

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Andy Temmerman Bekijk Berichten
        wow, srry manne. nee idd als de restwaarde van belang is, dan ist genen aanrader... srry khad geen zin om heel den topic te lezen
        Staat zelfs in de titel
        Eigenlijk wel jammer, anders zou Opel mij ook meer interesseren.

        Comment


        • Mja, vandaag een hoop Mondeo's Clipper gezien op een oplegger. Toch ne sjieke bak wel Zwart met alu dakrails en verdonkerde ruiten Enfin, die keuze is toch geen optie wegens te lang voor het ogenblik Gezien ik nog effe thuis woon, moet ik rekening houden met de 2 auto's die in de garage moeten kunnen, anders zit ik in de winter te bibberen

          Comment


          • Misschien een volkswagen Jetta? Daar kan je toch ook wel al een deftige auto van maken, met dat budget. Weet echter niet of hij aan de eisen voldoet, heb namelijk dat niet allemaal overlezen.

            Comment


            • Wat is eigenlijk de seriewagen met de beste inruilwaarde algemeen in Belgie ?

              Hier is dat de Boxster met 86% na 3 jaar en ong 20000km per jaar.

              Het gevolg is dat je voor zowat 700 Euro een basis Boxster kan hebben in leasing.
              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

              Comment


              • Ik geraak er ni aan uit ze. A3 SB 2.0tdi of 118d?

                Over de pluspunten van beide auto's twijfel ik niet. Alleen de minpunten doen mij twijfelen

                Audi
                - Facelift halfweg 2008
                - Hoger verbruik, meer CO2 uitstoot (belasting op CO2 in 2009?)

                BMW
                - Plaatsgebrek passagiers achteraan

                Comment


                • Ik kies voor de Audi, nu jij nog

                  Comment


                  • Is het niet simpeler je budget een kleinigheid te verlagen en het verschil opzij te zetten om die eventuele hogere ecotaks van 2009 te betalen, indien je dan toch zo wakker ligt van die eventuele meerkost?

                    Nu lijkt het wel of je iedere euro in 2 wil bijten.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                      Is het niet simpeler je budget een kleinigheid te verlagen en het verschil opzij te zetten om die eventuele hogere ecotaks van 2009 te betalen, indien je dan toch zo wakker ligt van die eventuele meerkost?

                      Nu lijkt het wel of je iedere euro in 2 wil bijten.
                      Eigenlijk wil je zeggen dat ik een gierige pin ben Nee, ik snap wel wat je bedoelt. Ik ben gewoon een rationele denker. Aan de ene kant wil ik mij een pleziertje gunnen, aan de andere kant maak ik de berekening van wat een 2.0 tdi in A3 mij meer gaat kosten dan een 1.9 tdi. 2000 € verschil in aankoop waar uiteindelijk na 3j in 2de hands nog de helft van overblijft. BIV die 370€ duurder is en 3 x een hogere JVB van 110€. Totaal kom ik dan dat ik op 3jaar tijd 1700 € verlies zonder het extra verbruik te rekenen. Maar bon, op 3 jaar tijd is dat verlies nu ook niet zo enorm

                      Als ik mijn keuze deels laat beïnvloeden door de CO2 uitstoot, dan kies ik voor de 118d die minder als de 105pk A3 uitstoot

                      Ik weet het echt ni ... Ben ik nu ne moeilijke mens? Kga eens afspraken maken om test te rijden. De A3 in Kortenberg en de 118d bij mijn dealer

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
                        Eigenlijk wil je zeggen dat ik een gierige pin ben Nee, ik snap wel wat je bedoelt. Ik ben gewoon een rationele denker. Aan de ene kant wil ik mij een pleziertje gunnen, aan de andere kant maak ik de berekening van wat een 2.0 tdi in A3 mij meer gaat kosten dan een 1.9 tdi. 2000 € verschil in aankoop waar uiteindelijk na 3j in 2de hands nog de helft van overblijft. BIV die 370€ duurder is en 3 x een hogere JVB van 110€. Totaal kom ik dan dat ik op 3jaar tijd 1700 € verlies zonder het extra verbruik te rekenen. Maar bon, op 3 jaar tijd is dat verlies nu ook niet zo enorm

                        Als ik mijn keuze deels laat beïnvloeden door de CO2 uitstoot, dan kies ik voor de 118d die minder als de 105pk A3 uitstoot

                        Ik weet het echt ni ... Ben ik nu ne moeilijke mens? Kga eens afspraken maken om test te rijden. De A3 in Kortenberg en de 118d bij mijn dealer
                        Ik begrijp je hoor, vandaag m'n reply. We weten nog van geen kanten wat die CO2-taks in 2009 zal geven dus dat blijft gissen.

                        Maar langs de andere zijde heb ik zoiets van, tja iemand die hier morgen 25.000 euro kan leggen voor 'n A3 of 1-serie kan ook gerust die extra taks betalen, waar maakt die zich druk om, er zijn er die 't met veel minder ook moeten doen, snapt u

                        Indien ik in jouw geval ben, speel ik op zeker en ga ik voor de 118d. Wat minder plaats, maar ook wat minder taksen. En dan ben je redelijk save. En misschien wordt 't gevoel minder uit te stoten wel lekker

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                          Klopt, maar inruilwaarde ligt pakken lager dan bvb. Audi.
                          hangt ervan af hoe je dat bekijkt: je hebt ook een kleinere auto dan die Vectra of Signum en je hebt er dan nog eens minimum evenveel voor betaald of zelfs nog meer (zeker als je er enigzins iets persoonlijk van wil maken) Trouwens ne A3 SB is en vrouwenauto net zoals een X3 bv.

                          Leasingmaatschappij: praktisch elke auto is na 4 jaar minder dan de helft waard, meesten worden afgeschreven ergens in de marge van 44 tot 48%.
                          Zijn alleen particulieren die zo veel geld willen geven, want denk maar niet dat een opkoper goed geld er voor geeft.

                          Ik vergelijk het als volgt:
                          in 97:

                          Fiat Bravo GT gekocht, kostprijs 15000 €, vergelijkbare Golf toen ongeveer zelfde uitrusting -> +22000 €

                          Verkocht na 4 jaar met 130000 km voor de som van 6500 €, dus ongeveer 9500 € minder.
                          Die Golf ook verkopen: pakweg 10000 à 12000 en dan moet je al heel straf doen, verschil + 10000 €, wie heeft dan winst gemaakt eigenlijk

                          Trouwens ik koop een auto omdat IK die mooi vind, ik koop die niet met het gedacht van hoeveel ik er na x-aantal jaar nog voor zou krijgen, want dit zou betekenen dat ik vaak met een auto zou rijden tegen mijn zin.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                            Trouwens ik koop een auto omdat IK die mooi vind, ik koop die niet met het gedacht van hoeveel ik er na x-aantal jaar nog voor zou krijgen, want dit zou betekenen dat ik vaak met een auto zou rijden tegen mijn zin.
                            Al die auto's die ik opgenoemd heb vind ik leuke auto's. Zowel de Alfa, de Mondeo, de A3, de 1 reeks, ... Omdat ik op dat moment nog geen keuze heb gemaakt en ik met al de bovengenoemde leuk zou kunnen rijden, speelt de inruilwaarde ook een rol. Het is geen privé wagen e, het is een contractwagen die ik achteraf moet verkopen. Dus hoe beter ik em verkoop, hoe meer ik in mijn volgende auto kan steken natuurlijk. Het is dus in geen enkel geval dat ik tegen mijn zin met een auto zou rijden, deze heb ik al lang uit het lijstje geschrapt

                            De Alfa en de Mondeo vallen af wegen te groot op dit moment. Resten nog 1 reeks en Audi A3 SB (wat een opmerking trouwens al zou een SB voor vrouwen zijn ... Ieder zijn smaak e, ik vind de achterkant van de gewone A3 maar platjes)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                              hFiat Bravo GT gekocht, kostprijs 15000 €, vergelijkbare Golf toen ongeveer zelfde uitrusting -> +22000 €

                              Verkocht na 4 jaar met 130000 km voor de som van 6500 €, dus ongeveer 9500 € minder.
                              Die Golf ook verkopen: pakweg 10000 à 12000 en dan moet je al heel straf doen, verschil + 10000 €, wie heeft dan winst gemaakt eigenlijk
                              Je vergelijkt appelen met peren e. Tis logisch dat je op een auto die minder gekost heeft ook minder zal verliezen... In jouw geval: Fiat Bravo 15000 -> 6500 € = 8500 € minder maar in % is dat ongeveer 57%

                              Als je de Golf verkoopt aan 11.000 €, dan verlies je 50%.

                              Procentueel verlies je dus minder met een Golf maar aangezien de auto dus duurder is, verlies je dus meer.

                              Als ik morgen een A3 koop voor 25.000 € of een Fiat Bravo met wat opties voor 25.000 €, dan wil ik wel eens zien met welke auto ik de beste restwaarde zal krijgen

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door frigobox
                                Procentueel verlies je dus minder met een Golf maar aangezien de auto dus duurder is, verlies je dus meer.
                                Das juist. Maar met procenten koop je nog geen nieuwe wagen he


                                Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
                                Als ik morgen een A3 koop voor 25.000 € of een Fiat Bravo met wat opties voor 25.000 €, dan wil ik wel eens zien met welke auto ik de beste restwaarde zal krijgen
                                Maar zal die fiat voor 25000 dan niet heel wat meer opties hebben dan die A3 voor 25000

                                of anders gesteld

                                Zal je voor éénzelfde uitrustingsnivo bij de Audi niet meer euro's moeten neertellen dan bij die Fiat?

                                Comment


                                • Klopt wat je zegt. Aan de andere kant, ik hecht meer belang aan de uitstraling van de wagen zelf en het gevoel van met een Audi te rijden dan met een Fiat. Ik heb nog nooit zelf een Audi gehad

                                  Al die extra opties zijn mooi, maar het zijn vooral de opties die hun waarde verliezen denkik. Ik hecht persoonlijk weinig belang aan allerlei snufjes zoals electronische lendenregeling, automatische koplampwassers, stationaire verwarming, ... Als de auto qua exterieur / interieur maar mooi is met leuke velgen, leuke uitstraling, mooie radio, goede zetels en goede ophanging. Dakrailke mag er ook bij op een A3 Die coming home toestanden vind ik wel leuk, maar veel belang hecht ik daar niet aan

                                  Comment


                                  • het gaat hem dus om het imago zoals bij zovelen. Zo zijn er nog velen, liever een kale Audi, BMW dan een goed uitgeruste andere wagen. Trouwens je hebt positieve (klimaatregeling) en negatieve opties (grote velgen, sportpakketten, enz.)

                                    Neem het van mij aan zo bijzonder is een Audi niet tenzij je het belangrijk vind dat een ander naar U "opkijkt".

                                    Sowieso moet je steeds je wagen achteraf particulier zien te verkopen anders heeft geen enkele wagen een goede restwaarde. Vergeet ook niet dat alle wagens steeds duurder en duurder worden. Je zal dus steeds meer en meer moeten overhouden om later min of meer DEZELFDE wagen terug te hebben.

                                    Ik heb ooit eens een Golf IV moeten verkopen voor 9250 €, die wagen was 2 jaar oud en was praktisch full option. Geen kat die die wilde en hem op de bedrijfsparking laten staan was geen optie. Die had er wel rond de 20000 gekost.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
                                      Als ik morgen een A3 koop voor 25.000 € of een Fiat Bravo met wat opties voor 25.000 €, dan wil ik wel eens zien met welke auto ik de beste restwaarde zal krijgen
                                      Je zou vreemd kunnen opkijken

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                                        het gaat hem dus om het imago zoals bij zovelen. Zo zijn er nog velen, liever een kale Audi, BMW dan een goed uitgeruste andere wagen. Trouwens je hebt positieve (klimaatregeling) en negatieve opties (grote velgen, sportpakketten, enz.)

                                        Neem het van mij aan zo bijzonder is een Audi niet tenzij je het belangrijk vind dat een ander naar U "opkijkt".
                                        Kaal zal mijn volgende niet zijn. Maar ik wil geen technologische snufjes waar ik toch niks aan heb en die heel rap kapot gaan. Met uitstraling van de wagen bedoel ik niet dat de mensen naar mij kijken (er zijn trouwens genoeg A3's). Als je naar de afwerking kijkt tussen een Audi en een Fiat, dan ga je toch ni beginnen discussiëren zeker. Nogmaals, als ik een Audi koop, dan koop ik hem niet kaal maar ik ga zeker geen dingen in optie nemen als ik er echt geen nut van heb.

                                        Sowieso moet je steeds je wagen achteraf particulier zien te verkopen anders heeft geen enkele wagen een goede restwaarde. Vergeet ook niet dat alle wagens steeds duurder en duurder worden. Je zal dus steeds meer en meer moeten overhouden om later min of meer DEZELFDE wagen terug te hebben.
                                        Klopt niet helemaal. Ik heb uit eigen zak iets opgelegd om mijn Golf te kunnen kopen. Met het nieuwe budget + wat ik over hou van mijn Golf ga ik amper of niets moeten opleggen en dat terwijl ik ineens hoger ga qua categorie wagen. Moest ik mij terug een Golf kopen, dan stak ik het geld in mijne zak.

                                        Ik heb ooit eens een Golf IV moeten verkopen voor 9250 €, die wagen was 2 jaar oud en was praktisch full option. Geen kat die die wilde en hem op de bedrijfsparking laten staan was geen optie. Die had er wel rond de 20000 gekost.
                                        Ik verkoop de mijne binnen een paar maanden, kzal u iets laten weten

                                        Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                                        Je zou vreemd kunnen opkijken

                                        Comment


                                        • Is een Octavia geen optie, Frigobox? Wat groter, dat wel. Maar praktisch dezelfde eigenschappen van je Golf in een prijsklasse lager, of toch 'n beetje.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X