Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke auto (budget +/- 25.000) met beste inruilwaarde na 3j

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
    hangt ervan af hoe je dat bekijkt: je hebt ook een kleinere auto dan die Vectra of Signum en je hebt er dan nog eens minimum evenveel voor betaald of zelfs nog meer (zeker als je er enigzins iets persoonlijk van wil maken) Trouwens ne A3 SB is en vrouwenauto net zoals een X3 bv.

Leasingmaatschappij: praktisch elke auto is na 4 jaar minder dan de helft waard, meesten worden afgeschreven ergens in de marge van 44 tot 48%.
    Zijn alleen particulieren die zo veel geld willen geven, want denk maar niet dat een opkoper goed geld er voor geeft.

Ik vergelijk het als volgt:
    in 97:

Fiat Bravo GT gekocht, kostprijs 15000 €, vergelijkbare Golf toen ongeveer zelfde uitrusting -> +22000 €

Verkocht na 4 jaar met 130000 km voor de som van 6500 €, dus ongeveer 9500 € minder.
    Die Golf ook verkopen: pakweg 10000 à 12000 en dan moet je al heel straf doen, verschil + 10000 €, wie heeft dan winst gemaakt eigenlijk

Trouwens ik koop een auto omdat IK die mooi vind, ik koop die niet met het gedacht van hoeveel ik er na x-aantal jaar nog voor zou krijgen, want dit zou betekenen dat ik vaak met een auto zou rijden tegen mijn zin.
    Ik koop ook een auto die ik mooi vind, maar de restwaarde speelt altijd mee omdat ik mezelf ken en weet dat ik die nooit op zal rijden...
    En dan gaat het niet over winst maken (winst maak je nooit op een auto), maar over nog een mooie (aanvaardbare) prijs krijgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
      het gaat hem dus om het imago zoals bij zovelen. Zo zijn er nog velen, liever een kale Audi, BMW dan een goed uitgeruste andere wagen. Trouwens je hebt positieve (klimaatregeling) en negatieve opties (grote velgen, sportpakketten, enz.)

Neem het van mij aan zo bijzonder is een Audi niet tenzij je het belangrijk vind dat een ander naar U "opkijkt".

Sowieso moet je steeds je wagen achteraf particulier zien te verkopen anders heeft geen enkele wagen een goede restwaarde. Vergeet ook niet dat alle wagens steeds duurder en duurder worden. Je zal dus steeds meer en meer moeten overhouden om later min of meer DEZELFDE wagen terug te hebben.

Ik heb ooit eens een Golf IV moeten verkopen voor 9250 €, die wagen was 2 jaar oud en was praktisch full option. Geen kat die die wilde en hem op de bedrijfsparking laten staan was geen optie. Die had er wel rond de 20000 gekost.
      Kijk, dat is nu altijd het probleem bij niet-Audi rijders. Te duur, kaal,... Al eens bij stil gestaan hoeveel van de hebbedingetjes je nooit of te nimmer gebruikt op de auto?
      Ik heb ook met een 'kale' A4 rondgereden. Alles zat er op wat ik wou en nodig had om 50k kms/j af te leggen.
      En dan vergeet ik nog de afwerking te vermelden, waar ik er van overtuigd ben dat zeer weinig merken hieraan kunnen tippen.
      Mocht ik vandaag de dag moeten kiezen, dan wil ik gerust mijn (toch behoorlijk goed uitgeruste) Passat direkt weer inruilen voor mijn 'kale' A4.
      Het komt hier misschien in deze post niet zo over, maar ik heb geen kleppen op en sta ook open voor andere merken...

Comment

• ik weet ook wel wat je bedoelt hoor.

En sorry maar die iets betere afwerking is mij die extra 5000 € minimum niet waard, dan opteer ik wel voor opties die mij het leven aangenamer maken (doe meer dan 120 km per dag) en dan heb ik liever iets meer comfort. Immers dat er ipv in een Audi 1 mm is tussen het dashboard en de deur en in een ander merk 5 mm, daar lig ik hoegenaamd niet wakker van. En jaloers ben ik zeker niet, want als ik het persoonlijk wil dan neem ik volgende keer gewoon een Audi A6 Avant 2.0 Tdi full option, maar ik heb het nu zo geregeld dat ik en een aangename wagen heb + dat ik de overschot van mijn budget NETTO bij op mijn loon krijg. Kijk dan zoek ik wel even wat mij het meeste oplevert zowel qua auto als qua rest bij mijn loon.

Enne niet-audi rijders, ik zeg dat ook over BMW hoor, hoeveel rijden er niet met een BMW, maar dan wel eentje die ze net binnen hun budget kregen.

Voor mij is een BMW een 6 in lijn, diesel is fijn, maar die benzine 6 in lijn, hmm

on topic: eigenlijk is het eenvoudig, neem gewoon een duitser, daar zijn genoeg mensen die achteraf zotte prijzen ervoor geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
          Is een Octavia geen optie, Frigobox? Wat groter, dat wel. Maar praktisch dezelfde eigenschappen van je Golf in een prijsklasse lager, of toch 'n beetje.
          Het is een leuke auto. Een kennis van mij heeft een Octavia Combi en dat is een fijne auto. Maar qua grootte is de A3 SB het maximum zoniet moet de auto 's nachts op de oprit blijven en ik vertrek 's morgens graag zonder eerst het ijs af te moeten krabben en warm ingeduffeld in de koude auto te vertrekken

Voorlopig valt de keuze op een BMW 118d of een A3 SB 1.9 tdi of 2.0 tdi. Ik ga wat rondbellen om volgende week zaterdag de 3 auto's te testen

Comment

• Ga eventueel dan voor de 1.9 TDI, deze is 10 fiscale PK ipv 11.
            Belangrijk mochten er binnen enkele jaren particuliere belastingen komen zoals bij de bedrijfswagens.

Comment

• Klopt, ik maakte eerder al de berekening voor de 2 verschillende modellen

Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
              2000 € verschil in aankoop waar uiteindelijk na 3j in 2de hands nog de helft van overblijft. BIV die 370€ duurder is en 3 x een hogere JVB van 110€. Totaal kom ik dan dat ik op 3jaar tijd 1700 € verlies zonder het extra verbruik te rekenen. Maar bon, op 3 jaar tijd is dat verlies nu ook niet zo enorm

Comment

• Ik sta op het punt om een A3 sportback te bestellen. Ik zie in de carconfigurator dat de radio weer betalend is.

Weet iemand wanneer de salonpromos beginnen?
                Weet er iemand welke promos er zullen zijn? Ik neem al zeker Clima Xpack, radio en bluetooth kit.

Comment

• Mja, toen ik 2 weken geleden ben gaan horen bij mijn dealer, toen was de radio ook terug betalend zei hij. Toen ik 2-3 dagen geleden op de car configurator keek, toen was de radio nog steeds gratis ... Maar kzie net da de radio idd weer betalend is

Volgens mij is da gewoon om tijdens de saloncondities de radio weer gratis te kunnen geven. Saloncondities starten eind december ongeveer

Comment

• Ben daarjuist even gaan horen.

Blijkbaar vanaf 18/12 zijn er saloncondities.
                    Waarschijnlijk een actie met Clima Xpack en/of Radio.

Comment

• Ik ga volgende week de 3 auto's testrijden

Kga zaterdagmorgen naar Kortenberg om een A3 SB in 1.9 tdi en 2.0 tdi te testen. Daarna ga in tegen de middag bij de BMW dealer hier in de buurt een 118d testen

Comment

• Hebt ge ook al eens gehoord voor een stockwagen?
                        Als ik op de Audisite kijk zie ik er maar vijf, en in alle garages zijn die hetzelfde ?

Weet jij wat ze daarvoor vragen?
                        Krijg je daar veel korting op?

Comment

• Ziezo, de 3 auto's testgereden maar nu twijfel ik nog meer...

Zaterdagmorgen bij het contact center in Kortenberg eerst een A3 1.9 tdi e gereden en daarna met een 2.0tdi 3 deurs

Mijn bevindingen (ik heb zelf nooit met de gewone 1.9 tdi gereden) is dat de auto vlot rijdt zonder meer. Ik had hem (na effe opt gemak gereden te hebben want hij had nog niet gereden gisteren) planché gedrukt en dacht dat hij toch nog sneller zou gaan dan mijn Golf tdi 90pk maar dat bleek niet het geval, altans niet het gevoel. Effe een stukje autostrade gedaan tussen Bertem en Sterrebeek en daar bleek dat je 130 kan rijden in 5de aan 2400-2500 toeren wat op zich niet zoveel minder is dan mijn Golf aan 2500 toeren tegen 120

1.9 teruggebracht en de 2.0 gaan halen. Eerst gedacht: wat een gerammel, precies nen tracteur Die motor klinkt echt heel rauw, toch als hij koud staat. Tzelfde parcours gedaan als met de 1.9 tdi e. Rijdt natuurlijk veel vlotter maar ik vond de koppeling soms nogal bruusk aanpakken (kan mss aan mezelf liggen, maar ik heb in de namiddag een BMW 118d getest en daar had ik het niet). Autostrade op, in zesde aan 130-140 een 2400-2500 toeren wat ik eigenlijk wel raar vond. De 2.0 maakt rond dezelfde snelheid ongeveer hetzelfde aantal toeren dan de 1.9 tdi e

Qua interieur vond ik de 2.0 leuker. Twas een Ambition daar waar die tdi e maar een Attraction was. Zetels en afwerking dus stukken beter voor de Ambition

Die 1.9 tdi e is wel een toffe motor maar je kan hem enkel in Attraction kopen denkik. Dus als je 17" wil, dan kan dat zelfs niet want het moeten 16" banden zijn met lage rolweerstand (staat iig niet in de Car configurator)

Tegen 11u diezelfde morgen (kwas dus al vroeg in Kortenberg en da op ne zaterdag lol) een 118 d getest. Twas een Sportshatch maar behalve de 3 deuren is er quasi geen verschil. Die motor is echt super tov van de 2 Audi motoren. Qua prestaties is de 2.0 tdi vergelijkbaar met die van BMW maar hij de laatste is veel geruislozer en lineairder dan de 2.0 A3. Op autostrade 120-130 gerden aan 2100 toeren in 6de. Effe schrikken toch tov de 2.0 van de Audi. Khad zelfs het gevoel dat ik aan 120 in 6de te laag in toeren stond

Wat betreft het interieur: de zetels (geen sportzetels) zitten echt niet super... En de radio trekt echt op geen orgel vergeleken met die van de Audi A3.

Na even met de dealer gesproken te hebben blijkt dat in Autogids (franstalig weliswaar) maatregelen komen vanaf 2009 om een korting te geven op de inschrijvingstaks vanaf dat je auto minder dan 120 g CO2 uitstoot. Aangezien de 118d 119 gram uitstoot, zou er dan op de inschrijvingstaks van 495€ een goeie 200€ vanaf gaan voor de inschrijving. Het artikel ging enkel over Wallonië dus ik weet niet of in Autogids hetzelfde artikel stond

Ik weet dus echt nog niet wat ik ga doen. De A3 2.0 tdi valt denkik af waardoor het kiezen wordt tussen de Audi A3 Sportback 1.9 en de BMW 118d. Op de BMW is er vanaf maandag een salonactie met de GPS gratis die je in korting krijgt als je de GPS niet wil (ongeveer 1865€ netto). Wachten wat Audi gaat doen

A3 1.9 tdi 105pk

+ Knapste interieur
                          + Mooiste velgen
                          + Beste radio
                          + Beste zetels
                          + Grotere binnenruimte dan de 1 reeks
                          + Fiscaal vriendelijk

- Minder leuke motor
                          - Facelift op dewelke ik niet kan wachten

BMW 118d

+ Leukste motor
                          + Sportief exterieur
                          + Recente facelift
                          + Lage uitstoot

- Binnenruimte kleiner
                          - Slechtere radio
                          - Run flat
                          - Hogere inschrijvingstaks en jaarlijkse taks

Comment

• Comment

• interessant! Heb je ook gekeken naar de prijzen? Vooral het verschil tussen de 1.9 VS 118 ben ik geïnteresseerd. En heb je toevallig gekeken naar je verbruik bij de 118?

Comment

• 1.9 TDI kan je ook in Ambition krijgen ....
                                2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                                2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
                                  1.9 TDI kan je ook in Ambition krijgen ....
                                  maar de 1.9 TDIe niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                                    maar de 1.9 TDIe niet
                                    Just ja ... Excuses. Ik heb over paar weken ook een weekendje met een 1.9 TDIe mogen rijden (passat). Idd vrij soepele motor.
                                    2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                                    2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                                      interessant! Heb je ook gekeken naar de prijzen? Vooral het verschil tussen de 1.9 VS 118 ben ik geïnteresseerd. En heb je toevallig gekeken naar je verbruik bij de 118?
                                      Ik vond die boordcomputer op de BMW ni direct En bovendien heb ik bij alle modellen toch goed doorgetrokken dus mss geeft dat een vertekend beeld op een half uurtje testrijden

Bij de 2.0 tdi zat ik net voor ik de autostrade opging in Bertem aan 7.2, bij de 1.9 tdi e zat ik onderaan 6 denkik. Wat ik met de 118 verbruikt hebt, weet ik ni

Ik heb nu met het salon een offerte voor een 118d van 25.100 €. Pack Comfort Line + 17" velgen, sportzetels en Automatisch airco
                                      Last edited by ; 09/12/2007, 13:47.

Comment

• met mijn 1.9cdti rij ik 140 in 6de tegen 2000 toeren en 160 tegen 2500 toeren.... dit om even te vergelijken met een (zware) opel van 100pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Andy Temmerman Bekijk Berichten
                                          met mijn 1.9cdti rij ik 140 in 6de tegen 2000 toeren en 160 tegen 2500 toeren.... dit om even te vergelijken met een (zware) opel van 100pk
                                          dat kan ni he tct

140 tegen 2000 is 175 bij 2500

Comment

Working...
                                          X