Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke auto (budget +/- 25.000) met beste inruilwaarde na 3j

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Zou een nieuwe Mondeo na 3 jaar zoveel van zijn waarde verliezen??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
      als hij intussen nog niet gestolen is
      HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

Het huidige (allé vorige ondertussen) model gaat in elk geval tegen een zacht prijsje weg in occasie... Afwachten wat de nieuwe gaat geven.

Comment

Mss wel, maar dat is dan ook omdat het nieuwe model er is (wat ik trouwens een twijfelachtige reden vind om de prijs te laten zakken van okkazies. Je koopt immers toch een okkazie van x jaar. Het nieuwe model kan je nooit in okkazie kopen van x jaar ...)

Als ik een Mondeo zou kopen in 2008, dan zal die in 2011 wegmoeten. Na 4 jaar zal de nieuwe Mondeo nog niet vervangen worden denkik

Comment

Mss wel, maar dat is dan ook omdat het nieuwe model er is (wat ik trouwens een twijfelachtige reden vind om de prijs te laten zakken van okkazies. Je koopt immers toch een okkazie van x jaar. Het nieuwe model kan je nooit in okkazie kopen van x jaar ...)

Als ik een Mondeo zou kopen in 2008, dan zal die in 2011 wegmoeten. Na 4 jaar zal de nieuwe Mondeo nog niet vervangen worden denkik
            De vorige Mondeo is nooit hoog in prijs gegaan in occasie. Maar 'ie was wel degelijk en betrouwbaar. Ergens compenseert dat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
              De vorige Mondeo is nooit hoog in prijs gegaan in occasie. Maar 'ie was wel degelijk en betrouwbaar. Ergens compenseert dat.
              Maar niet voor de topicopener zijn nogal specifieke situatie. Als je een zo hoog mogelijke restwaarde wil op een wagen van 25000 euro dan ga je vanzelf bij VAG uitkomen op dit moment. De anderen hebben al flink bijgebeent maar het zal nog altijd een merkbaar verschil zijn in restwaarde. Er vanuitgaande dat in de komende jaren dit natuurlijk niet spectaculair verandert maar dat is moeilijk te voorspellen.

Met een Mondeo of een V50 ga je altijd iets minder restwaarde hebben dan met een VAG product. Maar ik vind dat verschil te verwaarlozen zeker als die eerstgenoemde gedurende die jaren dat je er mee rijdt meer aan je wensen zou voldoen. Het verschil gaat nooit duizenden euro's bedragen volgens mij.
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Maar niet voor de topicopener zijn nogal specifieke situatie. Als je een zo hoog mogelijke restwaarde wil op een wagen van 25000 euro dan ga je vanzelf bij VAG uitkomen op dit moment. De anderen hebben al flink bijgebeent maar het zal nog altijd een merkbaar verschil zijn in restwaarde. Er vanuitgaande dat in de komende jaren dit natuurlijk niet spectaculair verandert maar dat is moeilijk te voorspellen.

Met een Mondeo of een V50 ga je altijd iets minder restwaarde hebben dan met een VAG product. Maar ik vind dat verschil te verwaarlozen zeker als die eerstgenoemde gedurende die jaren dat je er mee rijdt meer aan je wensen zou voldoen. Het verschil gaat nooit duizenden euro's bedragen volgens mij.
                Doet een BMW 1 niet nog iets beter?

Comment

Mijn laatste twee wagens heb ik vlotjes via internet kunnen verkopen. Ik denk dat de inruilwaarde via dit medium sowieso hoger zal liggen tov vroeger. Bekijk de okazieprijzen van bijv. Ford Focus op www.autoscout.be . Die liggen toch vrij hoog maar het zal wel de marktwaarde zijn.
                  Zoiets was vroeger ondenkbaar.
                  AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

Doet een BMW 1 niet nog iets beter?
                    Stel maar is een BMW 1 samen voor 25 000 euro :-) Voor dat budget kan je beter voor een goed uitgeruste van een klasse lager gaan, die restwaarde gaat vlotter gehaald worden. Eigenlijk geldt dit ook in mijn ogen voor de Mondeo, maar dat hangt natuurlijk af van wat je zoekt in een wagen natuurlijk.
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                      Stel maar is een BMW 1 samen voor 25 000 euro :-) Voor dat budget kan je beter voor een goed uitgeruste van een klasse lager gaan, die restwaarde gaat vlotter gehaald worden. Eigenlijk geldt dit ook in mijn ogen voor de Mondeo, maar dat hangt natuurlijk af van wat je zoekt in een wagen natuurlijk.
                      Ja maar dat is te vertalen naar iedere klasse uiteraard he. Voor 25.000 euro heb je een bij wijze van spreken een basis vectra, een hippe astra, een superuitgerustte corsa en een Agila van goud

Comment

Ja maar dat is te vertalen naar iedere klasse uiteraard he. Voor 25.000 euro heb je een bij wijze van spreken een basis vectra, een hippe astra, een superuitgerustte corsa en een Agila van goud
                        of 3 dacia's

Comment

Voor 25.000 heb je ook een A3 Ambition 1.9 tdi met wat opties

Een 1 reeks is sowieso uitgesloten want te klein. Ik wil niet kleiner dan de Golf die ik nu heb en de 1 reeks is toch wat kleiner qua binnenruimte

Eigenlijk heb ik geen break nodig, maar ik vind het wel handig voor de momenten dat ik een break zou kunnen gebruiken Vakantie met wagen, spullen bijhalen van de Brico, ...

Comment

Voor 25.000 heb je ook een A3 Ambition 1.9 tdi met wat opties

Een 1 reeks is sowieso uitgesloten want te klein. Ik wil niet kleiner dan de Golf die ik nu heb en de 1 reeks is toch wat kleiner qua binnenruimte

Eigenlijk heb ik geen break nodig, maar ik vind het wel handig voor de momenten dat ik een break zou kunnen gebruiken Vakantie met wagen, spullen bijhalen van de Brico, ...
                            Die A3 gaat dan toch een betere restwaarde geven dan die Mondeo, zelfs al is het model recenter...

Comment

Ok als er een nieuwe A3 komt in 2009-2010 en ik hem in occazie tegen 2011 moet verkope?

Ben allemaal lange termijn bezig, kwetet

Comment

Ok als er een nieuwe A3 komt in 2009-2010 en ik hem in occazie tegen 2011 moet verkope?

Ben allemaal lange termijn bezig, kwetet
                                Daar zou ik echt niet mee inzitten. Het nieuwe model zal mss. pas uit zijn dan...

Comment

Ik veronderstel dat die € 25000 inclusief BTW is?

Ik zou toch de nieuwe Golf Variant ook overwegen, knappe auto en ruim.
                                  Eerste keuze zou voor mij echter de Volvo V50 zijn.
                                  Ruim, rijdt supergoed, heel comfortabel, niet te duur en met alle respect maar ik denk dat de herverkoopwaarde van een Volvo echt niet veel lager zal liggen dan een VAG product.

Audi zou ik zelf sowieso zelf niet eens overwegen.
                                  Ik vind ze knap van buiten en ze rijden goed maar de uitrusting en ruimte die je krijgt staan mijns inziens niet in verhouding met de prijs die je betaalt.
                                  Nen A3 kost bijna evenveel als de Vectra die ik binnenkort ga bestellen. Dan weet ik het wel.

Ik begrijp dat de herverkoopwaarde belangrijk is maar het belangrijkste is toch dat je er zelf een jaar of drie mee moet rijden!
                                  Dan heb ik liever een goedkoper of iets kleiner model met een goede uitrusting (leder interieur...) dan een BMW of Audi met niks op.

Uiteraard is dat maar mijn gedacht.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Dat is dezelfde situatie als hier thuis, die Astra wordt veel gebruikt ook al hebben we strikt genomen geen break nodig. Het is gewoon verschrikkelijk handig. Die A3 is niet klein maar gewoon veel minder handig om iets mee te nemen met een beetje volume, de break is dus een pure luxe. We zouden het ondertussen niet gemakkelijk meer kunnen missen.

Voor mij zat ook een A3 in mijn budget maar ik heb voor een ruimere en beter uitgerustte Astra gekozen en ik heb daar nog geen moment spijt van gehad. Ook al is het iets aangenamer rijden met de A3 dat weegt niet op tegen het gemak van die extra's die de Astra heeft.

In die zin zou ik ook niet te hard gaan focussen op die hogere restwaarde van bepaalde wagens, want vaak gaan ze minder compleet zijn. Tenslotte moet je er ook 3 jaar ten volle kunnen van genieten.
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Het is inderdaad handig zo'n break. Je denkt in eerste instantie de laadruimte toch niet nodig te hebben maar als je een break heeft kun je niet zonder. D'as toch mijn ervaring met mijn 'verhoogde' break. T'zou best kunnen zijn dat een break in wederverkoop een meerwaarde geeft tov een berline.
                                      AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

Voor mijn Passat had ik een A4 in 4-deurs uitvoering. Volstond voor normaal gebruik, maar eens je wat moet verhuizen of wat afval naar het containerpark moet doen heb je een probleem.
                                        Nu ik de ruimte van de Passat gewoon ben, denk ik niet van in de toekomst terug te keren naar een 4-deurs... Ik denk ook dat een break tegenwoordig gemakkelijker kwijt te geraken is op de tweedehandsmarkt, hoewel er ook nog mensen rondlopen die zweren bij sedans.

Comment

Ondertussen 3 maanden verder maar ik ben er nog altijd niet uit... Er zijn wel wat dingen veranderd ondertussen

Een nieuwe Mondeo break wordt het denkik niet. Ik vind het model minder dan in het begin. De Alfa 159 vind ik buiten super maar die plastiekerige middenconsole vind ik eigenlijk niet zo geweldig

De BMW 1 reeks begin ik nu in overweging te nemen daar ik hem toch wel sjiek vind. Kmoet em wel eens eerstdaags gaan bekijken want kmoet es zelf ondervinden hoe klein/groot hij is. Int verkeer lijkt hij mij iets kleiner dan mijn Golf maar als ik de specificaties bekijk, dan is de lengte van een 118d 4239cm terwijl dat van een Golf V 4204cm is. Hoe zit het qua binnenruimte eigenlijk??

Verder is de A3 Sportback nog een grote kanshebber en daar zijn er 2 keuzes qua motor. Kheb me laten vertellen dat er qua rijplezier heel wat verschil is maar ik moet beide modellen zeker eens gaan testrijden om zelf het verschil te kunnen voelen

Hoe zit het met het verbruik tussen de 1.9 tdi 105pk en de 2.0 tdi 136pk? Kzou zeggen dat de 2.0 meer verbruikt maar aan dezelfde snelheid op autostrade gaat de 2.0 toch minder toeren maken en minder verbruiken?

Comment

Working...
                                          X