Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bentley Azure vs RR drophead coupé
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door dédé Bekijk Berichtenen een rolls om in gereden te worden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik snap trouwnes niet dat dit in een poll staat
sommige dingen zijn evident
Rolls kan de vraag niet volgen, al wat massa's geld heeft (jong & oud, jong & oud geld, ...) kijkt niet meer om naar Bentley. Rolls zit echt in een class of it's own. Eigenlijk is dit geen eerlijk vergelijk...
Wij houden veel teveel rekening met 't feit of we in zo'n auto gezien willen worden, en dat vertekent het beeld hier (60/40 in 't voordeel van de Rolls). Mensen die zo'n auto kopen (maakt niet uit Rolls of Bentley), willen net wel gezien worden, hoe meer hoe liever. En zij die zich dan zo'n Rolls kunnen permitteren, gaan daarvoor.
Waren beide auto's even duur en mochten ze aan hetzelfde tempo leverbaar zijn, dan ben ik er 100% zeker van dat Rolls minstens 4/5 van de verkoop voor zich zou nemen. Omdat 'ie echter nog 'es zoveel duurder is, zoveel exclusiever, en hélemaal aan de top van de ladder staat ... is 'ie niet zo makkelijk te bekomen. Dat zal een klein voordeel geven voor de Bentley ... en dan nog verkoopt Rolls meer in absoluut aantal dan Bentley van z'n "ouwe schuiten". Zegt genoeg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenGewoon, ik vind de styling van de originele knapper.
En ik heb een hekel aan VW-Bentleys
Als je dan toch de opmerking aanhaalt dat er niet veel overblijft van de vroegere "echte" Bentleys, wat blijft er dan over van de "echte" RR's, niets ivg met de Bentleys. Bmw heeft enkel het radiatorrooster kunnen bemachtigen, voor de rest NIETS.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door loebas Bekijk BerichtenDat dacht ik wel. Alles tegen VW. In de huidige Azure zit meer finesse dan de oudere, is beter en mooier afgewerkt, heeft een performantere motor en is naar mijn mening stijlvoller dan de RR. (Gelukkig is de Bentley niet zo VW uiziend als de Maybach, Mercedes-achtig lijkt.)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenVind ik ook.
Rolls kan de vraag niet volgen, al wat massa's geld heeft (jong & oud, jong & oud geld, ...) kijkt niet meer om naar Bentley. Rolls zit echt in een class of it's own. Eigenlijk is dit geen eerlijk vergelijk...
Wij houden veel teveel rekening met 't feit of we in zo'n auto gezien willen worden, en dat vertekent het beeld hier (60/40 in 't voordeel van de Rolls). Mensen die zo'n auto kopen (maakt niet uit Rolls of Bentley), willen net wel gezien worden, hoe meer hoe liever. En zij die zich dan zo'n Rolls kunnen permitteren, gaan daarvoor.
Waren beide auto's even duur en mochten ze aan hetzelfde tempo leverbaar zijn, dan ben ik er 100% zeker van dat Rolls minstens 4/5 van de verkoop voor zich zou nemen. Omdat 'ie echter nog 'es zoveel duurder is, zoveel exclusiever, en hélemaal aan de top van de ladder staat ... is 'ie niet zo makkelijk te bekomen. Dat zal een klein voordeel geven voor de Bentley ... en dan nog verkoopt Rolls meer in absoluut aantal dan Bentley van z'n "ouwe schuiten". Zegt genoeg.
Waar zijn die verkoopcijfers?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenMet het verschil dat Bentley nu ook kleine wagens maakt, die concurreren met BMW en Mercedes, terwijl RR nog steeds eenzaam hoog staat.
"Let those numbers sink in a moment. Starting at $164,990, the Continental GT is arguably one of the best bargains on the market, undercutting such competitors as the Ferrari 612 Scaglietti ($247,850) and Aston Martin Vanquish ($255,000) by almost $100,000. Only Aston Martin's new DB9 coupe ($155,000) competes with the Continental GT in price — albeit with a 100-hp disadvantage compared with the Bentley."
De GT is ook enkel maar in een prijsklasse te verkrijgen, die bij de CL het duurste keuzemodel uitmaakt.
De prijs is misschien ook het enige aspect waarmee een huidige RR zich kan distantiëren van de Bentley GT. Wat RR kan bieden op vlak van prijs, daar kan Bentley nog wat hoger in gaan, dus het hoogste schavotje op dat gebied wordt nog steeds betreden door Bentley (ivg met RR). Eénzaam hoog staat RR wel in het beperkte assortiment van modellen, dit in tegenstelling tot het verleden.
hier dan de verkoopcijfertjes voor 2006 in de VS:
Bentley: 3.856
RR: 805
Maybach: 146
bron: http://www.motorauthority.com/cars/b...ute-the-brand/
Wereldwijd werden er 700 arnages verkocht (bron: http://cars.uk.msn.com/Reviews/artic...umentid=754500)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenDus RR verkoopt nog steeds meer dan Bentley zijn ouwe schuiten, net zoals gTa zei
Misschien ook nog interessant; Bentley maakt gemiddeld per wagen meer winst dan ook maar gelijk ander merk. Dus verhoudingsgewijs, zijn kopers van een Bentley meer bereid om voor deze naam te betalen.
Om van traditie te spreken: Het huidige 8 cilinderblok van Bentley is al in gebruik sinds 1959.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door loebas Bekijk BerichtenMensen die een Azure of Arnage kunnen veroorloven kunnen ook een RR veroorloven. De enige traditie die nog terug te vinden is in de huidige RR is het radiotorrooster, voor de rest niets. De huidige Azure en Arnage is een opfrissing van het verleden en worden nog steeds in de oude plant in elkaar gestoken, waar het allemaal begonnen is. Daar wordt in jouw redenering geen rekening mee gehouden. Trouwens, het duurste merk is nog steeds de Bentley ipv de RR.
Waar zijn die verkoopcijfers?
Als het in je kraam past, met name in discussies pro Volkswagen, hanteer je argumenten inzake technische vooruitgang en vernieuwing en durf je dat zelfs in contrast te plaatsen met vermeende mindere vooruitstrevendheid van andere merken, benadruk je 't belang van delocalisatie en verdedig je VW Vorst, hemel je VAG op voor hun doorgedreven platformstrategie, dat Volkswagen in al z'n understatement toch aandurft om evergreens zoals de Golf toch te veranderen en dat dat goed is voor de appetijt, ... en wat weet ik allemaal.
En hier dan plots is het net het tegenovergestelde, je draait als een spineless windvaantje!Met name 't feit dat een auto wordt gemaakt in de fabriek waar 't merk oorspronkelijk ontstond is plots een argument pro voor een auto
, de nieuwere motor van de concurrent (één van de meest moderne motoren die er zijn in die klasse) wordt plots vergeten en de ouwe krachtbron van jouw préféré met deels uitermate archaïsche elementen is dan wél de betere, 't feit dat de producent van het concurrerend product van jouw voorkeursauto('s) op intelligente wijze gebruik maakt van bepaalde delen van andere van haar modellen zonder dat dat zichtbaar is of het imago van dat nieuwe product schaadt, dat is plots van geen tel meer, en dat een bepaald model plots vernieuwd wordt dat is dan weer negatief natuurlijk omdat het niet de auto van jouw voorkeur betreft. Hey, you make sense.
'k Stel voor dat je weer in je hokje kruipt waar de geripte VW-tekentjes de muurtjes sieren, waar andersluidende meningen niet doordringen en je door de echo's bevestigd wordt in jouw mening.
De Rolls huisvest alle traditie die je maar wil, inclusief een onovertroffen mate "chique & style", een torenhoge prijs die de gewone sterveling doet duizelen, massa's comfort, een uitzien dat metéén als Rolls herkenbaar is, en een voorraad blauw bloed van de hoogste koninklijke lijnen.
De Rolls kost zo'n 375.000 EUR excl. BTW, de Azure zo'n 300.000 EUR excl. BTW. Bentley maakt modellen die de nouveau riche zeer makkelijk kan betalen (met basisprijzen nauwelijks boven de 100.000 EUR incl. BTW), Rolls heeft slechts twee hyperexclusieve modellen die minimaal 3 keer zoveel kosten als de goedkoopste Bentley. Hoezo ... "het duurste merk is nog steeds de Bentley ipv de RR"?
De verkoopcijfers vind je terug in de Duitse AMS, waar af en toe concurrerende modellen worden vergeleken in een kleini kadertje op de verkoopscijferspagina. Als je wil, zoek het op. Bovendien staat 't her en der te lezen dat Rolls de vraag niet kan volgen, en dat de "oude" Bentley (die ik alle respect toewuif die ze verdienen, en dat is een PAK) modellen net zoals Maybach daar, tegen alle verwachtingen in, onder lijden.
Voorts dank ik je voor je respect voor andermans mening.Ik respecteer die van jou, zolang ze onderbouwd is met zinnige argumenten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenVind ik ook.
Rolls kan de vraag niet volgen, al wat massa's geld heeft (jong & oud, jong & oud geld, ...) kijkt niet meer om naar Bentley. Rolls zit echt in een class of it's own. Eigenlijk is dit geen eerlijk vergelijk...
Wij houden veel teveel rekening met 't feit of we in zo'n auto gezien willen worden, en dat vertekent het beeld hier (60/40 in 't voordeel van de Rolls). Mensen die zo'n auto kopen (maakt niet uit Rolls of Bentley), willen net wel gezien worden, hoe meer hoe liever. En zij die zich dan zo'n Rolls kunnen permitteren, gaan daarvoor.
Waren beide auto's even duur en mochten ze aan hetzelfde tempo leverbaar zijn, dan ben ik er 100% zeker van dat Rolls minstens 4/5 van de verkoop voor zich zou nemen. Omdat 'ie echter nog 'es zoveel duurder is, zoveel exclusiever, en hélemaal aan de top van de ladder staat ... is 'ie niet zo makkelijk te bekomen. Dat zal een klein voordeel geven voor de Bentley ... en dan nog verkoopt Rolls meer in absoluut aantal dan Bentley van z'n "ouwe schuiten". Zegt genoeg.
Comment
Comment