wat kosten beiden ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bentley Azure vs RR drophead coupé
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenJaaahaha, goed Loebas, braaf.
Als het in je kraam past, met name in discussies pro Volkswagen, hanteer je argumenten inzake technische vooruitgang en vernieuwing en durf je dat zelfs in contrast te plaatsen met vermeende mindere vooruitstrevendheid van andere merken, benadruk je 't belang van delocalisatie en verdedig je VW Vorst, hemel je VAG op voor hun doorgedreven platformstrategie, dat Volkswagen in al z'n understatement toch aandurft om evergreens zoals de Golf toch te veranderen en dat dat goed is voor de appetijt, ... en wat weet ik allemaal.
En hier dan plots is het net het tegenovergestelde, je draait als een spineless windvaantje!Met name 't feit dat een auto wordt gemaakt in de fabriek waar 't merk oorspronkelijk ontstond is plots een argument pro voor een auto
, de nieuwere motor van de concurrent (één van de meest moderne motoren die er zijn in die klasse) wordt plots vergeten en de ouwe krachtbron van jouw préféré met deels uitermate archaïsche elementen is dan wél de betere, 't feit dat de producent van het concurrerend product van jouw voorkeursauto('s) op intelligente wijze gebruik maakt van bepaalde delen van andere van haar modellen zonder dat dat zichtbaar is of het imago van dat nieuwe product schaadt, dat is plots van geen tel meer, en dat een bepaald model plots vernieuwd wordt dat is dan weer negatief natuurlijk omdat het niet de auto van jouw voorkeur betreft. Hey, you make sense.
'k Stel voor dat je weer in je hokje kruipt waar de geripte VW-tekentjes de muurtjes sieren, waar andersluidende meningen niet doordringen en je door de echo's bevestigd wordt in jouw mening.
De Rolls huisvest alle traditie die je maar wil, inclusief een onovertroffen mate "chique & style", een torenhoge prijs die de gewone sterveling doet duizelen, massa's comfort, een uitzien dat metéén als Rolls herkenbaar is, en een voorraad blauw bloed van de hoogste koninklijke lijnen.
De Rolls kost zo'n 375.000 EUR excl. BTW, de Azure zo'n 300.000 EUR excl. BTW. Bentley maakt modellen die de nouveau riche zeer makkelijk kan betalen (met basisprijzen nauwelijks boven de 100.000 EUR incl. BTW), Rolls heeft slechts twee hyperexclusieve modellen die minimaal 3 keer zoveel kosten als de goedkoopste Bentley. Hoezo ... "het duurste merk is nog steeds de Bentley ipv de RR"?
De verkoopcijfers vind je terug in de Duitse AMS, waar af en toe concurrerende modellen worden vergeleken in een kleini kadertje op de verkoopscijferspagina. Als je wil, zoek het op. Bovendien staat 't her en der te lezen dat Rolls de vraag niet kan volgen, en dat de "oude" Bentley (die ik alle respect toewuif die ze verdienen, en dat is een PAK) modellen net zoals Maybach daar, tegen alle verwachtingen in, onder lijden.
Voorts dank ik je voor je respect voor andermans mening.Ik respecteer die van jou, zolang ze onderbouwd is met zinnige argumenten.
die azure is itt tot de pleb-modellen "every inch a bentley"... hoogpolige tapijten waar je je voeten in kunt laten verdwijnen, hoogwaardig fijn leder volgens de ambachtelijke wijze...soms zelfs van vader op zoon overgedragen, en zo kan ik nog wel doorgaan...
het punt dat ik wil maken is dat traditie en oudbolligheid gewoon hoort bij zo'n dingen... luxe is niet de nieuwste beste technologische snufjes, maar fijne ambachtelijk edele (en traditionele) materialen met de grootste zorg in elkaar gestoken.. dat is bentley ten voeten uit... de sfeer die die wagen uitstraalt keert terug naar de glorieuze tijden van een onafhankelijk bentley... iets wat de rolls imo niet kan..
BTW... rolls heeft nog geen enkel jaar z'n afzetdoelstellingen gehaald
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door loebas Bekijk BerichtenDat dacht ik wel. Alles tegen VW. In de huidige Azure zit meer finesse dan de oudere, is beter en mooier afgewerkt, heeft een performantere motor en is naar mijn mening stijlvoller dan de RR. (Gelukkig is de Bentley niet zo VW uiziend als de Maybach, Mercedes-achtig lijkt.)
Als je dan toch de opmerking aanhaalt dat er niet veel overblijft van de vroegere "echte" Bentleys, wat blijft er dan over van de "echte" RR's, niets ivg met de Bentleys. Bmw heeft enkel het radiatorrooster kunnen bemachtigen, voor de rest NIETS.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichteniemand met goeie smaak kiest niet voor deze azure
Ik vind die Drophead véél te "yuppie" style, sorry, niet dat een Rolls ingetogen moet zijn, dat zou absurd zijn, maar een Rolls moet evenmin "in your face" zijn, en dat is die Drophead met z'n alu-motorkap, z'n Godzilla-proporties, etc.. in hart en nieren.
Een luxewagen in die prijsklasse mag (moet) statig zijn (bye bye Maybach), maar dat is bijlange geen synoniem voor lomp, majestueus en Margriet Hermans zijn geen synoniemen, en dat heeft de Azure begrepen... Heerlijke kar vind ik het (nog geen Arnage qua heerlijkheid, maar ik kan 'm smaken)
Al wat ik zeg is puur "buikgevoel" (populair woord hier de laatste tijd), maar zoals ik het zie, wil ik als drugsbaron (denk aan de scène van Layer Cake in die hangar), niet gezien worden in een Rolls (noch Phantom, noch Drophead) omdat het lijkt alsof ik té hard probeer, in die Bentley probeer je niet, daar ben je... (IMO², hé jongens)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenThen call me Laura Lynn 'cuz I've chosen it!
Ik vind die Drophead véél te "yuppie" style, sorry, niet dat een Rolls ingetogen moet zijn, dat zou absurd zijn, maar een Rolls moet evenmin "in your face" zijn, en dat is die Drophead met z'n alu-motorkap, z'n Godzilla-proporties, etc.. in hart en nieren.
Een luxewagen in die prijsklasse mag (moet) statig zijn (bye bye Maybach), maar dat is bijlange geen synoniem voor lomp, majestueus en Margriet Hermans zijn geen synoniemen, en dat heeft de Azure begrepen... Heerlijke kar vind ik het (nog geen Arnage qua heerlijkheid, maar ik kan 'm smaken)
Al wat ik zeg is puur "buikgevoel" (populair woord hier de laatste tijd), maar zoals ik het zie, wil ik als drugsbaron (denk aan de scène van Layer Cake in die hangar), niet gezien worden in een Rolls (noch Phantom, noch Drophead) omdat het lijkt alsof ik té hard probeer, in die Bentley probeer je niet, daar ben je... (IMO², hé jongens)
ook IMO !!
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk BerichtenRijden met deze Azure is in mijn ogen gewoon meeloperij, de auto voor mensen die er niks van kennen maar toch een sjieke ketel willen die veel geld kost. De Rolls is gedurfd, een auto die qua design ongegeneerd anders is. Een auto voor mensen die kennis van zaken hebben en zich durven onderscheiden van de massa. Waar Bentley naar mijn mening zich gedurende de laatste jaren ontpopt heeft tot hét nouveau-riche merk bij uitstek, door creaties als de recente Continentals -begrijp me niet verkeerd, het zijn schitterende wagens- hebben ze aan credibility afgedaan. Ze zijn veel inspiratielozer dan Rolls, dat op een schitterende manier het klassieke en moderne in 1 auto weet te combineren. Zo ontzettend smaakvol, een beetje zoals het hypermoderne paviljoen van Toyo Ito op de Brugse Burg .. verguisd door de massa die er niks van kent, maar bejubeld door mensen met goeie smaak en die open staan voor iets nieuws.
ook IMO !!
(al treed ik je bij wat betreft de CGT's van deze tijd, daar heb ik niet van terug)
Zulke discussies met een glaasje rooie en een stukje kaas, 't wordt niet beter dan dat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk BerichtenRijden met deze Azure is in mijn ogen gewoon meeloperij, de auto voor mensen die er niks van kennen maar toch een sjieke ketel willen die veel geld kost. De Rolls is gedurfd, een auto die qua design ongegeneerd anders is. Een auto voor mensen die kennis van zaken hebben en zich durven onderscheiden van de massa. Waar Bentley naar mijn mening zich gedurende de laatste jaren ontpopt heeft tot hét nouveau-riche merk bij uitstek, door creaties als de recente Continentals -begrijp me niet verkeerd, het zijn schitterende wagens- hebben ze aan credibility afgedaan. Ze zijn veel inspiratielozer dan Rolls, dat op een schitterende manier het klassieke en moderne in 1 auto weet te combineren. Zo ontzettend smaakvol, een beetje zoals het hypermoderne paviljoen van Toyo Ito op de Brugse Burg .. verguisd door de massa die er niks van kent, maar bejubeld door mensen met goeie smaak en die open staan voor iets nieuws.
ook IMO !!
).
En ik vind de RR veel te lomp, veel te groot. De azure is nog lekker laag, deels ook onopvallend. Niet iedereen wilt opvallen Alexander.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenJaaahaha, goed Loebas, braaf.
Als het in je kraam past, met name in discussies pro Volkswagen, hanteer je argumenten inzake technische vooruitgang en vernieuwing en durf je dat zelfs in contrast te plaatsen met vermeende mindere vooruitstrevendheid van andere merken, benadruk je 't belang van delocalisatie en verdedig je VW Vorst, hemel je VAG op voor hun doorgedreven platformstrategie, dat Volkswagen in al z'n understatement toch aandurft om evergreens zoals de Golf toch te veranderen en dat dat goed is voor de appetijt, ... en wat weet ik allemaal.
En hier dan plots is het net het tegenovergestelde, je draait als een spineless windvaantje!Met name 't feit dat een auto wordt gemaakt in de fabriek waar 't merk oorspronkelijk ontstond is plots een argument pro voor een auto
, de nieuwere motor van de concurrent (één van de meest moderne motoren die er zijn in die klasse) wordt plots vergeten en de ouwe krachtbron van jouw préféré met deels uitermate archaïsche elementen is dan wél de betere, 't feit dat de producent van het concurrerend product van jouw voorkeursauto('s) op intelligente wijze gebruik maakt van bepaalde delen van andere van haar modellen zonder dat dat zichtbaar is of het imago van dat nieuwe product schaadt, dat is plots van geen tel meer, en dat een bepaald model plots vernieuwd wordt dat is dan weer negatief natuurlijk omdat het niet de auto van jouw voorkeur betreft. Hey, you make sense.
'k Stel voor dat je weer in je hokje kruipt waar de geripte VW-tekentjes de muurtjes sieren, waar andersluidende meningen niet doordringen en je door de echo's bevestigd wordt in jouw mening.
De Rolls huisvest alle traditie die je maar wil, inclusief een onovertroffen mate "chique & style", een torenhoge prijs die de gewone sterveling doet duizelen, massa's comfort, een uitzien dat metéén als Rolls herkenbaar is, en een voorraad blauw bloed van de hoogste koninklijke lijnen.
De Rolls kost zo'n 375.000 EUR excl. BTW, de Azure zo'n 300.000 EUR excl. BTW. Bentley maakt modellen die de nouveau riche zeer makkelijk kan betalen (met basisprijzen nauwelijks boven de 100.000 EUR incl. BTW), Rolls heeft slechts twee hyperexclusieve modellen die minimaal 3 keer zoveel kosten als de goedkoopste Bentley. Hoezo ... "het duurste merk is nog steeds de Bentley ipv de RR"?
De verkoopcijfers vind je terug in de Duitse AMS, waar af en toe concurrerende modellen worden vergeleken in een kleini kadertje op de verkoopscijferspagina. Als je wil, zoek het op. Bovendien staat 't her en der te lezen dat Rolls de vraag niet kan volgen, en dat de "oude" Bentley (die ik alle respect toewuif die ze verdienen, en dat is een PAK) modellen net zoals Maybach daar, tegen alle verwachtingen in, onder lijden.
Voorts dank ik je voor je respect voor andermans mening.Ik respecteer die van jou, zolang ze onderbouwd is met zinnige argumenten.
Als jij de strategie van VW wil vergelijken met die van Bentley, dan is dat jouw volste recht, maar zeg dan niet dat ik die twee merken over gelijke kam trek, spreek voor uzelf. Deze vergelijking gaat niet op. Zo te zien snap je hier niets van die keren dat ik hier ook maar iets post, denk dus tweemaal na eer je commentaar geeft. Het is zowel belangrijk voor BENTLEY om hun traditie te bewaren als winstgevend te blijven. Voor liefhebbers van de Azure en Arnage speelt traditie een torenhoge rol en dat hebben ze begrepen bij VAG. De motor van de Arnage en Azure past perfect in dit plaatje en het is op en top van eigen huis. Ok er is ook nog de W12, maar RR heeft geen eigen motor meer, enkel een Bmw afkooksel. Dit is geen zwart wit verhaal zoals jij het graag zoud willen voorstellen. En wat jij allemaal weet over mij is precies niet veel...
Ik beweer nergens het tegenovergestelde. Maar VAG heeft een duidelijke strategie voor zowel VW als voor Bentley (en de andere merken). Deze verdedig ik, mag ik? Zo blijkt uit de cijfertjes dat ze succesvoller is dan de strategie van Mercedes of Bmw.
In de Azure en Arnage worden maar minimale onderdelen gebruikt van de andere merken van de VW groep, voor de Continental is dit wel anders.
De enigste traditie die RR nog in huis heeft is het Engeltje en het radiatorrooster. De authentieke RR's zijn niet zo patserig, maar wel sierlijk en ingetogen. De RR is idd een auto voor de nouveau riche, alle rappers met wat centjes willen er wel eentje bezitten, juist en alleen om gezien te worden. Zij die minder gezien willen worden, wat nog altijd de meerderheid van de rijken is, kopen een Bentley. En waar zijn jouw cijfertjes van die nouveau riche, of moeten we gewoon jouw praatjes geloven??? Van feiten gesproken.
Van de hoogste koninklijke adelijke lijnen gesproken: The 'Queen mum herself' laat zich rondrijden in een Bentley, bye bye met je hoogste adelijke bloed. gTa, heb je cijfertjes over de adel wie met welke wagens rondtoert? En niet enkel van zien en horen zeggen... want dan kan ik je mijn ervaringen ook geven van een familiale private banker die enkel vermogens boven 10 miljoen Euro tot zijn portefeuille mag rekenen.
Betreffende het duurste merk: http://www.autobild.de/artikel/Theme...us_370691.html => dit is de duurste uitvoering, Mulliner kan er nog een miljoentje Euro's bovenop doen als je wil. Om dit te weten, te rieken en te proeven, raad ik je aan om zoals mijzelf eens een bezoekje te brengen aan deze sublieme Bentley plant waar de geur van het beste leer en hout door de fabriek wazemt. gTa, heb je cijfertjes over het aantaal super dure modellen die verkocht worden door RR als Bentley?
De verkoopcijfers heb ik al netjes voor de duidelijkheid in mijn vorige post geciteerd. Iets waar jij je waarschijnlijk te goed voor voelde.
Mijn indruk van jou gTa: respect over ander mans mening is voor sommige mensen zeer moeilijk, zeker als je nog eens in iemands anders plaats gaat spreken, zeer laag; nog erger als die argumenten dan nog eens niet kloppen. Geef gefundeerde commentaar op mijn argumenten en feiten en citaten en... maar geen duimzuigen aub. En ik weet van mijzelf dat ik hier niet iedere dag tijd voor heb om ellenlange commentaar te geven, dit omdat mijn job dat niet toelaat, sorry dat ik veel uren met liefde werk. Mij zal je nooit in een hokje krijgen in tegenstelling, "if you can't beat them, join them".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk BerichtenDat je zoiets durft schrijven "meeloperij". Over de CGT mag je dat schrijven maar niet over een azure of arnage en het is niet dat je ze elke dag ziet rijden (alhoewel jij misschien wel in Knokke).
En ik vind de RR veel te lomp, veel te groot. De azure is nog lekker laag, deels ook onopvallend. Niet iedereen wilt opvallen Alexander.
Kwa uiterlijk is de RR gewoon een klasse hoger dan de Azure en blijven ze op het hoogste trapje staan.
Maar ik zie mezelf niet in een RR rijden, wel in een Azure ... punt andere lijn.
Comment
-
De RR kan me doen
De Bentley doet me
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenLeuke IMO, maar ik vind de mijne leuker
(al treed ik je bij wat betreft de CGT's van deze tijd, daar heb ik niet van terug)
Zulke discussies met een glaasje rooie en een stukje kaas, 't wordt niet beter dan dat
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk BerichtenDat je zoiets durft schrijven "meeloperij". Over de CGT mag je dat schrijven maar niet over een azure of arnage en het is niet dat je ze elke dag ziet rijden (alhoewel jij misschien wel in Knokke).
En ik vind de RR veel te lomp, veel te groot. De azure is nog lekker laag, deels ook onopvallend. Niet iedereen wilt opvallen Alexander.
Wat ik bedoel met meeloperij: er zijn ongetwijfeld een groot aantal klanten die een Azure kopen, want "het is een Bentley" en "het is de duurste Bentley". Allicht geldt hetzelfde ook voor de Rolls Drophead, maar veel minder dan voor de Azure. De Rolls 'sets itself apart' door z'n design en uniciteit, veel meer dan de Bentley doet, en getuigt daarom van meer smaak en raffinement dan de saaie Bentley, die allerlei traditionele items herkauwt zonder vernieuwend te zijn.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenVind ik ook.
Rolls kan de vraag niet volgen, al wat massa's geld heeft (jong & oud, jong & oud geld, ...) kijkt niet meer om naar Bentley. Rolls zit echt in een class of it's own. Eigenlijk is dit geen eerlijk vergelijk...
Wij houden veel teveel rekening met 't feit of we in zo'n auto gezien willen worden, en dat vertekent het beeld hier (60/40 in 't voordeel van de Rolls). Mensen die zo'n auto kopen (maakt niet uit Rolls of Bentley), willen net wel gezien worden, hoe meer hoe liever. En zij die zich dan zo'n Rolls kunnen permitteren, gaan daarvoor.
Waren beide auto's even duur en mochten ze aan hetzelfde tempo leverbaar zijn, dan ben ik er 100% zeker van dat Rolls minstens 4/5 van de verkoop voor zich zou nemen. Omdat 'ie echter nog 'es zoveel duurder is, zoveel exclusiever, en hélemaal aan de top van de ladder staat ... is 'ie niet zo makkelijk te bekomen. Dat zal een klein voordeel geven voor de Bentley ... en dan nog verkoopt Rolls meer in absoluut aantal dan Bentley van z'n "ouwe schuiten". Zegt genoeg.
Zelfs had ik alle geld ter wereld, ik kocht het nog niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenThen call me Laura Lynn 'cuz I've chosen it!
Ik vind die Drophead véél te "yuppie" style, sorry, niet dat een Rolls ingetogen moet zijn, dat zou absurd zijn, maar een Rolls moet evenmin "in your face" zijn, en dat is die Drophead met z'n alu-motorkap, z'n Godzilla-proporties, etc.. in hart en nieren.
Een luxewagen in die prijsklasse mag (moet) statig zijn (bye bye Maybach), maar dat is bijlange geen synoniem voor lomp, majestueus en Margriet Hermans zijn geen synoniemen, en dat heeft de Azure begrepen... Heerlijke kar vind ik het (nog geen Arnage qua heerlijkheid, maar ik kan 'm smaken)
Al wat ik zeg is puur "buikgevoel" (populair woord hier de laatste tijd), maar zoals ik het zie, wil ik als drugsbaron (denk aan de scène van Layer Cake in die hangar), niet gezien worden in een Rolls (noch Phantom, noch Drophead) omdat het lijkt alsof ik té hard probeer, in die Bentley probeer je niet, daar ben je... (IMO², hé jongens)
Jouw posts lijken verdacht meer en meer (qua structuur en lengte dan toch) op die van die andere zot (gTa)
Comment
Comment