Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bentley Azure vs RR drophead coupé

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
    een bentley azure staat los van de tijd....

    een RR niet meer
    Daar heb je gelijk in, ik zou toch voor de RR gaan en zwaar indruk maken op blonde bimbo's door de spirit of ecstasy te laten verdwijnen en weer te toveren, jaja zo is ie wel die Zonda als em indruk kan maken op de blonde bimbo's van deze wereld dan zal hij het ook niet laten...

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
      Daar heb je gelijk in, ik zou toch voor de RR gaan en zwaar indruk maken op blonde bimbo's door de spirit of ecstasy te laten verdwijnen en weer te toveren, jaja zo is ie wel die Zonda als em indruk kan maken op de blonde bimbo's van deze wereld dan zal hij het ook niet laten...
      ZA-LIGE reactie

      Comment


      • #83
        zo is dat maar net zonda

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
          Daar heb je gelijk in, ik zou toch voor de RR gaan en zwaar indruk maken op blonde bimbo's door de spirit of ecstasy te laten verdwijnen en weer te toveren, jaja zo is ie wel die Zonda als em indruk kan maken op de blonde bimbo's van deze wereld dan zal hij het ook niet laten...
          Ken jij Iwein Segers?
          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
          Bestelt
          1995 Mazda MX-5 1.8

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
            Ken jij Iwein Segers?
            Den opwarmer van den admiraal, kheb die 1 keer bezig gezien die is wel goed é. Ben ik hier weer plagiaat aan het plegen mss?

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
              Den opwarmer van den admiraal, kheb die 1 keer bezig gezien die is wel goed é. Ben ik hier weer plagiaat aan het plegen mss?
              Moest er meteen aan denken
              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
              Bestelt
              1995 Mazda MX-5 1.8

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door loebas Bekijk Berichten
                Geef gefundeerde commentaar op mijn argumenten en feiten en citaten en... maar geen duimzuigen aub.
                Je hebt vakkundig je eigen ruiten ingegooid door te bewijzen dat de Arnage worldwide minder verkoopt dan de Phantom énkel nog maar in de States, dus Europa, 't Midden Oosten e.d. zijn er nog niet eens bijgeteld. Dat waren de enige feiten die je naar boven haalde, al de rest waren geen feiten.

                Of jawel, je zei dat Bentley "het duurdere merk" was, en dat heb ik vakkundig weerlegd. De Phantom en z'n open broer zijn allebei duurder dan de Arnage en z'n open broer. En dan laten we de "goedkope" Bentleys (die ik persoonlijk meer punten geef dan de ouwe, of toch zeker dan die Azure want de Arnage mag er best zijn) buiten beschouwing. Je sloeg de bal daar compleet mis, maakt niet uit wat je ook achteraf aanhaalt. En wat Mulliner doet, doet Rolls-Royce ook, en zelfs nog extremer (voor zij die 't willen: een koetswerk dat volledig met bladgoud is bedekt hoort net zoals bij Mulliner ook tot de mogelijkheden).

                Dat je zegt dat de Bentley beter zou zijn omdat 'ie nog wordt gemaakt daar waar 't allemaal begon, en de Rolls niet ... is larie. Dat zegt niks over de auto. En dat de Rolls enkel z'n radiatorrooster zou hebben overgehouden en voor de rest niks, is jouw mening (die ik respecteer), maar geen feit contra de Rolls, omdat men 't ook andersom kan vinden.

                Ziezo. Tevreden?

                En hoe dan ook, mensen zoals wij hebben uiteindelijk niks te beslissen over het succes van zo'n auto, aangezien we no way in de mogelijkheid zijn om zo-eentje te kopen. De klant heeft altijd gelijk, en de klant kiest hier duidelijk voor Rolls Royce. Einde discussie.
                Last edited by ; 16/08/2007, 14:03.

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  omdat 4/5 het begrip auto misverstaat, en natuurlijk is dat hun groot recht
                  Bobo toch. No projecteer je je eigen mening op een product, en da's niet correct.

                  Die 4/5 begrijpt zeer goed wat 'n auto is. De Rolls Phantom en Drophead Coupé hebben allebei 4 wielen, een stuur, een fantastische motor, een verrassend goed rijgedrag (bijna verbluffend als je z'n grootte en gewicht meerekent), bieden het nec-plus-ultra aan comfort (alleen de Maybach 62 doet beter voor de achterpassagiers), ... allemaal zaken die men verwacht van een auto.

                  Daarbovenop biedt de Rolls, voor wie dat wil, een zeer opvallende verschijning en een ongefilterde aristocratische air. Je moet 't willen, ik niet (ik zou met geen van beide willen rijden, persoonlijk), maar als je mij vraagt welke van deze twee m'n voorkeur geniet, dan zowiezo de jongere, nieuwere, grotere, (imo) specialere, hypermoderne en tegelijk classic, (imo) kunstzinnige, Rolls Royce.

                  En ga nou niet zeggen dat dat geen auto is, of dat de consument ongelijk heeft. Ik vermoed dat de koper van zo'n dingen zowiezo andere standaarden, wensen en opvattingen hebben dan ons.
                  Last edited by ; 16/08/2007, 14:03.

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
                    BTW... rolls heeft nog geen enkel jaar z'n afzetdoelstellingen gehaald
                    ... omdat dat autosegment wereldwijd een zeer forse terugval kende. De verkoop van Maybach is ei zo na desastreus, Bentley verkocht van z'n "oude" modellen bitter weinig exemplaren, de Mercedes-Benz SLR is verre van een succes, ... maar Rolls Royce verkocht, tegen de verwachtingen in, zeer goed. Had dat autosegment niet zo'n baisse gekend, dan had Rolls z'n verkoopsdoelstellingen ruimschoots overtroffen.

                    Je stelling is juist, maar 't is zeer makkelijk om iets uit de context te halen en 't zo in je voordeel te *proberen* buigen. Lukt niet als je de whole picture ziet.

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
                      Volkswagen is geen bentley... in mijn ogen, en nu zeg ik wel in mijn ogen is hoort een bentley arcaisch en veroudert te zijn... dat hoort gewoon zo... die oeroude V8 met z'n 4 trapsautomaat... het gebrek aan snufjes die je zelfs al op een golf kan krijgen...

                      (...)

                      het punt dat ik wil maken is dat traditie en oudbolligheid gewoon hoort bij zo'n dingen... luxe is niet de nieuwste beste technologische snufjes, maar fijne ambachtelijk edele (en traditionele) materialen met de grootste zorg in elkaar gestoken.. dat is bentley ten voeten uit... de sfeer die die wagen uitstraalt keert terug naar de glorieuze tijden van een onafhankelijk bentley...
                      Hier volg ik je in. De Arnage en de Azure zijn nog ouwe Bentleys ten voeten uit. En dat is goed, zeer goed zelfs.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
                      die azure is itt tot de pleb-modellen "every inch a bentley"... hoogpolige tapijten waar je je voeten in kunt laten verdwijnen, hoogwaardig fijn leder volgens de ambachtelijke wijze...soms zelfs van vader op zoon overgedragen, en zo kan ik nog wel doorgaan...
                      Ik volg je geenszins betreffende die nieuwere zgn. "plebs"-Bentleys, ik heb er al mee gereden, en die auto's zijn geenszins wat de stuurlui aan wal dénken dat het is (de zgn. "veredelde Volkswagens"), wel integendeel. Maar bon, oordelen zonder te kennen is hier op 't forum al jaren bon ton, dus ik laat 't daarbij.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
                      iets wat de rolls imo niet kan..
                      Daar sla je imo de bal mis. De Rolls heeft minstens even hoogpolig tapijt en minstens even hoogwaardig leder dan de ouwe Bentleys (als dat dan jouw standaard zijn om ze tegen elkaar te zetten), en als je je de moeite zou getroosten om in de geschiedenis van Rolls Royce te duiken, dan zou je zien dat Rolls in elk tijdperk al wel auto's heeft gebouwd die dubbel zo groot waren als de toenmalige doorsnee auto en 1/4 groter en majestueuzer dan de toenmalige concurrenten, en dat Rolls vroeger zéér zeker "schokkende" ontwerpen heeft uitgebracht, auto's met 'n vormgeving en flair die toen ook als 'n ommekeer werden gezien. Dat doet de Phantom nu opnieuw.

                      Voorts heeft de Phantom nauwelijks méér snufjes dan de Azure. Elektrische verstelling van zowat alles hebben ze beide. Een navigatiesysteem hebben ze ook beide (en dat van de Phantom zit mooi weggestopt zodat je net die "niet-moderne" look hebt, en 't systeem is enkel zichtbaar indien gewenst). En de rijhulpsystemen die de Phantom extra heeft t.o.v. de Azure ... dat is nou plots negatief, ofzo? Ik denk dat je die dingen, als je 'es een noodremmanoeuver wil doen met zo'n kolos op natte ondergrond, zéér hard nodig zult hebben (zeker met zo'n groot, sterk ontdubbeld, zeer hard bekrachtigd stuur).

                      De Azure lijkt als twee druppels water op z'n voorganger van 20 jaar terug, de Rolls niet. Op het vlak van "de Azure knoopt beter aan bij 't verleden" volg ik je dus. Buiten dat, en de voor de rest persoonlijke argumenten betreffende de schoonheid van de beide auto's, heb ik nog geen énkel objectief argument gezien waarom de Rolls geen zo'n edele auto zou zijn als de Bentley. Verre van zelfs, noch bij jou, noch bij Loebas.


                      Ik zei 't al : "ik zie 'm niet graag", of "hij is me te patserig", da's allemaal oké. Maar hier wordt zó krampachtig naar afkooksels van argumenten gezocht om de Rolls te proberen kraken ... dat 't bijna grappig wordt.

                      Ik zei 't al en zeg het nog 'es: de klant heeft gelijk. En de klant kiest (althans toch in het geval van de Phantom vs. Arnage vs. Maybach) duidelijk voor de Phantom. Case closed.

                      BTW... rolls heeft nog geen enkel jaar z'n afzetdoelstellingen gehaald[/quote]
                      Last edited by ; 16/08/2007, 11:26.

                      Comment


                      • #91


                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                          Begrijp je niet dat sommigen die Rolls echts niets voor hen vinden?
                          Zelfs had ik alle geld ter wereld, ik kocht het nog niet.
                          Tuurlijk begrijp ik dat! En bij mij hetzelfde: ik zou me die Drophead Coupé ook niet kopen, er is anders lekkers voor dat geld, véél lekkers.

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door loebas Bekijk Berichten
                            De verkoopcijfers heb ik al netjes voor de duidelijkheid in mijn vorige post geciteerd. Iets waar jij je waarschijnlijk te goed voor voelde.
                            Om 't op z'n Porkers te zeggen:
                            Oorspronkelijk geplaatst door Porker


                            Comment


                            • #94
                              Bon, 't topic valt, denk ik, als volgt samen te vatten :
                              • De Bentley is nog "oude adel", terughoudend qua design, de vroegere stijl en pracht van Bentley in eer houdend, maar minder aantrekkelijk voor de grote groep nieuwe rijken (rappers, vrouwenhandelaren, oliemaffia en vastgoedtycoons). Ter verdediging van z'n intrinsieke kwaliteiten halen de fervente verdedigers zaken aan zoals "een oude motor met archaïsche technologie is beter dan een spiksplinternieuwe hypermoderne en zuivere motor" (that's a first, hier op 't forum!).
                              • De Rolls is een zéér (voor sommigen té) extraverte, opzichtige auto, die revolutionair is in dat segment door loft-stijl te combineren met yacht-allures en toch nog de oude Rolls-familietrekken te behouden. Dat, gecombineerd met de meest moderne techniek, die echter onderhuids leeft zodat je binnenin de auto nog altijd (effe de Bentley-aanhangers plagen) "Bentley-feeling" hebt. Ter verdediging van z'n intrinsieke kwaliteiten halen de fervente verdedigers zaken aan zoals "ik wil blonde bimbo's met dikke tieten versieren en daarvoor is dit vehikel uitermate geschikt" (dat is géén first, hier op 't forum).
                              De poll-resultaten spreken mildly in 't voordeel van de Rolls, net zoals de verkoopcijfers in het voordeel van Rolls (tgo. de grote Bentleys en Maybach) spreken.

                              Laten we 't erop houden dat de modale "decadente" rijke z'n zin voor discretie en understatement hebben verloren, en 't allemaal graag wat opvallender mag.
                              Last edited by ; 16/08/2007, 13:43.

                              Comment


                              • #95
                                *protest*

                                Dat is géén (geen!) objectieve samenvatting van wat er gezegd is geweest

                                Comment


                                • #96
                                  idd! en tzijn ook geen dikke tieren, maar dikke tieten.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                    *protest*

                                    Dat is géén (geen!) objectieve samenvatting van wat er gezegd is geweest
                                    Dju.

                                    Pas jij 't aan?

                                    Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
                                    idd! en tzijn ook geen dikke tieren, maar dikke tieten.
                                    Sorted! Thanks.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      tuurlijk de bentley
                                      de andere is een afkooksel
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      ik snap trouwnes niet dat dit in een poll staat
                                      sommige dingen zijn evident


                                      ik vind eerlijk gezegd niet dat de RR meer afkooksel is dan de bentley... de RR is veel meer vernieuwend, maar knoopt even goed aan bij traditie. Ze hebben het enkel aangedurfd een nieuwe RR te ontwerpen, die een pak beter is dan de vorige... maar nog altijd op en top RR.
                                      De Bentley daarentegen... pak de Azure van dik 5 jaar terug, pas die wat aan hier en daar, en je hebt een nieuwe Azure... ik weet niet wat de defenitie van 'afkooksel' is, maar volgens mij hoort dit er toch veel meer onder thuis

                                      Als ik naar de vorige Azure kijk, en de nieuwe, zou ik nog niet zo zeker weten of ik wel m'n geld wil geven aan een nieuwe. Heel veel verschil is er immers niet, integendeel, de vorige had meer karakter, bij de nieuwe hebben ze hem maar wat vloeiender gemaakt en z'n karakter wat uitgegomd. Dat kan je van een RR niet zeggen


                                      En wat hier wordt gezegd van 'de bentley wordt nog door ambachtslui gemaakt, volgens de tradities, met hoogpolige tapijten en fijn leder...'.
                                      Klopt allemaal als een bus, maar is dat in de RR misschien anders?
                                      Daar heb je evengoed dikke wollen tapijten, het fijnste leder en hout, en een RR wordt evengoed volledig met de hand in elkaar gezet. Dus een RR knoopt evengoed aan bij de traditie die beide merken vroeger hadden... alleen is de Bentley daar blijven hangen, en veel meer is het niet geworden, terwijl de RR die eigenschappen verenigt met een wegligging die veel meer bij de tijd is, moderne veiligheidsvoorzieningen, een moderne en efficiëntere motor/automaat...

                                      Comment


                                      • #99
                                        ik probeer de rolls in geen geval te kraken... dat is ook een vet ding... ik zie gewoon liever de bentley punt andere lijn... heb gezegd waarom en dat zit tussen mijn 2 oren en dat heb ik het liefst

                                        en euhm... ik ben sowieso een fan van ouwe motoren, die hadden zo nog allemaal een zeer uitgesproken karakter... zo is de bentley motor werkelijk onevenaarbaar qua liniariteit... (and thats a plus!!)

                                        hoewel die putterende 2taktjes nog steeds mijn faoriet zijn... of de ouwe gietijzeren atmosferische mercedesdiesels van vroeger... met zo'n vol romig geluid. Nu moeten we altijd kijken naar de details en de nuances.
                                        Last edited by ; 16/08/2007, 14:28.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
                                          ik probeer de rolls in geen geval te kraken... dat is ook een vet ding... ik zie gewoon liever de bentley punt andere lijn... heb gezegd waarom en dat zit tussen mijn 2 oren en dat heb ik het liefst
                                          Voilà, zo hoort het ook. Ik deed dat ook, iedereen eigenlijk. Over smaak & kleuren valt niet te twisten!!

                                          Voor de rest zijn deze twee auto's zeer aan elkaar gewaagd. De Rolls is maar 20 cm langer dan de 5,4 meter lange Bentley, ze zijn beide even zwaar, even snel, even krachtig, even comfortabel, even luxueus, even handmade, even geschift duur afgewerkt, ... met dat verschil dat de Rolls een "nieuwe" auto is met enkele voordelen van dien (moderner rijgevoel, betere veiligheidsvoorzieningen, duidelijk lager verbruik, b.v.) en nog iets exclusiever inzake bereikbaarheid (prijs, levertermijn, dealers, service-punten) ... maar de vraag is maar of die zaken eigenlijk ooit van tel zijn? Ik denk het niet. Mij lijkt 't dat een potentiële klant al gekozen heeft voor 'ie ze eigenlijk allebei goed heeft testgezeten. Of je houdt van "klassieke ingetogenheid" en gruwelt bij alles dat pronkt en de aandacht trekt, en dus neem je de Bentley. Of je houdt meer van "barokke art-nouveau expressionisme" (gezien worden en weelderig met rijkdom showen in een hypermodern en toch klassiek wagentje vind je niet erg)en je vindt de saaie, oude looks van de Bentley niet leuk, dus dan neem je de Rolls. Punt. Ik denk dat deze auto's nooit worden vergeleken zoals wij hier soms in polls auto's tegen elkaar afwegen, en al helemaal niet op 't vlak van dikte van 't tapijt (een nummertje waarin de Rolls ook wint, trouwens, althans toch zeker in de Phantom), de plaats waar ze ineen worden gezet, of hoeveel koeiehuiden er in 't interieur zijn verwerkt.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X