Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LADA Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    ik zet het maar hier...er was toch nog iemand die zo'n bus hed gekocht maar'em niet ingeschreven kreeg in belgie? benieuwd hoe het afgelopen is





    40k
    DIe is ingeschreven nu, via wallonie voordeel van bananenrepubliek belgisatan hé lukt het hier niet kan je nog eens in de walen proberen.
    Polo 6n 1.4

    Comment


    • das goei nieuws !

      https://www.autoscout24.nl/autobedri...asions?atype=C

      deze dealer voert ze met gva in, ook (lange) niva's mét garantie

      Lada, 4x4, ladaflanders, machelen, zulte, posthoornstraat, tereinwagens, nieuw, tweedehands, verkocht, niva, urban, taiga, lada niva, lada urban, lada taiga, markus offroad, lada vlaanderen, offroad


      zo'n lange als lv en lpg erin...euro 6d, ik ben al aan het dromen


      voor 20K heb je een nieuwe cultcar met airco, dat niet zoveel slechter zal bollen als een defender...alleen me over dat gebrek aan automaat zetten

      Comment


      • Comment


        • gebrek aan lokale dealers zou mij wel wat afschrikken om daadwerkelijk te kopen

          Comment


          • das waar, hier vlakbij zit wel 'van isacker' die nog lada verkocht, maar voor garantie zul je naar zulte moeten

            en als je dit ziet, moet je toch poten aan je lijf hebben om contenu tegen de roestduivel te vechten...das allemaal niet moeilijk, maar je moet er wat voor over hebben

            Comment


            • Lada 2104 1500 Break (1994)

























              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • model 2020 nieuwe dash met airco

                Comment





                • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                  Comment


                  • FEEST BIJ JSC AVTOVAZ

                    LADA BOUWT 30 MILJOENSTE AUTO

                    Het Russische merk behaalt na vijftig jaar een nieuwe productiemijlpaal: de 30 miljoenste Lada ziet het levenslicht.

                    De 30 miljoenste Lada is een rode Granta sedan die in het Russische Togliattigrad het levenslicht ziet. Dat gebeurt in het vijftigste jubileumjaar van het merk. Om het grote moment te vieren, zijn twee belangrijke topmannen ingevlogen. De kersverse CEO Luca de Meo was namens Groupe Renault aanwezig, CEO Yves Karakatzanis vertegenwoordigde Avtovaz.

                    Vijftig jaar geleden zag een VAZ-2101 als eerste Lada het levenslicht in de Russische fabriek. Om de tijdssprong te laten zien, wordt een exemplaar naast het nieuwe jubileumnummer geparkeerd. Die VAZ-2101 (bij ons bekend als Lada 1200) was dé auto waarmee miljoenen Russen mobiel werden. Met de Granta lijkt Lada dat succes te gaan evenaren, want die auto staat helemaal bovenaan in de Russische verkooplijsten.

                    De 30 miljoenste Lada gaat de openbare weg nooit onder zijn wielen krijgen, want de auto belandt in het bedrijfsmuseum van Lada.




                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment




                    • dat er een twinrotor wankel van 140 pk instak voor de flikken
                      Last edited by bobo; 04/10/2020, 08:40.

                      Comment


                      • HEFTIG RALLYKANON

                        LADA GRANTA KRIJGT 340 PK!

                        Sinds de Kalina-lijn in 2018 werd samengesmolten met de Granta-familie, bestaat het leveringsgamma van de Lada Granta uit tal van varianten. Een 340 pk sterke Granta kenden we echter nog niet.

                        Wie in Rusland gaat winkelen voor een compacte familieauto in het B-segment en het graag bij een auto van Russische makelij houdt, kan niet om de Lada Granta heen. Sinds de Kalina-modellen aan de Granta-familie werden toegevoegd, is de Granta te krijgen als sedan, als liftback, als vijfdeurs hatchback én als compacte station. In principe worden de Granta's aangedreven door een 72 pk 1.6 achtklepper, maar wie zich echt wil onderdompelen in de overdaad van Avtovaz, kan bij Lada aankloppen voor een 1.6 van 98 pk met zestien kleppen. Wie de 10,5 seconden die de Granta daarmee nodig heeft om om naar 100 km/h te accelereren te traag vindt, moet MR-Motorsport eens raadplegen.

                        MR Motorsport is een Russisch rallyteam dat een Granta hatchback, die tot twee jaar geleden gewoon als Kalina in de Lada-showrooms stond, ombouwt tot een waar rallykanon. De 1.6 is uit de neus van de vijfdeurs gelepeld en maakt plaats voor een 1,8-liter viercilinder die zijn krachten via een sequentiële zesbak over alle vier de wielen verdeelt. Die 1.8 stampt er in de rally-Granta maar liefst 340 pk uit. De 1.254 kilo wegende Rus heeft een gestript binnenste, een rolkooi én kuipstoelen. Natuurlijk is ook het onderstel volledig onder handen genomen. MR Motorsport gaat volgend jaar meedoen aan de Absolute-klasse van het Russische rallykampioenschap. Kopen kun je de bijzondere Rus dus niet, maar we konden het niet laten er wat digitale aandacht aan te besteden.















                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • FRISSE WIND VANAF 2021

                          MODERN RENAULT-PLATFORM VOOR LADA

                          Lada gooit op termijn zijn eigen verouderde platforms in de prullenmand en maakt straks gebruik van een veel modernere modulaire Renault-basis. Dat blijkt uit documenten die Russische media in handen hebben gekregen.

                          Lada is het absolute budgetmerk van de Renault-Nissan-Mitsubishi Alliantie en dus is het niet geheel vreemd dat de Russische modellen niet altijd over de meest actuele hardware beschikken. Dacia, ook onderdeel van de alliantie, zet de nieuwe Sandero op het moderne modulaire CMF-platform van Renault en nu blijkt ook Lada van verse Renault-techniek te gaan profiteren.

                          Uit interne documenten van Avtovaz die op de bureaus van het Russische Drom zijn beland, blijkt dat alle Lada's binnen enkele jaren op een van het CMF-platform afgeleide CMF-B-LS-platform komen te staan. De letters LS staan in dit geval voor Low Specification, wat er op duidt dat dit een eenvoudige versie van de modulaire CMF-basis is. De Granta en de archaïsche Niva/4x4 staan elk op een eigen platform en modellen als de Largus (een Dacia Logan MCV van de eerste generatie) en de X-Ray staan op het oude B0-platform dat Dacia onlangs ook naar het grofvuil verwees. Naar verwachting start Lada zijn verjongingsronde al volgend jaar. De in 2015 gepresenteerde Vesta lijkt vooralsnog even de vernieuwingsdans te ontspringen. Dat model heeft een compleet eigen en al met Renault-techniek gelardeerde basis die het Lada B/C-platform heet. In de verre toekomst wordt ook de Vesta ongetwijfeld op het CMF-B-LS-platform gezet, maar dat kan nog jaren duren.

                          De Largus is waarschijnlijk de eerste Lada die wordt herzien. Hoe de toekomst voor de ooit Niva geheten Lada 4x4 er uit komt te zien, is nog niet helder. De Russen gaven met de 4x4 Vision in 2018 in ieder geval het signaal af dat ze nog altijd interesse hebben in een ruige offroader.

                          Bron: Autoweek


















                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • LADA 4X4 VOOR DE RUIGE PAKKETJESBEZORGER

                            We laten geen gelegenheid onbenut om de Lada 4x4 op het digitale podium te tillen. Als Lada nieuwe bedrijfswagenversies van de ooit als Niva in Nederland verkochte offroader aan zijn Russische leveringsgamma toevoegt, zijn we er dan ook als de kippen bij om het sympatieke nieuwsfeitje te tonen.

                            Pakketjes bezorgen in een afgelopen dorp in Rusland? Succes. Het Russische wegennet is net zo egaal als het gezicht van een zestienjarige puber en dus moet je vierwieler van goeden huize komen om de dagelijkse kilometers lang te kunnen verdragen. Gelukkig is daar Lada, het al even uit West-Europa vertrokken merk dat nog altijd de sinds 1977 verkochte 4x4, voorheen Niva geheten, in zijn showrooms heeft staan. Lada levert al jaren versies van de 4x4 met een open laadbak of met opbouw en nu zijn die vierwielaangedreven bedrijfswagens gemoderniseerd.

                            Je voelt hem al aankomen: de wijzigingen die Lada op de bestelversies van de 4x4 doorvoert vallen als 'marginaal' te bestempelen. De 'grijs kenteken' 4x4's krijgen het nieuwe interieur dat Lada vorig jaar in de reguliere versies van het model stopte. Verwacht natuurlijk geen moderne werkplek, de 4x4 blijft tenslotte een stokoud model. De middenconsole is opnieuw ontworpen, maar had begin jaren negentig ook al niet in het model misstaan. De wat krakkemikkige ventilatieroosters van voorheen zijn naar boven verhuisd en zijn net als het nieuwe bedieningspaneel van de klimaatregeling met afgeronde hoeken afgewerkt. De schuifjes van de klimaatregeling zijn vervangen door draaiknoppen en de tuimelschakelaars maken plaats voor druktoetsen. Ook nieuw: het stuurwiel, de overkapping van de tellerbak én het daaronder gehuisveste instrumentarium. Tussen de analoge klokjes nemen we zelfs een digitaal displaytje waar. Zitten doe je voortaan op vernieuwd meubilair.






                            Het vorige interieur:


                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • NIVA WEER ACTUEEL

                              DÍT IS DE NIEUWE LADA NIVA TRAVEL

                              Lada heeft een optisch grondig vernieuwde Niva gepresenteerd. De herziene SUV krijgt niet alleen een compleet nieuwe snuit, maar ook een gewijzigde achterkant aangemeten. Hoewel zijn naam anders doet vermoeden, betreft het hier geen gefacelifte versie van de hoekige alleskunner die inmiddels al enkele jaren als Lada '4x4' door het leven gaat.

                              Lada is met een ingrijpende verjongingskuur bezig. Eerder deze maand gaf het merk een eerste foto van de gefacelifte Largus vrij en vandaag schotelt de Russische fabrikant ons foto's van de vernieuwde Lada Niva voor. Schrik niet, deze nu Niva Travel geheten SUV is niet de opvolger van de Niva zoals die ook hier te koop is geweest. Die uit 1977 stammende rudimentaire offroader heet namelijk al jaren simpelweg 4x4.

                              Nee, deze Lada Niva Travel is een vanbuiten grondig herziene versie van de Chevrolet Niva. Die kwam in 1998 voort uit een joint-venture tussen General Motors en Avtovaz, het moederconcern van Lada. De Chevy Niva is een doorontwikkeling van de oorspronkelijke Lada Niva en was zelfs ooit als zijn opvolger bedoeld. Een SUV met een eigen koets, maar wel eentje die zwaar leunt op Lada-techniek. Eind vorig jaar werd bekend dat Lada General Motors uit het samenwerkingsverband GM-Avtovaz zou uitkopen en dat de Chevrolet Niva overgeheveld zou worden naar Lada. Lada heeft naast de ooit Niva-geheten '4x4' dus weer een auto met de modelnaam Niva, maar voert een facelift op het model door om de SUV de huidige familietrekken van het merk mee te geven.

                              De Lada Niva Travel krijgt een nieuw front met plattere koplampen, een gewelfde motorkap en een andere grille. Lada geeft ook een afbeelding van de achterkant van de Niva Travel vrij. Dit groene exemplaar is ondergedompeld in een extra pittig offroaddipje en heeft onder meer een snorkel en zwarte kunststof aankleding rondom. De achterlichten zijn voor het eerst in de Niva-geschiedenis voorzien van ledtechniek.

                              Hoe de jongste Niva Travel vanbinnen oogt, houdt Lada nog even geheim. Ook is niet bekend of de aandrijflijn wordt gemoderniseerd. Momenteel ligt er nog een uit de 4x4/Niva afkomstige 1.7 onder de kap.

                              Eerdere plannen

                              In 2014 had Chevrolet nog grootse plannen met zijn Niva. In 2014 liet het merk tijdens de Moskou Motor Show al een productierijp ogend voorproefje van een opvolger zien, al werd die auto in 2018 al in de ijskast gezet. Ook de voormalige Lada Niva, dus de Lada 4x4, zou ooit opvolging moeten vinden in een model dat meer van deze tijd moet zijn. Twee jaar geleden toonde Lada in Moskou de 4x4 Vision, een concept-car die als voorproefje gold voor een eventuele 4x4-opvolger.







                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Op de Lada website:

                                  https://www.lada.ru/en/press-releases/118463.html
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Lada 2102 "1500" ( 1978 )

















                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • TWEELEDIG NIVA-GAMMA

                                      LADA 4X4 IS WEER EEN NIVA!

                                      Een nieuwe week, een nieuw Lada-bericht. Het Russische merk doet namelijk een wel heel opvallende aankondiging. Per direct heeft Lada twee Niva's op de menukaart staan, die zowel heel veel als heel weinig met elkaar hebben te maken.

                                      De Lada Niva is in West-Europa misschien wel de Lada die ons het meest is bijgebleven, meer nog dan de Riva-reeks en de aloude 1200. Dat komt onder meer door het feit dat de in 1977 gepresenteerde Niva ontzettend langdurig in nagenoeg ongewijzigde vorm in onze contreien is verkocht. Hoewel de Niva in Nederland ook daadwerkelijk als Niva werd verkocht, ging het model elders in de wereld onder een andere identiteit door het leven. In Oostenrijk sprak men van de 'Taiga', terwijl in het Verenigd Koninkrijk de 'Cossack' kon worden aangeschaft. Inmiddels heet de ooit Niva geheten alleskunner al jaren '4x4', maar dat draait Lada nu dus terug. De internationale oer-Niva heet namelijk weer Niva! Tenminste, min of meer.

                                      Dat is voor de Lada-kenner natuurlijk een interessante ontwikkeling. De modelnaam Niva werd namelijk tot voor kort door Chevrolet gebruikt voor de Chevrolet Niva. Die was met zijn moderner ogende koets aanvankelijk bedoeld als opvolger van de Lada Niva/4x4, maar het Russische Avtovaz besloot de Lada 4x4 en de Chevrolet Niva naast elkaar te voeren. Inmiddels is het samenwerkingsverband tussen General Motors en Lada opgeheven en is de Chevrolet Niva ondergebracht bij Lada. Dat model verscheen onlangs in gefacelifte vorm als Chevrolet Niva Travel ten tonele. Daarmee heeft Lada slim ruimte gemaakt om dr modelnaam Niva terug te brengen naar de hoekige offroader die dit jaar aan zijn 44ste levensjaar is begonnen. Heet de oer-Niva dan weer simpelweg Niva? Nee, Lada heeft besloten om hem Niva Legend te noemen. De Legend en Travel vormen daarmee dus samen een nieuwe Niva-familie.

                                      Het omdopen van de 4x4 in Niva Legend gaat hand in hand met een piepkleine update. Zo heeft Lada nieuwe uitstroomopeningen van het ventilatiesysteem in de C-stijlen gemonteerd die voor iets minder bijgeluiden in het interieur moeten zorgen.







                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • NIEUWE NIVA IN 2024!

                                        LADA NIVA VISION: VOORUITBLIK OP NIEUWE NIVA

                                        Groupe Renault heeft eerder vandaag grondige hervormingen aangekondigd. Renault, Alpine en Dacia hebben al een deel van hun toekomstige portfolio belicht en ditmaal is het Lada dat een interessante toekomstvisie vrijgeeft.

                                        Lada heeft het Niva-gamma kort geleden omgegooid. Doordat moederbedrijf Avtovaz het Amerikaanse General Motors onlangs uitkocht uit een joint-venture kwam de voorheen als Lada Niva-opvolger bestemde Chevrolet Niva onder de vlag van Lada te vallen. Die auto werd direct gefacelift en kreeg daarbij een nieuwe naam: Lada Niva Travel. De aloude hoekige alleskunner van Lada zelf werd terug naar de Niva-familie gebracht door het model een nieuwe naam te geven. De Lada '4x4' werd vorige week de Niva Legend. Die nieuwe naam kan niet verbloemen dat de auto met geboortejaar 1977 behoorlijk archaïsch is. Met deze Niva Vision laat Lada zien hoe een volledig nieuwe Niva eventueel vormgegeven zou kunnen worden.

                                        Lada zegt tegen 2025 maar liefst vier volledig nieuwe auto's op de markt te hebben gebracht. Daar hoort eindelijk een opvolger van de oer-Niva bij. Die nieuwe Niva verschijnt in 2024 ten tonele, tot die tijd blijft Lada de reeds genoemde Niva Travel en Niva Legend leveren. De schets van de Niva Vision geeft in ieder geval aan dat de nieuwe Niva wordt doorspekt met invloeden van het oermodel. Zo zien we onder meer een breed zwart paneel dat samen met de hoog in de neus geplaatste richtingaanwijzers het vooraanzicht bepaalt.

                                        Lada is samen met Dacia samengevoegd tot een nieuwe bedrijfstak binnen Groupe Renault. Synergie tussen die twee merken moet het mogelijk maken dat ook deze twee budgetmerken op grote schaal een versie van het CMF-B-platform van Renault kunnen gaan gebruiken. Daarnaast komt Lada net als Dacia op termijn met een hagelnieuwe auto in het C-segment. Of dit een moderne interpreratie of spiritueel opvolger van de Niva-reeks of een nieuwe SUV gaat zien, is nog niet helder.

                                        Het is overigens niet voor het eerst dat Lada een vooruitblik geeft op een nieuwe Niva. In 2018 toverde Lada tijdens de Moscow International Auto Show namelijk de 4x4 Vision uit de hoge hoed. Die concept-car hoef je nu niet meer te onthouden, daar de nieuwe Niva Vision als nieuwe Niva-toekomstvisie geldt.

                                        Bron: Autoweek



                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Als ik nog een andere wagen koop zal het een Niva Legend zijn

                                          Comment

                                          Working...
                                          X