Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LADA Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts





  • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Comment


    • LADA PRESENTEERT UITGEKLEDE GRANTA ZONDER ABS EN AIRBAGS

      NIEUWE CLASSIC

      Lada heeft de productielijn van de Granta weer aangeslingerd. Daarbij introduceert Lada direct een nieuwe basisuitvoering die deels kaler is dan ooit, maar anderzijds ook weer rijker is uitgerust dan de vorige basisversie.

      Renault Group heeft een dikke streep gezet door al zijn Russische activiteiten. Zijn belang in het moederbedrijf van Lada (AvtoVaz) werd overdragen aan NAMI, het Russische Centrale Onderzoek- en Ontwikkelingsinstituut voor auto's en aandrijflijnen. Lada heeft de productie van de Granta weer opgestart en introduceert daarbij direct een opvallend uitgeklede Classic-uitvoering.

      Hoewel de Granta Classic stuurbekrachtiging heeft en standaard is uitgerust met extra's als elektrisch bedienbare zijruiten voor, elektrisch verwarmbare en inklapbare zijspiegels, zijn er ook een boel voorzieningen geschrapt. Zo heeft de Granta Classic geen airbags of ABS en zelfs gordelspanners en een startonderbreker schitteren door afwezigheid. De Granta Classic staat op 14-inch stalen wielen met doppen en oogt vanbuiten een stukje frisser dan de vorige basisuitvoering doordat meer onderdelen in de carrosseriekleur zijn uitgevoerd, denk aan de deurhendels en zijspiegelkappen. Airco was op de basisversie voorheen als optie te krijgen, maar is op de nieuwe vereenvoudigde basisversie niet meer leverbaar. 15-inch lichtmetalen wielen zijn de enige optie.

      De Lada Granta Classic heeft altijd een 90 pk sterke 1.6 onder de kap, een achtklepper die is gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak. Ook opvallend: de Granta Classic zakt van emissieklasse Euro5 terug naar Euro2. De 1.6 lust nu weer benzine met octaangetal 92 in plaats van 95. De Granta Classic is er als sedan, als vijfdeurs liftback en als stationwagen (SW). De Classic-smaak gaat aan de neus van de vijfdeurs hatchback voorbij. De Granta Classic Sedan is de goedkoopste van het stel en kost omgerekend zo'n €11.500, wat volgens Lada zo'n €1.700 minder is dan de vorige Granta Classic. Daarmee is het nu de goedkoopste auto op de Russische markt. Lada zegt met de nieuwe Granta Classic ook een concurrent voor gebruikte auto's in het aanbod te hebben. Lada levert de Granta straks overigens ook weer in rijker uitgeruste versies (Comfort Light, Comfort, Luxe). Die zijn behalve met de achtkleps 1.6 ook met een 106 pk sterke 1.6 met vier kleppen per cilinder te krijgen.


      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Je zou toch denken en hopen dat ze besparen op gewone luxe opties ipv op veiligheidsvoorzieningen
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Als het westen hen die onderdelen niet meer wil bezorgen, moeten ze zo hun plan trekken. 't Is maar hoe je het formuleert :
          https://www.auto55.be/nieuws/34301-s...jaren-negentig
          De sancties die tegen Rusland werden opgelegd als een gevolg van de invasie in Oekraïne, hebben er ook grote gevolgen voor de auto-industrie. Automerken nemen er (noodgedwongen) afstand van hun plaatselijke activiteiten en de genationaliseerde fabrikanten kunnen er nauwelijks onderdelen met recente technologie bemachtigen.

          Lada is nu weer staatsbedrijf

          Avtovaz (Lada) werd onlangs door de Russische staat van Renault ‘teruggekocht’. Dat bedrijf introduceert nu een nieuwe variant van de Lada Granta, de ‘Classic’. Die is met een prijskaartje van 761.000 roebels behoorlijk scherp geprijsd. Aan de huidige wisselkoers gaat het om zo’n 12.000 euro. Of de klanten onder de indruk zullen zijn van het aanbod, is nog maar zeer de vraag. Het model katapulteert de Russen terug naar de jaren negentig.

          Dertig jaar terug in de tijd

          De Granta Classic mist enkele zaken die op hedendaagse auto’s inmiddels gemeengoed zijn. Zo heeft het model niet langer een airbag voor de passagier en ontbeert het zelfs ABS. Wie naar airconditioning vraagt, wordt wellicht uitgelachen. En ook onder de kap is er weinig om vrolijk te worden. De 1.6l viercilinder benzinemotor zonder turbo, schopt het niet verder dan 90pk. GlobalNCAP, een vzw die net probeert om auto’s zo geavanceerd mogelijk te maken (naar analogie met de Europese EuroNCAP) wijst erop dat die motor een uitstoot heeft die overeen stemt met de Europese emissie-eisen van 1996. Opmerkelijk, voor een model dat pas in 2011 werd geïntroduceerd.

          Lada zou ook van de Niva een soortgelijke versie voorbereiden. Dat model staat al 45 jaar in de catalogus, dus misschien nemen de Russen daarvoor nog wel oudere mechaniek in bedrijf.

          Comment


          • Comment


            • DIT IS DE NIEUWE ELEKTRISCHE AUTO VAN LADA

              Enigszins spartelend probeert Lada de boel weer op orde te krijgen. Inmiddels produceert het vereenvoudigde versies van zijn bekende modellen en daarmee is de eerste stap gezet. Het merk blikt nu vooruit op de komst van een volledig elektrische auto.



              In mei werd bekend dat Renault Groupe zijn volledige belang in het Russische AvtoVaz van de hand deed. Renaults aandeel van zo'n 68 procent kwam in handen van het NAMI, het Russische Centrale Onderzoek- en Ontwikkelingsinstituut voor auto's en aandrijflijnen. Inmiddels produceert Lada op eigen benen weer (vereenvoudigde) modellen en nu kondigt het merk een nieuwe ontwikkelingsstrategie aan.

              Zo meldt Lada onder meer dat het de productie van de Vesta van Izhevsk overhevelt naar Togliatti, waar de Russiche fabrikant zijn grootste productiefaciliteit heeft. De productiecapaciteit en -snelheid zou in Togliatti een stuk hoger liggen. In Togliatti moeten in het voorjaar van 2023 Vesta's gebouwd gaan worden. De Izhevsk-fabriek wordt niet vergeten. Lada zegt de locatie door te ontwikkelen. Zo wil het er onder meer een volledig elektrische auto gaan ontwikkelen en bouwen: de e-Largus.

              Wie enigszins bekend is met het Lada-portfolio, weet dat de Largus bepaald geen nieuw model is. De inmiddels van een meer Lada-achtig front voorziene Largus werd in 2011 gepresenteerd en is eigenlijk weinig meer dan een Dacia Logan MCV van de eerste generatie zoals die in 2006 op de markt kwam. Van de Largus bestaat onder meer al een Cross-versie, maar er zit dus ook een elektrische variant in het vat die e-Largus gaat heten. Technische specificaties zegt Lada in een later stadium vrij te geven.

              Het verplaatsen van de Vesta-productie heeft volgens Lada geen massaontslagen tot gevolg. Het bedrijf biedt onder meer omscholing aan en plaatst werknemers over naar andere plekken binnen het bedrijf. Daarnaast moet de verdere ontwikkeling van Lada-Izhevsk in de toekomst tot nieuwe arbeidsplaatsen leiden.


              Lada El Lada

              De e-Largus is overigens niet de eerste elektrische Lada. Zo bracht Lada in 2011 een tot 100 stuks gelimiteerde El Lada op de markt, een elektrische Kalina stationwagon. De Kalina-familie werd in 2018 overigens samengesmolten met de Granta-reeks. De elektrische El Lada wordt niet meer gebouwd. De Ellada had een 23-kWh accu, goed voor een actieradius van 160 NEDC-kilometers.

              Bron: Autoweek
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • How is Russia responding to Western sanctions?

                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Zonde toch







                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Ja tuurlijk

                    Gisteren bij hotel morantiek een niva in turkije die de zwaan trok :
                    Dat mag daar allemaal


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                    Comment


                    • Het verloederde interieur:

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • LADA: NIEUWE MODELLEN EN 400.000 AUTO'S IN 2023

                        NIEUWE MODELLEN, GROTER EN DUURDER

                        ​De plannen van Avtovaz krijgen steeds meer vorm. Het het Russische moederbedrijf van Lada staat na het terugtrekken van Renault en Nissan uit Rusland ineens weer op eigen benen en wil in 2023 meer dan 400.000 auto’s gaan bouwen. Daarbij worden er verschillende nieuwe modellen aangekondigd.


                        Met dik 400.000 auto’s in 2023 lijkt het productiedoel iets naar beneden bijgesteld ten opzichte van het eerder genoemde aantal van een half miljoen. Toch moet er nog een heleboel veranderen om die 400.000 stuks te halen, want Avtovaz, en daarmee Lada, heeft een flinke klap gehad van de oorlog met Oekraïne. Renault had een aandeel van dik tweederde in het bedrijf. Ook Renaults alliantiepartner Nissan trok zich eerder dit jaar volledig terug uit Rusland, waarbij alle in Rusland aanwezige bezittingen van het merk voor een symbolisch bedrag werden verkocht aan een Russisch staatsbedrijf.

                        Volgens Reuters heeft het nieuwe bestuur van Avtovaz een investeringspakket ter waarde van zo’n 550 miljoen euro goedgekeurd. Dat betekent dat de fabrikant werk kan maken van de nieuwe plannen, die uit verschillende pijlers bestaan. Om te beginnen moet de productie van de huidige modellen op peil blijven. Dit jaar – 2022 dus – bouwde Lada naar eigen zeggen toch nog 220.000 auto’s, na een enorme dip in het voorjaar. Dat aantal moet volgend jaar stijgen naar ‘meer dan 400.000’ stuks, en dat gaat niet lukken zonder nieuwe modellen. Daarom moeten er al in de tweede helft van 2023 meerdere nieuwe modellen worden gelanceerd, meldt Lada zelf op zijn website.

                        Het merk doet er niet geheimzinnig over dat het hierbij de hulp inschakelt van partners uit ‘vriendelijke landen’. Daar kunnen we ons maar één gigant op autogebied bij voorstellen: China. Lada wil het aanbod uitbreiden met duurdere modellen in het C- en D-segment, dan het huidige compacte aanbod. Reken op Chinese sedans en cross-overs, afkomstig van verschillende fabrikanten. De auto’s moeten echter wel lokaal worden geproduceerd. Dat gaat gebeuren in de voormalige Nissan-fabriek bij Sint-Petersburg, waar het sinds het verdwijnen van de Japanners ongetwijfeld heel wat rustiger is.

                        Lada onderstreept daarnaast dat de ontwikkeling van de echt eigen producten veel aandacht krijgt. Zo werken de Russen aan opvolgers van de Granta en de Vesta. Lada komt verder met een geheel eigen EV, de e-Largus. Die kennen we al sinds augustus, maar serieproductie laat nog even op zich wachten. In 2024 moet het zover zijn. Als de e-Largus je bekend voorkomt, is dat trouwens niet gek: een Lada Largus is in feite een ietwat aangepaste Dacia Logan MCV van de eerste generatie. Lada benadrukt evengoed dat het hier om een grotendeels Russisch product gaat, gebouwd in Rusland, met Russische onderdelen en door Russische mensen. Avtovaz laat zich daarbij negatief uit over ‘andere Russische fabrikanten’, die simpelweg bouwpakketten uit het buitenland in elkaar zouden zetten. We moeten daarbij ongetwijfeld denken aan Moskvitch, dat sinds kort Chinese JAC’s in elkaar schuift als Moskvitch 3.

                        Bron: Autoweek

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Making the worst car cool - Lada Cosworth Duratec Street Sleeper!

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Lada Niva Legend Urban Black 21214 (2021) - Seit über 45 Jahren DER Geländewagen schlechthin!
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment



                            • Dit is echt zo lang geleden, een 1200 een 2105 of een niva zijn cult

                              Maar de samara is helemaal vergeten


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                              Comment


                              • Rijdende doodskist.

                                Comment


                                • In de 80ties daar eens met meegereden, een vriend van mijn neef had zo eentje. Tijdens een wolkbreuk ging de ruitenwisser van de bestuurder vliegen, schrikmomentje
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Bangelijk die Samara !

                                    Comment





                                    • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                        Zonde toch







                                        Een beter exemplaar dan maar

                                        Lada 2106 - 1.5S (1981)























                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • De iconische Lada Niva kan weer verder dankzij een zoveelste update die hem veiliger en schoner maakt! Lees er alles over op vroom.be.


                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X