Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RUF Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    GTA, helaas ben je hier fout.
    Het is waar dat je bij RUF een complete auto kan bestellen, met RUF VIN, maar er is meer:

    RUF is begonnen als tuner van bestaande Porsches, en tot de 996 was dit nog zo.
    Sinds de 996 series hebben ze complete auto's op het menu staan, waarbij ook het VIN nummer bij RUF geregistreerd was.

    Evengoed kan je met een bestaande auto bij RUF binnenspringen, en hem laten ombouwen tot RUF spec.
    De zwarte RGT2 die je hierboven ziet, is een gewone Porsche GT2 die op bezoek geweest is bij RUF. Ik ken zelfs het kostenplaatje van de "operatie", maar dat hou ik voor mezelf.
    RUF is vrij goed te vergelijken met ALPINA, in die mate dat ze allebei een complete makeover op basis van een bestaand chassis leveren.
    ----------------------------------------------------------------------------------
    2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
    2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
    Pictures here: BMW 7 Series
    1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
    Pictures here: Diablo

    --------------------------------------------------------------------------------------------
    It's like being in command of the Battlestar Galactica:
    It might need half a starsystem to turn around,
    but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
    Cylons have respect for it...

    --------------------------------------------------------------------------------------------

    Comment


    • #22
      Wat kost zo'n beestje trouwens ongeveer? zijn daar ergens prijzen van te vinden? En hoe zit het met de dagelijkse bruikbaarheid ervan? Een porsche turbo pakweg valt te gebruiken als dagelijkse wagen... is dat met een ruf ook zo of ist echt "een racebak"? wat moet ik er me eigenlijk bij voorstellen? valt het comfort helemaal weg? ist een compromisloze bak waar grotendeels voor de prestaties wordt gegaan? of behouden ze een mix van comfort en sportiviteit?
      En hoe zit het met de betrouwbaarheid?

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door 53
        Wat kost zo'n beestje trouwens ongeveer? zijn daar ergens prijzen van te vinden? En hoe zit het met de dagelijkse bruikbaarheid ervan? Een porsche turbo pakweg valt te gebruiken als dagelijkse wagen... is dat met een ruf ook zo of ist echt "een racebak"? wat moet ik er me eigenlijk bij voorstellen? valt het comfort helemaal weg? ist een compromisloze bak waar grotendeels voor de prestaties wordt gegaan? of behouden ze een mix van comfort en sportiviteit?
        En hoe zit het met de betrouwbaarheid?
        Moeilijk te zeggen. Veel hangt af wat voor auto je wil. Een RUF wordt gemaakt op vraag van de klant.
        Als je een 996 Turbo als basis hebt, is de luxe identiek aan het basismodel, maar heb je meer PK, en iets hardere ophanging.
        Betrouwbaarheid is prima. Daarom dat de ombouw ook iets duurder uitvalt dan even een ophangingskitje en computerchipje.
        Voor de kostprijs... Een CTR2 kostte indertijd 320.000EU, compleet geleverd.
        ----------------------------------------------------------------------------------
        2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
        2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
        Pictures here: BMW 7 Series
        1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
        Pictures here: Diablo

        --------------------------------------------------------------------------------------------
        It's like being in command of the Battlestar Galactica:
        It might need half a starsystem to turn around,
        but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
        Cylons have respect for it...

        --------------------------------------------------------------------------------------------

        Comment


        • #24
          euh.. "in der tijd" hoeveel jaar geleden is dan dan ongeveer?

          wat kost een nieuwe top-ruf dan nu ongeveer? snel 400.000 eur??
          ben je dan niet beter dat je voor zo'n bom geld bij de "hypercars" gaat shoppen à la "zonda", "carrera gt" , ...??

          Comment


          • #25
            Ik heb deze lente hier in Antwerpen een grijze CTR2 zien rijden

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door 53
              euh.. "in der tijd" hoeveel jaar geleden is dan dan ongeveer?

              wat kost een nieuwe top-ruf dan nu ongeveer? snel 400.000 eur??
              ben je dan niet beter dat je voor zo'n bom geld bij de "hypercars" gaat shoppen à la "zonda", "carrera gt" , ...??
              De CTR-2 was op basis van de 993, dus zo'n jaar of 7-8 geleden...

              Tja, maakt 't wat uit waar je je geld aan geeft? De meeste RUF eigenaars hebben meerdere auto's
              ----------------------------------------------------------------------------------
              2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
              2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
              Pictures here: BMW 7 Series
              1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
              Pictures here: Diablo

              --------------------------------------------------------------------------------------------
              It's like being in command of the Battlestar Galactica:
              It might need half a starsystem to turn around,
              but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
              Cylons have respect for it...

              --------------------------------------------------------------------------------------------

              Comment


              • #27
                Hier heb je een gedacht van de prijs.
                Porsche 911(993)
                Ruf ctr2 199.000€
                http://www.autoscout24.be/nl-be/deta...m=&euroto=&zip=

                En wat de betrouwbaarheid betreft moet je zeker niet twijfelen.
                300.000km is geen probleem bij deze wagens.

                Comment


                • #28
                  oepss
                  Last edited by ; 25/11/2005, 08:21.

                  Comment


                  • #29
                    Om een gedacht te geven wat de ombouw kost.
                    Van GT2 naar een Ruf RGT2
                    ----------------------------------
                    Ruf nardo engine 630 ps
                    Spoiler en motorkap in carbon
                    + nog de nodige Ruf onderdeeltjes mag men rekenen 65000€
                    Last edited by ; 25/11/2005, 08:23.

                    Comment


                    • #30

                      Comment


                      • #31


                        Zalige kleur...

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door erikje
                          prachtig! spijtig dat hier die mooie strakke ruf-velgjes niet onderliggen.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon
                            GTA, helaas ben je hier fout.
                            Het is waar dat je bij RUF een complete auto kan bestellen, met RUF VIN, maar er is meer:

                            RUF is begonnen als tuner van bestaande Porsches, en tot de 996 was dit nog zo.
                            Sinds de 996 series hebben ze complete auto's op het menu staan, waarbij ook het VIN nummer bij RUF geregistreerd was.

                            Evengoed kan je met een bestaande auto bij RUF binnenspringen, en hem laten ombouwen tot RUF spec.
                            De zwarte RGT2 die je hierboven ziet, is een gewone Porsche GT2 die op bezoek geweest is bij RUF. Ik ken zelfs het kostenplaatje van de "operatie", maar dat hou ik voor mezelf.
                            RUF is vrij goed te vergelijken met ALPINA, in die mate dat ze allebei een complete makeover op basis van een bestaand chassis leveren.
                            Dat schreef ik toch : tenzij de (zeldzame) uitzonderingen ?

                            Want met een auto van 10 jaar oud moet je niet meer komen aankloppen. En bovendien zijn de kits zo duur, dat RUF meer eigen auto's (nieuw) maakt dan conversies uitvoert.

                            Comment


                            • #34
                              Als je een 964 RCT EVO wil, is dat geen probleem hoor (als je de centen op tafel legt)
                              Tot midden de jaren 90 was er zelfs geen logboek van de VIN-nummers van de conversies
                              ----------------------------------------------------------------------------------
                              2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                              2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                              Pictures here: BMW 7 Series
                              1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                              Pictures here: Diablo

                              --------------------------------------------------------------------------------------------
                              It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                              It might need half a starsystem to turn around,
                              but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                              Cylons have respect for it...

                              --------------------------------------------------------------------------------------------

                              Comment


                              • #35
                                Hmm. Vreemd, dan wil de persoon die 't me vertelde, me niet zeggen wat ze 'm bij RUF vertelden, ofwel hebben ze 'm bij RUF iets anders verteld dan de waarheid. Wat ze normaal gezien toch niet zouden doen tegen klanten ? De man heeft nochtans een ... ja, hoe heet die ... RUF 996 Turbo (nieuw, full specs).

                                Anyway.

                                Comment


                                • #36
                                  Een aantal zaken weet ik van RUF zelf, omdat ik indertijd bijna een RUF 2de hands gekocht had, maar 't papierwerk was niet beschikbaar... Toen kwamen een aantal punten naar boven zoals de VIN nummers en zo
                                  ----------------------------------------------------------------------------------
                                  2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                  2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                  Pictures here: BMW 7 Series
                                  1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                  Pictures here: Diablo

                                  --------------------------------------------------------------------------------------------
                                  It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                  It might need half a starsystem to turn around,
                                  but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                  Cylons have respect for it...

                                  --------------------------------------------------------------------------------------------

                                  Comment


                                  • #37
                                    Van Alois, bedoel je ? Nice, die man wil ik wel 'es ontmoeten.

                                    Zot : geen databank van de VINs. Professioneel.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                      Van Alois, bedoel je ? Nice, die man wil ik wel 'es ontmoeten.

                                      Zot : geen databank van de VINs. Professioneel.
                                      Nee, van één van de medewerkers.

                                      Tja go figure
                                      ----------------------------------------------------------------------------------
                                      2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                      2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                      Pictures here: BMW 7 Series
                                      1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                      Pictures here: Diablo

                                      --------------------------------------------------------------------------------------------
                                      It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                      It might need half a starsystem to turn around,
                                      but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                      Cylons have respect for it...

                                      --------------------------------------------------------------------------------------------

                                      Comment


                                      • #39
                                        Taxbeambte Fritz : "Ewel, Aloïs, wieviele van die otto's eddehie gemacht, de letzte joaren ? Kwestie von ne kie wa taxen zu innen, newaar ?"

                                        Aloïs : "Eerlich ? Keine Ahnung. 10, 100, 1.000, wie zal het sagen ?"

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                          Taxbeambte Fritz : "Ewel, Aloïs, wieviele van die otto's eddehie gemacht, de letzte joaren ? Kwestie von ne kie wa taxen zu innen, newaar ?"

                                          Aloïs : "Eerlich ? Keine Ahnung. 10, 100, 1.000, wie zal het sagen ?"


                                          kerel, stop it

                                          Comment

                                          Working...
                                          X